Manitou666 Vloženo 20. Květen 2011 Sdílet Vloženo 20. Květen 2011 Ahoj odborníci. U starších aut se nesmělo řadit z dvojky na jedničku za jízdy. Muselo se nejdřív zastavit a teprve potom tam dát jedničku. U Fábie jsem četl, že má plně synchronizovanou převodovku, a tak tam z dvojky podle potřeby v koloně za jízdy jedničku dávám. Když jsem to jednou udělal v šéfově Fábii, tak mě seřval, že mu zničím převodovku, ať už to vícekrát nedělám. Tak se chci zeptat, jestli se to fakt může dělat, nebo ne. Všem díky za odpověď. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo-Kolín Vloženo 20. Květen 2011 Sdílet Vloženo 20. Květen 2011 Jedničku by jsi měl řadit opravdu při úplném zastavení nabo při hodně pomalé rychlost (menší než chůze). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 21. Květen 2011 Sdílet Vloženo 21. Květen 2011 (editace) Ale velký prd, jednička se nesměla u starších aut řadit za pohybu ne proto, že by nebyla synchronizovaná, ale protože je "krátká" a má velký převodový poměr, takže pokud by ji někdo zařadil za jízdy rychlostí větší jak asi 15km/h a prudce pustil spojku s motorem bez otáček, mohlo by dojít vzniklým rázem k poškození motoru nebo právě té převodovky. Stejně jako všecko, co s sebou nese nějaké trošku zvýšené riziko, JDE TO, ALE JE TO POTŘEBA UMĚT. Takže pro všecky - jednička za jízdy zařadit JDE, ALE MUSÍ SE TO UDĚLAT NA DVĚ SEŠLÁPNUTÍ SPOJKY A S MEZIPLYNEM (jako ve staré vejtřasce nebo na traktoru!) - A MUSÍ SE POČÍTAT S TÍM, ŽE PŘI POUŠTĚNÍ SPOJKY SE MUSÍ DRŽET MOTOR NA OTÁČKÁCH - aby to necuklo. Jde to udělat naprosto normálně při rychlosti menší než asi 20km/h - a je potřeba počítat s tím, že těch 20km/h na jedničku je minimálně 2000-2500rpm na motoru!, takže hezky pod plynem!! Jinak je to naprosto bez problémů - a každému zájemci to ukážu nejen na svém Drobečkovi, ale po krátké projížďce na seznámení s jeho vozem (kilometr-dva) na čemkoliv, co má kola a mechanickou špajzku... Manitou666 - tvůj šéf je vůl, kterej si myslí, že když to neumí a nepoužívá on, tak že to nesmí dělat ani nikdo jinej... Klidně tam tu jedničku sázej, pokud to budeš dělat pečlivě s meziplynem a opatrně, ničemu neublížíš... Editováno: 21. Květen 2011, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlasta Vloženo 21. Květen 2011 Sdílet Vloženo 21. Květen 2011 Tak nějak jak píše Ekkar,akunrád já nedávám ten meziplyn protože při pomalej jizdě do těch 15km tam skočí naprosto bez problému a při pouštění spojky přidávám plyn takže tam těch min 2tis ot je. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo-Kolín Vloženo 23. Květen 2011 Sdílet Vloženo 23. Květen 2011 to 'Ekkar_z_Bastlírny': - dobrej postup. Sice trošku pleteš jablka s hruškama nicméně než ten meziplyn dáš tak tam mám za 2 a jsem pryč Proto nevidím důvod proč tam vůbec jedničku dávat (mimo pojížděk v zácpě) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 23. Květen 2011 Sdílet Vloženo 23. Květen 2011 Dodo - nechápu jak to myslíš? Jabka s hruškama motáš leda tak Ty, tady nemluvíme o akceleraci, kdy se navíc ani při řazení na 2 šlápnutí meziplyn nedává, ale o PODŘAZOVÁNÍ PŘI NUCENÉM ZPOMALENÍ, kdy ale nechceme úplně zastavit. Když potřebuješ dát "za 1" v jízdě, tak to už asi jedeš na "2" - a je to moc pomalu na to, aby motor měl dost výkonu/krouťáku, takže potřebuješ ještě podřadit - příkladem je výjezd nějakého kopce, kde na konci je křižovatka na které musíš dávat přednost - a nevidíš tam. Dojíždíš na vršek na "2" a potřebuješ ještě zpomalit, abys měl čas se rozhlídnout - ale nechceš úplně zastavovat, třeba proto, že nevíš jestli by ses ještě rozjel - JAK SI TEDA PORADÍŠ? Jízdu krokem do kopečka ani u TDI "dvojka" nevezme, leda s "půlkou" neboli redukcí - nemluvím o rozjezdu, ale naopak o situaci, kdy ZPOMALUJEŠ. Mluvíme prostě o situaci, kdy by se na dvojku musel motor točit pomaleji než řekněme 1000-1200rpm - a přitom by musel fest táhnout. V takovém případě i Tvoje načipovaná turbochrochta bude víc než vděčná za podřazení na jedničku - a za to, že jí tím pádem nebudeš dusit, ale dovolíš jí motat se na nějakých 1500-1800rpm. Nemluvě o setrváku a o spojce. Ty by Tě na "dvojku" proklínaly. Já mám v blízkém okolí několik takových míst, kde se vyjíždí na hlavní dost prudce proti kopci - a zastavit tam s předohrabem znamená rozjezd s prohrábnutím, protože "díky" sklonu vedlejší silnice jsou poháněná kola odlehčená. Takže přijíždím na "2", těsně před vjetím na hlavní dávám za "1" - a připravený dupnout na spojku a brzdu strkám čenich do silnice. Čtyřkolka TDI na tom sice bude o něco líp díky záběru i na zadek - ale ani její motor podtáčení rád nemá - u turba to platí dvojnásob... A projíždět takové místo na "2" znamená koledování si o kraksnu - s plným zaviněním. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Manitou666 Vloženo 23. Květen 2011 Autor Sdílet Vloženo 23. Květen 2011 Díky moc za vyčerpávající odpověď. Já právě přesně tak řadím z dvojky na jedničku že sešlápnu spojku, dám jedničku, zvýším otáčky aby to necuklo a pustím spojku. Akorád nedávám ten meziplyn. Přesně jak jsi psal, jsou situace, kdy už dvojku trápit nechci a zastavit taky ne. Proto z řadit z dvojky na jedničku je pro mě nutné. P.S. A na šéfikovi si smlsnu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo-Kolín Vloženo 23. Květen 2011 Sdílet Vloženo 23. Květen 2011 Tak já mám třeba jedničku moc krátkou (manuál 6st.) takže v podstatě mi skoro všechno vezme dvojka. Když ne tak tam jedničku dám, ale jak jsem psal to je jako chůze (tak 5km/h) a nebo zastavím úplně. Rozjet do kopce z místa to snad umí každý, ne? Jde o to že jednička je krátká tedy i velké převodové poměry mezi kolama (tedy i velké rozdíly v otáčkách). Proto tomu pomůže ten meziplyn. U náklaďáků to bylo protože je tam zase velká hybnost (hmotnost a setrvačnost) kol a to pak krásně zuby lítaj Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 23. Květen 2011 Sdílet Vloženo 23. Květen 2011 No ono právě jde o to, že ne vždycky ten rozjezd proti kopci je v dané situaci žádoucí - ne že by to někdo neuměl, ale protože třeba právě tím zastavením pro zařazení za "1" a novým rozjezdem nutně ztratíš čas - a hlavně hybnost, kterou bys jinak mohl využít. A třeba v koloně jedoucí minimální rychlostí je podřazení za jízdy na jedničku tím, co zabrání řidiči s otupenou pozorností vzadu za Tebou podívat se Ti co vlastně vezeš v kufru - jak by se to stalo kdybys kvůli té jedničce zastavil. Takže ať žije meziplyn a řazení na 2 vykopnutí spojky - lenoši si museli počkat na DSG, my to umíme vlastníma rukama a nohama... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 29. Květen 2011 Sdílet Vloženo 29. Květen 2011 Děláte z toho zbytečnou vědu, když je potřeba zařadím tam jedničku jako kterýkoliv jiný kvalt a nedělám žádné opičárny s dvojitým vyšlapávání spojky nebo mezi plynem, prostě jen práce se spojkou. V koloně se dá jedničkou hezky brzdit. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.