Přátelé,
aktuálně mám docela zajímavý zážitek, se kterým bych se chtěl podělit.
Ná mé OCT 2 rv.07, najeto cca 153 tis, 1.9TDI (77kW) se stala taková věc.
Cca měsíc zpátky se po dojetí domů začalo kouřit z prostoru motoru, tmavý kouř.Smrdělo to jakoby se pálila spojka. Druhý den šlo auto normálně nastartovat a vesele se s ním jezdilo.
Dva týdny poté to udělalo znova, stejné symptomy, auto se však nechovalo nijak divně, jezdilo jak ďas ( v rámci jeho výkonových možností ).
Když to udělalo potřetí, auto šlo do autorizovaného servisu Škoda. Diagnóza byla známa po chvíli, prý přes turbo jde olej, který stříká na horký motor a toto je příčina kouře z motorového prostoru.
Ok, že vymontují staré turbo, udělá se repase, vymění olej a filtr a bude vše zase ok.
Takže jsme si plácli - repase vyšla na 7500 s DPH, servis okolo + výměna oleje + geometrie (prý se při výměně turba sundává nápravnice a je třeba udělat geometrii? ) vyšlo na dalších 7200 s DPH.
Auto jsme si převzali, ujeli 300 m, rozsvítila se kontrolka motoru, teplota vyletěla z nuly na cca 50st a auto začalo cukat.
Proběhl návrat do sevisu, s popisem co to dělá. Technik si auto vzal, projel se a začal ho tůrovat až do doby, než se zase začalo kouřit z motoru. Odpověď že je asi špatně zrepasované turbo.
Auto si tam nechali, dnes po několika urgencích a hnusných telefonů z nich vypadlo, že prý je olej ve výfuku a ve filtru pevných částic a že je třeba jej zregenerovat. Na diagnostice prý teď svítí všechny možné závady.
Mou otázkou je
1) byla prvotní závada vůbec v turbu (při těchto km?), nekapal jen olejk z nějaké hadice na motor?
2) pokud ano a jeho repase je oprávněná, je možné že něco servis zkurvil při jeho výměně?
3) může tato situace v důsledku vyústit v poškození motoru či jiných částí (DPF atd..)
Podotýkám že auto až do doby, než jsem ho dal do servisu nejevilo žádné závady, cukání, svícení divných kontrolek atp.. (mimo teda zmíněný kouř z motorového prostoru).
Prosím někoho fundovaného o radu jak postupovat dále vůči servisu, mě to upřímně přijde, že závada byla jinde a že došlo ke špatné specifikaci závady popřípadě nedodžení pracovního postupu při výměně turba (nevyčištěny svody, neprolití turba olejem při montáži atd..).
Předem díky.