Přejít na obsah

kola z roomstera na yeti?


Luksa_30

Doporučené příspěvky

možná by to šlo, podívej se na net, některý kola mají rozteč 100 i 112. Chtěl jsem kupovat na zimu litáky a narazil jsem na to. V práci máme na autě litáky a mají 8 dír-4 jsou 100 a ty druhý nevím,neměřil jsem to......ale existují prej i exentrický podložky, ale je otázkou jestli na to máš jak se říká kule-já osobně bych to nekupoval, myslím, že v tym středu je to zeslabené..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

možná by to šlo, podívej se na net, některý kola mají rozteč 100 i 112. ... V práci máme na autě litáky a mají 8 dír-4 jsou 100 a ty druhý nevím,neměřil jsem to......ale existují prej i exentrický podložky,....

Škodofky počínaje Octou jako koncernová auta mají 5 děr v disku - a chtěl bych vidět ten ráfek, který by měl 10 děr - na 2 různé rozteče - byl by uprostřed děravej jak ementál a za jeho odolnost bych nedal ani falešnej pěťák. Excentrické šrouby se používaly na dorovnání 2mm rozdílu v rozteči mezi starými škodováckými náboji 4x98 (všecky škodivky počínaje snad už tisícovkou nebo stovkou = hundertkou a konče "dvaadevadesátkovým" favoritem - a modernějšími náboji 4x100, které zavedl koncern VW po převzetí automobilky na fáčka od MR ´93 plus pozdější Feli - protože na ty se daly koupit hezké liťáky a spousta lidí se na ně ulakotila i pro starší auta. Dorovnávat excentrama 12mm bych si netroufal ani u zahradního traktoru - u aut s konstrukční rychlostí vysoko přes 150km/h bych o takovém nesmyslu vůbec ani neuvažoval. Jedinou cestou by mohly být podložky, jenže těmi se zase změní vysunutí kol = rozchod a nevím jak by se na takovou úpravu tvářila fabrika potažmo STK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som mal ešte na starom aute kolesá s inou roztečou cez excentrické skrutky, ale po pár kilometroch som tie kolesá radšej predal, lebo som si uvedomil, že fyzikálne zákony sú nevypočítateľné a zdravie mojej rodiny mi je prednejšie ako image ;) A aj tak sa to nedalo úplne presne dotiahnuť, takže to triaslo pri istých rýchlostiach a to som mal dokúpené aj vymedzovacie krúžky. Pokiaľ človek nie je vyslovene tuner alebo podobne a nevydrží bez dizajnových výstrelkov, tak osobne nedoporučujem žiadne podobné "úpravy". Myslím si, že napr. pri nehode sa to môže vypomstiť, keď sa na to pozrie polícia alebo poisťovne..

Editováno: , autor: galeo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Nechci se hádat - ale srovnej si průřezové zatížení v těch kterých místech a porovnej momenty sil - odstředivých i setrvačných. Prostě ten "univerzální" střed vždycky bude potenciální ohnisko soustředění napětí a při kolizním ději ( nejen při skutečné nehodě, ale i při nárazu na nerovnost na silnici) bude mít tendenci povolit dřív než loukotě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...