Přejít na obsah

jiroch

Uživatel
  • Počet příspěvků

    97
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

2 218 zobrazení profilu

Oznámení jiroch

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Ahoj, taky mi zacal blikat kontrolka zhaveni (1.9Tdi, 81kW, rv2000) behem jizdy. Nekdy ihned po nastartovani. Sel jsem rovnou po spinaci brzdoveho svetla a napisu sem par svych postrehu. 1. pokud pri nastartovanem mortoru odpojim spinac zacne blikat zhaveni (jen konstatuji) 2. pokud jej znovu zapojim - zhaveni blika dal (mozna po nejake dobe bilkat prestan, ale to jsem netestoval) 3. po dalsim re-startu se zapojenym spinacem neblika (pokud je spinac v poradku) Ja koupil rovnou novy 4-polovy spinac u autokelly (starline - zeleny). Vim ze se da sehnat i levneji, ale nechtelo se mi ted v dobe pandemie na nic cekat. Chvili jsem se drbal s nastavenim dorazu = ovlivnuje pri jake citlivosti seslapnuti se brzdova svetla sepnou. Original 1J0 945 511A to ma reseno povysunutim pres jakoby zoubky te casti co vylejza ven vuci zakladne. Staci trochu zatlacit nebo povytahnout tu pohublivou cast - tim se nastavuje mira dorazu vuci pedalu. Ten Starline ma na to takovy celkem sofistikovany system otaceni spinace primo na miste kam patri a v kombinaci s mirou seslapnuti pedalu se da nastavit dotazenim spinace po smeru hod. rucicek ten doraz od velice jemneho (staci tuknout na brzdovy pedal) az po - su temer nohou na zemi a teprve zacne svitit brzda. Nedalo mi to a stary jsem rozebral. 4 piny jsou zapojeny takto. Pin 1a 4 je ve zkratu, kdyz spinac neni sepnuty, pin 2 a 3 je ve zkratu pri sepnuti. Tyto piny 1,4 a 2,3 se tedy navzajem (co do sepnuti) stridaji. Uvnitr to vypada takto: (na prvnim obrazku jsou videt kontakty dorazu ktere jsou ve zkratu kdyz je spinac v klidu, jedna strana uz byla zcela opotrebrna). Funguje to takto: brzdovy pedal tlaci v klidovem stavu na spinac = stav pinu 2 a 3 ve zkratu, po seslapnuti brzdy prestane tlacit a piny 1 a 4 jdou do zkratu. Treba tyto informace budou pro nekoho uzitecne
  2. Ahoj, podelim se o sve zkusenosti s cistenim a zaslepenim EGR, ktere jsem dnes podstoupil na sve Okte I. 1.9TDi 81kW, motor AHF, rv2000-predfacelift. Kdyz jsem se snazil rozebirat poprve, zasekl jsem se na 12tkach matkach dole na trubce, ktere se mi nepodarilo povolit. Zacetl jsem se znovu do nekolika for i na dieselpoweru a rekl si, ze to nevzdam. Jel jsem si do shopu pro WDcko a 12tkovy nastrcak na 1/2 orech. Pote co se kratkou jizdou motor zahral a po nastrikani WDcka se mi podarilo velkou racnou (1/2) obe matky celkem bez problemu povolit na prvni dobrou. Vedel jsem tedy ze muzu pokracovat. Den pred tim jsem sehnal 2 zaslepky na EGR o tloustce 5mm. Napred jsem zkousel dat zaslepku jen mezi EGR a trubku, ale jak se tu uz psalo, sla by tam na krec a byla by dost napnuta. Tam by se hodila nejaka tenci, tak do 2mm a tu ja nemel. Rozhodnl jsem se tedy pro zaslepeni obou stran. Trubka sla ven. EGR jsem vycistil (nemel jsem nic jineho k dispozici nez to WDcko a technickej benzin). Napred jsem pouzil mensi sroubovak k odskrabani pevnych usazenin z EGRu. Pak jsem pouzival hadrik namoceny do benzinu. Na fotkach je videt jak se mi to nakonec podarilo. Vim ze to neni idelani, ale je to urcite lepsi nez pred tim. Podtlakovou hadicku k EGRu jsem zacpal metrickym sroubem (asi 5mm, dlouhej asi 30mm). Proste mi tam dobre sel, ale ne zase prilis lehce :) VYSLEDEK: Zatim nemuzu rict nic vic nez, ze pocukavani, ktere mi to delalo predtim, se zatim neprojevilo. celkovy chod mi prijde plynulejsi a kultivovanejsi a hned ze startu pekne tahne (drive na studeny motor odspod tahlo, pozdeji pri zahratejsim motoru jen sporadicky - jako by Okta ztracela vykon, ale turbem to neni. Do nouzaku nepada, bylo cisteno).
  3. jiroch

