Přejít na obsah

Vydrz motoru 1,2HTP


Petrkiller

Doporučené příspěvky

tadá :kol-31:  ... a pak že ten motor není držák :kol-47:

 

takže přesně po 10 letech, jednom měsíci a dvou dnech je to tady, další magická hranice

:skoda:

... takže kolik mi to trvalo těch dalších 10 000km? ... pět měsíců a 11 dní (překročil jsem je včera, to jen pro ty, kdo by namítali, že neumím počítat) :kol-31:. Jelikož zrovna řídila dcera, nepostřehl jsem tu celou cifru, tak odfoceno po dojezdu.

post-3505-0-56880000-1443512889_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Krásná práce, zvlášť na plyn :kol-47:  Na takový obsah motoru máš docela velký nájezd. Taky mám AZQ 06/2003, zatím má 106tis. Krom 2.cívek jsem zatím bez jakéhokoli problému. Nové mám sice už všechny, ale poslední funkční jsem nechal jako nouzovku na dojetí. Řeťez slyším při startu výjimečně. Jezdím s ní kolem baráku i po celé ČR.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Já mám 1.2htp 6v rok 2004 najeto 240tis motor nikdy nerozdělanej skoro vše původní měněno destičky filtry oleje svičky žárovky přední sklo .auto furt jede až se divím kazdý rok dovolená evropa denně v provozu žádné týrání auta klidná jízda pravidelná výměna provozních náplní .já prostě tohle auto mám rád je to moje první

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Já měním olej striktně jednou ročně. Za rok 15000 km nenajedu, takže měním olej o dost dřív než 15000 km. Fabia 1,2 BME, r.v. 2006, provoz 2007, první majitel, najeto 50000 km převážně Praha a okolí, z toho cca 5000 km s vozíkem, sám jsem namontoval tažné zařízení (cca 1500 Kč železo, 500 Kč elektrika), údržba svépomocí (jednou jsem byl u p. Řiháčka v Panenských Břežanech na preventivní údržbu klimatizace), kromě každoroční výměny motorového oleje Mogul Racing 5W40, olejového, vzduchového a kabinového filtru jsem měnil: baterii, převodový olej, 2x chladicí kapalinu, 2x svíčky, 3x brzdovou kapalinu, 1x všechny stěrače, 1x preventivně všechny žárovky, 2x obě H7 poté, co jedna z nich praskla, měrka oleje, kterou jsem ulomil při sundavání krytu motoru. Jediná závada způsobila nepojízdnost auta (naštěstí doma v garáži): vadný oříšek spínací skříňky (800 Kč original). Kvůli této závadě a špatné diagnostice ještě v době, kdy se závada projevovala jen občas, jsem zbytečně vyměnil startér (3000 Kč original). Jinak vše původní včetně dvou sad pneumatik z roku 2007 a brzd, které zatím jen čistím. Celkově zachovalému stavu auta pomohl kromě nízkého nájezdu i fakt, že auto dosud nepoznalo zimní posypovou sůl (v tomto období jezdím jiným autem). Pro údržbu používám systém nájezdových fošen, které jsem pro tento účel zakoupil. Jinak mám přístřešek, kůlnu, garáž (tam ale stojí jiné auto). Vybavení nářadím: kompresor s příslušenstvím, odsávačka brzdové kapaliny, gola sada, momentový klíč, dílenská příručka, toto fórum, trocha zkušenností a šikovnosti. Auto zatím neměním, nevím, čím bych ho nahradil z hlediska kvality zpracování i jízdních vlastností, rizika případných drahých oprav a bezkonkurenčně nízkých nákladů na údržbu a provoz (průměrnou roční investici do auta odhaduji na 1500Kč, průměrná spotřeba 6 l / 100 km). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Já mám 1.2 40kw, výroba 7/2002 a kromě serva, autorádia na kazety a červené metalízy to nebylo vybavené ničím :) - Fabku jsem koupil od mamky (ona byla 1.majitel) v roce 2009 při 35 000 km. Byla to leštěnka nonstop v garáži, v zimě nejetá a bez škrábance.. asi v 50tkm první chyba a následná výměna čidla teploty chl.kapaliny. 68tkm výměna brz.destiček ve předu. Ve 100tis km se přišlo na rozdílné tlaky ve válcích a motor šel ven. Proběhl komplet repas hlavy (tři výfuk.ventily nakvetly),  pro jistotu proběhla výměna píst.kroužků (kolbensmidt), svíčky, 1x zap.cívka, komplet spojka (když už to bylo venku), autobaterie, spodní uložení ramen ,repas zadních bubnovek a "kosmetika" v podobě stěračů atd ...  Dneska má "repasnutý" motor AWY najeto 122 000 km a je bez problému. Olej (castrol 10W-40) měním 1x za rok kdy se stihne najezdit max 9 - 11tis km a vyteče mě pokaždé cca 2,5l starého oleje, což považuju za dobrý výsledek.. S autem se jezdí každodenně meziměsto, žádné dálnice. Komb. spotřeba podle mého výpočtu je 6,5l ... Teď při těch 122 000 km mě čeká výměna př. kotoučů a destiček, opět autobaterie, a preventivně palivový filtru... Co jsem nezmínil, tak to se neměnilo (ERG naštěstí nemám). Jen se mnou vym*dal motor. Zatím to vypadá, že částečný repas motoru byl fajn řešení, ale narovinu závidím majitelům, kteří mají najeto (bez zásahu do motoru) víc jak 200tkm... ještě doplním, že od výroby do auta teče přes obě zadní dveře, od palubovky něco vrže, už raději nepoužívám "ostřikovač zadního okna" protože krásně zatuhl a hýbe se zárověň se stěračem. - toto jsou řešitené věci na které bohužel nemám čas. Abych byl trošku pozitivní, tak musím říct, že mě tohle auto nikdy nenechalo někde stát - Ale stálo moc peněz co se týká servisu...

