Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 05/30/25 v Příspěvky

  1. Myslím, že jsem na správné stopě. Zkusím to vzít trochu zeširoka: Výstup z logu VCDS jsem hodil do placené verze ChatGPT modelu 3o (aktuálně asi nejchytřejší, co je). Mimo jiné auto v logu opakovaně upozorňuje na to, že KESSY hlásí napětí pod 9 V a zjevně je z toho nervózní. AI nemá vůbec přehled, kde jsou reálně umístěné konektory, body měření a díly. Celkově ale chápe schéma Superbu a vývody, co navrhuje, mi dávají smysl. Co jsem zatím zkusil (většinu na základě doporučení od AI): Napětí na baterii (plus proti kostře) bylo za všech okolností mezi 12,3 až 12,5 V – po delším stání, při zapnutých spotřebičích bez běžícího motoru, po jízdě i po startu, ... Baterka vypadá v pohodě. AI to vede k závěru, že někde po cestě je přechodový odpor – baterka OK, ale v kabině už pod 9 V. Měřil jsem napětí na šroubech 400A nožové pojistky v motorovém prostoru – je v plastové krabici cca 25x35 cm směrem k levému světlu. Vpředu v řadě cca 6 matic, z pod nich vedou kabely. Tady se rozděluje napětí do kabiny, na alternátor atd. Všude jsem naměřil stejné napětí jako na baterce = tady u mě OK. AI mi doporučila další měřicí body směrem do kabiny, ale podle popisu jsem žádný z nich nenašel – až na zásuvku cigaretového zapalovače. V přední zásuvce záleží napětí dost na odběru – čím větší proud, tím víc klesá. To by potvrzovalo přechodový odpor. Jen ho najít… Zapnul jsem zapalování (ale nestartoval). Jak naskočily displeje, xenony atd., napětí v zásuvce šlo dolů o 0,5–0,7 V oproti baterce. Zkusil jsem přivést mínus přímo z motorového prostoru – rozdíl zůstal, ukostření to nebude. Po startu, když běží alternátor, napětí logicky vyskočí, to je normální. Ale jakmile motor vypnu, ale nechám zapnutou elektřinu, rozdíl tam pořád je – těch 0,5–0,7 V. A teď zásadní poznatek: projel jsem auto kolem pár bloků s voltmetrem v zásuvce. Po zastavení a vypnutí motoru začalo napětí v zásuvce brutálně kolísat – trvalo to cca 30 s. Většinu času kolem 9 V, jednou dokonce jen 5 V. Tohle je ono!!! Při větší zátěži se zřejmě projeví přechodový odpor někde mezi 400A pojistkou v motoru a malou pojistkovkou v kabině. KESSY podle všeho bere napětí ze stejného místa jako zásuvka. Podle ChatGPT se u mě asi jedná o terminál T30, který vede z motorového prostoru do kabiny, ale po cestě se ještě rozděluje. Údajně navařený spoj, nikoliv něco normálního. Ještě komunikuju přes WhatsApp s jedním kolegou z fóra. U něj možná pomohlo dotáhnout šrouby u pojistky v motorovém prostoru. Držím mu palce. U mě to bude asi někde dál po cestě. Teď se snažím přesvědčit nějakého autoelektrikáře, ať to rozebere a pořádně proměří.
    1 bod
  2. Ja by som sa toho auta bal, konkretne jazdeny hybrid od skody. Za mna novu O4, mas 10 rokov pokoj.
    1 bod
  3. Elektromobilita v praxi - fotka z dnešního rána.
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...