Přejít na obsah

Anketa poruchovosti TSI - závady, poruchy motoru


hurfo

Prosim ludi ktory TSI nevlastnia aby sa hlasovania nezucastnili.  

787 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Já na svoje TSI nemůžu nadávat, na výměnu rozvodů jsem jel hlavně proto, že je na to vypsaná dílenská akce jinak bych klidně jezdil dál. Mám najeto 13000km, turbo bez problémů, olej nemizí, káblíky mě nikdo neprokousal :) , akorát chladící kapaliny sem dolíval asi deci někdy kolem 5000km, jinak jenom jezdím.

Akorát teď teda fakt nevím co si mám o Škodovce myslet, když po dvou letech výroby motoru už chystá zásadní změny a dělá v podstatě úplně nový motor a přitom kdekoliv ve Škodovce řeknou, že s motorem problémy nejsou...to je to co mě nejvíc se*e, že neumí příznat chybu a v rámci možností se ji snažit napravit!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj TSI-čkáři. Tak se také přidávám k této anketě. Mám FA 09/10 1.2 63 kW 25t km. Na cca 11t jsem byl v servisu s tím, že při startech se na 1-2 sec ozývá rachtání z motoru. Technik se se mnou vůbec nebavil, že je to prý i v manuálu, a že to jsou hydrostavy. :kol-46: Nechal jsem to tedy být. Je fakt že v té době jsem o tomto fóru neměl ani tucha. No nic. Řešil jsem běžné věci - drnčení na volnoběh - palivové trubky. Na 15t km byl přehrán novější soft. Od té doby se ustálily otáčky na volnoběh. Před tím to mělo tendenci chcípnout, ale nikdy se tak nestalo. Spíš se mi nelíbilo to cukání motoru. Po tom přehrání softu jsem ujel asi 1 km a jel jsem okamžitě zpět, co s tím autem udělali, že to vůbec nejede. Opravdu šel výkon dolů. Navíc jsem měl čerstvé srovnání s předváděcí FA se stejným motorem, se kterou si pro mě přijeli do práce, abych si mohl auto vyzvednout. :kol-138: Řekli, jak jinak, že to jede úplně normálně. ach jo. Já to auto už znal a 100% vím, že šel výkon dolů. Nic přežil jsem to a jezdil dál.

Je to asi týden, co se mi volnoběžné otáčky ať u studeného či u ohřátého motoru drží na 1000 ot/min. Zavolal jsem do servisu se tedy objednat na odstranění problému a ti mi řekli, že to s největší pravděpodobností bude těma rozvodama. Takže jsem na 16. 2. objednanej. Sem zvědavej, jestli budou měnit zdarma i ten olej nebo se na to vyprdnou (četl jsem to u pár lidí na Yeti).

Jinak dál se ozývá při přejezdu nerovnosti bouchání od přední nápravy. Takže to s tím spojím a budu to chtít odstranit. Buď to je uchycení motoru nebo stabilizátory. Jsem trochu poslední dva dny pročítal zdejší fórum. :t

Turbo - musím zaklepat na dřevo zatím OK. Je fakt, že v podstatě nejkratší trasy co jezdím jsou do práce 26 km - jedna cesta. A snažím se turbo chladit.

No se těším jestli i trochu naroste výkon, jak je také psáno zde na fóru.

Provozní kapaliny: chladící - nedolito ani deci, a je jí tam furt stejně. Olej - ani deci, na 15t km ještě v 1/3 mezi ryskami. A teď asi na 1/2 (tj. 10t km po výměně).

Ještě jsem si vzpomněl - asi na 8t km jsem měl mastnoty u sání vzduchu (u filtru). Vyřešili to tím, že to jenom vyčistili a že to mám sledovat. Od té doby už se nic neobjevilo. Ale když jsem si sání ještě před čištěním oddělal, tak to bylo plné oleje. Teď už jsem to nekontroloval.

