Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 09/27/13 ve všech sekcích

  1. Já jsem právě jak jsem měnil bag do druhého krytu s novým znakem jel zase podle návodu co mě poradil kamarád v servise, vše jsem dělal s připojenou baterkou, protože jinak by se mě volant zamkl a je potřeba při oddělávání airbagu z volantu s ním otáčet. Samozřejmě airbag byl po celou dobu zapojený, jak byly obě spony, držící jej na volantu odjištěné, tak jsem klíč ze zapalování vytáhl, airbag odpojil a rozdělal, přehodil kryt a zase nejdříve připojil, pak zacvaknul a až poté otočil klíčem. Vyhne se tím člověk té možnosti, že by po připojení baterky se airbag mohl náhodou aktivovat. Ale i tak jsem klíčem ze strachu co kdyby náhodou otáčel ze sedadla spolujezdce. Nicméně je samozřejmě obezřetnost na místě, není to hračka a i kdyby se nikomu při jeho bouchnutí nic nestalo, tak je to tak i tak pěkně drahá záležitost, která rozhodně nepotěší.
    2 body
  2. Ahojky, tak já jsem řešil opačný problém. Koupil jsem Yetiho bez rezervy a do ciziny na dovču tak nepojedu. Před dvěmi lety jsem na jihu Srbska trefil kámen a guma na odpis. Ještě že jsem měl aspoň dojezdovku. V deset večer, pár kiláků od Kosova... Bohužel jsem nesehnal ty polystyrénové nesmysly, tak jsem si poradil jinak.
    1 bod
  3. > bicista ČRo Radiožurnál je stanice, která mi stačí .
    1 bod
  4. Jestli se chceš zabít, tak si kup desky Starline
    1 bod
  5. Dneska přišlo malé zklamání, že prej ted nemaj volant s červeným prošitím a tak buď mi dají zadarmo s černým prošitím, zbytek červený a nebo volant s červeným prošitím ale za příplatek 8000,- s telefonem Opravdu z toho nemám radost ale posouvat termín jsem už nechtěl....a tak jsem si to musel vynahradit a nařídil jsem at mi tam loupnou Bolerko! Ten volant se kdyžtak vymění, takže budu mít jeden hned na prodej a doufám že seženu ten správnej, jinak P.S. ještě že nemaj RS s 1.2
    1 bod
  6. no to je opravdový hnus.
    1 bod
  7. Zámek volantu je mechanická záležitost, když odpojíš baterku, nic ti nebrání mít klíč zastrčenej v zapalování a otočit ho do polohy "Odemčeno", abys mohl s řízením manipulovat. Pokud neodpojíš baterku a jen při zapnutým zapalování rozpojíš elektrickej přívod do bagu, naskočí do ŘJ chyba "Závada bagu" a ta se pak musí vymazávat VAGem. Daleko důležitější ale je MOŽNOST, že při náhodný manipulaci v autě by mohlo nějakou závadou, rušením nebo kterým hromem v okamžiku kdy jseš nakloněnej k volantu a "rejpáš se mu ve střevech" dojít při zapojený baterce k odpálení bagu - minimálně bys vypadal jako rozmixovanej jahodovej jogurt. K odpálení bagu stačí poměrně malá energie, někde jsem čet, že do ŘJ Roomstera se přidával kondenzátor 220uF/16V kvůli tomu, že při prvních testech NCAP došlo k neodpálení bagů při nárazu zepředu, protože se mechanicky urvala baterka od přívodu kvůli posunu konstrukce při deformaci a v elektronice už nezbylo dost energie pro odpálení bagů. Ten kondík je malej, vypadá jako váleček centimetr v průměru a půl druhýho vysokej. Problém je, že takovejch kondíků a dalších, mnohdy větších, je po celým autě několik - jsou všude v elektronice, v rádiu, v centrálu, v řídicích jednotkách motoru, ABS, klimy i řízení - a všecky jsou připojený na napájení. Dohromady pak mají dostatek kapacity pro nechtěný odpálení bagů - pokud se nejdřív neodpojí baterka a rozsvícením obrysovek se tyhle filtrační kapacity nevybijou. Ono se ani s baterkou natvrdo připojenou 1 000 000x nemusí vůbec nikomu nic stát a v tom milión prvním případě bag buchne...
    1 bod
  8. V samotným pytli žádná elektronika není - tam je jen kousek odporovýho drátu, do kterýho se při aktivaci z jeho ŘJ přivede plný palubní napětí 12-14,5V. Drát se prudce ohřeje a tím odpálí "patronu" azidu sodnýho, což je termocitlivá slož generující svým chemickým rozkladem tlakovej plyn pro nafučení pytle. Rychlost tý reakce se měří v desítkách milióntin sekundy. Kontrolu airbagu dělá jeho řídicí jednotka tím způsobem, že do obvodu pro odpálení pouští slaboučkej proud a zjišťuje, jestli je obvod průchozí - ten testovací proud je menší než 1/1000 proudu, kterým se pytel v případě potřeby skutečně aktivuje. Proto kontrolka zůstane svítit, když je bag jen odpojenej konektorem - je tím přerušenej elektrickej odpalovací obvod a ŘJ vyhazuje chybu. Správná manipulace s airbagem je podle servisky taková, že se nejdřív odpojí baterka, rozsvítí se obrysový světla, aby se určitě vybily všecky předtím nabitý filtrační kapacity, pak se vykuchá původní pytel z volantu, namontuje se novej, propojí se konektor, vypnou se obrysovky (po celou dobu manipulace s bagem se doporučuje nechat je zapnutý, i když je baterka odpojená a obrysovky nesvítí), ZAPNE SE ZAPALOVÁNÍ, VYSTOUPÍ SE Z AUTA A AŽ PAK, KDYŽ V AUTĚ NENÍ ANI NOHA SE PŘIPOJÍ ZNOVU POD KAPOTOU BATERKA. Důvodem je nebezpečí, že by bag mohl buchnout v okamžiku přivedení prvního napájení po odpojení baterky na svou ŘJ - to se může stát, kdyby se nejdřív připojila baterka a pak někdo otočil klíčkem když by chtěl nastartovat. Údajně takhle za celou dobu používání bagů umřeli 2 lidi, protože si nejdřív připojili baterku a až potom vsedě za volantem otočili poprvé po tom připojení baterie klíčkem - připomíná mi to ty profláknutý USA návody "nesušte v mikrovlnné troubě mokrá zvířata nebo obuv"
    1 bod
  9. Toto som musel fakt odfotit, teraz som siel vyhodit smeti a parkuje vedla mojho auta. Je to vw polo
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...