Ještě jsem to upravil, tato "jednadvojka" byla tehdy označená jako 1,2MPI

Editováno: , autor: shakes
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Kdo není spokojen s výdrží motoru 1.2HTP, mám pro něj jeden tip - Dacia Logan 1,4MPi. O jedné takové píše SM z tohoto týdne - najeto 432000 km. Olej se měnil třeba i po 50000 km, protože nebyl čas a auto muselo pracovat. Po drobné svépomocné opravě auto prošlo STK + ME. SM bude vůz testovat a následně rozebírat do posledního šroubku. Jistě to bude zajímavé počtení. Zachovalé ojetiny jistě půjdou po otisknutí tohoto článku cenově nahoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Také přispěji kapkou do mlýna. Mám 1.2 htp 47 kw, r.v. 2004 - kupováno cca na 60 tis. teď má nadrncáno 210 tis. V motoru žádné opravy, před zimou výměna výfuku. Jezdím pravidelně servisovat po 15tis. Posledních cca 50 tis. jezdí častěji dálnici a v klidu. Byla až na Krymu (tehdy ještě Ukrajinském) a kromě zakomplexovaných policistů nebyl cestou žádný problém ;-).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Slušné. 2004 - to bude teda tiež AZQ.... Diaľnicu jazdíš pohodovým tempom či občas aj na rýchlosť? 

Tá naša bola naopak v Španielsku. V lete a bez klímy. :-)

 

Dálnici jsem ze začátku jezdil na spotřebu (čili kolem 110 - 120 kmh) a to jsem jezdil kolem 6 litrů. Dneska už na to kašlu, jezdím kolem těch 130 cca za 7 - 7,5 litru (podle počítače). Jinak také bez klimy - což je i důvod, proč se koukám po něčem jiném, jinak bych neměl důvod to zatím dávat pryč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fabia 1 , hatchback , metaliza, 1.2 HTP/ 40kW, AWY , 6 ventil, r.v.2003 , bez ABS,EPS, airbag vodica,136 000 km , druhomajitel.

 

vymenene - lave predne lozisko, homokineticky klb, stredny a zadny diel vyfuku, silentbloky prednej napravy, rameno pravej napravy , obe ramienka stabilizatora prednej napravy, odidene obe predne elektricke zvihace okien, mikrospisnac lavych prednych dveri, novy ostrekovac skiel(tiekol) , novy uzaver nadrze,  obe capy riadenia,spinac spiatocky, prelestenie svetiel , 1-x cistic paliva, v servise som dal vycistit a prisposobit  skrtiacu klapku , 3-x nova bateria

 

prvomajitel mal podla servisknizky vymenu tyce poloosi (? )  a znama akcia kabelovy zvazok v motore, momentalne zacinaju blbnut zamky zadnych dveri (central) , nejake buchance na parkovisku od dobrakov - hned davam lak a uz neriesim estetiku .....

olej menil prvomajitel kazdych 15 000 km, ja menim kazdych 8000km - max 10 000km , SHELL Helix ultra plnosyntetika 5W-40, + 2 -krat olej do prevodovky, 2-krat sviecky ,filter motora asi 3-x , brzdova kvapalina tak raz za 3 roky,  opravoval som (ne) navijac pasu vodica - asi ho vymenim

 

spotreba opakovane merana na dlhe trate (Chorvatsko dialnica + hory) v lete-5.6 l/100 km , v zime ~6.5l/100 na  kratke trate (zvycajne do 30 km jednorazovo) , 3-krat letne pneu , 2-krat zimne -Barumy kupujem len - Brillantis a Polaris . max. rychlost co jazdim je uplne vynimocne120 :), preto sa snazim vyhybat dialnici  - ked pocujem ako sa chudacik motor trapi,tak nemam to srdce vytacat nad 3000 ot/min

 

podpisal by som sa pod vetu kolegu Turka vyssie -

"auto furt jede až se divím kazdý rok dovolená evropa .....v provozu žádné týrání auta klidná jízda pravidelná výměna provozních náplní .já prostě tohle auto mám rád je to moje první.."

Editováno: , autor: alexandrap
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sorry , nejak mi to uniklo :)

tak snad ze zatial ten motor nepotreboval opravu -olej netecie ani "nezere" , nosim nahradne sviecky + jednu zapalovaciu cievku+ remen alternatora ...klep..klep...a dufam ze nejaku chvilu este pojde

obcas pozriem VAG - jedina chuba co sa obcas vyskytne - sporadicky je znama 16556 Rada valcov 1 -prilis bohata zmes

Editováno: , autor: alexandrap
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dálnici jsem ze začátku jezdil na spotřebu (čili kolem 110 - 120 kmh) a to jsem jezdil kolem 6 litrů. Dneska už na to kašlu, jezdím kolem těch 130 cca za 7 - 7,5 litru (podle počítače).

 

Ja som to mal tak trochu podobne. Na začiatku auto ani nemalo diaľničnú nálepku a jazdilo hlavne po okolí. 

Potom som občas potreboval dlhé trasy, ale nemal som voľných 100000 na výmenu auta :-) Tak som to jazdil s Fabiou .... a pohoda. 

Nakoniec to jazdilo bežne dlhé trasy a bežne aj 160 km/h. To už radšej častejšie mením olej, je to vyššia záťaž.

Samozrejme, ak by som tú dlhú trasu potreboval dať 3x každý mesiac, určite by to bolo na iné auto.

 

Nič zatiaľ nenaznačuje že motor by to chcel vzdať. Je síce po repase, ale to potrebujú aj exempláre ktoré jazdili "okolo komína".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...