
architect
Uživatel-
Počet příspěvků
79 -
Registrace
-
Poslední návštěva
-
Dny vítězství
1
architect naposledy zvítězil 5. Prosinec 2014
architect nejvíce like obsah!
Oznámení architect
-
Pokiaľ je tomu naozaj tak, že si to vyžaduje doplnenie nejakého "železa" okrem tlačítka, tak je to vysvetlenie, prečo sa to nedá dorobiť. Trochu ma ukľudnil príspevok od @bojler. Trochu ma ale mrzí, že Škoda to berie v návode na obsluhu, ako štandardnú vec a ani slovom tam nie je zmienka o tom, že voľba jazdného režimu je len za príplatok. V základe ho má iba Sportline. Čítal som návod ešte pre tým ako som si vyskladal v konfigurátore auto a, podľa toho ako sa to ponúka práve v konfigurátore, mi to prišlo ako iba "tlačítko na paneli" a Voľba jazdných režimov, ako taká, je prístupná ako niekde vnorená položka v menu. Tlačítko mi prišlo ako vec na zvýšenie komfortu ovládania. To že je to inak som zistil až keď prišlo auto domov. Čo už...
-
Adaptívny tempomat mám, ale tlmiče nie. Konfigurátor to ale bez adaptívnych tlmičov vpohode pustí, takže tie určite nie sú podmienkou pre sprístupnenie Voliča jazdných režimov.
-
Ahojte, dorazila nová Octávka😃 a ja tupelo som v konfigurácii nevybral volič pre jazdné režimy. Mal som za to, že je to iba tlačidlo, ktoré funguje ako zrýchlený prístup do menu (tak sa to javilo aj na produktových fotografiách v konfigurátore), ale tým, že som si to nevybral, prišiel som úplne o možnosť voľby jazdných režimov😪. Nie je to vôbec prístupné ani v menu infotainmentu. V servise mi tvrdili, že je to definitíva a že sa to nedá, ani za príplatok, dokúpiť a dokódovať. Je tomu naozaj tak? Príde mi to dosť kruté, lebo okrem dokódovania riadiacej jednotky, čo je možno jedno-dve zaškrtávacie políčko v menu pre technika a doplnenia jedného tlačidla na panel nenapadá ma dôvod prečo by to nemalo ísť. Vie mi prosím niekto s týmto pomôcť? Dá sa to doplniť alebo nie? Ďakujem
-
Super! Je fajn čítať riadky od spokojného majiteľa. Bohužiaľ to nijako nesúvisí s otázkou, ktorú som rozvinul na začiatku. Ale i tak ďakujem.
-
Ale ty máš VW. Či?
-
Ospravedlňujem sa za možno naivní otázku, ale dostal som sa náhodou k škodováckemu buletinu a info, ktoré som si tam prečítal ma dosť zneistilo. Nakoľko ani môj predajca nedokáže promptne reagovať, rozhodol som sa obrátiť sa do komunity, ktorá Škodovkami žije😃 Objednal som si novú Octaviu, motorizácia je v názve vlákna. Išiel som do toho aj na základe veľkého množstva recenzií, ktoré o motore EVO II, hovorili ako o hotovej veci. Recenzie boli všetky z roku 2024. Mal som teda za to, že EVO II nemusím riešiť, lebo je to automatické. Obzvlášť ak som auto objednal 20.1.2025. Viete mi prosím potvrdiť niekto, či teda auto príde s motorom poslednej generácie, teda EVO II? Ďakujem
-
Presne toto som si myslel aj ja. Takže, pretože tie Q5 subwoofre stoja 160€ a viac asi porozmýšľam o tvojej verzii upgradu. Monacor je fajn, tie top ale fajn. Staviam občas reprobedne a v rámci možností je to dobrá voľba. Mňa by ale bavilo viac asi obetovať ten "hluchý priestor za blatníkom. Žena by ma asi vykostila, keby som do kufra dal takú hranatú bedňu. 🤪 Mohol by som ti napísať na PM, keby som potreboval trošku odkonzultovať výrobu?
