Přejít na obsah

Zadřený motor 1.8T


wolds

Doporučené příspěvky

Záleží na tom jak se zadrbal? Důvod?Málo oleje nebo z jiný příčiny jako ucpaný sací koš poškozený olejový čerpadlo nebo prasklý blok nad uložením kliky v mazacím kanále.Pokud to bylo jen z nedostatku oleje tak bude nejspíš drbnutej na klice.Tam by stačila jiná klika komplet s uložením.Potom by to chtělo důkadně rozebrat a zkontrolovat ostatní díly zda nejsou poškozený přidřením a hlavně to bude chtít komplet rozebrat a vyčistit od špon který tam budou ze zadrbanejch ložisek kliky.Kompletní vyčištění mazacího systému a umytí všeho.ale to by se muselo vidět jak to opravdu vypadá a jak to dopadlo,těžko se to řeší pokud to není k nahlídnutí.Je to na zváženou nejprv je to potřeba rozebrat a pak to řešit dál,zda to má význam opravit nebo schánět jinej motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud bylo dost oleje tak je to buď čerpadlo který je KO nebo je přicpaný na sacím koši a nebo je prasklej blok nad uložením kliky tam se stratí mazací tlak a je to zadrbaný raz dva na klice.Pozná se to velice jednoduše až sundáš vanu a olejový čerpadlo tak vem kompresor a natlač vzduch do kanálu místo čerpadla a hned to uvidíš kde to bude prdlí bude tam prskat hodně oleje(zbytek co je v kanálku) a bude máznutý hlavní uložení klikovky.Většinou to je na druhým nebo třetím uložení.Pak to bude na schánění jinýho motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

stát se to u 1,8T může úplně normálně...i když se motor a turbo po jízdě dochlazuje, většina superbů má náplně oleje 0w-30 nebo 5w-30, který se připalujou - to zakarbonovává sací koš a ovládací ventil na olejovým čerpadle. Pak se to přicpává a ucpává i filtr. Pokud se používá kvalitní olej (ne long life) např. 5w-50,5w-60 apod tak se problém eliminuje ale ne dlouhodobě... u 1,8T je prostě potřeba měnit olej po max 10.000Km, protože ten motor nemá dostatečně řešený chlazení oleje. Se superbem jsem najel 170tkm a po všech zkušenostech a opravách si myslím že motor jako takový je vyroben z hodně kvalitních materiálů ale to co je na něj přišroubováno je aušus...právě např. chlazení apod...jako celek to nesnáší úplně dobře tvrdé zacházení.

Mimochodem pokud se ten motor ještě točí dá se leccos zachránit, ale pokud je zadřený je na místě pouvažovat co je lepší-jestli kopit jiný nebo si udělat GO...aspoň totiž člověk ví co si tam dal a co je a není v pohodě...

doufej že blok prasklej není, tolik případů jsem neviděl...

Pokud bys měl zájem asi bych motor uměl sehnat, teď mám jen APX 165kw cena 40tkč, má najeto 25tkm. - musí se ale uzpůsobit zástavba do superba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...