Přejít na obsah

Vydrz motoru 1,2HTP


Petrkiller

Doporučené příspěvky

cus borci... tatík má autoškoláckou fábku, je totiž učitel v autoškole.. stáří 5 let, slabá 1.2 HTP, najeto 160tkm, motor a převodovka původní, myslím, že v motoru nic měněno nebylo. Jezdí stabiilně do stejného servisu škoda k jednomu stejnému mechanikovi. řekl bych, že tím autem prošlo několik set lidí a zatím je relativně v poho, jezdí do servisu pouze na pravidelné prohlídky, takže se dá říci, že je spolehlivé i v podmínkách autoškoly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na jedné 1,2 47kw mám najeto 100.000km bez problému (mimo čidla brzd.světel), druhá 170.000km (zad. díl výfuku).

Na S-bazaru spousta na prodej s 200.000 - 300.000km najeto.

Měl jsem i načipovanou Octávku TDI a musím říct, že je to někde jinde, ale je to jenom na zvyku.

Výkon sice schází, ale nákladově se to nedá porovnat.

Čo myslíš tými nákladmi...?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a proč, já na svoji také nemůžu říci ani popel, v provozu od 03/2005 najeto 231 000km a štrajkuje až teraz. Min měsíc přestala dobíjet (totálně vydřená dráha na rotoru altíku, že už tam nebyla žádná měď) a tento měsíc problém na volnoběhu (hádá se to, ve vyšších otáčkách OK, zatím nevyřešeno). Jinak vždy po vlastní ose domů a na motoru nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a proč, já na svoji také nemůžu říci ani popel, v provozu od 03/2005 najeto 231 000km a štrajkuje až teraz. Min měsíc přestala dobíjet (totálně vydřená dráha na rotoru altíku, že už tam nebyla žádná měď) a tento měsíc problém na volnoběhu (hádá se to, ve vyšších otáčkách OK, zatím nevyřešeno). Jinak vždy po vlastní ose domů a na motoru nic.

Tak ja nehovorím, že HTP je kategoricky zlý motor ale napr. TDička od VW boli onoho času naozaj vydarené - nepoznám človeka, ktorý si ho kúpil od novoty(a nie stočené, búrane a pozliepané), žeby mal naozaj dáky pádny dôvod na neho nadávať. Pokiaľ človek nechytil dáky echt nevydarený kúsok, patrične sa o neho staral tak do samotného motora (okrem rozvodov ) nebolo potreba šahať kludne aj 400tis km. Altík, vodná pumpa atď možno odišli ale tak tie treba meniť/repasovať pri každom motore.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TDI vydrzi opravdu hodne a dokonce se clovek i sveze. Ale je proste drahsi na udrzbu nez normalni benzinak. Navic auto je o dost tezsi na predek a tak dostava naprava veci pohul. Potom samosebou auto vybizi k rychlejsi jizde, takze brzdy, tlumice atp dostavaji taky trochu vic pohul nez nejaky benzinova slabotinka HTP.

Takze kdo moc nejezdi, tak se mu proste TDI neoplati :t

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pět let stará 47kW, chip Sportmotor, mám sice jen 25tkm, ale zmíním se. Zatím jsem měnil jen dvě žárovky H7. Provozní náklady minimální, spotřeba do 6l/100km, servis provádím sám s náklady 1000-1500Kč/ročně. Chválím též metalický lak, který je bez jediného výtluku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Standartní leštěnkář... Auto má jen na to, aby ho opečovával a občas když je hezky se v něm trochu projel - což plně odpovídá tomu výletu jednou týdně v neděli když je hezky = cca 5000km/rok...

Já najedu kolem 10 tisíc ročně a na Maltu jsem máčka, ten nakroutí minimálně 3x tolik...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

odkedy mam plyn, tiez nalietam 36 tisic rocne. aktualne na tachu 199200km. sampus k 200tisic budem otvarat buduci tyzden aby som si pripil na fabinkine dobre zdravie a dlhy zivot. ja si myslim, ze zaklad je auto chvalit, obcas pohladit, sem-tam umyt a kupit mu vonacku, vcas menit olej a kontrolovat tlak v pneu. ono potom jazdi s rozumnou spotrebou a dlho vydrzi :D

