Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

K tým krúžkom motora. Uvedený model Fábia combi 1,2 HTP 47 kW AZQ som kúpil hneď, ako sa v PO objavil v  predajni, takže či prvé série mali krúžky zo 74 kW 16 varianty, neviem. Auto jazdí doposiaľ veľmi dobre, až na tú zvýšenú spotrebu oleja. Pred rokom meraný kompresný tlak vo valcoch bol zhodný 1,1 MPa (nový 1,3 MPa a viac).  Preto už by bola potrebná oprava. Pri cca 200 tis som menil zapaľovacie moduly sviečok.

Vloženo

tak s olejem jsem na tom lépe, měním stále po 15t km, nikdy jinak, ale to už jsem koneckonců psal. Komprese měřená loni v létě, něco kolem 285t km a žádný válec nebyl pod 12 Atm. (12,1-12,2). Moduly mi postupně odcházely v rozmezí 180 - 220t km. Jinak jen několikrát měněný EGR ventil, teď ten poslední již zaslepen, bo už mě to nebavilo :kol-28: .

Vloženo

K tým krúžkom motora. Uvedený model Fábia combi 1,2 HTP 47 kW AZQ som kúpil hneď, ako sa v PO objavil v  predajni, takže či prvé série mali krúžky zo 74 kW 16 varianty, neviem. ...

To je pitomost - motory 1,2HTP a 1,4 16V mají úplně jiný vrtání, takže mají i jiný kroužky a písty.

 

Motor, ze kterýho skutečně je 1,2HTP odvozenej a se kterým skutečně má shodný písty a kroužky, je šestnáctiventilová atmosférická "jednašestka" = BTS, CFNA a jim podobný agregáty...

Vloženo (editace)

Von to klidně mohl bejt i agregát 1,6 16V 55kW AEE ze starý felichčije nebo ještě starší... Prostě "jednašestka folksvágn" - geometrickej poměr vrtání x zdvih mají všecky tyhle motory stejnej... Proto jsem na konci napsal "jim podobný agregáty"...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Vloženo

Martine tak jsi mě dohonil a předhonil.....s fabkou se jezdí míň a míň....takže já to vidím na 300tis někdy koncem roku..a to kdo ví jestli:-)takže ať jezdí ta tvoje dál tak jak do ted....

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Moc hezké, gratuluji. Jen by mě děsně štvala ta kontrolka motoru. Nechápu jak s tím můžeš jezdit. Já myslím že za pár let tu samou hranici překoná i má 1,6 TDI :) stará 1,4 MPI se toho semnou bohužel nedočkala :(

  • o 3 měsíce později...
Vloženo

Znova som sa stretol s nazorom ktory siri Skodovka aj medzi mechanikmi: HTP je urcene do mesta a pri jazdach na dialnici sa podpalia ventily....

 

Ja to prave neviem moc popriet, mne sa to stalo pri 120t. Hranica "dobreho najazdu" je mozno tych 200tisic km. Ma teda niekto skusenost ze vysoke rychlosti tomu dlhodobo nevadili? 

Vloženo

též si to nemyslím, s Fábulí jsem absolvoval 6x jízdu do Bulharska (cca 3200-3500km) přičemž 80% (tehdy) byl podíl dálnice a momentálně jsem něco málo přes 306t km (ještě jsem neaktualizoval foto v podpisu :kol-28:

Vloženo

Alma - ano, myslim ze u "horsich kusov" (aky som mal aj ja sam) sa to stane za kazdych okolnosti

 

Malta - tak to mame skoro 20 tisic km po dialnici.... Bolo to aj v nejakom slusnom tempe?

 

Problem ma byt podla nich s dlhodobym vyuzivanim vysokeho vykonu. Tak dufam ze to tie "lepsie kusy" (co su i tie po oprave) vydrzia.

Vloženo

ne tak docela, na dálnici jsem držíval obvykle těch 120-125 tacho, aby to bylo těch 4000 ot., snad jednou dvakrát jsem celý maďarský úsek, asi 380km, jel svižněji, tedy 140-150km, ale tomu pak odpovídala i spotřeba :kol-28:

Vloženo

Osobne si myslim, ze bezne dialnicne tempo (tj. motor ide okolo tych 3500-4000 ot/min) je pre motor ovela menej narocnejsie, nez couracky v meste. Otacky su sice vyssie, ale aspon sa pekne rychlo hybu vsetky kvapaliny a vsetko sa pomocou naporoveho chladenia chladi tak, ako ma (plus do istej miery urcite sa chladi aj olejova vana vzduchom, ktory prudi pod autom). Kdezto mesto je sama spojka, plyn, beziaci ventilator, nizke otacky atd.

Vloženo

Malta: aka bola potom spotreba? :)

 

PaveloSK: Vcelku suhlas. Pri tych 3500/min po rovine sa to asi prilis nezahrieva. Typicky maju tieto auta menej zaplneny motorovy priestor a olejova vana nebyva zo spodu zakryta, takze chladenie bloku a vane naporom vzduchu bude slusne. Som ale zvedavy na zataz blizko plneho vykonu....

Vloženo

Malta: aka bola potom spotreba? :)

 

PaveloSK: Vcelku suhlas. Pri tych 3500/min po rovine sa to asi prilis nezahrieva. Typicky maju tieto auta menej zaplneny motorovy priestor a olejova vana nebyva zo spodu zakryta, takze chladenie bloku a vane naporom vzduchu bude slusne. Som ale zvedavy na zataz blizko plneho vykonu....

někde kolem 11,8 l plynu na 100km, vím, že když jsem v Subotici dobral do plna, tak mi někde před Petržalkou pípla prázdná nádrž (45l) :kol-46:

Vloženo

ufff... Ale na benzin to mne bralo pri tom tempe tak 7-8l, takze vlastne drahsia jazda nez tych 11.8 LPG.

 

Ma teda niekto skusenost s HTP ktore vydrzalo dost km a jazdilo aj 140+ ?

Vloženo

Tak trvalych 5000 ot. uz znamena urcite nad 10l (tacho cca 155)

Ale este pri nejakych 4300 stacilo malo nad 7l.

Myslim ale dobre zabehnuty motor s pravidelnou udrzbou.

 

Tym ze su len 3 valce a maly motor tak su aj nizke odpory a motor sa toci lahko.

Vloženo

Pokud jezdim dalnice tak dlouhodobe jen do 4000ot. Vic jen pri predjizdeni. Ono ted je mesic venku 37°C a s klimatizaci a nohou na 4000ot. mam uz trochu strach ze to upecu.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...