Jump to content

jiroch

Uživatel
  • Content Count

    96
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

0 Neutral

1 Follower

About jiroch

  • Rank
    Uživatel

Recent Profile Visitors

965 profile views
  1. Ahoj, podelim se o sve zkusenosti s cistenim a zaslepenim EGR, ktere jsem dnes podstoupil na sve Okte I. 1.9TDi 81kW, motor AHF, rv2000-predfacelift. Kdyz jsem se snazil rozebirat poprve, zasekl jsem se na 12tkach matkach dole na trubce, ktere se mi nepodarilo povolit. Zacetl jsem se znovu do nekolika for i na dieselpoweru a rekl si, ze to nevzdam. Jel jsem si do shopu pro WDcko a 12tkovy nastrcak na 1/2 orech. Pote co se kratkou jizdou motor zahral a po nastrikani WDcka se mi podarilo velkou racnou (1/2) obe matky celkem bez problemu povolit na prvni dobrou. Vedel jsem tedy ze muzu pokracovat. Den pred tim jsem sehnal 2 zaslepky na EGR o tloustce 5mm. Napred jsem zkousel dat zaslepku jen mezi EGR a trubku, ale jak se tu uz psalo, sla by tam na krec a byla by dost napnuta. Tam by se hodila nejaka tenci, tak do 2mm a tu ja nemel. Rozhodnl jsem se tedy pro zaslepeni obou stran. Trubka sla ven. EGR jsem vycistil (nemel jsem nic jineho k dispozici nez to WDcko a technickej benzin). Napred jsem pouzil mensi sroubovak k odskrabani pevnych usazenin z EGRu. Pak jsem pouzival hadrik namoceny do benzinu. Na fotkach je videt jak se mi to nakonec podarilo. Vim ze to neni idelani, ale je to urcite lepsi nez pred tim. Podtlakovou hadicku k EGRu jsem zacpal metrickym sroubem (asi 5mm, dlouhej asi 30mm). Proste mi tam dobre sel, ale ne zase prilis lehce :) VYSLEDEK: Zatim nemuzu rict nic vic nez, ze pocukavani, ktere mi to delalo predtim, se zatim neprojevilo. celkovy chod mi prijde plynulejsi a kultivovanejsi a hned ze startu pekne tahne (drive na studeny motor odspod tahlo, pozdeji pri zahratejsim motoru jen sporadicky - jako by Okta ztracela vykon, ale turbem to neni. Do nouzaku nepada, bylo cisteno).
  2. Ano, je a bylo plne funkcni. Mikrospinace jsem menil nedavno ;-)
  3. Ahoj, mam 1.9TDi, rv 2000, predfacelift, komfortka 2,5. gen. Mel jsem taky problem s napajenim zapalovace. Fungoval opravdu na heslo - posledni dobou se stav trvale zhorsoval. Zejmena v nejblizsi minulosti (nevim jestli to mohu prisuzovat vetsim teplotnim rozdilum) mi zapalovac kolikrat naskocil az po nekolika minutach od startu. Nekdy nenaskocil vubec a nekdy zase ihned. Nekdy jsem jel delsi cestu a behem cesty se automaticky prerusilo napajeni do zapalovace a az po nejake dobe se zase automaticky obnovilo - tohle se stavalo i nekolikrat behem cesty v nerovnomernych casovych intervalech. Nekdy treba zdirka zapalovace nebyla vubec celou cestu napajena. Tak ze sporadicke fungovani a zahada. Pojistka je OK. Pojistka napajeni zapalovace a zavirani zadnich oken (mam vsechna okna v elektrice) je vymacknuta, tedy ve stavu kdy by mela jit do zapalovace stava a vsechna okna jdou otevrit. Rele bylo taky OK, nicmene jsem jej vymenil pro jistotu za nove a situace se opakovala. Jeste chci zde rici, ze problem byl urcite spojen se svorkami 85 a 86, ktere pokud rele napaji, sepnou obvod napajeni k zapalovaci, ktery ma v ceste jeste 15A pojistku cislo 42. Dale neni problem v korozi kontaktu zapalovace. Ten mam v dobrym stavu. RozhIdl jsem se tedy pro radikalni krok. Zjistil jsem si v jake fazi klicku rele spina. A kdyz to zrovna fungovalo, tak spinalo az ve druhe fazi, ted nevim jestli s klimatronikem, nicmene az po relatkach v uplne spodni rade (I. - IV.). Rozhodl jsem se tedy ze vyuziji privody do 85 a 86 relatka II. - odlehcovaci rele svoprky X a ty pripojim natvrdo na misto dosavadnich svorek 85 a 86 na preoblematickou oblast - tedy na rele na pozici 8 - cislo 53 o kterem zde pisi (to ktere jsem menil a nepomohlo vyresit muj problem). To puvodne zapojene