Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

hustoměrem PŘESNĚ kalibrovaným na DANOU provozní kapalinu a ten asi neseženeš. Hustoměr občas mívají i u benzinky, pochybuji však, že ti ukáže reálnou hodnotu. Tudy cesta v amatérských podmínkách rozhodně nevede. Pokud chceš měnit náplň, tak ji prostě vypusť a dolij směs ředěnou na -20 (či dle potřeby). Nic víc neřeš.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

CA tak si precitat informaciu na flasi od G12 tusim je tam uvedene ze vymena po 5rokoch (ako vsetko aj tato kvapalina straca svoje schopnosti) u inych druhov (napr modra zelena dfarba) je dokonca interval vymeny 2roky.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

...ředil jsem 1:2.

Jenže nepíšeš, COS ŘEDIL. Na trhu jsou minimálně 3 různé koncentrace kapalin, souhrnně označovaných jako "G12" alias "růžovejch" - jsou všecky vzájemně smísitelné, protože splňují stejnou specifikaci, rozdíl je ale v základním bodu tuhnutí toho, co je v láhvi. A na té flašce je vždycky napsáno, kolk se musí k obsahu přimíchat destilky, aby se dosáhlo požadovaného bodu tuhnutí. Takže pokud jsi koupil už naředěnou směs s bodem tuhnutí -20°C a ještě jsi ji "říznul napolo" destilkou, slušně řečeno neudělal jsi dobře. Pokud jsi ale "rozpůlil" koncentrát G12+ se základní teplotou tuhnutí "směsi přímo z láhve" -40°C, je to v pořádku.

Takže aby informace "...ředil jsem 1:2..." měla nějaký reálný význam, je nutné doplnit i jakou výchozí koncentraci mělo to, cos ředil...

Vloženo

Máš pravdu, zapomněl jsem napsat, že se jednalo o fridex G12+, ten po naředění 1:2 vytvoří směs s bodem tuhnutí do -27C. Jeden mechanik mi jednou říkal, že je toto optímální hodnota, neboť vyšší koncentrace fridexu by mohla poškodit třeba těsnění u hlavy.

Vloženo (editace)

Ja nalil zatim 2 litry, coz je teda pomer 1:2 a podle tabulkyna falsce to je na -18C. Coz by snad melo stacit, bo i kdyz by padnul mraz -20 tak by to nemelo zmrznout na led, ale jen zcasti krystalizovat. Ovsem je to spekulativni, asi jeste prikoupim litrik

Edit: psurn: neboj nemystifikoval ;) ja kdybych dal 1:1 tak dle tabulky je to do -36C. Coz je uz fakt extrem, ale na druhou stranu se to muze hodit, kdyz bude dejme tomu mraz -20C a ja nastartuju auto a z promrzlim autem se rozjedu, tak proudici vzduch bude "treba" dosahovat pres -35C a tim padem kdyz bych mel jen do -18C tak by se mohlo stat, ze nejaka hadice by zamrzla uplne a byl bych jasny. Proto je asi lepsi mit nejakou tu rezervu a byt klidny :)

Editováno: , autor: Grym
Vloženo

Ted jsem si uvedomil, ze jsem te asi mystifikoval, daval jsem pomer 1:1, poměr 1:2 (-18C) jsem použil nedavno na chatě do topení. Takže se omlouvám, těch -25 je podle mě jistota.

  • o 3 měsíce později...
Vloženo

Poraďte prosím ideální kapalinu pro fabii 1,9 TDi na dolití... nevím jaká kapalina byla litá naposledy... mohlo by vadit jejich promíchání? a za jakou dobu je nezbytně nutná výměna?

mám já lehce nad minimem a občas občas když je auto ve velkém mrazu ráno začně pípat teplota chladící kapaliny (zřejmě námraza) po opakovaném nastartování už se kontrolka ne rozsvítí.

