-
Počet příspěvků
126 -
Registrace
-
Poslední návštěva
O uživateli Miro F.
- Narozeniny 09/16/1987
Návštěvy profilu
Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.
Oznámení Miro F.
-
Zdravím a po čase ještě doplním téma o pár detailů. Právě jsem dodělal CORNER funkci i na naši druhou F2 (1.2 TSI Ambition 2012, tedy facelift, běžné podlouhlé mlhovky), takže jsem si celé téma po praktické stránce prošel ještě jednou. Poznámka ke kódování: podle mé zkušenosti (na obou autech) je správné kódování Byte 21: 8C nebo-li 10001100, přičemž zaškrtnutý bit 3 mi aktivuje corner i při zařazené zpátečce, jinak mi to nefungovalo! Ve VCDS toto popsáno není, navedl mne na to jeden kolega s nějakou BT aplikací, kde funkce tohoto bitu popsána byla. Poznámky k adaptacím - dle VCDS lze provést tyto adaptace: úhlu natočení (od jakého vychýlení volantu už se to rozsvítí), diming time - čas pohasínání, default je 3s, spodní hranici rychlosti, odkdy to funguje, default je 0, tedy už u stojícího vozidla, horní hranici rychlosti, do které to ještě funguje, default je 40km/h, já si nastavil 60, aby to svítilo při městských rychlostech vždy, intenzitu osvitu corner funkce - default je 80%, já si nastavil 100%, ať to svítí co nejvíce. Btw. fakt to funguje, natočil jsem si to na video a je tam rozdíl... Poznámka k prerekvizitám dodělání pro facelift - co musí auto mít (v tomto vláknu to je, jen ne na jednom místě): mlhovky (pochopitelně) snímač úhlu natočení volantu (tedy defacto ESP) vyšší řadu jednotky BCM, uváděna je 6R7937087M (můj případ) a vyšší, prakticky tedy asi vozy s tempomatem. Není třeba mít natáčecí světlomety, byť z fabriky toto bylo většinou neoddělitelně spjato, protože to bylo pod jedním příplatkem v ceníku. Stačí tedy i základní (H4) světla, případně statické čočky (H7 černé nebo 2xH7 stříbrné). poznámka k samotným mlhovkám - nejlépe si corner funkcí po faceliftu přisvítíte u vozů s kulatými mlhovkami - Scout, RS a vozy z posledního roku výroby, které mají nárazník z RSka (např. verze Tour), které používají žárovky HB4 s výkonem 51W. Vozy s klasickými podlouhlými mlhovkami, které mají hned vedle ještě žárovku denního svícení, používají žárovky H8 o výkonu 35W a svítí tedy méně... Mám doma to i to a mohu potvrdit rozdíl ve prospěch kulatých...
-
Miro F. začal sledovat Montáž ESP do Fabie FL , Klimatizovaná schránka spolujezdce , Páté dveře - rozdíl F2 facelift/předfacelift a 6 ostatní
-
Po létech zkusím oživit diskuzi... Nevím jak na F3, ale na F2 po FL byl tenhle výdech s největší pravdepodobností pouze na autech s Climatronicem... Já si ho na F2 dodělávál, když jsem auto přestavěl na Climatronic, protože jsem na dílu z vrakoviště měl ten vývod s hadicí a stačilo jen sehnat ten otočný výdech do kastlíku. A při té příležitosti jsem též zjistil, že na můj původní blok topení manuální klimy by tahle fičura doděla vůbec něšla: Obal topného bloku climatronicu u F2 tam měl otvor, kolem nějž je takový nálitek/příruba, do které se zacvakával ten plastový vývod s gumovou hadicí vedoucí do kastlíku... Obal topného bloku manuální klimy u F2 v místech vývodu pro chlazení schránky nemá nic, jen hladkou stěnu. Žádná záslepka nebo tak, chyběl tam i ten nálitek/příruba pro zacvaknutí vývodu. Takže ani vyříznout díru by nepomohlo, muselo by se to jedině nějak lepit... Předpokládám, že pokud jim pro F2 u aut bez vývodu stálo za to si tenhle díl takto zjednodušit, tak u F3 (která nejspíš chlazení schránky z výroby asi neměla nikdy, co jsem tak pročítal vlákno) tam na 99% též bude hladká stěna a tu vývodní trubku nebude kam přidělat - pokud nebudete chtít vrtat do obalu topení a nějak to tam bastlit... A další věc ohledně funkce téhle fičury, kterou tu někteří mylně uvádí - u dvojkové Fabie jde ta trubka přímo z výparníku klimatizace. Tedy dávno předtím, než se smíchá opravdu chladný vzduch z výparníku s teplým od topení na směšovací klapce (ovládané servomotorem V68), kterážto směs pak teprve jde do interiéru - třeba o výsledné teplotě 22°C. Tedy vzduch, co jde do přihrádky, by měl být skutečně studený, cca o teplotě, která je na výparníku klimy, rozhodně ne stejně teplý, jako jde do interiéru... Co je pochopitelně pravda, je, že musí běžet kompresor klimatizace, aby to tu schránku chladilo....
