Přejít na obsah

Je základní Yeti 1.2 TSI rozumná volba?


Yeti108

Doporučené příspěvky

Ahoj,

v jedné video recenzi na Škodu Yeti jsem slyšel názor, že základní stupeň výbavy Yeti (bez klimatizace) s motorem 1.2 TSI za 362 800 Kč je hrozně rozumnou koupí... Mám možnost dostat od prodejce slevu 17% a tak se dostanu na cenu kolem 300 000 Kč. V recenzi říkali, že v momentě, kdy se začne přidávat na motorizaci a výbavě, tak Yeti přestává být tolik zajímaví, protože se dostává do segmentu konkurentů, kteří umějí některé věci lépe... Co vy na to? Kterou motorizaci a výbavu pro poklidné cestování po Evropě by jste si vybral vy? Mě by měl stačit pohon předních kol a na hory si budu brát řetězy :-) Díky

David

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bez klimatizace bych auto dnes nebral , 1.2 je fajn motor , ale neni to žadnej dravec ideal na pohodove ježděni neni to moc na dalnici tam se musiš krotit pokud chceš slušnou spotřebu ne že by nejel to on joo ale už mu začina chutnat :) :) , ale asi jako každemu benzinu

Editováno: , autor: zbek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na bláboly v recenzi hoď bobek, většinu recenzí píšou podivní týpci bez špetky soudnosti s hlavou zasunutou v zadku šéfa zastoupení, které poskytlo recenzovaný vozík.

Jestli ti někdo nabízí Yeti za tři kilča, tak neváhej ani minutu. Klima je věc názoru, já ji mám, ale nepoužívám, respektive používám, ale pouze na dálnici a na dálnici jezdím minimálně. Jednadvojka je opravdové minimum, do města a okresky to stačí na dálnici už moc ne. Je to motorizace pro opravdu klidné řidiče.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes poklidnou jízdou ve třech se zapnutou klimou, na dálnici tempomat 115km/hod průměr 6,3l/100 což považuji za docela dobré a přitom vím, že motor má nějakou výkonovou rezervu. Doporučil bych ti tedy svou motorizaci – 1.4TSI. Ale ta nabídka, co jsi dostal je hodně lákavá a pokud nemáš peněz na rozdávání, asi není co řešit. Mě by bylo líto, že nemám klimu. Dnes bylo bez ní v autě docela vedro a pootevření oken dělá pěkný rámus v jinak tichém autě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z motorizace 1.2TSI bych strach neměl, zejména pokud se člověk dostane na dálnici jednou za uherský rok, což je přesně můj případ. Město a okresky jsou naprosto v pohodě a s rozumným benzínem (Carrera 100) jsem schopen předjíždět i v hodně prudkých kopcích. Založením jsem ale pohodový řidič a po rovině jsem schopný jezdit i se spotřebou kolem 5.0l/100km - to když jedu předpisově. Je fakt, že pokud se člověk dostane do kopců, nebo do terénu, tak průměrná spotřeba bude někde mezi 7 - 8 l/100 podle okolností. Trakce je dostačující, v terénu nastávají problémy pouze pokud se jede v blátě lesem do kopce. Se sněhem jsem problém nikdy neměl. Yetiho mám necelý rok, najeto cca 19000 km a myslím, že pokud by se měl normální člověk s omezeným rozpočtem rozmýšlet nad motorizací a výbavou, tak má smysl řešit buď 1.2TSI v co nejlepší výbavě, nebo 2.0TDI 81kW 4x4 klidně ořezané na kost; záleží na osobních preferencích a lokalitách, ve kterých se bude jezdit. Vše mezi tím jsou jenom drobné nepodstatné nuance. A co se týká klimatizace tak: ANO! Yeti je moje první auto s klimou a už si život bez ní nedokážu představit. Konečně je léto létem a ne obdobím zpocených prd..í... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně jsem chtěl 1,4. Ale vše se nějak zvrtlo a nabralo v prosinci prudké obrátky a já se stal během týdne majitelem Yetíka. Když jsem bral 1,2, prodejce mi řekl, že budu spokojen s každou motorizací. Musím říci, že měl pravdu. Takže 1,2 se neboj. Ale do holátka bych asi nešel. Už jsem zvyklý na určitou výbavu a spoustu věcí, které člověku usnadňují nebo zpříjemňují jízdu. A navíc holátko vypadá nějak divně. Klimu oceníš v létě v zácpě ve městě. Považuji holátka za koncernovou ostudu, Asiati už umí taky vyrábět pořádně auta a tak očesané je nedělají. Je to hra na úroveň.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně jsem chtěl 1,4. Ale vše se nějak zvrtlo a nabralo v prosinci prudké obrátky a já se stal během týdne majitelem Yetíka. Když jsem bral 1,2, prodejce mi řekl, že budu spokojen s každou motorizací. Musím říci, že měl pravdu. Takže 1,2 se neboj. Ale do holátka bych asi nešel. Už jsem zvyklý na určitou výbavu a spoustu věcí, které člověku usnadňují nebo zpříjemňují jízdu. A navíc holátko vypadá nějak divně. Klimu oceníš v létě v zácpě ve městě. Považuji holátka za koncernovou ostudu, Asiati už umí taky vyrábět pořádně auta a tak očesané je endělají. Je to hra na úroveň.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně jsem chtěl 1,4. Ale vše se nějak zvrtlo a nabralo v prosinci prudké obrátky a já se stal během týdne majitelem Yetíka. Když jsem bral 1,2, prodejce mi řekl, že budu spokojen s každou motorizací. Musím říci, že měl pravdu. Takže 1,2 se neboj. Ale do holátka bych asi nešel. Už jsem zvyklý na určitou výbavu a spoustu věcí, které člověku usnadňují nebo zpříjemňují jízdu. A navíc holátko vypadá nějak divně. Klimu oceníš v létě v zácpě ve městě. Považuji holátka za koncernovou ostudu, Asiati už umí taky vyrábět pořádně auta a tak očesané je nedělají. Je to hra na úroveň.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám jetiho 1,2Tsi cca. dva měsíce , zatím najeto něco přes 1500km a mohu jen doporučit. :palec2: Výbava Active a nějaké drobnosti. Ta klima je otázka, ale radši si vem jetiho s klimou, neboť kdybys ho jednou prodával, tak auto bez klimy prakticky neprodáš :-( , bacha na to. Jinak co já vím, tak na základní motorizaci ti daj tak max.5-8% slevu, těch 17% je podle mě ojetý jetík. Né že bych to zpochybňoval , ale zdá se mi to moc těch 17%. Jinak zpět k motoru, 1,2Tsi je rozumná volba, pokud taknuješ kvalitní palivo tak motor jede opravdu výborně. ;) Je pravda, že 1,4Tsi je drobná rezerva ve výkonu, taky jsem tohle řešil , ale nakonec jsem vzal 1,2tsi. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co vy na to? Kterou motorizaci a výbavu pro poklidné cestování po Evropě by jste si vybral vy? Mě by měl stačit pohon předních kol a na hory si budu brát řetězy :-) Díky