Co mě teď neskutečně vadí, že při těchto mrazech (-22 noc, -14 den) to trvá neuvěřitelně dlouho, než to auto začne topit a to nemluvím o pořádným topení. To trvá tak 30 km. Přemýšlím, že si nechám přehrát soft na lepší topení i na úkor spotřeby.

Každopádně dám vědět, jak jsem dopadl.

Pivu zdar. -_-

edit: Ještě doplním, auto koupené a servisované v Autocentrum Barth Hradec Králové

Editováno: , autor: miland42
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim vsechny majitele TSi. Vlastnim Fabii 1.2 77kw DSG rok 2010 ( referencni vozidlo) a k dnesnimu dni se na pocitadle ukazalo 38 000km. Auto a hlavne motor je v poradku, zatim jen standardni udrzba a nahranej novej software motoru a prevodovky DSG. Zatim vubec zadne problemy ani naznaky. Ctu tady porad dokola ohledne hlasitych startu ( traktorovej zvuk :-). Myslim ze to je normalni jev....nez se po startu natlakuje olej do valce, ktery vymezuje vuli na rozvod. retezu, tak to hold chvili trva ( v mem pripade cca 2 sec). Take se tady objevuje, ze jsou zvysene otacky po startovani. Me to dela temer po kazdem startu v tehle mrazech ( v lete to dela jen vyjimecne skoro vubec). Nastartuju otacky vybehnou na asi 1200, po chvilce spadnou na normalni hodnotu asi 600. Mozna se pletu, ale asi to ma nejakou spojitost se syticem? Nevim auto jezdi, tak neresim. To ze se nekomu sere turbo, tak si za to muze nejspis sam, kdyz nevi jak se k motoru s turbem chovat! Dokud nemam kapalinu na 90 a olej aspon na 85 stupnu, jedu na snizeny otacky, pak mu vytnu do cervenejch :-) Pred skoncenim jizdy zase na snizeny otacky, aby se to trochu vychladilo a po zaparkovani jeste necham chvili vydechnout, podle toho jak moc jsem jel jako prase. VYPNOUT MOTOR S ROZTOCENYM A ROZPALENYM TURBEM JE TA NEJVETSI KRAVINA, CO MUZETE UDELAT !!! Pro ty mene bystre: Po vypnuti motoru se prestane mazat a chladit turbo, muze dojit nejenom ke sveseni lopatek turbodmychadla a k velke nevyvazenosti. Jeste bych rad doplnil, ze mi prijde jako uplne smesny prispevek, kdyz nekdo napise: Mam najeto 5 000km a bez problemu :-D To vydrzi i kdejakej cinskej srac :-D

Editováno: , autor: Bedou
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bedou,to bys napřed musel vědět co se na tom turbu sere. Na turbu u tohoto motoru většinou odchází servomotor ovládání obtokového ventilu,a to neovlivníš ochlazením. Já ho např. ve městě ostatně ani nemůžu pořádně rozpálit. No a to rachtání řetězu,počkej si ještě pár km a počítám,že ti odejde tak jako skoro každému tady. Mně to startovalo ( a to se s tím startuje třeba i víc než 20x denně) prvních cca 18 000 km absolutně potichu a jedno jestli v zimě,nebo v létě,než se ten zvuk začal ozývat. Intenzita toho rachtání se zvyšuje,ale nedělá to při každém startu. Někdy třeba i několik dní za sebou nic,a pak to třeba jeden den řve při každém startu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevim jestli je soft na lepsi topeni, jedine co vim tak u TSI nova verze softu resi studene starty a kolisani otacek studeneho motoru tesne po startu. Zaroven by to melo kompenzovat moment, kdy jeste neni uplne napnuty retez. Co se tyce topeni, neni u TSI nahodou uzavreny okruh, ktery se otevre az po prohrati motoru, takze to topi celkem rychle. Mne auto zacne foukat vlaznej vzduch cca po 5ti kilometrech jizdy, po 10ti uz to topi krasne, nez dojedu do prace 25km tak je motor prohratej na 85C

