Taloši umějí rychlý auta i motorky, jen kdyby tak udělali něco na "normální silnice" myšleno z pohledu středoevropana - ty jejich bleskurychlý plazivky se plíží pár čísel nad silnicí a po český záplatovaný silnici je s tím utrpení jet.
Druhej problém jejich vozidel je, že jejich motory nemají moc rády zimu na sever od Alp - kolega má "fifáka makrelu weekend" neboli fiata Mareu kombi - a s motorem 1,9JTDi. Co ten se ten motor naproklínal každý ráno minulou zimu, vždycky když teploměr spadnul pod cca -10°C, makrela odmítala nastartovat - a hned vedle něj naprosto spokojeně chytaly na první pokus turbodehtový fábule a kokty... Přitom do nafty přilíval Velfobin nebo jakou sračku proti vlhku, žhaviče i filtr dával na podzim nový - a ta talošská bestie ne a ne chytit. Nezbylo než použít metodu známou starším přispěvatelům z vojny - aneb ledovej start "vejtřasa", když se mu "daly přečíst noviny" = zapáleným věchtem Rudýho Práva se ohříval vstup vzduchu do sání motoru... Po "přečtení deníku Blesk" makrela kupodivu startovala...
Ale pořád ještě zlatý svatý talošský káry proti těm žabožroutskejm - ty jsou úplně na ...