Editováno: , autor: slant
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno já zatím najeto 135tis km, za loňský rok jsem najel 30tis km z toho 27tis na LPG. Opravy docela klasické ve 105tis km podpálené ventily, tak vyměněna celá hlava, od té doby mi to žere 0,5l oleje na 2000km, snad ještě pojezdí, pokud vydrží do těch 200tis km, tak se taky ožeru :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tomu ver ze vydrzi, okrem ventilov ma na tom motore nic nesere( po prvom repase som to ale musel dat prekruzkovat, tiez to zralo asi liter na 1000 km). vychadza mi to ze sa to vracia po 40-50tisic. mam jednu hlavu naviac a daval som ju repasovat naposledy za 135 eur, na motore si ju potom vymenim uz sam. v najblizsej dobe si uz ale mozno aj repas hlavy budem robit sam, teda aspon by som to chcel skusit, uz pokukujem po stahovaku ventilovych pruzin. vylistovat voditka a zabrusit sedla nemoze byt ziadna veda, rad sa s tym pohram. posledny repas som robil pri 166 tisicoch, predtym 127tisic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikdo to nechce dělat, protože to znamená vytáhnout kliku - a o tom výrobce vysloveně tvrdí, že klika se nemá ani povolovat, natož vyndávat, protože je na místo ustavená v továrním přípravku. Tvrdí to bez rozdílu o všech motorech - přitom ještě nedávno vytáhnout kliku a kontrolovat nebo dokonce měnit a zaškrabávat pánve byla jedna ze základních dovedností automechanika. Minimálně 50% VŠECH ZÁVAD by i dneska vyřešila za pár hodin obyčejná "černá" práce s klíči a šroubováky na motoru - namísto toho se napichuje diagnostika a 10 lidí si láme hlavu, co se má ještě vyměnit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ked ma zabijes presnu cenu si uz nepamatam, ale urcte to bolo viac nez 10 tisic. ale vtedy sa robili na aute aj ine veci. ano, pracne to je, aspon ti "moji" mechosi mali vtedy vonku cely motor.a tiez to dvaja pred nim nechceli robit, uz som bol bezradny co s tym.

stucne si to pamatam takto:

auto som kupil s cca70 tisic na tachu. motor siel OK, ale ako sa neskor ukazalo, dost zral olej. a zacal zrat viac a viac a stracal vykon, tak som to nechal u garazmajstrov. prave koli tomu oleju si myslim ze niekto robil repas uz pred predajom, vsade na forach som potom cital ze po prvom repase motor zerie olej. zistili k tomu podpaleny ventil, preto pri 118 tisicoch som robil repas hlavy aj prekruzkovanie. a to myslim bolo za 18 tisic korun( bolo to v roku 2008, fakt na tu sumu mam uz len hmlistu spomienku). lenze tu hlavu ale asi urobili dost na hovno, pretoze pri 127 sa mi to vratilo. ale to uz som dal robit inemu typkovi, a pri 166 este dalsiemu.

olej odvtedy zerie malo a to uz ma za sebou takmer 100tisic. len od vymeny po vymenu a to vidim pokles od hornej rysky po dolnu. medzi vymenami zvacsa nedolievam. olej menim po 10 tisic.

myslim ze tych 10 tisic je sice dost, ale za prekruzkovanie vzhladom na pracnost je to adekvatna suma. ale aj tak by som na tvojom mieste este hladal dalej. mozno budes mat stastie a najdes niekoho kto to spravi trebars za 7.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já právě uvažuju jestli to budu vůbec řešit, pokud to žere pořád stejně těch 0,5l na 2000km. Výkonově to je zatím pořád všechno stejné, žádné zhoršování stavu nepozoruju. Pokud by to začlo žrát rapidně více oleje, tak už bych to řešil. Teď to asi nechám tak a nebudu do toho rýpat :D Olej měním taky po 10tis km, už rok to pořád žere stejně, dnesak zrovna budu kontrolovat hladinu, tak to snad nebude jinak :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tiez by som to neriesil. asi do toho netreba vrtat ked to neni nevyhnutne. az dobre pocitam pri tejto spotrebe oleja, priemernej cene mogulu 5w40 cca 7eur za liter a cene opravy 10tisic korun by sa ti to vratilo po najazdeni dalsich cca 200 tisic km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trocha offtopic ale vy, čo najazdíte tie desaťtisíce km ročne, tak používate to auto aj k práci? (teraz nemyslím len na dojazd do práce ale aj k samotnému vykonávaniu práce). Pretože aby som ja najazdil len polovicu z toho, čo vy ročne, tak by som musel každú svoju sobotu tráviť prehánaním sa hore-dole po dialnici :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja nie, ja sa len doveziem do prace a domov. dialnice nejazdim vobec, vsetko len okresky. som zamestnanec firmy, teda do nakladov si to nedavam. jedna cesta 47km (94 denne), plus vikendy na navstevu upevnit zvazky k jednej rodine, alebo k druhej, k surodencom mojim alebo mojej polovicky, alebo nejaky nakup, lekar, velmi zriedka vylet

Editováno: , autor: slant
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...