pro mar1in: Jezdím asi podobně jako Vy. Mám TDI 81/4x4. Od půlky ledna do půlky února proježděna jedna nádrž výhradně po městě, s plným autem, se studeným motorem a topením naplno, s výjimkou cca 50km (ale to po dálnici...) a spotřeba počítaná z plnění nádrže 7,7 l/100km. V létě kombinovaná rovnoměrně město/okresky/dálnice do 7l/100, spíš do šesti a půl. K takové spotřebě jsem měl problém se dostat i s benzínovou Felicií 1,4 (ale ropáka OI 1,6 jsem jezdil i pod pět, to je fakt). O 1,8TSI si nedělám iluze, pochybuju i o údajích deklarovaných výrobcem.
K Vašemu dilematu: těch ušetřených 40tis. můžete potenciálně použít na ony vyšší náklady na provoz dieselu, odhaduju, že to bude stačit na rozdíl v ceně údržby tak na prvních 100 tis.km, to jest ve Vašem -i mém- případě tak šest sedm let provozu. Intervaly výměny oleje nejsou až tak rozdílné, rozvody u benzínů odchází taky, turbo u benzínu dostává zabrat víc než u nafty... Já osobně mám obavy z výměny DPF, nevím, jak to vychází s jeho životností vs. cena.
Kdyby byl rozdíl ve spotřebě 1l/100, dělá to přibližně 0,40Kč na km, tj. 6000Kč ročně, za těch zmíněných šest let to je dalších 36 tis.Kč k dobru. S 1,8TSI jsem nejel, nevím, jak je to "živé", ale ta "moje" motorizace je vcelku v pohodě, ne na závodění, ale ani žádná lemra. Toť moje zkušenosti, podobně jako Vy jsem se rozhodoval před rokem a půl.