Přejít na obsah

ondra86cz

Uživatel
  • Počet příspěvků

    40
  • Registrace

  • Poslední návštěva

O uživateli ondra86cz

  • Narozeniny 05/28/1986

Návštěvy profilu

1720 zobrazení profilu

Oznámení ondra86cz

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

35

Popularita

  1. ondra86cz

    Chiptuning

    Jo je pravda jak píšete že je lepší používat proti detonačnímu spalování kvalitnější benzín ( s vyšším oktanovým číslem), protože i pro bežné motory je probém karbon který vzniká při jízdách na N95 s nízkým zatížením. Osobně jezdím na Verva 100 nebo Maxmotion, a navíc do každé nádrže přidávám VIF benzin aditiv. Suběktivně můžu říct, že za studena je chod motoru klidnější než na N95. Co se týká DQ200 (7°DSG / suché spojky) tak je seriově stavěná na 250Nm. Na trhu existuje několik úpravců kteří dokáží odstranit problém s "eko" řazením v nízkém spektru otáček a hlavně dokáží zvýšit tlak na spojkách kdy se posune maximální přenášený moment na cca 350Nm. Mezi ty renomované patří třeba TVS-engineering který je v ČR zastoupený minimálně jedním úpravcem. Co se týka vnitřku převodovky tak je to skříň srovnatelná s běžnou mechanickou převodovkou, jen vše řídí mechatronika a má dvě souosé spojky.
  2. Jako jo třeba to výdrží ale pro mě to byli vyhozené peníze... Pro někoho kdo jezdí po městě je to asi v pohodě a jezdí normálně. Já se rád svezu rychleji a tím pádem je to obrovská tepelná zátěž...
  3. Nikoho nezrazuji ale když si vezmu že mám auto čipnute, jezdím na 100 okran a nešetřim ho tak lak nemá smysl alespoň v přední části rozhodně né. Měření bezkontaktním teploměrem po protažení po dálnici při 140-160 ukázalo že přední část výfuku má přes 650°C po tom co se zastavím a zadní část (konec) jde k 550°C. Z čehož plyne že pokud se nepoužije nějaká speciální barva která 1) drží na nerezu 2) odolá teplotě 1000+ tak je to nesmysl. Stejně se oloupe. Zkoušel to kamarád na benzínovému O3 RS a stejně to slezlo teplo+sůl+náhlé změny teploty barvě nedělají dobře. Vím že výfuk je drahý ale těch 12+ let výdrží bez potíží...
  4. To je proto že to bylo úplně nové auto. Povrchová koroze je taky způsobená brzdovým prachem, třeba na bílém autě stačí použít nějký odstraňovač polétavé koroze a budeš koukat. Dělám dvakrát ročně dekontaminaci laku a a stejně i přes kvalitní vosk (Soft99) je tam spousta částeček.
  5. Každý výfuk jednou zrezne. Můj výfuk po dvou zimách a provozu v zátěži vypadá podobně, ve většině případů je to náletová koroze ze silnice (brzdný prach z kotouču). Věřte mě že jakákoli úprava (mimo vařené části) je naprosto zbytečná, naopak to výfuku akorát zkrátí životnost. Dnešní originální výfuky jsou vyráběné z antikorozní oceli z důvodu vysokých nároků na chemickou stálost uvnitř potrubí. Ztmavnutí materiálu do hněda je teplotní zátěží. Jinak fotka tlumiče je hezká ale je dvouplášťový s vnějším obalem takže je to bezpředmětné řešit nátěrem. Nejvíce namáhané jsou stejně místa kde bylo vařeno (u vlnovce, trubky v tlumiči).
  6. Vše je pevně dané a při každém seřízení světel se učí výchozí pozice... Když bude deformovaný držák nebo ohnuté ústrojí tak to do určité míry nemusí vadit ale tolerance je malá... Pokud ho jen demontuješ a namontuješ zpět tak se tím nic nezkazí. Upřímně nechápu proč nerezový výfuk ošetřovat ale každý máme jiný názor... Sice výfuk časem "zrezne" ale je to způsobeno tím že je tepelně namáhaný a sůl dokoná to co nezvládne teplo...
  7. Bohužel jsou ovládané přes CAN-BUS jako dálkové. Celé řešení je prostě s původním BCM poměrně komplikované, "jednodušší" je výměna za BCM z FL. Jen se musí ručně provést adaptace a upravit kabeláž. Pri výměně BCM za FL je dobrá zpráva ta že FL umožňuje dodělat např. automatiku dojezdu oken... Myslím si že to má více kladu než záporů...