- 42 odpovědí
-
- 1
-
-
- klima
- klimatizovaná schránka
-
(a 1 více)
Označen s:
-
Páté dveře - rozdíl F2 facelift/předfacelift
Miro F. odpověděl na Radimhavr téma v Zadní část Fabia II
Jen doplňující info platné obecně pro všechny díly - liší-li se kódy čehokoliv byť jen tím posledním písmenkem, tak ty díly NEJSOU TOTOŽNÉ... Někdy mohou být záměnné a lišit se v nějakém nepodstatném detailu, ale také nemusí. Třeba u panelů klimatizace: 5J0820045B a 5J0820045C znamená úplně jiný, funkčně zcela odlišný a vzájemně nekompatibilní panely (Climatic vs. manuál)... -
Též jsem teď při výměně baterie uvažoval o velké (70Ah) baterce, jenže to by se musela u mé 1.4 16V CGGB (a 1.2 TSI CBZA/CBZB to má podobně) vyměnit celá konzola za tu velkou z 1.6 TDI. A ta má jinak udělané kotvení, protože je celá posuntá více dopředu a k blatníku. Že pak auto bude mít trochu horší rozložení hmotnosti (těžší baterka, navíc posunutá více na čumák) bych asi zkousl, ale že i podle fotek TDIček tam prakticky nezůstává prostor na výměnu žárovek, to mě definitivně odradilo... Takže jsem nakonec dal nějakou Exide cca 64Ah, co se vejde do původní konzole...
- 192 odpovědí
-
Pokud máte kožený volant se stříbrným znakem (cca 2013-2014, tří i čtyřramenný), tak tam stačí jen vyměnit kabelový svazek ve volantu a zadělat tlačítka, volant i rámeček jsou stejné. Jen se vymění záslepky za tlačítka. Pak je samozřejmě ještě potřeba dodělat dva kabely z podvolantové svorkovnice dále a pak to celé musíte ještě nakódovat... Jinak pokud je volant jakýkoliv jiný než kožený se stříbrným znakem na airbagu, tak ten použít nelze - je to kompakt, nemá záslepky a tudíž ani dutiny pro tlačítka. A to se týká i gumového volantu se stříbrným znakem (cca 2013-2014), ten je též celistvý...
-
Řešil jsem podobný problém u auta mé ženy (F2 2012 1.2 TSI) - senzor oleje má, MaxiDot ne. Dokódovat to do těch základních budíků bohužel asi nejde (prošel jsem celou VCDS a různá fóra nic nenašel), jedině vyměnit za MaxiDot... Já to vyřešil provizorně pomocí ELM 327 ODB2 bluetooth konektoru a zobrazuji si to přes telefon, tam signál z toho senzoru vidět lze stejně jako u VCDS... Resp. zobrazoval jsem to párkrát, když jsem za tím tahal karavan a chtěl jsem vědět, jestli se to nepřehřívá... A protože jsem se s teplotou oleje nikdy nedostal přes 110°C, tak jsem to dále neřešil a budíky nechal původní...
-
Ještě po čase doplním informaci k tomuto tématu. V současné době máme doma hned dvě dvojkové Fabie (nejsme troškaři) a obě jsou přestavěné z bubnů na kotouče. A obě už s touto přestavbou prošly bez problémů přes STK, jedna dokonce dvakrát... Jen tak ze zajímavosti jsem se ještě před přestavbou ptal technika na STK a ten mi potvrdil, že toto se neřeší. Pokud brzdy jsou z daného modelu, nikdo neřeší resp. není povinnen řešit, jestli podle VINka auto má mít bubny nebo kotouče...
-
Tak asi by to nějak jít sundat mělo, ale nikdy jsem to nezkoušel... Takže těžko říci, jestli je to jen nacvaknutý nebo jestli to třeba nemají zalepené nebo jestli tam není potřeba někde zmáčknout nějaký zobáček... Ale z těch knoflíků, co jste koupil, by to asi mohlo jít vykoukat, jak to tam asi drží, ne?
-
Nn, stačí vyndat rádio a ten velký plast, co je kolem rádia (zakroužkováno na obrázku), pak tam jsou dva šroubky zespodu, které panel drží v palubce. Pak už jen sundat krytky vedle panelu, odpojit z panelu 3 svorkovnice a bowden od nastavování směru vzduchu a panel opatrně vyndat... Po stranách má ještě takové bílé packy, tak na ty pozor, ale dají se zespodu od rádia přihnout, aby to šlo ven... Pokud tam budete dávat jiný, dát pozor, aby měl nastavení směru vzduchu stejně, jako na tom, co vyndaváte, aby Vám to nefoukalo opačně... Jinak na internetu určitě někde bude nějaké video, jak to vyndat. Není to nic složitého...