    Chyby airbagů

    Martttin: S anglictionou se bez problemu vyporadam. Moje RJ neni nastesti na blacklistu (studoval jsem ve VISu ktere to jsou), tak ze bych mazanim chyby nemel zpusobit zadne problemy. Navic nemam ani zkrat proti kostre nebo plusu = DO NOT CLEAR THE DTC by pro me nemelo platit. Navic uz jsem jednotku za chodu asi 10x mazal. Tak ze uz by mi asi davno bouchl. Vzdy to dopadlo stejne. chvilu zhasla a po chvili opet naskocila. Diky ale moc za tvuj cas. Jinak presne tenhle odkaz uz jsem taky cetl. A na O1 sekci uz jsem se ptal, ale prispevek jsem deaktivoval, nebot zustal zcela bez povsimnuti, tak to zkousim tady ;-) Ja nemam airbagy v sedadlech ani bocni. Ten u spolujezdce je aktivovany "0". Ale podle chyby jde stejne o problem airbagu ridice. Tak ze bud nejakej ten spojovaci konektor pod palubkou, nebo neco pod volantem nebo kabelaz a nebo zkratka jen nejakej studenak pres mrazy. Pojistku to udajne zadnou nema. Ale rad se necham vyvezt z omylu. Diky za pripadne navrhy, co jeste zkusit.
  4. jiroch