  8. Tak jen pro aktualizaci doplňuji další potřebné věci: Držák snímače zatížení na karoserii - 6R0612405 Průchodka pro kabeláž ke snímači - 6Q0971905J obojí je stejné pro verzi HB a Combi Nevím jak to je u předcházejících ročníků ale MY18 má určitě i zadní nápravu úchytem pro snímač zatížení. Montáž není složitá ale obnáší to demontáž brzdové hadice pro LZ třmen (respektive hadici nápravy). Nasleduje tedy odvzdušnění brzdového systému. Zarazila mě cena držáku, kdy za kus plechu chce ŠA přes 500Kč. Někdy mě ceny dostávají... P.S.: Dálkové světla jsem zprovoznil s původní BCM 6C0937090E kde jsem využil kodování pro Xenony a přepnutí probíhá bez problémů. Jediné co se musí upravit je druh zátěže v adaptacích kde jsem nemohl použít "všeobecné LED světlo" ale použil jsem "světlo 12W" a až poté začalo BCM brát LED dalkové že jsou O.K. Bohužel se ale rohové světla nedají rozsvítit jinak než přes FL BCM 2Q0937090B která umožňuje ovládat světla pomocí ŘJ 55 (AFS)... :-(
  9. S přístřeškem jsme na tom stejně. Teď jsem odkázaný na to jestli bude mít kamarád přes zimu místo na dílně, nebo v práci ale to se mě moc nechce protože je okolo hodně zvědavých očí a to nedělá dobrotu. Ve středu budu snad mít už snímač i s ustrojím. Jak to namontuji dám průběžné info. Zatím dělám soupis věcí které se musí změnit v adaptacích nebo kódování.
  10. @wirer Miro světla nejsou problém, jedno navíc mám jen má malý detail. Zkusím sehnat další. Problém je teď čas a hlavně momentálně čekám na BCM protože bez FL BCM to zjevně nepůjde. Respektive ještě jsem to nevzdal. :-D P.S.: tvá myšlenka na úpravu regulace sklonu světel pomocí kolečka v přístrojovce není úplněmarná... myslím že by to šlo vymyslet ale nemám zatím dostatečné data (hodnoty v běžném režimu)
  11. Ahoj všem podruhé. Tak jsem se konečně dokopal k tomu abych zveřejnil přestavbu mojí R5ky na Face s Bi-LED. Začnu tím že se momentálně nacházím ve stádiu rozpracovanosti a i přesto že mám vše na autě tak funkce zatím není plnohodnotná: 1) ANO světla se dají s původní BCM rozsvítit, včetně LED pro denní svícení (nikoliv samotné denní svícení LED) 2) Dálkové se dají ovládat bez jakéhokoli kodování, respektive stačí pouze přitomná jednotka AFS s příslušným kodováním. Gateway ji uvidí na CAN sběrnici a veškerá komunikace proběhne víceméně automaticky. 3) Stále ležím v adaptacích a hledám jak vše zprovoznit ale bohužel není zatím jedniný způsob jak rozsvítit rohové LED světlo 4) V případě že si to člověk rozhodne a oželí rohové LED světlo (není to můj případ) teoreticky není potřeba měnit BCM / Gateway vše se dá učesat na stávající Teď k montáži: Všechno sedí krásně až na několik detailů jako: 1) podběhy jsou tvarově jiné původní jsem chtěl upravit bohužel nesedí na díry (lepší koupit nové) 2) pokud je na autě Front Assist / ACC je pro FL i jiná výztuha (bohužel ACC mě čumí do mřížky - naštěstí to nevadí i přesto funguje :-D ) 3) prodloužení předního nárazníku má jiný tvar (ten černý plast mezi nárazníkem a chladičovou stěnou) 4) přední spodní mřížka má pro motorizace po FL méně otvorů, proto jsem to neriskoval a další si vyřezal za pomocí žiletkového nože (trochu pakárna) 5) absorbér předního nárazníku (polystyren na výztuze) Jinak jsem spokojený i bez funkčních CAN se dá s autem jezdit, ikdyž omezeně (bez dálkových a světelné houkačky), teď mě zbývá dodělat snímač zatížení Z nápravy, chci to udělat společně s přezutím na zimní. Jeden technický poznatek, pokud je snímač připojený a jednotka s ním počítá tak při přidání plynu automaticky stahuje světla na motorech níž ( asi obrana proti oslnění ) počítá se tu asi s tím že při akceleraci dojde k zvednutí přídě vozu. Jinak jsem neodolal a protože jsem "fanda" do 3D tisku vymodeloval jsem si i logo na masku 🙃 třeba budu někoho inspirovat. Vybarvené je ručně a potom přestříkané 2K lakem.
  12. Zdravím Ondro, psal jsem dotaz ohledně úprav motoru 1,4 TSI EA211 s DSG 

