Přejít na obsah

Malý přísun studeného vzduchu do kabiny


Mykci

Doporučené příspěvky

Dobrý večer,

nedávno jsem si koupil Formana r.v 94, měl jsem k tomu dva důvody, odešla mi Laguna a po útrapách s nekvalitním autem, předraženými díly a průvanech v peněžence...jsem si pořídil Formana, je to jednoduché auto a díly jsou za pár korun... :o)

Má otázka se se týká ventilace studeného vzduchu, teď v parných dnech mam pocit, že vzduch není zrovna nejstudenější...Jeden zákazník mi říkal, že je potřeba vyměnit "Regulační ventil topného tělesa" abych se přiznal tak nemam tušení co to přesně je a jakou má funkci.

Bohužel nemam s Favoritem žádné zkušenosti, a tak nevím jeli přísun studeného vzduchu normální či je nějaká závada...popřípadě jak by se dalo zajistit studenější vzduch?

Zatím všem mnohokrát děkuji.

Editováno: , autor: Mykci
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Favorit/Forman nasává vzduch zvenku přes mřížku v zadní části kapoty pod čelním sklem a dvourotorovým ventilátorem ho vhání přes výměník tepla do rozdělovací skříně, která je prostrčená dírou v motorové přepážce dovnitř do kabiny pod palubovku. Až na individuálně upravované výjimky nemá klimu, takže NECHLADÍ - nasává vzduch o stejné teplotě, jaká je venku. Pokud i při regulačním knoflíku zcela vytočeném vlevo jde z výdechů ventilace ohřátý vzduch, znamená to, že se nedovírá rotační šoupátko, které má za úkol omezit nebo úplně zavřít průtok chladicí kapaliny z motoru do topného výměníku.

To šoupátko najdeš nad pravým podběhem těsně za baterkou, na pravé straně topení. Vedou k němu hadice od motoru, spojené s chladicím systémem. Je přišroubované dlouhými tenkými vruty přímo do tělesa topení - ty vruty často zrezivějí a víčko se maličko odlehčí - otočné kruhové šoupátko pod ním se nedovírá a tím netěsní. Musí se odpojit obě hadice, vruty postříkat petrolejem, Konkorem, WD-40 nebo nějakým podobným sajrajtem pro uvolňování zarezlých šroubů a nejlíp nechat přes noc. Když spojíš obě hadice kouskem plné tyče (utažené sponkami jako by k nátrubkům), můžeš tak s autem i jezdit a kapalina Ti nebude nikde cákat. Topení tak nebude hřát a až povolí vruty, můžeš je vyšroubovat a nahradit novými, které koupíš v kterémkoliv obchodě se spojovacím materiálem - a kupuj nějaké dobře povrchově upravené, protože jinak během jedné jediné zimy o5 zreznou a šoupátko nebude těsnit zas...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mnohokrát děkuji za odpověď, už jsem zase o něco chytřejší... :o)

Jestli to dobře chápu, tak stačí vyměnit ty zarezlé šroubky a (nejlepší bude to vymontovat a koupit ty samé ale nerezové) a pak by teoreticky nemel foukat ohřátý vzduch...aha... :o)

Nicméně teď řeším jiný problém, dnes se mi zastavil ventilátor úplně :o( Musím to do víkendu vydržet... Ovládací kolečko dám na stupeň tři a nic... :o( ani na jedničku ani na dvojku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mykci - hledej u motorku, jsou tam v takovém jako by víčku v keramice zatavené předřadné odpory pro ventilátor - snižujou se tím otáčky. Nejdřív to zkus z kabiny od palubovky - je tam přístup jak k penězům, musí ven i ty přepínače napravo od přístrojů atd. Přepínač postupně přepíná z většího odporu na menší a na poslední poloze by měl jít proud přímo z pojistky na motorek. Buď se doj**al přepínač, nebo ty odpory - možná jen vypadly Fast-On konektory nebo vyletěla pojistka. Ten větrák je dobře jednou-dvakrát ročně namáznout, dělá se to po zvednutí kapoty a opatrném oddělání horního víka topení s nasávací mřížkou - je to jen na plastové zácvaky nebo na kovové sponky. Dostaneš se tak přímo nad motorek a špejlí namočenou do oleje namažeš pokapáním hřídelku těsně u ložisek, olej zateče sám kam patří - ztiší se chod a klesne odběr proudu = nehoří odpory ani pojistky.