-
Ešte Jedna otázka v súvislosti s tou mojou predchádzajúcou. Prosím ťa, tá nemožnosť umiesniť spomínaný reproduktor so subwooferu Canton Škody Superb 3 do ozvučnice subwooferu Canton pre Octaviu 4, ktorá je v rezerve kolesa, je to absolútne vylúčené, alebo ak by sa dala pod reproduktor objímka/obruč (myslím niečo také, čo sa používa občas pre prichytenie stredobasových reproduktorov v predných dverách) a mierne by sa to nadvihlo, aby sa ten magnet nedotýkal tej skosenej bočnice, nebola by to cesta? Ak by to stačilo len mierne zdvihnúť, asi by som do toho išiel. Ak je to nereálne ani s takouto pomôckou, kašlem na to. Bohužiaľ si jediný, ktorý sa vydal cestou, o akej uvažujem aj ja, avšak na rozdiel odo mňa, ty si to mal fyzicky v rukách a presne vieš o čom píšem. Ja len čerpám inšpiráciu. Ďakujem
-
Canton audio nová Octavia 2025
architect odpověděl na architect téma v Audio, Infotainment, Konektivita
SFD2 vibes nerozporujem. Skutočne mieru ochrany posúvajú na novú úroveň, ja len dookola opakujem, že výmena meniča ako takého, nemôže byť spoznateľná, keď je pripojený štyrmi vodičmi. Ak na ich konci je predpísaná impedancia a pohybuje sa v tolerančnom poli zadefinovaným výrobcom, nie je mechanizmus, ktorý by algoritmu detekcie integrity systému povedal o nepodporovanej zmene. 8 ohm je 8 ohm. A je jedno, či je to Canton, B&O alebo Dynaudio. Jediná vec ktorá bude iná je zvuk. Ak sa "ladí" zvuková sústava na meniče, ktorých frekvenčná charakteristika je daná, tak pri zámene niektorého z komponentov sa výsledok odlíši od zámeru. Frekvenčnú charakteristiku určuje ale equalizácia, ktorá je v Canton systéme fixná (Canton profil) alebo variabilná (Individual settings). Je potom logické, že ak zmením to čo vyrába zvuk (čiže reproduktory) a nie som spokojný, môžem sa sťažovať na lampárni. Ladiči v Škode si svoje obhája. Určite ale dam report, ako sa to bude chovať. Mimochodom. Audio kvalita a jeho vernosť v kombinácii s pojazdnou krabicou zvanou automobil je rovnaký mýtus ako motor so 100% účinnosťou. Už z len podstaty veci je to len manželstvo z rozumu. Reprodukcia audia v aute je len zvuková kulisa. Nič viac, nič menej. Kvalitu netvorí objem basov ani ničoho z toho čo sa mnoho "znalcov" ponúka predať. Ak raz niekto pričuchol ku naozaj kvalitnej reprodukcii hudby a bude mi tvrdiť, že sa mýlim, že samozrejme, že to ide dosiahnúť aj v kabíne auta, tak je pokrytec alebo jeho znalosť z oblasti Hi-Fi je založená len na komerčných manipuláciách. Osobne są venujem zvuku viac ako 40 rokov a vzhľadom na to, že ma to aj živí, dovolím si trošku v tejto veci sa orientovať😉 A prečo teda vlastne riešim zvuk, keď je to mýtus? Lebo mám rád veci na pravom mieste. Aj zvuk ako podmaz je mať fajn pekne uprataný. Ladíme, ladíme, skúšame meriame, hráme sa ako chlapci a aj tak sa raz tá pohyblivá škatuľa rozbehne a akékoľvek izolácie a supermegabasy a výhybky a zosilňovače vyletia hore komínom. Reprodukovaný zvuk potrebuje TICHO! A v aute je všetko len nie ticho. Ale aj tak. Pekný zvuk poteší. Alebo sa mýlim? -