    Můžeš se mi prosím ozvat 

    Dan tel.608172419

  13. @1.4 tsi Ano je možné že emise budou nepatrně nižší, nicméně emise jsou přímo úměrné stylu jízdy. Pokud budeš jezdit pianko tak jsem viděl auto s TSI motorem a výfuk byl téměř bez sazí, upozorňuji je to 5let nazpět takže to byl stoprocentně motor bez OPF. Jakmile tomu začneš topit tak každé TSI kouří, je to dané technicky. Nalitím aditiv se akorát bude udržovat palivová soustava ve větší čistotě a předejde se tvorbě karbonu na sacích ventilech. @Rapid1.0 Dle dílenské příručky jsou dvě možnosti aplikace. 1) špatná kvalita paliva kde jde především o trhy na východě (Ukrajina, Rusko apod.) nebo trhy v Africe (Tunis, Egypt, Saudská Arabie) tak na nich doporučují aplikovat s každou nádrží. 2) jsou ostatní trhy což jsme my a vůbec celá EU kde se pouze jen doporučuje aplikovat při každé servisním zásahu. Já to třeba dělám tak že to dávám do nádrže každých 10000km, je to investice do toho aby životnost motoru byla co nejdelší. V současné době mám 40000km a jsem spokojený, motor přede jako kotě...
  14. Měl jsem k dispozici nahrané jednotky z Arteona ale nechtěl jsem se bastlit s držáky. Nakonec jsem zajel do Lužice nad Vltavou (Car Equipment https://www.automultimedia.cz/) koupil 2Q0 radary pro F3FL/Scala a oživil ve F3FL MY2020. Všechno proběhlo bez problémů, nakonec se ještě udělala parametrizace. Kalibrace není třeba protože se umí kalibrovat jízdou samovolně.
  15. Tak mám konečně funkční BSD/RTA. Všechno bylo jednoduché jen jedniný problém nastal v případě nových jednotek radarů, které byli z výroby pouze se zakladní SW výbavou které neobsahuje datové sady pro dané vozidlo. Je to logické protože je originální jednotka použita ve více vozidlech v celém koncernu. Je proto tedy nutná správná databáze + následná parametrizace. Vzhledem k tomu že VCP sice mám ale nejsem až tak zkušený tak jsem hledal alternativu jak jednotky "nahodit". Výhoda je ta že pracuji u dealera Škoda na dílně a vzhledem k velikosti nebyl až takový problém najít dárce ve kterém jsem oživil jednotky radaru bez SW. Je fakt ten že pokud se ODISu nedá pod nos co se po něm chce tak je logické že není schopen na serveru fabriky najít potřebné databáze. Nevzdal jsem to tedy a použil hold alternativní řešení a oživil jednotky ve skladovém autě a pak následně "učesal" ve svém. Nicméně výsledek je ten že všechno funguje bez potíží a komplet auto je bez chyb. Takže až vám bude autorizovaný servis tvrdit že to nejde, není to tím že by to opravdu nešlo ale je to tím že si neumí poradit...
×
×
  • Vytvořit nový...