Ahoj všichni.
Již delší dobu pozoruji zvýšené klepání motoru . Na volnoběhu to je OK, ale v otáčkách to prostě klepe. Pročítal jsem vše možné, koukal na videa atd. Přikládám i video mého motoru.
https://youtu.be/KjMzPnwQT_c
Všude říkají, že je to buď řetěz, nebo přestavovač vačky.
Rozvody mám udělané nové včetně přestavovače- někdy před 25 000 km. Pro klid duše jsem znova zkontroloval časování - vačky jsou v požadované pozici.
Pod jedním videem byl komentář, že zvuk se sklidnil po výměně svodů. Ty jsem kontroloval hledal, co by mohlo být důvodem k výměně. Našel jsem malou netěsnost pod těsněním, tak jsem ho vyměnil. Při té příležitosti jsem zkontroloval i klapku ve svodech. Chodí bez zadrhávání. Tlaková nádobka turba - tzv wastegate chodí taky jak má. Testováno pomocí ručního tlakového čerpadla. Tak jsem za pomocí diagnostiky prověřoval vše, co šlo.
Přes test akčních členů jsem vyzkoušel:
-přepouštěcí ventil N 249 - bez závady- otevíral se i zavíral
-elmag ventil omezování pl tlak vzduchu N75 - taky zřejmě v pořádku - cítil jsem na prstech, že uvnitř funguje
ventil nastavení vačkové hřídele - OK
Dále jsem kontroloval senzor klepání. Tady jsem narazil na nesrovnalost. Z logu z jízdy je vidět, že regulace předstihu je OK, protože se drží na 0, ale napětí je výrazně vyšší. Dle VIS by mělo být napětí 0,0 - 0,2 V a já naměříl na volnoběhu 1,1V - 1,3V a v otáčkách 7V- 36V viz obrázky z logů.
Má někdo zkušenost s tímto? Lze tyto hodnoty brát, jakože je senzor špatný? Musím se přiznat, že jsem ho ještě fyzicky nekontroloval. Motor byl po jíždě horký a přístup k tomu senzoru je dost nanic. :(
Nebo má někdo nějaký tip, co by mohlo to klepání způsobovat?
Ještě mne napadá to vysokotlaké benzínové čerpadlo. Má takový kovový zvuk.
Děkuji všem, co to dočetli až do konce :)
Ještě musím zdůraznit, že paměť závad je čistá, najeto 166 xxx km. Auto se tváří, že mu nic nechybí, jen já vím, že mu něco je. Cca před 2 měsící koupil kolega pro manželku stejné auto a ten motor byl o poznání tišší.