Jump to content

Výparník


lukas513
 Share

Recommended Posts

jestli myslíš výměník topení, tak blbě. Pokud máš klimu, tak ji navíc budeš muset navíc vypustit. Nevím, co na tom chceš čistit, jestli zevnitř, tak bych ho nechal v autě a z motorového prostoru napojil hadice a vypláchnul.

už se s tím odkazem dost opakuji, ale z těch fotek si můžeš udělat představu, co tě čeká:

Musíš sundat palublu, demontovat výztuhy středové konzole a vymontovat kompletní agregát topení, z něj pak vymontuješ ten výparník.

Být tebou se fakt zamyslím, jestli ho chceš opravdu čistit

Link to comment
Share on other sites

jednak to můžeš vystříkat sprejem - vytáhneš pylový filtr zespod přístrojovky u spolujezdce, strčíš do ní hadičku od spreje směrem ke středu přístrojovky (když tam sáhneš rukou, nahmatáš lamely radiátoru nebo koukni do etky/manuálu, je to pěkně vidět). případně můžeš hadičku od spreje prostrčit přes výdechy topení až k radiátoru.

nebo se dělají spreje, které dáš doprostřed auta, zapneš vnitřní oběh vzduchu, stiskneš sprej, zavřeš okna, dveře a počkáš, dokud sprej nepřestane foukat.

a nebo zajedeš do servisu (my na to máme mašinku, která fouká taky čistič přes vnitřní oběh).

samozřejmostí je potom nový pylák.

Link to comment
Share on other sites

klima se opravdu čistí jinak. Ještě je dobré tam ten čistící sprej nastříkat odtokovým otvorem kondenzátu v motorovém prostoru - je to zřejmě nejpřímější cesta k výparníku a dostaneš se přímo pod něj, tedy do místa, kde se slévá kondenzovaná voda, jinými slovy, kde to nejvíc plesniví.

Link to comment
Share on other sites

z motorového prostoru se tam nedostaneš...jak ti tu už psali, výparník klimatizace je pod palubní deskou, uprostřed, v místech za panelem kde šteluješ topení a ventilátor.......vyčisti ho tak, jak napsal boobika = kup si klasiký sprej na klimatizae (nejlépe pěnový), je k tomu hadička, kdy na konci má trysku....vyndáš pilový filtr....ruku si strč do otvoru po filtru a ve směru "za panelem štelování topení a ventilátoru" nahmatáš kovové žebrování výparníku, přesně tam to nastříkáš.....stačí cca půlka spreje (ona stejně už ta pěna bude vylejzat ven).....pilový filtr tam nedávej, dej tam jen uzávěr....zapni ventilátor a vnitřní okruh....zavřít okna a dveře a nechat cca 10miut být ....dej pak nový pilový filtr.... a je klid....tak nevymíšlej vytahování výparnku, když to není nutné ;)

Link to comment
Share on other sites

samozřejmě, že se tam z motorového prostoru dostane. V místě, kde se napojují hadice k topení (mezistěna mezi motorovým prostorem a interiérem) je odtokový ventil kondenzátu (je částečně schovaný za příklopkou zvukové izolace), tudy lze hadičku prostrčit přímo do spodní "vany", kde zachycuje zkondenzovaná voda, a právě ta je příčinou toho plesnivění, potažmo smaradu.

je to vidět na třetí fotce odspodu:

nahoře jsou hadice ke klimě, dole k topení, naprovo od nich je jakási chlopeň, za ní je díra.

Link to comment
Share on other sites

dostane, ale minimálně bude muset odstrojit hadii k filtrboxu a ani tak tam u toho TDíčka není moc místa ;) spíš mi jde o to, proč to dělat složitě, když to jde jednoduše viz popis výše....důležitý je, aby se pořádně prostříkl ten výparník a skrze otvor na pilový filtr to jde dobře, bez nějaké demontáže....

PS: já Lukaše pochopil tak, že chce skrz ten motorový prostor výparník vidět - vyndat...

Link to comment
Share on other sites

Kamarád mi říkal co dělá ve škodovce že u octavie I se dostane přímo na radiátor výparníku a vystříká žebra malou wapkou opatně aby nedokříval žebra. Mě jde oto jak nejlépe dostat sajrajt co je mezi žebry výparníku neboli radiatoru, a zbavit se zápachu mišiny. Dal mi originál spraj KENT nevím zda je to nejaká voda či pěna ale že to je to nejlepší a že to nemám dělat rozhodně pěnou že se ten výparník ještě víc zasviní. Talk nevím :help:

Link to comment
Share on other sites

samozřejmě, že se tam z motorového prostoru dostane. V místě, kde se napojují hadice k topení (mezistěna mezi motorovým prostorem a interiérem) je odtokový ventil kondenzátu (je částečně schovaný za příklopkou zvukové izolace), tudy lze hadičku prostrčit přímo do spodní "vany", kde zachycuje zkondenzovaná voda, a právě ta je příčinou toho plesnivění, potažmo smaradu.

je to vidět na třetí fotce odspodu:

nahoře jsou hadice ke klimě, dole k topení, naprovo od nich je jakási chlopeň, za ní je díra.

Myslíš ten zelený dzinzik mezi těma dvěma hadicena to je ono...

Link to comment
Share on other sites

Kamarád mi říkal co dělá ve škodovce že u octavie I se dostane přímo na radiátor výparníku a vystříká žebra malou wapkou opatně aby nedokříval žebra. Mě jde oto jak nejlépe dostat sajrajt co je mezi žebry výparníku neboli radiatoru, a zbavit se zápachu mišiny. Dal mi originál spraj KENT nevím zda je to nejaká voda či pěna ale že to je to nejlepší a že to nemám dělat rozhodně pěnou že se ten výparník ještě víc zasviní. Talk nevím :help:

když jsem to měl rozebrané, tak mě velmi překvapilo, že tam žádný viditelný sajrajt nebyl, i tak to po zapnutí smrdělo fest.... ale to je jen tak na okraj. Spíš mě napadá, jak tady mluvíš o té myšině, jestli ti tam náhodou nesmrdí něco jiného. Klima sice může hrát všemi smrady, ale myšina je myšina. Nebydlí, nebydlel či nechcípnul ti tam náhodou nějaký tvoreček? Asi by se to dalo zjistit přítomností bobků na filtru topení, či na koberci

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...