Pro cestování po Evropě jedině auto s klimou!!! Bez klimy se dají jezdit jenom krátké cesty a nebo dlouhé, ale mimo dálnice. Na dálnici je to utrpení, okénko si otevřít nemůžeš, jinak bys ohluchnul. Mluvím z vlastní zkušenosti, kdybych mě ve fabii klimu, tak bych ani jiné auto nekupoval. Po několikahodinové cestě v létě ve fabii jsem doma z auta doslova vypadl na zem úplně vyřízenej, zatímco v Octě s klimou přijedu do cíle krásně svěží neunavený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Mohl bych se trochu kacířsky zeptat na význam tohoto auta? Chápu, že si někdo koupí Oktávku, která má velký kufr, ale Yeti s malým kufrem a stejně velkou kabinou je vlastně k čemu? Pokud vím tak má v podstatě techniku Oktávky, stojí stejně ale nic se do něj nedá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechapem zalubu Cechov a Slovakov vo velkych kufroch. A velke rite mate radi? :D

Ja napriklad casto vozim bike a ked ho dam do Octavky nalezato kufor je plny aj ked je velky ako Azia. Preto ho vozim v Yetim na stojaka a este si moze niekto aj do zadu sadnut. Velkost nie je vsetko, a neplati to len pri sexe ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já zkusím odpovědět-vyšší posaz,znamená lepší nastupování a také rozhled.S autem se dobře parkuje díky tomu,že nemá zadní převis.Odpadá škrtání o obrubníky ve městě.Jednoduše se sklopí,posunou nebo vyndají zadní sedačky.Desing pro spoustu lidí stále není okoukaný.

Pravděpodobně jsou tam i další věci,ale tvrdit že Yeti nemá kufr mi přijde úsměvné.Vozím tam kočárek i bednu-woofer a vejde se to tam bez nutnosti posouvat sedačky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martine to je otázka....úplně v pohodě se sklopenýma sedačkama ( nemusel jsem je vyndavat, nemám rezervu) sem tam dal 12 beden od banánů....skus je dát do OT.... Yeti má lepší rejd než OT... a tím jak je krátkej tak se s ním fantasticky parkuje ( viz HOPA26)....ložná plocha kufru je 100 * 75 cm. ...a další a další výhody...které musí člověk ocenit sám, každému vyhovuje něco jiného :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se můžu přidat k těm,kteří preferují kufr.... a zaplněný kufr u mě znamená pouze po plato (roletku) -vysloveně nesnáším věci až po střechu, k tomu se váže, že nechci nic vozit venku na střeše (box) -maximálně lyže popř. bike a tím pádem kufr ( s rezervní kolem) co má yeti je z mého hlediska malý . Vyndávací sedačky -to jsem měl v Roomu - k ničemu při plném obsazení.