rele od zapalovace 53 na pozici 8 cvakalo drive (kdyz to zrovna fungovalo a slo to otestovat) pri otoceni klicku (pozice tesne pred startem) = sepnuti a napajeni zapalovace. Provedl jsem sice sice bastl, ale funguje to ted k me spokojenosti. Pojistka je stale v ceste, nebot jsem nijak nenarusil okruh primeho napajeni 12V zapalovace (na stejnem rele c.53 svorky 30 a 87), pouze okruh kdy ma rele sepnout a kdy rozpojit rele c.53. Jedinou zatim nezadouci eventualitou, kterou pozoruji, je fakt, ze prestalo fungovat osvetleni zeleneho krouzku kolem zapalovace v momente, kdy jsou zapnuta potkavaci svetla. Ale to me fakt netrapi. Zatim zapalovac jede kdy ma a nejede kdy nema. Jsem nekurak, tak ze vyuzivam 12V zapalovac pouze k dobijeni spotrebicu (telefon, kamera, antiradar, atd..). Pokud nekoho z vas napada, cim mohl byt zpusoben muj problem, budu rad kdyz se semnou o to podelite. Vratit do puvodniho stavu to mohu vzdy. Puvodni napajeni svorek 85 a 86 jsem ucvaknul a zaizoloval. Problem bude nekde v puvodnim napajeni rele 53 na poizici 8 do svorek cislo 85 a 86, ktere rele spinaji. Tam jsem pozoroval sporadicke chovani. Dekuji.
  4. Diky. Pajka to skvele vyresila ! a slo to dolu celkem snadno s tim, ze jsem oba ty plastove nyty plne zachoval. Bohuzel ale u me byl problem prave v teto spodni casti
  5. Ahoj, tak teorie se potvrdila. Opravil jsem mikrospinac zamku PZ dveri a uz pri zamykani houknu, bliknu a zhasina mi stropni svetlo. Jeste me ceka opravit spolujezdcovy dvere, ktere pro zmenu nevykazuji znamky otevreni, tedy ani nerozinaji stropni svetlo. Jsou ve stavu trvaleho uzavreni nezavisle na zavrenosti ci otevrenosti dveri. Davam sem pro pobaveni svou fotodokumentaci dnesni opravy zamku. Cekal jsem takhle, ze si v klidku vymenim jen horni cast a ejhle. U spodni casti originalu totalne uhnila spodni dorazova packa a ukazaly se i pomerne dost zkorodovany kontakty (spinac se pri stisknuti vubec nevracel), tak ze to neslo absolutne pouzit. Musel jsem zapojit fantazii, neb jsem byl vybaven pouze nahradou, viz fotky. Verim, ze se pobavite. Zkousel jsem i tenke hrebiky, ale nebylo to ono... Nevim jak dlouho to bude fungovat, ale ted je to plne funkcni. Minimalne nez se mi podari sehnat original. Ten bude asi nutny, nebot si nedovedu predstavit, jak lepe bych tam dostal ten mikrospinac Saia-Burgess
  6. I ja prispeji svou troskou do mlyna a davam sem svou fotodokumentaci dnesni opravy zamku. Opravoval jsem mikrospinac PZD. Cekal jsem takhle, ze si v klidku vymenim jen horni cast a ejhle. U spodni casti originalu totalne uhnila spodni dorazova packa a ukazaly se i pomerne dost zkorodovany kontakty (spinac se pri stisknuti vubec nevracel), tak ze to neslo absolutne pouzit. Musel jsem zapojit fantazii, neb jsem byl vybaven pouze nahradou, viz fotky. Verim, ze se pobavite Zkousel jsem i tenke hrebiky, ale nebylo to ono... Nevim jak dlouho to bude fungovat, ale ted je to plne funkcni. Minimalne nez se mi podari sehnat original. Ten bude asi nutny, nebot si nedovedu predstavit, jak lepe bych tam dostal ten mikrospinac Saia-Burgess
  7. Terenius: Diky za odpoved, to pochopitelne vim, ale kdyz jsem vytahoval ridicuv zamek, tak se mi tam zdal ten mikrospinac nejaky "nanytovany" a nesel mi skrze ty dve plastove nozicky vubec jednoduse sundat. Vypadalo to jako by byly rozklepane. Ale kdyz rikas ze to jde, tak je to fajn. Diky
  8. Mel bych jeste jeden dotazek. Da se vymenit ta horni cast mikrospinace (toho venkovniho na dvojlince) aniz bych rozsrouboval vnitrnosti zamku ? Proste jen vysunutim te pulene casti a nasunutim te horni casti z toho noveho ? nebo musim rozpulit i zamek ? Diky predem za odpoved.