Editováno: , autor: grim334
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Pawouk: Mozna mate pravdu s tou regulaci, ale nemuzete tvrdit, ze chlazeni turba je zbytecne. Je to zakladni predpoklad pro spolehlivost a zivotnost turba. Je to obecne znama vec, kterou by mel kazdy majitel preplnovaneho motoru znat, ale bohuzel to spouta lidi nevi nebo na to kaslou. Jinak k tomu rachtajicimu retezu. Dela to pouze po prvnim nastartovani, kdyz po chvili vypnu a zase startuju, tak je to v cajku. Malem kdych zapomnel napsat, ze mi to "rachta" uz od ty doby co to auto mam, takze opravdu neverim ze by se ten retez mel v blizke dobe rozskocit. Prave kvuli tomu zarachtani jsem se pridal sem na forum, abych zjistil jestli to dela i nekomu jinymu. Ve znackovem servise me rekli, ze za tim zvukem stoji prave to, ze neni vymezena vule retezu. Z pocatku jsem jim neveril, proto jsem se zeptal jeste mistniho opravare a ten mi to taky potvrdil. Mozna mam stesti a nemam tam uz ten poddimenzovanej retez. Mimochodem bych rekl, ze kdyz se zacne natahovat rozv. retez ( hydraulicky napinak nemuze napinat do nekonecna ze ) tak to zacne hlasit chybu, ze vackova hridel neni v poloze nebo mimo toleranci ne snad? Uz jsem par let ze skoly, nepamatuju si vsechno.

P.S: S tou teplotou souvisi pouze ty zvysene otacky, ne rachtani retezu, ja jen jestli jste to dobre pochopil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bedou: Je to přesně tak, jak píšeš. U studeného normální jev, u teplého to dělat nesmí. Pokud je řetěz vytahaný a napínák nestačí řetěz vypnout, začne motor házet chybu, teď nevím přesně, ale něco se špatným nastavením vačkové hřídele. Vytahaným řetězem se změní načasování rozvodu a ŘJ to okamžitě pozná. Přesně tyto informace mám i já.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vytahanej řetěz zhoršuje chování motoru = není tak přesný časování, i když elektronika to dokáže posunem vstřiku a předstihu zážehu částečně vykompenzovat, takže motor necuká a necvaká, ale má snížený výkon a dynamiku. Protože řetěz se nevytáhne ze dne na den, trvá to nějakou dobu a změna výkonu k horšímu je postupná. Řidič si na to má čas zvyknout - kdežto po výměně rozvoďáku se parametry vylepší nárazově - proto je to takový "skok" i když se vlastně motor jen vrátí na původní hodnoty...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Pawouk: Mozna mate pravdu s tou regulaci, ale nemuzete tvrdit, ze chlazeni turba je zbytecne. Je to zakladni predpoklad pro spolehlivost a zivotnost turba. Je to obecne znama vec, kterou by mel kazdy majitel preplnovaneho motoru znat, ale bohuzel to spouta lidi nevi nebo na to kaslou. Jinak k tomu rachtajicimu retezu. Dela to pouze po prvnim nastartovani, kdyz po chvili vypnu a zase startuju, tak je to v cajku. Malem kdych zapomnel napsat, ze mi to "rachta" uz od ty doby co to auto mam, takze opravdu neverim ze by se ten retez mel v blizke dobe rozskocit. Prave kvuli tomu zarachtani jsem se pridal sem na forum, abych zjistil jestli to dela i nekomu jinymu. Ve znackovem servise me rekli, ze za tim zvukem stoji prave to, ze neni vymezena vule retezu. Z pocatku jsem jim neveril, proto jsem se zeptal jeste mistniho opravare a ten mi to taky potvrdil. Mozna mam stesti a nemam tam uz ten poddimenzovanej retez. Mimochodem bych rekl, ze kdyz se zacne natahovat rozv. retez ( hydraulicky napinak nemuze napinat do nekonecna ze ) tak to zacne hlasit chybu, ze vackova hridel neni v poloze nebo mimo toleranci ne snad? Uz jsem par let ze skoly, nepamatuju si vsechno.

