Ahoj, jelikož mám již druhou RS TFSI, tak se můžu podělit se zkušenostma :-)
První kousek byla kombi r.v. 2007, po prvním majiteli, pravidelný servis, najeto 197000km, což mi nijak zvlášť nevadilo... motor se choval celkem spokojeně, až na zvláštní klepání, cvakání, ale na youtube můžete shlédnout spoustu videíí s tímto tématem... nicméně motor jel krásně, byl bez závad, v práci jsem si ověřil stav /jelikož jsem 5 let makal ve Škodovce/ .... je to dva roky zpátky, do té doby jsme motor u nás nikdy nedělali a byly dost bez problémů....
Udělal jsem klasický servis - Mobil 1 5w30 ESP Formula, je na 30tis interval, ale po 10ti šel ven... na long-life nehraju a nevěřím :-))) následovaly filtry, svíčky, olej v převodovce - ten nikdo snad ani nemění, ale obecně známo (i když neznámo) co se točí, otírá a že v převodovce jsou sakra otěry, musí být dobře mazáno... takže jsem vsadil na Valvoline což splňoval specifikaci škoda.
Najel jsem cca 2000km a ouha - zmizelo mi 0.5l oleje.... nooo tak jsem dollil, jeli jsme do chorvatska 1000km a šok další - 0,5-0,6l v pr...., tak mi to začalo vrtat hlavou, motor naprosto v pořádku, žádný kouř, smrad z výfuku, nic... tak jsem koupil na benzince plnou syntetiku a dolil... po cestě do HR jsem natankoval plnou na Benzině 100 oct, v HR jsem jezdil na super 98, najel jsem i s cestou zpátky 1200km a hle, olej nezmizel ani o dcl.....
Takže kde je problém? stejná cesta, stejné klimatické podmínky, stejná rychlost, spotřeba.... jel jsem max 150km/h tam i zpět. Takže možnosti byly omezené - ale benzínové motory jak je známo stírají olejový film z válců vlivem benzínu a propadají tak zkáze dříve, než dieselové, takže jediná možnost je kvalita benzínu u nás..... na náhody nevěřím...
U nás v čr jsem vystřídal všechny kvalitní čs a výsledek? co 2000km to 0.5l - 0.7l v prd.... po 7000km najetých na olej, začínaly jít slyšet hydrostavítka ventilů po ránu (studených startech). A jak se začalo ochlazovat kolem 5st a míň, tak motor za studena startoval strašně, zacukal se jako když se auto roztahuje na laně, naskočil tak po 5s ale start mě až bolel, to začalo být denně, vždy po noci... když jsem jezdil přes den, bylo to v pořádku... začaly se i ozývat zvuky (ťukání atd), takže jsem vsadil na olej - Castrol EDGE 10W60 SPORT - jeden z nejdražších olejů na trhu, specifikace je i na BMW řady M apod... šup tam s ním... motor se velice ztišil, jen si šustil... ale ranní start? otřesný... zatřepání, div nevyskočil z auta - naskočil, zacvakaly hydrostavítka a v pořádku.... Tak jsme to začali řešit s kolegou, došly i nějaké novinky ze škodovky, ale podle vin tam moje auto nebylo, tak jsem si přes víkend demontoval víko ventilů a nechal přes noc, poté jsem ráno kontroloval stav - napínák řetězu rozvodů - vaček byl hodně volný, vačky vypadaly dobře, žádné vizuální poškození, zřejmě při rozvodech napínák neměnili, tak jsem ho objednal - FEBI za cca 1200kč, řetěz jsem nový nekupoval, vyměnil a hurá problém byl vyřešen.....
Další problém co následoval asi při 219000km byl že mi přestala táhnout kolem 140km/h - rozsvítila se diagnostika - nedostatečný tlak v rail liště - po delším bádání jsem nalezl problém také..... stál mě asi 1100kč.... ale to už jsem měl auta nad hlavu, takže po opravě odjelo...
Dělal jsem poté i opravu hlavy, to už ne na své, ale v práci, byla zralá do šrotu, neboť se roztrhl právě shora uvedený napínák v 179000km .....
Teď mám cca půl roku také TFSI ale najeto jen 89tis, zatím vše šlape bez jediného problému.
Doporučuji všem co budou auto kupovat: i s větším počtem km - 200 000km - neboť jsou oct TFSI co jezdí v pořádku a není problém i s tímto počtem. Doporučoval bych toto:
- při výměně rozvodů - tj. při 180 000km - vyměnit i řetěz s napínákem + ozubená kola (není to nijak drahé - sada kolem 3000kč od FEBI) + diagnosticky prověřit stav přednastavování sací vačkové hřídele!
- výměnu vložku pod vysokotlakým čerpadlem rail lišty - způsobuje klesání tlaku a cukání, atd...
- v žádném případě nejezdit na olej déle než 10 000km!!! ani kdyby byl ten nejkvalitnější na světě :-)) Doporučuji, jste-li závodníci - právě 10w60 nebo 5w50, je dražší, ale osvěčil se mi v dvou upravených 1.8 T a věřím na M-Power v BMW, který toto jediné schvaluje. Navíc má vyšší odolnost proti spalování oleje a má vysokou viskozní stabilitu i při vysokých tlacích a teplotách, což naše TFSI mají... kompresní tlak je dost vysoký.
- měnit vzd. filtr také po 10 000km, hlavně v létě, kdy se dost práší... všechny nečistoty co nechytí filtr se dostanou do motoru a znečišťují olej taktéž...
- jezdit jen na 98+ benzín... hlavně kvůli zamezení detonačního hoření a tím k vyššímu zatěžování klikového mechanismu
Doufám, že jsem poskytl kvalitní info.
Take care of your RS's!
OCTRS
autoservis, diagnostika, náhr. díly, až budu velký a dostuduji Vš tak soudní znalectví :-)