V samotným pytli žádná elektronika není - tam je jen kousek odporovýho drátu, do kterýho se při aktivaci z jeho ŘJ přivede plný palubní napětí 12-14,5V. Drát se prudce ohřeje a tím odpálí "patronu" azidu sodnýho, což je termocitlivá slož generující svým chemickým rozkladem tlakovej plyn pro nafučení pytle.
Rychlost tý reakce se měří v desítkách milióntin sekundy.
Kontrolu airbagu dělá jeho řídicí jednotka tím způsobem, že do obvodu pro odpálení pouští slaboučkej proud a zjišťuje, jestli je obvod průchozí - ten testovací proud je menší než 1/1000 proudu, kterým se pytel v případě potřeby skutečně aktivuje. Proto kontrolka zůstane svítit, když je bag jen odpojenej konektorem - je tím přerušenej elektrickej odpalovací obvod a ŘJ vyhazuje chybu.
Správná manipulace s airbagem je podle servisky taková, že se nejdřív odpojí baterka, rozsvítí se obrysový světla, aby se určitě vybily všecky předtím nabitý filtrační kapacity, pak se vykuchá původní pytel z volantu, namontuje se novej, propojí se konektor, vypnou se obrysovky (po celou dobu manipulace s bagem se doporučuje nechat je zapnutý, i když je baterka odpojená a obrysovky nesvítí), ZAPNE SE ZAPALOVÁNÍ, VYSTOUPÍ SE Z AUTA A AŽ PAK, KDYŽ V AUTĚ NENÍ ANI NOHA SE PŘIPOJÍ ZNOVU POD KAPOTOU BATERKA. Důvodem je nebezpečí, že by bag mohl buchnout v okamžiku přivedení prvního napájení po odpojení baterky na svou ŘJ - to se může stát, kdyby se nejdřív připojila baterka a pak někdo otočil klíčkem když by chtěl nastartovat.
Údajně takhle za celou dobu používání bagů umřeli 2 lidi, protože si nejdřív připojili baterku a až potom vsedě za volantem otočili poprvé po tom připojení baterie klíčkem - připomíná mi to ty profláknutý USA návody "nesušte v mikrovlnné troubě mokrá zvířata nebo obuv"