Canton audio nová Octavia 2025
architect odpověděl na architect téma v Audio, Infotainment, Konektivita
Asi si to celkom nepochopil ako som to ja myslel. Rozumiem, že dnes dokážu autá merať čokoľvek a zaujať k vzniknutej situácii svoj postoj, ale garantujem Ti, že výmena reproduktorov rozhodne nedokáže "preladiť" DSP k novej realite. Audio si možno ladia dizajnéri pri vývoji, ale takú vec, že by sa DSP prispôsobilo, to v aute neexistuje. Ani v autách s šesťcifernou sumou. DSP vie maximálne upraviť hlasitosť a Loudness podľa primitívneho algoritmu naviazaného na rýchlosť vozidla. Nič viac. A subwoofer a parkovanie? Akože fakt? 😀 Súhlasím, že zásah počas záruky je risk, ale nič iné ako výmena za kvalitnejší woofer ani riešiť nebudem. Tak ako si môžeš do sluchadlového výstupu pripojiť slúchadlá ako sa ti páčia, tak je to aj s reproduktorom, ktorý je obzvlášť voľne vymeniteľný. Impedancia a výkon sú jediné dva parametre, ktoré je nutné dodržať, aby woofer vyhovel výkonovému potenciálu koncového stupňa. -
Canton audio nová Octavia 2025
architect odpověděl na architect téma v Audio, Infotainment, Konektivita
Teraz som natrafil na briskskoda.net zaujímavý podnet pre upgrade. Audi pre Q5 robilo ozvučenie s B&O. Subwoofer 80A035382A. 100% kompatibilita. Neviem či veľkostne tiež, ale elektricky áno. Vraj je mierne vyšší. Mám také podozrenie ( na základe obrázkov) či to nie je podobný menič ako v sw pre superb III. Prehodiť do Canton sw nejde kvôli väčšiemu magnetu takže by sa musel použiť iba ako celok. -
Canton audio nová Octavia 2025
architect odpověděl na architect téma v Audio, Infotainment, Konektivita
Vďaka. Info ma uspokojilo tak na 25%, ale i tak vďaka. chcel som sa opýtať či niekto neskúšal zameniť Canton subwoofer za nejaký iný pasívny. Na Allegro sa dá nájsť aj niečo podobne ale je to Bose a pre Audi. Nedopátral som sa akú majú impedanciu, ale Bose vytvára aspoň aký taký predpoklad kvalitnejšieho reproduktora. Bose je líder v oblasti reprodukcie basov. Napadlo ma vymeniť len reproduktory. Canton za Bose. Problém je ale že Škoda má (nepochopiteľne) výstupy koncových stupňov nastavené na impedancnu záťaž 8 ohm!!! Ak sú koncové zosilňovače typu D, je možné mierne doladiť minimálnu impedanciu. Možno je to iba otázkou nakódovania. Neviem. Len špekulujem. Nerád by som koncák odpálil lebo 2 ohm záťaž vytvára omnoho vyššie nároky na prúdovú záťaž koncových tranzistorov. V lepšom prípade to vypne elektronická ochrana alebo tepelná poistka v horšom sa to jednoducho odporúča do večných lovíšť. Budem vďačný za akúkoľvek inšpiráciu či nápad. Trochu odveci (aj keď nie zas až tak úplne). 12v zástrčka v kufri by sa nedala použiť na napájanie aktívneho subwoofra? Takých ako original Canton (vložka do rezervného kolesa) je na trhu veľa ale potrebujú šťavu a ťahať ju z poistkovej skrinky mi príde dosť komplikované. (Pre mňa) -
Aj YouTube videá to potvrdzujú. Keď autíčko dorazí a budú podmienky určite to vyskúšam a dám report.