Pozdravujem Vás priatelia! Včera som aj ja vymenil "silenbloky" na ramene, dal som 1K0 407 183. Mám FAB 1,4 44kW, 220 000 km, r.v. 2000. Zhruba dva roky som sa odhodlával na tento krok, dnes to ľutujem , že som to nespravil skôr. Pomohlo mi aj toto fórum, povedal by som skôr negatívne a to hlavne "plašením" pri oprave. Rôzne: -odtrhnete šrób na ramene, -treba vybrať celú hliníkovú konzolu, -povoliť poloos, -rameno naspäť nezasuniete, -vyrežte si závit na rameno a podobné sprostosti, ktoré ma od výmeny odrádzali, poviem Vám nieje to pravda. Moja FAB má 220 000 km, 12 rokov, v živote nebola v garáži a predný šrób v ramene som normálne povolil(kľúč 18ka), vyzeral úplne novo, ako keby ho tam zakrútili pred dvoma dňami. Preto nechápem ako ho môže niekto odtrhnúť. Rameno samozrejme vyberieme aj bez povolenia poloosi, stačí odkrútiť tri šróby držiace guľový čap na ramene a následne môžeme "odpojiť" rameno od "kolesa". Potom povoliť aj guľový čap riadenia, aby sme mohli použiť prípravok na zalisovanie a vylisovanie silenbloku. Tento prípravok je fakt nutné mať, kutil ho bežne vyrobí doma , návody sú v predošlích príspevkoch. Po zalisovaní nového silenbloku (pozor na správnu orientáciu, hore v príspevku ja návod od MEYLE) zasunieme naspäť rameno a to úplne jednoducho a bez dramatických scenárov. Výstupok ramena ktorý budeme zasúvať dobre potrieme mydlom alebo prípravkom na umývanie (JAR ap.) a jedna osoba rameno priloží k silenbloku a podrží jeho správny smer zasunutia a druhá osoba si lahne na chrbát pred auto a nohou zatlačí rameno smerom do zadu, teda od seba, rameno úple ľahko, povedal by som, že skĺzne do silenbloku ako "muž do ženy"(na odľahčenie). A je to, potom len prednú časť ramena dať na správne miesto, je to tesné, treba použiť napr. gumové kladivo, šróbováky ap., poskladať a jazdíme. Je evidentné, že auto sa inak chová, stabilita, prechod cez nerovnosti atd. Ak bude záujem priložím aj foto.