Vloženo

Pokud máš v expanzní nádobě růžovou směs, bude to určitě G12 - jiná směs podobné barvy se už léta nevyrábí. Dolít ji můžeš čímkoliv se shodným označením - výrobce není až tak důležitý. Specifikaci určuje právě to označení "G12". Flašky označené G12+ nebo G12++ obsahují koncentrovanější směs = tuhne při větším mrazu, která se musí ředit větším množstvím destilky, aby se dosáhlo stejného bodu tuhnutí jako má základní směs "bez plusů". Poměry jsou vždycky napsané na flašce. Pokud chceš mít v autě nějakou určitou koncentraci = mít ochranu do nějaké přesněji určené záporné teploty, nechej si hodnotu teploty tuhnutí kapaliny přímo v autě změřit od nějakého servisu. Tam Ti taky buď nabídnou dolití od nich - což samozřejmě využít můžeš a nemusíš. Když budeš striktně požadovat jen změření, nic dolívat nebudou...

  • o 2 týdny později...
Vloženo (editace)

Já myslím, že na obyčejné dolití je nejlepší "Fridex G Plus Ready". Je to již namíchaný z výroby na - 30. Stačí koupit a hned z flašky dolít. Odpadá tím pracné míchání s destilkou. Mají 1L za 55,- na netu. Navíc v roce 2008 a možná až doteď, byl Fridex (Velvana) dodavatelem originálních dílů pro Škodovku, takže z pásu sjížděli auta s Fridexem v chladiči.

post-47631-0-47186800-1328713594_thumb.j

Editováno: , autor: Manitou666
Vloženo

Ja osobne bych tohle nebral ani nahodou, jelikos za tu cenu poridis G12+ koncentrovanou ze ktere pri zredeni udelas 2,5litru koncentratu do - 27C. Takze nevidim vubec zadnou vyhodu v tom fridexu!?!

Takhle si to klidne muzes namichat do prazdeho kanistriku z vody pro ostrikovace, a namichas si to klidne 1:1 a smes bdues mit do -40C. Coz je na dolivani mnohem vhodnejsi, nehlde na to ze bdues mit 2x takove mnozstvi o proti tomu fridexu.

Odkaz treba zde: http://www.aci.cz/gu-eco1-nemrznouci-kapalina-pro-chladice-g12-1l-koncentrat-pri-pomeru-1-1-do-40-c-gulf-odpovida-cervene-_d96717.html

Vloženo

Byl jsem si nechat před cca týdnem (pro jistotu před těma velkýma mrazama) změřit koncentraci nemrzky v chlazení - mechán máznul pár kapek na sklíčko refraktometru a pak mi oznámil, že mám koncentraci na -45°C a že to je v naprostým pořádku, protože automobilka (myšleno Škodofka) dává v sérii do chlazení směs namíchanou na -50°C. Údajně - věřit tomu můžu a nemusím.

Fakt je, že to ani při -22°C nedělalo žádnej rosol v expanzce natož aby nešel motor nastartovat - sice točil asi tak 4x delší dobu než při vyšších teplotách, ale blafnul vždycky spolehlivě na první pokus. Ale to už není o nemrznoucí směsi...

Vloženo

To je fakt hodně málo -45, jednou mi mechoš řekl, že přílišná koncentrace fridexu může poškodit těsnění. Já mám kolem -27 a zatím ok.

Vloženo

Starší "modrozelenej fridex" ve formanu jsem si měřil hustoměrem sám, bohužel nemám plováček na měření "gé-dvanáctky", takže můžu jen hádat. O tom poškození těsnění jsem slyšel taky, ale jen v souvislosti se starším "jednoletým" Fridexem - bez inhibitorů "koroze" gumových a plastových dílů. Novější "celoroční" alias "dlouhoživotnostní" kapaliny by se těchto leváren dopouštět neměly.

  • o 1 rok později...
Vloženo

Zdravím všechny, měl bych dotaz, dnes jsem se pustil do výměny chladící kapaliny a výměny expanzní nádobky (pořád svítila kontrolka stavu chladící kap.) Vše se povedlo ale teď, nevím jestli je to špatně, ale nevrací se mi voda přes tu vrchní hadičku na nádržce, předtím jsem si toho nevšimnul, je to špatně nebo ne. Auto jsem zahřál, až se sepnul větrák na chladičí

  • o 2 týdny později...
  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...