Přejít na obsah

vibrace 4x4


KubMartin

Doporučené příspěvky

Ahojte, mám problém na Octavia II 4x4 2,0 TDI řídící jednotka Cimbu 132 KW 375Nm.

Jedná se o vibrace a hluk při akceleraci mezi 2100 až 2500 ot/min. Po překročení těchto otáček dojde k vymizení hluku i vibrací a motor běží čistě. Problémy začaly na cca 30 000 km, ale už před tím (a taky před přeprogramováním) se auto mezi těmito otáčkami chovalo zvláštně. jako by neznatelně pocukávalo. Problémy začali po poškození hadic chlazení a kabeláže kunou. V servisu vyměnili hadice a opravili kabeláž, ale začaly ty nepříjemný vibrace a hluk. Bohužel sem to hned neřešil, protože nejvíc je to znát na 5ku a 6ku a já jezdil couračky. Ted mam najeto 80 000 a nastal novej "simptom". Z nějakýho důvodu vypadla na sněhu stabilizace a rozsvítila se kontrolka stabilizace (zdálo se mi že taky nefungovala Haldex spojka - ale to mohl být jen můj dojem). Nešla zapnout, ale najednou přestali vibrace i hluk!!! Mám podezření buď na Haldex nebo kloub na zadní nápravě. Prosím kdo má zkušenosti poraďte, už fakt nevím a sem pěkně otrávenej (užil sem si s novým autem cca 25 000 klidný jízdy a od tý doby pruda). V servisech mě nedokázali pomoct.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to sem chtěl zkusit, ale pojistka je společná se servoel. posilovačem řízení (a dalšíma věcma) a auto pak po nastartování za 2 sek. zhasne. Ani ručka na 1. zoubek Haldex nevypne. Ani přidržení brzdovýho pedálu (okamžitě dojde elektronicky k omezení výkonu motoru).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte, mám problém na Octavia II 4x4 2,0 TDI řídící jednotka Cimbu 132 KW 375Nm.

Jedná se o vibrace a hluk při akceleraci mezi 2100 až 2500 ot/min. Po překročení těchto otáček dojde k vymizení hluku i vibrací a motor běží čistě. Problémy začaly na cca 30 000 km, ale už před tím (a taky před přeprogramováním) se auto mezi těmito otáčkami chovalo zvláštně. jako by neznatelně pocukávalo. Problémy začali po poškození hadic chlazení a kabeláže kunou. V servisu vyměnili hadice a opravili kabeláž, ale začaly ty nepříjemný vibrace a hluk. Bohužel sem to hned neřešil, protože nejvíc je to znát na 5ku a 6ku a já jezdil couračky. Ted mam najeto 80 000 a nastal novej "simptom". Z nějakýho důvodu vypadla na sněhu stabilizace a rozsvítila se kontrolka stabilizace (zdálo se mi že taky nefungovala Haldex spojka - ale to mohl být jen můj dojem). Nešla zapnout, ale najednou přestali vibrace i hluk!!! Mám podezření buď na Haldex nebo kloub na zadní nápravě. Prosím kdo má zkušenosti poraďte, už fakt nevím a sem pěkně otrávenej (užil sem si s novým autem cca 25 000 klidný jízdy a od tý doby pruda). V servisech mě nedokázali pomoct.

bavime se tady o scoutu?ale to je vlastne jedno,ja mam sice 1ku ale dela me to taky,nejvic na 6ku,znamy ma 4kolu dvojku obyc a je to tam taky nepatrne citit.muze ti to delat ten zadni kloub a jestli mas diravou manzetu je mzne ze se vazelina dostala k cidlu abs,zkontroluj to a uvids

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už sem zase chytřejší, teda ne že by to bylo tak super. Začala svítit kontrolka ESP a nefunguje Haldex (na sněhu zabírá jen předek) a motor přede ve všech režimech jak kočička. Takže definitivně je to za převodovkou dál na zadek. V týdnu to dávám šikulovi aby to prošli co tam je mechanicky špatně. Uvidíme co vypíná ESP. Jinak Scout nemám. Mám O II 2.0 TDI PD DFP 4x4 přeprogramovaná jednotka Cimbu 132 Kw 375 Nm při 3 200 ot/min.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne hucalo lozisko za kardanovym klbom a asi aj ten klb (bolo tam citit volu). O1 tdi PD. Niekde som sa docital, ze bol problem v hardy spojke, ktora ma za ulohu vysporiadat sa s nesuosostou motor vs kardan a kardan vs haldex a robilo to problem v spektre otacok s najvyssim krutiacim momentom. U mna to ale zaviselo od rychlosti a toho, ci bol motor v zabere alebo nie. Vybral som kardan a bolo ticho. Ked som kyval kardanom pred klbom (kratkou castou, tak bolo citit volu+bolo pocut "dorazy"). Tak som zohnal kardan, kde bolo OK lozisko aj klb a je klud.

Vela stastia pri hladani.