P.S: S tou teplotou souvisi pouze ty zvysene otacky, ne rachtani retezu, ja jen jestli jste to dobre pochopil.

Bedou: Je to přesně tak, jak píšeš. U studeného normální jev, u teplého to dělat nesmí. Pokud je řetěz vytahaný a napínák nestačí řetěz vypnout, začne motor házet chybu, teď nevím přesně, ale něco se špatným nastavením vačkové hřídele. Vytahaným řetězem se změní načasování rozvodu a ŘJ to okamžitě pozná. Přesně tyto informace mám i já.

To pava - a jak je možné,že mě to na 1.4 TSI nedělá? Starty jsou tiché...

To bedou - spoléhat se na to co řeknou servisáci ve značkovém servise podle mých mnohaletých zkušeností bohužel nelze. Chybí mi vysvětlení,proč např. při -15°C (kdy je olej ztuhlý a trvá o něco déle než se dostane všude kam má pod tlakem) mi to nastartuje absolutně potichu a jindy i u zahřátého motoru to řve jak kráva? To by přece měl napínák reagovat daleko rychleji,když je olej teplý? Já prostě nevěřím,že to je normální projev tohoto motoru. Podle mého názoru bude chyba nejenom v nekvalitním materiálu řetězu,ale i v napínáku. Také se mění současně. Navíc další generace těchto motorů přechází nas rozvod řemeny,proč asi? VW řetězy naprosto nezvládá. Všude kam to dají je s tím problém.

K tomu dochlazování turba - tam nejsme v rozporu a mimochodem,kde tam stojí,že se nemá dochlazovat? To jsem v tom příspěvku nikde netvrdil,mělo to souvislost s tím servem obtokového ventilu a ne s dochlazením turbodmychadla jako takového. Na 1.2 TSI mám najeto 37 000 km (tisíce startů) a na 1.4 TSI 30 000 km. Tak přece jenom nějakou řidičskou zkušenost s těmito motory mám.

Ty zvýšené otáčky při startu v souvislosti s venkovní teplotou chápeme oba stejně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk: A jak je možné, že mě to u motoru, který stojí přes noc dělá už od novotí, podotýkám, když dlouho stojí, u teplého nikdy. Auto jsem kupoval s najetými 6 km. Chceš říct, že mi do auta dali starý řetěz, nebo napínák? Před Octavii jsem měl Forda, taky s řetězem a dělalo mi to úplně stejně. Ale pozor, ono to neřachtá jako na těch videích, ale spíše to tak jakoby kovově zacvaká cca 2 sec. pak je klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, tak v té intenzitě toho zvuku bude asi to, že se nemůžeme shodnout. :kol-28: Já, když se zde bavím o rachocení řetězu, tak mám na mysli ten zvuk, jako v těch videích! Ono když se startuje 1.2,1.4 a 1.8 TSI, tak každý z těch motorů má trochu jiný zvuk. Tak v tom se možná nějaké zacvakání ztratí, ale já jsem na podivné zvuky docela vysazen. Já jsem byl zase zvyklý na cvakání hydroštelů u Fabie I 1.4 16V. Např. pro mně byl třeba dost nezvyklý "plechový" zvuk, co se line z výfuku Octavie 1.4 TSI. Když jsem to dovezl domů a nakopnul v garáži, tak to ve mně docela hrklo, co jsem to proboha koupil za vehikl. Nic podobného jsem totiž nikdy předtím neslyšel. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ako potom vysvetlíte že tým čo menili reťaz tak sa im viditelne zlepšila reakcia motora teda išiel lepšie do otáčok, je tichší a klesla aj spotreba...

