Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 02/06/12 ve všech sekcích

  1. no nevim kdyz to prederivam, trebas v ramci nejake neplanovane cesty tak auto se roztopi po cca 3 minutach jizdy z parkovani v 0-3°, kapalina se ohreje trochu pozdeji. jinak mam nastaveno 20 minut i v -16°C kdyz jsem jel tak jsem mel za tu dobu v aute 22° a to stalo auto venku na mraze...
    1 bod
  2. ale jinak si myslím že když kdekoli zadáš na jaký to je motor tak ti dodají ten správný palivový filtr.A pokud to kupuješ přímo v obchodě tak je to ještě snadnější takže asi je zbytečné se ptát jaké rozměry atd atd.Značka bosch nebo jiný značkový a bum ho tam.Cena se pohybuje kolem 1000kč
    1 bod
  3. Je důležité rozlišit, kdy se ty rachotivé zvuky objevují. Nesmí u teplého motoru. Za studena si krátce zarachotí každý motor s řetězem. To mi potvrdil kámoš dělá mechanika ve škodovce ( FSi, TSi, všechny kubatůry) Už z principu, kdy z napínáků, což je vlastně hydraulický palec, který tlačí na samotné plastové vedení řetězu, odteče olej do vany a palec přestane tlačit. Aby se nevrátíl moc, je tam takové ozubení, které ho udrží v poloze bezpečné pro řetěz. Po startu studeného motoru, do doby než olejové čerpadlo vytvoří potřebný tlak je řetěz lehce povolený a je slyšet. Po chvíli ztichne. Dobu určuje i použitý olej, čím řídší, tím rychleji se motor promaže a řetěz ztichne. Jak jsem již psal, u studeného motoru mi to krátce cca 2 sec.zarachotí a pak je ticho. Dělá to od novotí (auto jsem koupil úplně nové 6 km), dělalo to i Mondeo s řetězovým rozvodem co jsem měl předtím, taky jen za studena. Důležité je dodržovat tyto zásady: - při parkování neopírat váhu auta o motor, vždy ruční brzda, opřít auto o brzdy, pak pro sichr rychlost - nikdy neroztlačovat - po startu dokud se motor neztiší nevypínat! - zapomenout na prodloužený interval a měnit olej co 15tkm, lépe dříve První zásada je nejdůležitější ze všech, protože váha auta je opřená o samotný palec, kdy může dojít k vylomení zoubku a řetěz skočí. Málem bych zapoměl, pokud je už řetěz opravdu vytahaný o více jak jeden článek, vypíše se závada, nastavení vačkového hřídele mimo toleranci, podle toho se pozná, že je řetěz špatný.
    1 bod
  4. Klidně to řeknu. Ono když to někdo rozebere a vyčistí,tak ten malý prostor se zanese rychle sazemi znovu,zvlášť když je nachipováno. Nejvíc se to zanáší když někdo jezdí krátké trasy a s lehoučkou nohou. Turbo se tolik neohřeje,není v něm takovej průvan a tím je větší příležitost se zanášet pohybový ůstrojí naklápění,protože se při takový jízdě ani moc nehýbe,není potřeba regulovat tlak. Všichni asi víte,jak funguje filtr pevných částic. Plní se sazemi a když je potřeba ho vypálit,jednotka spustí regeneraci,jde o dodatečné vstřikování nafty do výfukového zdvihu,což má za následek ohřátí filtru na min 700°c a ty saze při téhle teplotě shoří. Ta teplota o něco menší je i na turbu a to ho čistí taky,přičemž to turbo na tu teplotu je stavěno. Pokud je regulace ůplně na kámen,tak tam pomůže ůplně rozebrat,ale to už je případ,kdy to někdo nechal zajít prasácky daleko. Většinou jde hýbat rukou,ale padá to nouzovýho režimu a to je ten případ,kdy to čistím následovně: Sundat hadici sání před vstupem do Egr ventilu. Pořídit nějaký vhodný rozprašovač s tlakovou pumpičkou,který ale opravdu jemně rozprašuje.Nastartovat auto,min teplota 80°C Do rozprašovače dáme bud destilovanou vodu,nebo můžeme přidat i líh v poměru 3:1 Do auta posadíme člověka který nám bude držet otáčky střídavě mezi 2000-3000 Začneme stříkat do sání rozprášenou emulzi,dělám to z dálky a je potřeba to dělat opatrně a v menším množství,jak se začnou snižovat hodně otáčky,je to špatný. Když tam toho pošlete moc,hrozí taky zničení motoru,kapalina je nestalačitelná-proto je nutné to hodně rozprášit-pak se nemá co stát. Jak to tam začnete stříkat,z výfuku se začnne valit smrad + šedej kouř jak z Tatry 148-to se vypalují saze v celým motoru,od pístů až po katalizátor. Takhle stačí prostříkat asi 0,5-1 litr a je to všechno vyčištěné,poznáte to tak,že z výfuku už jde jen tak max pára a žádný kouř. V podstatě se jedná o parní čistič,simulace toho,co dělá motor s filtrem DPF , jen tady dojde ke spálení vody a přemenu na páru resp. na vodík,který nám tady zvýší tu teplotu,potřebnou ke spálení sazí a to beze zbytků. Takhle jsem udělal už pár aut a všechny jezdí,včetně svýho. Že to funguje je bezpředmětný,jednou jsme to udělali před rozebráním motoru a uvnitř všechno čistý,bez karbonu.....jak nový a ne po 200 000km. Jestli to bude někdo zkoušet,tak na vlastní triko,nebo mu to můžu udělat,mám spešl rozprašovač a hlavně zkušenosti. Proti čištění turba rozebráním nic nemám,jen by to určitě neměl dělat jen tak někdo,kdo s tím nemá žádný zkušenosti,stačí jeden nešikovnej pohyb při odělování skříně a můžete ohnout byť jen nepatrně hřídel,nebo lopatku,pak konec turba nenechá na sebe dlouho čekat. To co jsem popsal zvládne asi každý a navíc tím vyčistí komplet spalovací prostory,včetně sběrnýho potrubí atd.
    1 bod
  5. Pokračování... Přidělání plechů na nárazník. 3 ks šroubků M4 Umístění světel. Umístění modulu MYCAR na pravé straně na blatníku za hlavním světlometem. K této chráničce jsou vedeny dráty k pravému světlometu. Zde se napojíme na obrysové světlo (drát 0,5 - šedá/červená). Osadíme volnou pozici na akumulátoru (pojistka č.15 hodnota 5 Ampér). Drát šedá/červená. Žlutý drát je připraven pro další použití dle potřeb. Připojení na alternátor na modrý drátek - pin č.1 Umístění krabičky nad pravým předním tlumičem. V krabičce je umístěn spínací modul OSV-1. Pojistka a relátko jsou připraveny pro další využití. Celkové uspořádání světel.
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...