Ludo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim, tak mam uplne stejny problem. V otackach mezi 2100-2400 kdy chcu od auta pod plnym plynem nejvic krouticiho momentu mne cele auto rezunuje jako blazen. Nejvice citit na zadnich sedadlech kde je to velice neprijemne. Auto je OII 2.0tdi 4x4 najeto 70 tisic. Mate nejake typy co by teda pomohlo? V servisu me nepomohli a potrebuju jim nejak zavadu a jeji reseni vysvetlit aby vedeli co opravit. Dekuji za info

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co řešíš ať se zaměřej na kardan a hardispojky.Když ho sundáš bude klid je to odskoušený a je to bolest koncernovejch čtyřkolek. To samí mám na audině pokud jí naložím na 5 nebo 6 rychlostní stupeň tak to taky dělá.Ale pokud přidávám plynule tak je klid nesmíš prostě na plnej knédl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Takže ještě jeden prů..er, autorizovany servis jaksi neprovedl výměnu oleje v Haldexu na 60 tis. Teď mam cca 85 tis, a olej je při promíchání"stříbrnej od šupinek kovu", no tak to už mam fakt dost.

asi si prostě člověk musí všechno pohlídat a nejlíp udělat sám. Neskutečný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 5 měsíců později...

No vyměnil jsem:

1. zadní hardy spojku

2. přední hardy spojku

3. olej v difernciálu

4. olej v haldexu

zkontrolov al vůle na hřídeli z převodovky a z haldexu.

A výsledek ??

STÁLE HUČÍ :aggressive:

tak nevím co bych ti poradil stálo měto všechno skoro 10tu a stále hučí :-( jediné co mu pomůže je asi že půjde do světa.

Poradí mi někdo něco??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Ahoj, 

 

mám Scouta tedy Octa II. 4x4, TDI 2.0 103 kw, mezi 2100 a 2500 otáčkami mě jdou vibrace od zadní nápravy. Hlavně na 5ku nebo 6ku. V podstatě stejný problém jako zde popisuje KubMartin a BananaYoe. Chci se zeptat, zda se to již někomu podařilo vyřešit a čím to bylo způsobeno. Může to být dvouhmotovým setrvačníkem? Mám ho asi trochu načatý (lehké vibrace do nohy od spojkového pedálu). Potřebuji nasměrovat servisáky. Už 2x jsem s tím byl v značkovém servisu škoda a vždy jen krčili rameny a vibrace nevyřešili. Diagnostika je samozřejmě ok. 

 

Všem předem díky

 

Ať Vám jezdí :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

zdravim všechny

 

mám 1.9 tdi 4x4 octa II combi. Nejedná se o scouta. Problém s vibracemi a nepříjemným hlukem od zadní nápravy pociťuji při koupi vozu. Koupě od druhého majitele s najetýma 96tis km (dnes 110tis km). Nějak mne to začalo trápit a tak jsem chtěl problém řešit. Na zdejším foru nic, nebo výsledek svého snažení někdo nenapsal. Hledal jsem dál a našel nějakou seminární práci POHON 4x4 JAKO ZDROJ VIBRACÍ OSOBNÍHO AUTOMOBILU, Technická univerzita v Liberci. Měření prováděno na vozidle škoda 4x4. 

 

Vibrace a hluk byl změřen a dle pisatele práce byl výsledek takový:

 

Obecně lze konstatovat, že přítomnost pohonu 4x4 se projeví na vyzářeném hluku a vibracích, ale není v rozporu s žádnými limity. Problém může vzniknout pouze nepříjemným subjektivním vjemem u uživatele, který jej může mylně považovat za projev poškození v hnacím ústrojí vozidla. V závěru je nutné vyzdvihnou především tvůrčí přístup řešitele diplomové práce, který provedl většinu rutinních prací spojených s řešením daného problém.

 

 

http://www3.fs.cvut.cz/web/fileadmin/documents/12241-BOZEK/publikace/2004/DIAGO-Pohon4x4-Ne-Ko.pdf

 

snad to někomu vytrhlo trn z paty a problémem se nijak nezabývá dál.

 

hledal jsem ještě a našel toto

http://www.prevodovky-sixta.cz/index.php/opravy-haldex-spojex

 

- a dál

Vibrace na 5. a 6. stupeň vzadu při otáčkách nad 2200 když motor tahne způsobuje hardyspojka(ta zadní)-cena od 3000,- do 6000,-Kč. Tuhle výměnu zvládneš i sám pokud máš zvedák.

http://www.octavia4x4.estranky.cz/clanky/forum.2.html

 

.....No řešíl jsem to půl roku...a nakonec ta dvouhmota

 

.....Je to storpo spojka.. mam to taky menil jsem jen dvouhmotu a za pul roku to bylo zpet.

.....Já jsem měl stejný problém a tento problém jsem vyřešil výměnou hardyspojky(ta zadní to dělá). Vypadá, jako že jí nic není, ale ve skutečnosti po podrobném prozkoumání zjistíte, že je guma zpuchřelá a jsou tam takové prasklinky. Podle mě to budeš mít stoprocentně toto.

Pří kompletní výměně dvouhmoty a spojky se připrav na cenu ke 20 tis. A dvouhmota vibrace vzadu nedělá!

.....Čau já mam sice 1,9tdi ale po dlouhých debatách a diskuzích jsme přišli na špatnou dvouhmotu...

......Ahoj, mam uplne stejny problem, loni jsem menil setrvak a problem ustal, ale po roce se vibrace zase vratily, nicmene jsem tohle konzultoval s mechanikem a ten mi rek, ze kdyz jsem vymenil jen setrvak a ne celou sadu i se spojkou, tak se to mohlo tim vratit, takze se chystam opet meni setrvak ale tentokrat i se spojkou a snad uz bude klid.

......Hardy spojku jsem měňil a dal jsem tam original za 8 a ne podrobek za 4 a bylo to byzvýznymné.Pokud není hardy spojka viditelně trhnutá tak jsou za výměnu jen vyhozené peníze...

Editováno: , autor: vosamrsk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...