A propo s oktávkou se mi nijak zvlášť špatně neparkuje a o obrubníky neškrtám.

Tím ovšem nechci Yetiho hanit,to vůbec,jenže už jsem jednou kufrovanou řešil u fábie a nerad bych to řešil někdy zase.

Původně jsem pro něj byl skálopevně rozhodnutý...nelituji koupě Octy,ale stejně stále pokukuji po Yetim.

A co se týká původní otázky : chápu,že ne každý si může koupit vůz podle svých představ (a hlavně podle peněženky),sám to znám, ale když už "SUV" tak jedině 4X4 a 1,2 TSI není dle mého názoru dostatečnou motorizací pro tento typ vozu.A výbava ta záleží také hlavně na financích..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpovědi, čekal jsem, že někdo bude mluvit o vyšším sezení a snazším nastupování, mně to teda osobně moc neříká, ale chápu to. S tím kufrem a kolama - poprvé jsem kufr Yettiho viděl na podzim, když jsme se sjeli s kámošem na horách s kolama - on dvě v yettim na stojáka se sklopenýma sedačkama, my v kombíku dvě naležato a k tomu velký přívěsný vozík za kolo na dítě - tak jsme do toho Yettiho koukali s ním a jeho manželkou a dumali, co je špatně - až ona řekla, že až ona bude kupovat auto, bude to oktávka :)

To parkování mě nikdy nenapadlo a ani jsem nikdy nezaregistroval problém s převisem. Možná je to problém s oktávkou, která má krátkej rozvor a obrovskej zadní převis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem třeba z Fabie přesedlal,mimo jiné kvůli kufru.Ten co je v Yetim mi plně dostačuje,až stačit přestane,budu dumat co s tím.Vzhledem k tomu,že na dovolenou jezdím pouze jednou za rok,by mne ten box na střeše netrápil,kola hodím na kouli,pokud bych potřeboval odvézt něco rozměrnějšího,je kolem mne spousta kamarádů a zámých s různými pickupy a dodávkami,kteří jsou mi zavázáni,takže si to větší auto mohu kdykoliv půjčit.

Stejně je ale asi nejvíc rozhodující faktor ten,že se mi Yeti prostě líbí.... -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mohl bych se trochu kacířsky zeptat na význam tohoto auta? Chápu, že si někdo koupí Oktávku, která má velký kufr, ale Yeti s malým kufrem a stejně velkou kabinou je vlastně k čemu? Pokud vím tak má v podstatě techniku Oktávky, stojí stejně ale nic se do něj nedá.

Ta kabina je relativní ... uvažoval jsem o OII, ale mám skorem 2 metry ... já bych tam byl v pohodě, ale za mě si v OII nikdo (trpaslíky nepočítám) nesedne ... v yetim si mohu dát sedačku řidiče (bez ztráty komfortu a pocitu málo místa jako v octě) dopředu a vzadu je místa skoro jak v roomsteru. Samozřejmě ta 1.2 TSI daleko víc sluší v octě ... při zkušební jízdě jsem si připadal jak v OI 1.8, se kterou jsem služebně jezdil před pár lety. Ale na druhou stranu, ani v yetim není k zahození a naprosto dostačuje, auto není žádný louda :mellow: . Kufr mě subjektivně přijde jako v roomsteru (ale je fakt, že nemám rezervu a mezipodlahu), takže dostačující.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Važení,

objevila se možnost koupit yeti v rámci operativního leasingu pro soukromé osoby. Nabízí se benzínová 1.2 (nic jiného) s výbavou ambition. Docela se mi to zamlouvá, jak obsahově (ambition je ok) tak finančně.

 

Jako slabé místo se mi jeví motor 1.2 na tu velkou krabici. Každej koník navíc se hodí.

1 - zamění ŠA motor OHC za DOHC?

2 - dostane se motor 1.2 81 z fabie do yeti v roce 2015?

 

Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z vlákna o kus vedle:

ŠKODA Yeti bude od konce května k dostání s novými zážehovými motory 1,2 a 1,4 TSI konstrukční řady EA 211: 1,2 TSI/81 kW (110 k), 1,4 TSI/92 kW (125 k) a 1,4 TSI/110 kW (150 k). Z naftových motorů splňujících emisní normu EU 6 (řada 288), jsou pro model Yeti nově v nabídce tyto agregáty 2,0 TDI/81 kW (110 k) a 2,0 TDI/110 kW (150 k). Do nabídky se naopak nedostane motor 2,0 TDI/125 kW (170 k).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...