  9. Zjistil jsem nasledujici: Mam vadne 2 mikrospinac signalizujici zavrene/otevrene dvere. LZ dvere siganlizuji trvale otevreni (i kdyz jsou zavrene) Dvere spolujezdce signalizuji trvale uzavreni (i kdyz jsou otevrene) Prisel jsem na to takto: ve sloupecku latch/protect znaci prvni cislo: 0-zavrene dvere, 1-otevrene dvere. V tento moment jsou vsechny dvere fyzicky zavrene a Prave Zadni hlasi ze jsou otevrene – tudiz mikrospinac je zamacknuty – nejspise zatuhly (zatim jen teorie, zamek jsem jeste nevidel) -tohle urcite zpusobuje jednak stale sviceni interieroveho svetla v rezimu dvere a taky nemoznost signalizace uzamceni auta (neb si mysli, ze ma jedny dvere porad otevrene a neda signal ze je vse zavrene a tudiz nepotvrdi houkackou a blinkry) Tohle chci odstranit nejdriv a melo by mi zacit zhasinat interierove svetlo. Druhy vadny mikrospinac na dverich spolujezdce je pro zmenu trvale v poloze zavreno (i pokud dvere otevru) – to by nemelo mit na zamykani vliv, protoze si jednotka bude stale myslet, ze jsou dvere stale zavrene. Pokud je ma teorie spravna, tak po oprave mikrospinace v zadnich dverich bude vse fungovat, ovsem navic kdyz necham otevrene spolujezdcovi dvere auto se uzamkne taktez a navic jeste zablika a druhy dusledek bude ten, ze mi tyto dvere nebudou rozsvecovat stropni lampicku nebot mikrospinac je zasekly v pozici zavreno, tzn mikrospinac je porad rozpojen, coz dokazuje ptrne obrouseny plast, ktery uz je tak kratky, ze jej vyvysena cast kola pri zaboucnuti dveri, nezamackne. zavrene dvere = mikrospinac je vymacknuty otevrene dvere = mikrospinac je zamacknuty Vse ostatni mi funguje, prikladam jeste tabulku po stisku centralu, tedy prechodu do safe-locked. Ridicovi a LZ dvere funguji jak maji. Hodnota se meni dle zavrezni (0) ci otevreni (1) dveri. treba to nekomu pomuze.
  10. Dekuji, odkazy jsou stejne, o to je to jednodussi precist , ac toho je hodne. Pokusim se dle navodu ocekovat kazdy spinac VAGem zvlast. Ale vzhledem k tomu ze nemam garaz, tak si pockam az na pekne a teple pocasi. Diky za odkazy a radu. Asi mi stejne nakonec nezbyde nic jineho nez propajet ten hlavni ridicuv zamek - potencialni studenaky. Jeden z tech dvou vnitrnich asi bude mit vliv i na signalizaci uzamceni, ale se samostatnym osvetlenim kabiny by nic spolecneho mit nemel, dle vsech poznatku, ktere jsem tu vycetl s tim ma spolecneho jen ten venkovni na dvojlince - kde muze byt prechodak i kdyz se jevi jako funkcni.
  11. Panove diky moc za Vase nazory. Opravdu si jich moc cenim. Ted jeste k memu problemu. Ridicuv mikrospinac bych neresil (myslim ze je OK). Dokazuje to stav pri zapnutych potkavackach, nenastartovanem motoru a otevrenych dveri (zkousel jsem i drzet kliku zevnitr abych opravdu ukazal jen na ten jeden vnejsi mikrospinac na dvojlince) a je to tak jak ma - otevru dvere -> pipa signalizace otevrenych dveri (ktera je jen u ridice) - zavru dvere -> prestane pipat. To dle meho nazoru ukazuje na ten mikrospinac, ze je v poradku. (cose tyka studenaku v tistaku, to nevim jak zjistit, aniz bych jej rozebral). Tak ze to opravdu ukazuje na ty ostatni 3 dvere. Ale jak poznam jake ? Nezda se mi ze by odesly vsechny tri prakticky ve stejnou chvili. S VAGem nemam zatim velke zkusenosti. Mam VAG-COM 409.1 a modrej cinskej VAG 409.1 KKL USB kabel. Nevim jak zjistit VAGem ktery konkretni mikrospinac to dela ? Dostal jsem se jen k te chybe: Nalezena 1 chyba: 00953 - Interior Light Time limit 25-10 - Unknown Switch Condition - Sporadická Po smazani, se stejna chyba opet ukaze. Navic jsem si vsiml ze nemohu prepisovat kody 0 - 1 (napr. zapinani / vypinanci signalizae uzamceni/odemceni centralem), mohu jen nacist. Pri prepsani mi to napise ze nepouzivam originalni kabel VAG-COM. Predpokladam, ze i tohle jde nejak obejit. Mam registrovanou verzi CZ (409.1-S). Diky predem za vas cas a radu.
