ano je to v jiném vlákně, ale i tak si dovolím se zcela slušně bez invektiv odpovědět.... abych třeba někoho nepodráždil....
nemontuje, zjistilo se že i bez aktivní kapoty O III plní nadstandardně požadavek Euro NCAP - požadavek na ochranu chodců
tedy se v květnu 2013 Škoda rozhodla ukončit montáž aktivních kapot na Octavii, která byla dříve standardní výbavy ve všech 27 zemích EU. V rámci testu byla proto hned na začátku testována auta s i bez kapoty a všechny auta dostala i s velkou rezervou 5 hvězd. Auta s aktivní kapotou (VIN před TMBBG7NE8D0040380) dosáhla skóre 30 bodů (82 %) v ochraně chodců. Bez aktivní kapoty, ochrana hlavy byla obecně adekvátní, s dobrými výsledky v oblastí do středu kapoty povrchu a některých tenkých oblastech kolem sloupků čelního skla (A). Ochrana poskytovaná nárazníkem na nohou chodců je dobrá, nicméně přední hrana kapoty poskytuje mezní až špatnou ochranu pánevní oblasti chodců.
Auta Škoda Octavia III bez aktivní kapoty plní na 24 bodů (66 %) - minimum pro získání 5 hvězd je 60 %
pro srovnání další vozy bez aktivních kapot: BMV 3 23 body (63 %), Toyota Auris 25 b. (68 %), Ford Focus 26 b. (72 %), Hyundai i30 24 b. (67 %) , MB A Classe 24 b. (67 %), Volvo V60 23 b., (64 %)
jak jsem psal výše, cena auta zůstala = vyšší zisk pro výrobce.... a to i díky méně reklamacím atp.
celkový přehled testu Euro NCAP pro O III bez aktivní kapoty je zde: