Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Prosim ludi ktory TSI nevlastnia aby sa hlasovania nezucastnili. 787 členové hlasovali

  1. 1. Mali ste poruchu so svojim motorom TSI:

    • Nie doteraz som poruchu nemal. Motor funguje bezchybne.
      210
    • Mal som prehryzene kable.
      36
    • Mal som poskodene turbo.
      17
    • Motor pokodeny - vymeneny koli velkej zavade.
      13
    • Ine poruchy - uvediem nizsie.
      39

Prosím, přihlaste se nebo zaregistrujte se, abyste mohli hlasovat v této anketě.

Doporučené odpovědi

Tak tohle už neřeším, přesně můj případ. Odpoveď v servise "krátké trasy nezahřátý motor, benzín v oleji normální projev" a když sem řekl, že se znehodnozuje olej, tak jen pokrčili rameny a pokývali hlavou, prostě Škodovkám nevadí ani benzín v oleji sou to nejlepší auta na světě. Můj závěr tak ŠKODU už asi nikdy více!!!!!!

Kratke trasy rovna se zkraceni intervalu vymeny oleje. Kdyz se jezdi pouze par km do prace a zpet, tak je primerene vymenit olej po 5000km.

Staci pouzit levny 5W-40 a ani se to priliz neprodrazi. Filtr staci vymenit po 10-15k km.

Benzin se do oleje po nastartovani proste dostava. Po zahrati oleje se zase odpari. Kdyz se olej nikdy nezahreje, tak tam proste zustane.

Kratke trasy rovna se zkraceni intervalu vymeny oleje. Kdyz se jezdi pouze par km do prace a zpet, tak je primerene vymenit olej po 5000km.

Staci pouzit levny 5W-40 a ani se to priliz neprodrazi. Filtr staci vymenit po 10-15k km.

Benzin se do oleje po nastartovani proste dostava. Po zahrati oleje se zase odpari. Kdyz se olej nikdy nezahreje, tak tam proste zustane.

už jsem tu několikrát psal, že krátké trasy bez zahřátí motoru nejezdím, takže nechápu, proč tady furt obhajuješ přítomnost benzínu v oleji - navíc v množství 0,8 litru na 1000 km, nehledě na benzín, který se při měření odpařil!!!

nakonec zjistíme, že přítomnost benzínu je dle ŠA v pořádku, stejně jak to nakonec prohlásila o hrčících řetězech po startu ;)

vstřikovače měnili všechny čtyři, protože si myslí, že problém může být v některém z nich a asi nechtějí abych jel podruhé na reklamaci.. nevím jestli u aut nebude nějaká vyjímka, ale tuším, že při třetí reklamaci stejného problému mohu odstoupit od kupní smlouvy?

To je sice možné , že se benzín při nastartovaní dostává do oleje, ale otázka zní jestli by to ato v dnešní době mělo dělat a za druhé ,když sem auto kupoval tak mě nikdo nevaroval, že pokud budu jezdit kratší trasy tak si budu znehodnocovat olej a tak ničit motor. Vím určitě že kdybych tohle veděl tak do toho nepudu a myslím si , že by se nás našlo víc.

vstřikovače měnili všechny čtyři, protože si myslí, že problém může být v některém z nich a asi nechtějí abych jel podruhé na reklamaci.. nevím jestli u aut nebude nějaká vyjímka, ale tuším, že při třetí reklamaci stejného problému mohu odstoupit od kupní smlouvy?

na to je sice právo, ale automobilka se bude bránit zuby nehty

nakonec zjistíme, že přítomnost benzínu je dle ŠA v pořádku, stejně jak to nakonec prohlásila o hrčících řetězech po startu ;)

vstřikovače měnili všechny čtyři, protože si myslí, že problém může být v některém z nich a asi nechtějí abych jel podruhé na reklamaci.. nevím jestli u aut nebude nějaká vyjímka, ale tuším, že při třetí reklamaci stejného problému mohu odstoupit od kupní smlouvy?

Máš pravdu a máš na to právo. Já věřím, že se ti to povede, a to nemyslím ze srandy.

Upraveno od Voice

zkus se podívát do vlákna ke Kongovi, ten něco takového řešil, ale měl tam těch vad tuším hodně a stálo to hodně usilí

je primerene vymenit olej po 5000km.

Staci pouzit levny 5W-40 a ani se to priliz neprodrazi. Filtr staci vymenit po 10-15k km.

snáď už nikoho nezabije nejakých 200Kč za ten filter..čo myslíš??

Nevidím jediný důvod měnit olej po 5000 km i když se jezdí krátké trasy. Teda když je všecko v pořádku.

tiež nie,ale zaujal ma ten filter :kol-32:

Taky si myslím, nehledě na to , že ten olej je znehodnocený třeba už po 1000 km .

Zajímavé na tomto problému je,že v práci ty dvě Fabie a Roomstera TSI,o kterých mám informace,provozujeme jen na opravdu krátkých trasách ve městě a ani jeden vůz nemá problém s přibýváním benzínu do oleje. Jenom ta moje tedy ukrutně žere olej. :kol-32:

To je sice možné , že se benzín při nastartovaní dostává do oleje, ale otázka zní jestli by to ato v dnešní době mělo dělat a za druhé ,když sem auto kupoval tak mě nikdo nevaroval, že pokud budu jezdit kratší trasy tak si budu znehodnocovat olej a tak ničit motor. Vím určitě že kdybych tohle veděl tak do toho nepudu a myslím si , že by se nás našlo víc.