  12. Po demontazi zamku ridicovych dveri jsem prisel na tohle: Mikrospinac na zamku u dveri ridice, ktery je mimo zamek na dvojlince - to neni (ten co reaguje na zavrene ci otevrene dvere). Zamek jsem mel venku a spinac je funkcni. Odzkouseno napr. tak ze v zamknute poloze - mikrospinac vymacknut - po zamacknuti spusti alarm. Pokud nasimuluji zamknute dvere, mikrospinac je vymacknut a cele auto mohu centralem zavrit. Pokud nemam nasimulovane zavrene dvere, mikrospinac je zamacknut a vubec nemohu aktivovat centralni zamknuti auta. Otazka zni, je mozne aby muj problem byl zpusoben i jednim ze 4 spinacu uvnitr zamku, ke kterym se bez rozdelani malych torxu vubec nedostanu ? Znovu podotykam, ze pri prepnuti stropniho svetla na rezim dvere se ani po zavreni dveri stropni svetlo nezhasne (jen logicky pri zamceni centralem). Venkovni mikrospinac jsem zkousel i sroubovakem a bylo znatelne slyset jak sepnuti tak rozepnuti. Elektronicky tez vyzkouseno, viz vyse.. Dalsi info. Pri uzamceni auta vsechny zamky 2x cvaknou a pri odemceni 2x cvaknou. Pri uzamceni auta blika cervena ledka vedle capliku u ridice. Pri odemceni blikat prestane. Zamknu-li auto zevnitr. Musim asi 3s podrzet tlactiko na madle u ridice pro zamykani (kratkodobym stiskem to nejde). Vsechny zamky 1x cvaknou a zajedou. Zadny se sam nevycvakne zpet - zadny cudl opet nevyjede - vsechny zustanou zamacknute. Az kdy pouziji opacne tlacito pro odemknuti zevnitr (to uz funguje na kratkodoby stisk). Mam li otevrene libovolne dvere jine nez ridicovi, da se centralem auto uzamknout. Pokud jsou vsechny dvere zabouchnute a jen ty ridicovy ne – neda se auto centralem uzamknout. Pak mam jeste jeden maly problem, ktery s tim muze souviset. Kdyz necham otevrene jakekoliv jine dvere nez ridicovi a nemam klic v zapalovani, tak se mi okta po cca 30s sama uzamkne, coz mi celkem vadi. Napada mne pochopitelne propajet studenaky co vedou k jednotlivym mikrospinacum uvnitr ridicova zamku, otazkou ovsem je, zda to v mem pripade k necemu bude. Dik za pripadne rady.
  13. Ahoj, mam O1 rv 2000, prechodova verze 1.9TDi 81kW AHF s alarmem. Sundaval jsem tapec u ridice kvuli montazi a demontazi zrcatka. Pri sundavani jsem utrhl led diodu od alarmu z plastu (ulomili se zobacky drzici ji v plastu), ale je funkcni (draty k ni zustaly neporusene). Potom jsem si jeste hral s nastavenim vule u zamku pravych zadnich dveri. Nevim presne kdy se to mohlo stat, ale po techto dvou operacich mi okta po zamceni neproblikne a nezatroubi. Pred temito ukony to delala. Pri odemykani 2x zahouka a 2x problikne. Drive pri zamykani 1x houkla a 1x blikla. Driv fungovalo oboji, mam to povolene. Zadni vuli mezi lankem a tahlem jsem vratil do stejne pozice jak byla, a porad nic. Vag mi nasel tohle: VAG number: 1J0 959 799 AH - komfortka 2,5 gen. component: 7R Zentral-SG Komf. 0001 00953 - Interior Light Time limit 25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent musi to byt mikrospinac dovirani dveri (zamku dveri - ten co je na kabliku), protoze palubni svetlo sviti i po zavreni vsech dveri (pokud je prepnuto na dvere). Nejspi jeden z nich - ktere mohly byt ovlivneny, ale neverim tomu, ze se to pokazilo pri sundavani tapecu, ale mozna jak jsem jej vytrhl s tou LEDdiodou se tam neco uvolnilo. Bohuzel nic nebylo videt na prvni pohled videt, mam totiz dvere komplet vycpany Dynamatem Xtreme. Napada Vas prosim nekoho jak bych se ujistil ze top jsou ty dvere ridicovi a ne dvere prave zadni ? Pak mam jeste jeden maly problem. Kdyz necham otevrene jakekoliv jine dvere nez ridicovi a nemam klic v zapalovani, tak se mi okta po cca 30s sama uzamkne, coz mi celkem vadi. Nejspise to ukazuje zase na nejaky vadny mikrospinac ve dverich. Da se to pres Vag deaktivovat (myslim to automaticke zamykani). Dekuji predem za ctenou radu ;-)
  14. nemas zac ;-) Taky me to neuveritelne trapilo ..
×
×
  • Create New...