-
LED místo žárovek
Fabia II s reflektorovými světly (H4) je nově na seznamu schválených světel pro OSRAM Night Breaker LED!
-
Autobaterie EFB - napětí a údržba
Trochu oživím... Mě EFB baterka v Rapidu (TDI) umřela v podstatě po dvou letech. Výrobce byl MOLL, kdy jejich baterky byly snad navíc nějaké problémové. Před částečnou smrtí pár dnů auto stálo, těžko nastartovalo, jel jsem asi 8 km, a když jsem chtěl jet zpět, sotva to otočilo motorem. Pak dobito a jakž takž to startovalo. Nakonec jsem odpojil kabel ID a hned po delší jízdě (100 km) byl znatelný rozdíl ve startu než s kabelem. Ještě další rok jsem s ní nakonec jezdil a celkem to startovalo, takže celkem vydržela 3 roky. Pak jsem jí preventivně nechal vyměnit, protože začátkem další zimy už to byla po pár dnech stání bída. Ale mám jí taky pořád kolem 12.4V (odpojeno).
-
Projektorová světla
Trošku jsem zajásal, když jsem to před pár dny viděl, ale tušil jsem háček a samozřejmě - FII chybí, Doufám, že se to rozšíří, protože projektory ve FII jsou fakt těžká bída, i když lepšíma žárovkama (O NB Silver) se to taky trochu vylepšilo - z tmy je šero. Vypadá to, že proti halogenům tyhle ledky svítí výrazně líp, byť světelný tok je papírově pořád 1500 lm (jako mají přibližně halogeny).
-
těsnící lišta dveří
Všimnul jsem si, že u manželčiny Fabie je věčně promáčené vnější (sametové) těsnění a zkondenzovaná voda na laku. A to když pár dnů nepršelo, Rapid to má snad i za deště suché, auta stojí vedle sebe. Řekl bych, že hůř na tom jsou zadní dveře a to na obou stranách. Přitom těsnění se opticky zdá, že doléhá bez problémů. Do interiéru neteče, alespoň tomu nic nenasvědčuje. Mám trochu strach, aby to tam nezačalo hnít, když je to pořád ve vodě. Nehledě na to, že před nějakým týdnem to bylo přimrzlé. Má někdo podobnou zkušenost?
-
Android auto + Mirrorlink podporovaná zařízení
Jojo, včera na mne vyskočilo info, že je dostupný MirrorLink i v ve standardním Sygicu jako modul. Řekl jsem si hurá! Ale když jsem viděl, že by mě to stálo 1100 Kč, i když mám už mapy zaplacený, no tak to sorry jako, ale radši budu dál používat Waze v AA. Třeba ale bude časem sleva...
- Scala a konkurence
-
Reklamace - náhradní vůz
@tomas.zmuda AT Car, provozují hlavně docela známou půjčovnu pod licencí Budget. Ale taky záleží co se nasmlouvá, jak píše Wittmann.
-
Reklamace - náhradní vůz
Na tohle je dobrý operák co máme my ve firmě - jakmile nějaký problém a auto bude dýl než na den v servisu nebo porucha na cestě neooravitelná ihned, tak automaticky náhradní auto (snad i v zahraničí)... a za Rapida třeba Golf nebo Leon, sice obvykle socka výbava, ale i tak. Ano, je to asi trochu dražší, ale absolutně bez starostí. Na běžný servis, když nemám čas, tak si pro auto i přijedou. Hrozně jsem si na to za těch pár let, co auto mám pro soukromý účely, zvyknul.
-
Losí test (test sability podvozku)
Hmmm, tak pokud standardní tlumiče se chovají podobně (a zbytek podvozku je shodný, nevím, potvrďte) jako sport v režimu normal, tak asi nemá význam si za to připlácet, když rozdíl je minimální. Možná tak kvůli pocitu.
-
Škoda SCALA
To je v toleranci, myslím, že je tam rozptyl dokonce 5%. Proto je hovadina, proč na Scalu není alespoň alternativně stajdardnějších 225 na šířku hlavně u 18. Děkuji ušetřenému gramu CO2... ? Jinak nedávno jsem měl možnost se s autem setkat zblízka a dokázal bych si to auto doma představit.
-
Scala Ambition
Jojo, dneska jsem potkal taky jednu Fkovou (no dohoramdy asi 5-6, mraky FL Superbů a nějaký Kamiq) evidentně Ambition nebo něco základního a vzadu svítily světla jen v blatníkách. Ale i Karoq, Kokodák, Sup to tak má v základu. Jinak přední světla jak jsou LED, tak to vypadá na pohled hodně dobře, i když je to vlastně základ.
-
Škoda SCALA
Ta zmínka o sedačkách mě taky zarazila, měl jsem dlouhodobě tři Rapidy (2013,2015,2018) a z osobní zkušenosti ve všech to bylo absolutně totéž (max jiné prošívání/látka). U dálkových mě to taky pobavilo, dvakrát za týden (nebo jak dlouho ji mají novináři?) je docela dost, zvlášť když si představím, jak asi dlouho s tím za tmy mohl jezdit, přesně jak píšeš :) Mě osobně jinak mrzí, že Scala nemá virtuální pedál nebo jak se tomu nadává, když už má elektrický kufr. To jedna z moderních vymožeností, kterou bych si do auta na rozdíl od jiných objednal...
-
Rozmery kol
Tak pneu 205/50 R17 je docela v pohodě k sehnání od různých výrobců i za ještě jakž takž rozumný ceny a i zimáky celkem jsou. Zato 205/45 R18 je totální téměř nesehnatelný bulšit a zimáky už vůbec. Kdyby alespoň alternativně šlo něco běžnějšího, tak ok, ale tohle...
- Scala a konkurence
-
Kontrola tlaku v pneumatikach - TPM
Můžu potvrdit, že dokáže dát vědět o jaké kolo se jedná, hlavně pokud tlak výrazněji klesne za jízdy. Ale ne vždy. Třeba když jsem dal rezervu (16" vs 15"), tak sice hlásilo úbytek tlaku (v tomto případě sice blbost, ale logická reakce systému), ale ne jaké kolo. Když jsem.prorazil pneu z boku, hlásilo i o jaké jde. Jednou mělo jedno kolo menší tlak a hlásilo to taky. Takže to funguje a řekl bych, že docela spolehlivě.
Qual
Uživatel
-
Připojeno
-
Poslední návštěva