-
Upřímně, ten panel stojí na bazaru asi tak 300kč, nebude jednodušší ho vyměnit celý?
-
Zdravím, v příloze přikládám obrázek poklic z katalogu příslušenství F2/R po FL vč. čísel - třeba pomůže. Jen moje zkušenost - měl jsem jedničkovou Fabii, která měla přesně tenhle typ ráfků, na léto jsem měl širší kola (185/60 R14 a ráfky 6J), na zimu jsem měl uzší (165/70 R14 a ráfky 5J). Ráfky vypadaly v podstatě identicky, jen byly širší/uzší. A na obojí jsem dával ty samé poklice, které jsem měl z výroby (auto přijelo na 185/60R14) a pasovaly i na ty uzší... Poklice to byly typu Tucanus - též přidávám obrázek...
-
Opotřebení řetězu u 1.2 TSI netřeba věštit z křišťálové koule - servisy Škodovky na to mají předepsaný postup měření, kterým určí, jak moc je řetěz vytahaný a to je ta zásadní informace, jestli je na výměnu, nebo ne... Já ho např. měnil už ve 120tkm, protože jsem si ho nechal změřit a vytahaný byl, což se projevovalo mj. i chrastěním při startu, ale 7s to rozhodně netrvalo... Takže za mě - pokud má někdo pochybnosti, jestli už nemá rozvody na výměnu, nechte si to prostě změřit a uvidíte. Nic exaktnějšího se asi doporučit nedá...
-
Zdravím, tak jsem následoval příklad kolegy FrantiskaM a dodělal do naší dvojkové Fabie (2012) 1.2 TSI ESP. Bohužel - asi úplně poslední ročník, než bylo ESP povinné... V jeho příspěvku je vesměs vše podstatné popsáno, tak jen doplním, že já dával jednotku 6R0 614 517 AG (prostřední verze dle stáří pro facelift, ale ještě stále s ESP 8.2) a podvolantový kroužek 6R0959654 (už ten novější, kde je v okénku vidět kabelový svazek, když je v nulové pozici) - obojí dle ETKA odpovídá datu výroby našeho vozu. Dále bych doplnil, že podle mne je nejen vhodné, ale skoro bych řekl, že nutné vyměnit ty dvě trubky mezi ABS a hlavním brzdovým válcem. Asi to má svůj důvod, že mají větší průměr, ale také jednotka ABS+ESP má oproti jednotce ABS trochu posunuté otvory pro vstup těchto trubek a původní trubky by se museli přiohnout, aby tam šly správně. Krom samotného ohýbání za mě zbytečný risk, že pak začnete šroubovat trubku pod úhlem a vezmete matici přes závit... Co v jeho příspěvku popsáno není, je kódování: V 19 Gateway/Installation List jsem přidal položku: Steering Angle. Dále pak v 44 Steering Assist nakódovat senzor natočení volantu - v mém případě přepsat původní kód X01XX na X12XX (VCDSka tam má nápovědu). Nakódovat jednotku 03 ABS - na konci příspěvku přikládám tabulky, které jsem vygooglil a podle kterých jsem to nastavil a funguje mi to (neručím za správnost, ale fungují mi obě - na ESP 8.2 a i odpovídá ta pro ESP 9.0, které mám v druhém autě s ESP už z výroby). Btw. existuje na to i generátor kódu jakožto EXE soubor, který vám to po zadání VINka, typu vozidla a toho, co chcete nastavit (XDS, TPMS, HHC) vygeneruje. No a pak provést kalibrace: G85 (senzor natočení volantu) a G491 (senzor v ESPčku) - prováděl jsem v jednotce 03 ABS zadáním kódu do security access a následně v basic settings. VCDSka to tam má popsané, co je co. Následně smazat chybové hlášky. Ještě zůstává otázka adaptací - moje VCDS 23.3 nemá pro jednotku 6R0 614 517 AG doplněné popisky adaptací. Bez znalosti čísla kanálu, na kterém si upravit např. HHC nebo XDS a znalosti konkrétních hodnot se mi nechce jít metodou pokus omyl... Nicméně mě standartní nastavení vyhovuje... Jinak ASR je pro 1.2 TSI 77kW docela užitečná věc, zejména na zimních gumách. S XDSkem tom pak o poznání lépe a zábavněji projíždí zatáčky, zejména na výjezdu pod plynem... HHC pak asi ocení každý, kdo občas jezdí s přívěsem, nebo jako já občas i s karavanem...
-
To je asi schválně - jak jsem psal, tuto funkci je možno aktivovat pomocí adaptací na kanálu 1, ale je jen dočasná (asi na testování), po vypnutí zapalování se to vrací do původního nastavení...