Honza75Kw - není to lépe vysvětlit najednou SROZUMITELNĚ pro samo-domo, než posílat do značkáče, kde jediným srozumitelným sdělením je pěkně mastná konečná částka na účtu? lollollollol Leda tak nasrat, rozmazat a nepustit tejden k vodě....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opět děkuji...tvé příspěvky jsou opravdu bomba,

je pravda, že ventilátor nejde vůbec ani na první, druhy, třetí či nulu... :) zkusím nejdříve pojistky...když to nepomůže tak vyndám ty přepínače jako jsou mlhovky atd...a měl bych se dostat k ovládání od topení a pokusím se ho vyšroubovat a skouknout kablíky zdali nějaký nevypadl... Přiznám se, že když jsem přijel z praciny tak jsem se tam malinko kouknul a všiml jsem si dvou volně položených kabelů ovšem jsem je nedokázal identifikovat ale myslím si, že odněkud nevypadli ale nikdo nikdy neví...

Když to budou ty odpory...tak autolektrikář a přeletovat?

Děkuji za informaci, motorek větráku samozřejmě promažu... :)

Honza 75Kw: Také mě napadlo koupit nové šoupátko ale nevím podčím, pakliže kde ho hledati... :)

Edit: předtím než to přestalo úplně fungovat to dvakrát vypadlo...vždy jsem pohnut páčkami párkrát sem a tam a začalo to zase fungovat... :)

Editováno: , autor: Mykci
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty odpory se neletujou - pájený spoj časem upadne, protože v autě jsou vibrace a velký rozdíly teplot. Konektory se KRIMPUJOU - doslova se naskřípnou spešl kleštěma na konec kabelu skrz naskrz jeho izolaci. Když už se někde musí něco spojovat, tak se to bodově svařuje (odporový bodový svár malým napětím a velkým proudem - něco jako když se bodujou kastle na autí. Krásně to je vidět ve filmu "Bony a klid", kde tenkrát mladej Honza Potměšil právě ruční bodovačkou šermoval kolem skeletů v tehdejším AZNP....). Pokud to nejsou jen sesmeknuté konektory, ale jsou odlomené, tak by bylo nejlepší to nechat u někoho znovu nakrimpovat nebo nabodovat - nebo koupit nové odpory a vyměnit. Je taky možnost, že je poonděný přepínač a pak budeš asi muset zapátrat po nějakém vrakáči...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opět vás zdravím :)

chtěl bych se pochlubit, že větrání v autě mi opět funguje...vyměnil jsem ovládání topení, v motoru jsem rozebral ten ventilátor a vše řádně promazal a kontakty očistil...jenže jsem zjistil hroznou věc...pojistka k ventilátoru (ve skřínce s pojistkami) byla úplně rozpečená, roztavená asi půl hodiny jsem jí dostával ven... Z toho mam docela obavu, co by to mohlo být, co je za problém...nechápu... :) ach ju...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mezi pojistkou a paticí pro ni byl přechodový odpor, na kterým odběrem proudu do větráku vznikal úbytek napětí a z něj TEPLO. Tím teplem se kontakt zoxidovaných ploch ještě zhoršoval, takže tepla bylo víc a víc. Nakonec se roztekl plast na pojistce. Vezmi Kontaktol, nastříkej ho na tu patici a několikrát do ní zastrč a zase vytáhni libovolnou pojistku (klidně i spálenou - nakonec tam samozřejmě dej dobrou) - oxidy a další nečistoty se oškrábou. Nejlepší by bylo sehnat z vrakáče jinou pojistkovou desku a buď celou desku, nebo aspoň tu patici vyměnit, protože ty pružné nože se teplem vyhřejou a ztratí pružnost, očištění jim pak na moc dlouho nepomůže - závada se tak po určité době vrátí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...