    Chyby airbagů

    Zdravim, Mam O1 r.v. 2000 predfacelift. Taktez se mi rozsvitila kontrolka airbagu a zobrazila chyba 00588 32-00 Neznama chyba zpracovani. Po vymazani prestane cca na 3s svitit kontrolka, ale pak se hned zase zapne a objevi se ta sama chyba. Cim mam zacit. Tipuju konektorem pod pristrojovou deskou, nebo necim jinym ? Diky za pripadne tipy.
  5. Ano, je a bylo plne funkcni. Mikrospinace jsem menil nedavno ;-)
  6. Ahoj, mam 1.9TDi, rv 2000, predfacelift, komfortka 2,5. gen. Mel jsem taky problem s napajenim zapalovace. Fungoval opravdu na heslo - posledni dobou se stav trvale zhorsoval. Zejmena v nejblizsi minulosti (nevim jestli to mohu prisuzovat vetsim teplotnim rozdilum) mi zapalovac kolikrat naskocil az po nekolika minutach od startu. Nekdy nenaskocil vubec a nekdy zase ihned. Nekdy jsem jel delsi cestu a behem cesty se automaticky prerusilo napajeni do zapalovace a az po nejake dobe se zase automaticky obnovilo - tohle se stavalo i nekolikrat behem cesty v nerovnomernych casovych intervalech. Nekdy treba zdirka zapalovace nebyla vubec celou cestu napajena. Tak ze sporadicke fungovani a zahada. Pojistka je OK. Pojistka napajeni zapalovace a zavirani zadnich oken (mam vsechna okna v elektrice) je vymacknuta, tedy ve stavu kdy by mela jit do zapalovace stava a vsechna okna jdou otevrit. Rele bylo taky OK, nicmene jsem jej vymenil pro jistotu za nove a situace se opakovala. Jeste chci zde rici, ze problem byl urcite spojen se svorkami 85 a 86, ktere pokud rele napaji, sepnou obvod napajeni k zapalovaci, ktery ma v ceste jeste 15A pojistku cislo 42. Dale neni problem v korozi kontaktu zapalovace. Ten mam v dobrym stavu. RozhIdl jsem se tedy pro radikalni krok. Zjistil jsem si v jake fazi klicku rele spina. A kdyz to zrovna fungovalo, tak spinalo az ve druhe fazi, ted nevim jestli s klimatronikem, nicmene az po relatkach v uplne spodni rade (I. - IV.). Rozhodl jsem se tedy ze vyuziji privody do 85 a 86 relatka II. - odlehcovaci rele svoprky X a ty pripojim natvrdo na misto dosavadnich svorek 85 a 86 na preoblematickou oblast - tedy na rele na pozici 8 - cislo 53 o kterem zde pisi (to ktere jsem menil a nepomohlo vyresit muj problem). To puvodne zapojene rele od zapalovace 53 na pozici 8 cvakalo drive (kdyz to zrovna fungovalo a slo to otestovat) pri otoceni klicku (pozice tesne pred startem) = sepnuti a napajeni zapalovace. Provedl jsem sice sice bastl, ale funguje to ted k me spokojenosti. Pojistka je stale v ceste, nebot jsem nijak nenarusil okruh primeho napajeni 12V zapalovace (na stejnem rele c.53 svorky 30 a 87), pouze okruh kdy ma rele sepnout a kdy rozpojit rele c.53. Jedinou zatim nezadouci eventualitou, kterou pozoruji, je fakt, ze prestalo fungovat osvetleni zeleneho krouzku kolem zapalovace v momente, kdy jsou zapnuta potkavaci svetla. Ale to me fakt netrapi. Zatim zapalovac jede kdy ma a nejede kdy nema. Jsem nekurak, tak ze vyuzivam 12V zapalovac pouze k dobijeni spotrebicu (telefon, kamera, antiradar, atd..). Pokud nekoho z vas napada, cim mohl byt zpusoben muj problem, budu rad kdyz se semnou o to podelite. Vratit do puvodniho stavu to mohu vzdy. Puvodni napajeni svorek 85 a 86 jsem ucvaknul a zaizoloval. Problem bude nekde v puvodnim napajeni rele 53 na poizici 8 do svorek cislo 85 a 86, ktere rele spinaji. Tam jsem pozoroval sporadicke chovani. Dekuji.
  7. Diky. Pajka to skvele vyresila ! a slo to dolu celkem snadno s tim, ze jsem oba ty plastove nyty plne zachoval. Bohuzel ale u me byl problem prave v teto spodni casti
  8. Ahoj, tak teorie se potvrdila. Opravil jsem mikrospinac zamku PZ dveri a uz pri zamykani houknu, bliknu a zhasina mi stropni svetlo. Jeste me ceka opravit spolujezdcovy dvere, ktere pro zmenu nevykazuji znamky otevreni, tedy ani nerozinaji stropni svetlo. Jsou ve stavu trvaleho uzavreni nezavisle na zavrenosti ci otevrenosti dveri. Davam sem pro pobaveni svou fotodokumentaci dnesni opravy zamku. Cekal jsem takhle, ze si v klidku vymenim jen horni cast a ejhle. U spodni casti originalu totalne uhnila spodni dorazova packa a ukazaly se i pomerne dost zkorodovany kontakty (spinac se pri stisknuti vubec nevracel), tak ze to neslo absolutne pouzit. Musel jsem zapojit fantazii, neb jsem byl vybaven pouze nahradou, viz fotky. Verim, ze se pobavite. Zkousel jsem i tenke hrebiky, ale nebylo to ono... Nevim jak dlouho to bude fungovat, ale ted je to plne funkcni. Minimalne nez se mi podari sehnat original. Ten bude asi nutny, nebot si nedovedu predstavit, jak lepe bych tam dostal ten mikrospinac Saia-Burgess