Tak neviem, ja som niečo také po výmene reťaze nepocítil, ba naopak, po pehratí softu sa mi zdá auto lenivšie, stratil sa "turboefekt" a spotreba sa nezmenila.. Akurát už necuká pri voľnobehu a otáčky nekolíšu.

Editováno: , autor: galeo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak neviem, ja som niečo také po výmene reťaze nepocítil, ba naopak, po pehratí softu sa mi zdá auto lenivšie, stratil sa "turboefekt" a spotreba sa nezmenila.. Akurát už necuká pri voľnobehu a otáčky nekolíšu.

Já jsem pocítil to samé po přehrátí softu, jen jsem ještě před výměnou rozvoďáku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to je právě to. Teď v té kose jsou většinou starty úplně klidné. Nerozumím tomu. Jak už jsem psal, spíš mě vadí ty otáčky motoru ať studeného či teplého. Prostě furt 1000 ot/min. Kvůli tomu jsem se objednával do servisu. A ty mi řekli že to může souviset s rozvodama. Jinak bych je ani nedělal. Chtěl jsem to nechat potkat aby dali nový motor s řemenem a ne řetěz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdepak, to bude ouplně new generation engines - otočená hlava vejfukem dozadu je jen jedna věc - asi nejvíc viditelná - a sloužící k tomu, aby se motor dal montovat nakloněnej dozadu místo dopředu jako doposud = cesta jak zkrátit čumák auta a hlavně zmenšit potřebu velkýho předního převisu = bude možnost udělat auto s větším rozvorem, aniž by nadměrně narostla délka, další bude opět návrat ke 4ventilový technice rozvodu a pohonu rozvodu řemenem, výfuková komora ještě v prostoru hlavy, kde se budou "s předstihem" chladit výfukový plyny, aby se ve vysokých točkách nepálil kat a nebylo potřeba plyny chladit dodatečným přívstřikem paliva jako je to nutný u TSI...

Zapomeň na to, že by koncern povolil vestavbu takovýho motoru nejdřív do skodofky - respektive dřív do skodofky než do "mateřskýho" lidovozu - myslím sériově, samozřejmě role "muly" bude nějaké té škodofce milostivě povolena...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk: A jak je možné, že mě to u motoru, který stojí přes noc dělá už od novotí, podotýkám, když dlouho stojí, u teplého nikdy. Auto jsem kupoval s najetými 6 km. Chceš říct, že mi do auta dali starý řetěz, nebo napínák? Před Octavii jsem měl Forda, taky s řetězem a dělalo mi to úplně stejně. Ale pozor, ono to neřachtá jako na těch videích, ale spíše to tak jakoby kovově zacvaká cca 2 sec. pak je klid.

Aha,tak v té intenzitě toho zvuku bude asi to,že se nemůžeme shodnout. :kol-28: Já,když se zde bavím o rachocení řetězu,tak mám na mysli ten zvuk,jako v těch videích! Ono když se startuje 1.2,1.4 a 1.8 TSI,tak každý z těch motorů má trochu jiný zvuk. Tak v tom se možná nějaké zacvakání ztratí,ale já jsem na podivné zvuky docela vysazen. Já jsem byl zase zvyklý na cvakání hydroštelů u Fabie I 1.4 16V. Např. pro mně byl třeba dost nezvyklý "plechový" zvuk,co se line z výfuku Octavie 1.4 TSI. Když jsem to dovezl domů a nakopnul v garáži,tak to ve mně docela hrklo,co jsem to proboha koupil za vehikl. Nic podobného jsem totiž nikdy předtím neslyšel. :D

Aha tak tady je zakopanej pes. Ja a pava meli na mysli jinej zvuk nez vy :-D Kdyby mi to udelalo ten strasnej zvuk, co je na vasem videu, tak si snad vyskubu vlasy :-) Konecne jsme se shodli...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...