Nevím co přesně myslíš termínem v dnešní době. Na motorech se za posledních třicet let nic zásadního nezměnilo a tak stále mají problém s kondenzací benzínu na studených stěnách válce a tím i ředěním oleje jako tomu bylo kdykoli v historii. Menší předepětí pístních kroužků u současných motorů možná situaci sotva znatelně zhoršuje.

To že není vhodné jezdit s vozidlem krátké jízdy je uvedené v příručce k použití každého auta (Roomster strana 123). Důvody podrobně nerozebírají, protože by je většina uživatelů stejně nepochopila. Pouze uvádějí zvýšenou spotřebu pohonných hmot. A schválně, proč myslíš že má studený motor zvýšenou spotřebu? Důvodů je několik a jeden z nich je zde uvedená kondenzace.

Teď už tedy víš, že se s autem nemají jezdit krátké trasy, tak nevím co s tím provedeš. Jezdi třeba na kole. Nebo se na to vybodni a jezdi autem dál tak jako jsi jezdil. Mé druhé auto je patnáct let staré, posledních pět let jezdí jenom jízdy po městě do dvou kilometrů a nic se neděje.

už jsem tu několikrát psal, že krátké trasy bez zahřátí motoru nejezdím, takže nechápu, proč tady furt obhajuješ přítomnost benzínu v oleji - navíc v množství 0,8 litru na 1000 km, nehledě na benzín, který se při měření odpařil!!!

Člověk tu jednou napíše reakci na příspevěk kolegy Kombíčka a hned je z toho furt obhajování.

snáď už nikoho nezabije nejakých 200Kč za ten filter..čo myslíš??

No nezabije, ale je to zbytečné. Filtr je tam od toho, aby zachytával pevné nečistoty a nějakou dobu mu trvá než se ucpe. Je s rezervou konstruovaný na 30k km.

No jo,ale ukaž nám atnarfusi u které jiné motorizace u Fabie II se toto děje v takové míře? Já vím jen o 1.2 TSI.

Nevim. Ja to nikdy neresil a resit nebudu. Auto ktere vozi deti do skoly dostava zabrat fakt krute. Olej smrdi benzinem, na vicku na olej je centimetrova vrstva emulze, ale porad to jezdi a jeste roky jezdit bude. Zastavi ho jedine koroze karoserie. Je to patnact let stara Felicie 1.6 a motor i pres to utrpeni beha jako novy.

Upraveno od atnarfus

No vidíš,a v tom bude ten háček - ty máš "staré železo",co snese kde co. To ovšem 1.2 TSI není. Na 1.2 TSI se ovšem něco nepovedlo - obecně se tady píše,že je problém ve vysokotlakém palivovém čerpadle. Tak se nesnaž tvrdit majitelům tohoto motoru,že je to normální. V této míře to jistě normální není.

Kombicek nepise v jake mire. Tak tezko odhadovat. Pouze jsem mu potvrdil co uvadel servis.

Kolega froggy ma uznanou zavadu a servis ji resi.

To me podstive stare zelezo bylo v dobe kdy jsem ho kupoval opredeno podobnou povesti jako dnes tsi. Tehdy jeste ne na internetu, ale kazdy mne desil jak prasknou svody, odejde skrtici klapka, lambda je spatna snad uz na novem, bude to hrozne zrat benzin i olej... Proste zlata spolehliva 1.3. Jenom blazen koupi 1.6ku.

No nepatří to sem, ale dost by mě zajímalo jak jsou na tom motory ,,podobné" např. Renault - Tce nebo Ford 1,0 EB,...

Jedná se přece o podobný motor, teda tříválec EB asi ne, ale řeší se tam také obdoby jako u Škody ? Nevíte někdo z oboru?

Upraveno od Toom

eco boost od fordu má rozvodový řemen, takže minimálně o jeden problém mají míň :)

No nepatří to sem, ale dost by mě zajímalo jak jsou na tom motory ,,podobné" např. Renault - Tce nebo Ford 1,0 EB,...

Jedná se přece o podobný motor, teda tříválec EB asi ne, ale řeší se tam také obdoby jako u Škody ? Nevíte někdo z oboru?

Tak řešilo se to trochu zde:

Projdi si Renaultí fora,pokud jsem něco nepřehlédnul,tak ničeho zásadního jsem si tam nevšimnul. Jeden z důvodů asi je,že těch 1.2 TCe oproti 1.2 TSI bude v republice mizivé procento.

Od maníka ze servisu Ford jsem slyšel něco o podpalování ventilů. Ale žádná potvrzená informace z jiného zdroje.

Tak řešilo se to trochu zde: http://forum.skodaho...-tsi-vs-12-tce/

Projdi si Renaultí fora,pokud jsem něco nepřehlédnul,tak ničeho zásadního jsem si tam nevšimnul. Jeden z důvodů asi je,že těch 1.2 TCe oproti 1.2 TSI bude v republice mizivé procento.

Díky zajímavé čtení :kol-28:

Tak už nato hlavně nereagujte a vraťme se k TSI .

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.