  9. I ja prispeji svou troskou do mlyna a davam sem svou fotodokumentaci dnesni opravy zamku. Opravoval jsem mikrospinac PZD. Cekal jsem takhle, ze si v klidku vymenim jen horni cast a ejhle. U spodni casti originalu totalne uhnila spodni dorazova packa a ukazaly se i pomerne dost zkorodovany kontakty (spinac se pri stisknuti vubec nevracel), tak ze to neslo absolutne pouzit. Musel jsem zapojit fantazii, neb jsem byl vybaven pouze nahradou, viz fotky. Verim, ze se pobavite Zkousel jsem i tenke hrebiky, ale nebylo to ono... Nevim jak dlouho to bude fungovat, ale ted je to plne funkcni. Minimalne nez se mi podari sehnat original. Ten bude asi nutny, nebot si nedovedu predstavit, jak lepe bych tam dostal ten mikrospinac Saia-Burgess
  10. Terenius: Diky za odpoved, to pochopitelne vim, ale kdyz jsem vytahoval ridicuv zamek, tak se mi tam zdal ten mikrospinac nejaky "nanytovany" a nesel mi skrze ty dve plastove nozicky vubec jednoduse sundat. Vypadalo to jako by byly rozklepane. Ale kdyz rikas ze to jde, tak je to fajn. Diky
  11. Mel bych jeste jeden dotazek. Da se vymenit ta horni cast mikrospinace (toho venkovniho na dvojlince) aniz bych rozsrouboval vnitrnosti zamku ? Proste jen vysunutim te pulene casti a nasunutim te horni casti z toho noveho ? nebo musim rozpulit i zamek ? Diky predem za odpoved.
  12. Zjistil jsem nasledujici: Mam vadne 2 mikrospinac signalizujici zavrene/otevrene dvere. LZ dvere siganlizuji trvale otevreni (i kdyz jsou zavrene) Dvere spolujezdce signalizuji trvale uzavreni (i kdyz jsou otevrene) Prisel jsem na to takto: ve sloupecku latch/protect znaci prvni cislo: 0-zavrene dvere, 1-otevrene dvere. V tento moment jsou vsechny dvere fyzicky zavrene a Prave Zadni hlasi ze jsou otevrene – tudiz mikrospinac je zamacknuty – nejspise zatuhly (zatim jen teorie, zamek jsem jeste nevidel) -tohle urcite zpusobuje jednak stale sviceni interieroveho svetla v rezimu dvere a taky nemoznost signalizace uzamceni auta (neb si mysli, ze ma jedny dvere porad otevrene a neda signal ze je vse zavrene a tudiz nepotvrdi houkackou a blinkry) Tohle chci odstranit nejdriv a melo by mi zacit zhasinat interierove svetlo. Druhy vadny mikrospinac na dverich spolujezdce je pro zmenu trvale v poloze zavreno (i pokud dvere otevru) – to by nemelo mit na zamykani vliv, protoze si jednotka bude stale myslet, ze jsou dvere stale zavrene. Pokud je ma teorie spravna, tak po oprave mikrospinace v zadnich dverich bude vse fungovat, ovsem navic kdyz necham otevrene spolujezdcovi dvere auto se uzamkne taktez a navic jeste zablika a druhy dusledek bude ten, ze mi tyto dvere nebudou rozsvecovat stropni lampicku nebot mikrospinac je zasekly v pozici zavreno, tzn mikrospinac je porad rozpojen, coz dokazuje ptrne obrouseny plast, ktery uz je tak kratky, ze jej vyvysena cast kola pri zaboucnuti dveri, nezamackne. zavrene dvere = mikrospinac je vymacknuty otevrene dvere = mikrospinac je zamacknuty Vse ostatni mi funguje, prikladam jeste tabulku po stisku centralu, tedy prechodu do safe-locked. Ridicovi a LZ dvere funguji jak maji. Hodnota se meni dle zavrezni (0) ci otevreni (1) dveri. treba to nekomu pomuze.
  13. Dekuji, odkazy jsou stejne, o to je to jednodussi precist , ac toho je hodne. Pokusim se dle navodu ocekovat kazdy spinac VAGem zvlast. Ale vzhledem k tomu ze nemam garaz, tak si pockam az na pekne a teple pocasi. Diky za odkazy a radu. Asi mi stejne nakonec nezbyde nic jineho nez propajet ten hlavni ridicuv zamek - potencialni studenaky. Jeden z tech dvou vnitrnich asi bude mit vliv i na signalizaci uzamceni, ale se samostatnym osvetlenim kabiny by nic spolecneho mit nemel, dle vsech poznatku, ktere jsem tu vycetl s tim ma spolecneho jen ten venkovni na dvojlince - kde muze byt prechodak i kdyz se jevi jako funkcni.
  14. Panove diky moc za Vase nazory. Opravdu si jich moc cenim. Ted jeste k memu problemu. Ridicuv mikrospinac bych neresil (myslim ze je OK). Dokazuje to stav pri zapnutych potkavackach, nenastartovanem motoru a otevrenych dveri (zkousel jsem i drzet kliku zevnitr abych opravdu ukazal jen na ten jeden vnejsi mikrospinac na dvojlince) a je to tak jak ma - otevru dvere -> pipa signalizace otevrenych dveri (ktera je jen u ridice) - zavru dvere -> prestane pipat. To dle meho nazoru ukazuje na ten mikrospinac, ze je v poradku. (cose tyka studenaku v tistaku, to nevim jak zjistit, aniz bych jej rozebral). Tak ze to opravdu ukazuje na ty ostatni 3 dvere. Ale jak poznam jake ? Nezda se mi ze by odesly vsechny tri prakticky ve stejnou chvili. S VAGem nemam zatim velke zkusenosti. Mam VAG-COM 409.1 a modrej cinskej VAG 409.1 KKL USB kabel. Nevim jak zjistit VAGem ktery konkretni mikrospinac to dela ? Dostal jsem se jen k te chybe: Nalezena 1 chyba: 00953 - Interior Light Time limit 25-10 - Unknown Switch Condition - Sporadická Po smazani, se stejna chyba opet ukaze. Navic jsem si vsiml ze nemohu prepisovat kody 0 - 1 (napr. zapinani / vypinanci signalizae uzamceni/odemceni centralem), mohu jen nacist. Pri prepsani mi to napise ze nepouzivam originalni kabel VAG-COM. Predpokladam, ze i tohle jde nejak obejit. Mam registrovanou verzi CZ (409.1-S). Diky predem za vas cas a radu.
×
×
  • Vytvořit nový...