Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Servisy 132 členové hlasovali

  1. 1. Servisujete pouze v:

    • Autorizovaném servisu Škoda
      35
    • Neautorizovaném servisu
      19
    • Garáži u domu
      56

Prosím, přihlaste se nebo zaregistrujte se, abyste mohli hlasovat v této anketě.

Doporučené odpovědi

Stačí když vim, že mi olej kterej výrobce nepředepisoval zničil motor.

Já vám nevím, asi není třeba to až tak prožívat, mám HTP 40kW a celý život auto jezdí po dálnicích, olej 5w40 normy 502.00, do 200tis měněn olej po 15 tis. potom po 10 tis. a v současné době má auto 250 tis. a motor zatím bez zásahu.

před 9 hodinami, Twisted napsal:

 Nicméně, on mluví o viskozitě za tepla, ty o viskozitě za studena. Lze to srovnávat?  

 

On mluví o olejích xW-50 a 60. Ty i za tepla tečou pomaleji než 30 a 40. A když pomaleji tečou, tak i pomaleji chladí a čístí .....

Tomina87

Auto má najeto 30 000km ale nad detergent popřemýšlím. Dík.

 

  • 1 měsíc později...

Dnes pri vymene oleja vypustenych cca 3.4 litra oleja (ryska presne na maxime).

Nasledne naliata nova napln presne 3 l (stred rysky).

44kw CGPB. Aktualne 278 000 km. Jazdi to na Castrol 5w30 dlhodobo, vymena po 15.000.

Medzi vymenami bez doplnania.

A motor ešte nebol robeny???

je to CGPB, tedy slabší verze ale 12 ventil, takže z mého pohledu neproblematický motor

Len 44KW som registroval a to je 6 ventil tal preto som sa pytal.

  • 2 týdny později...

Čau. Jak jsem psal výše tak mám v autě od předchozí majitelky cca 9let 5w30, pokud bych chtěl nyní nalít 5w40 stačí prostě nechat vykapat olej a nebo dat nějaký výplachový a potom tam nalít 5w40.

Olejový filtr je jen vložka či filtr s tím plastovým trnem?

Má vůbec smysl jít z 5w30 na 5w40?

9000km ročně, jízda do práce 9km a z práce 9km, žádná dálnice, sem tam nějaký výlet cca 200km, jezdím kolem 80km/hod, nic za Htp netahám( ono to moc nejde).

 

Upraveno od stoupa1980

1) Jen kvůli jiné viskozitě bych tohle vůbec neřešil.

2) Stačí vložka.

3) Olej s vyšší viskozitou by si měl lépe zachovat viskozitu i při extrémním tepelném namáhání, jakému bývá HTP vystaveno, ačkoli mezi 30 a 40 v tomhle zásadní rozdíl být nemusí. Dávám 5W40.

Mám dotaz k bodu 1 . Neřešil bys výplach motoru (což znamená nechat vykapat 5w30 a nalít 5w40) a nebo bys neřešil změnu z 5w30 na 5w40 a nechal tam co tam 9let bylo ?

Jak jsem uváděl výše mám 2litry co zbyli po prodeji předchozího auta, je to olej viz odkaz níže který má specifikaci 504 00, což při pevném intervalu co mám QG0 mohu použit, je teda voříšek někde najít jestli je to pro benzín ale na tomto odkazu je to uvedeno. V mazacím plánu Castrol je uveden pro můj motor HTP, 1,2, 51kw, CGPA tento olej ( viz odkaz) ale co zde čtu každý tam tlačíte 5w40 tak mi to trochu hlava nebere.?

https://motoil.cz/cz-detail-1181110-castrol-edge-titanium-fst-5w-30-ll-5l.html

Upraveno od stoupa1980

Neřešil bych výplach motoru.

 

Tenhle olej je klasická koncernová volba pro long-life interval, pro HTP je zbytečný a zbytečně drahý. Paní se buď nechala obírat servisem o peníze, nebo měnila olej co dva roky. Na pevný interval potřebuješ normu VW 502.00 (případně tuším 501.01), což splní kdejaký 5W40 za pár korun. Na mazací plán Castrolu se vykašli, vše podstatné najdeš v manuálu od auta.

5W30 je ve specifikaci 502.00 normálně dostupný i pro krátký interval.

5W40 jsem uvedl jen jako příklad, ale zrovna u HTP ani nevidím důvod trvat na dražším 5W30.

@Twisted Jo pardon, na mobilu jsem přehlédl ten příspěvek nad tvým. Myslel jsem že se v obou viskozitách (5w30/40) mluví o VW 502.00.

před 14 hodinami, Twisted napsal:

Neřešil bych výplach motoru.

 

Tenhle olej je klasická koncernová volba pro long-life interval, pro HTP je zbytečný a zbytečně drahý. Paní se buď nechala obírat servisem o peníze, nebo měnila olej co dva roky. Na pevný interval potřebuješ normu VW 502.00 (případně tuším 501.01), což splní kdejaký 5W40 za pár korun. Na mazací plán Castrolu se vykašli, vše podstatné najdeš v manuálu od auta.

Pevný interval v manuálu je 501 01, 502 00, 504 00. Olej měnila co rok a to po +- 1500km, víc nenajel. Ten olej viz výše mám já doma a dokoupil bych litr a mám hotovo. Spíš řeším že každý dáváte 5w40 a moje nově koupené auto tam mělo 9let 5w30,  tak jestli mám přejít na 5w40.

Ještě se vrátím k tomu oleji co mám doma. Má normu 504 00 . Je  kvalitnější? Olej budu měnit po roce tak jak tak a max 9000km.

 

Upraveno od stoupa1980

Jestli je 504.00 kvalitnější i v jiném směru, než že déle odolává stárnutí a opotřebení (což tě trápit nemusí), to nevím... V otázce 5W30/5W40 ti asi taky víc neporadím, ale určitě se nemusíš bát, že by přechod na vyšší viskozitu motoru nějak uškodil. Spíše se nedoporučuje opak.

Ja osobne bych dokoupil litr toho co tam ted je a hotovo. Jezdi to na to 9 let, mas v garazi 2 litry, jezdis 9tis. km rocne klidnou jizdou. Neprozival bych to.

jj tak jsem to i udělal. Děkuji všem za příspěvky. Dnes vyměněno. Akorát jsem zvědavej jak za rok vyndám ten olejový filtr, šel tam docela ztuha ale nezkroutil se mi.

Někdo tady psal že je vypouštěcí šroub na imbus, no já tám má hvězdičku.

Nalito 2,8l a jsem mezi ryskama.

Jenom se zeptám- nalíváte olej hrdlem a nebo když je olejový fitr vyndaný tak přes otvor který je pod filtrem?

 

Upraveno od stoupa1980

  • 1 rok později...

Zdravím,

 

mám auto Škoda Fabia II facelift rok výroby 2012, 1.2 HTP, 51 kw, kod motoru CGPA. Auto má najeto 242 000 km. V AS naposledy ve 105 000 km.

 

Potřeboval bych už vyměnit motorový olej, ale vůbec nevím, jaký zvolit, nechci vybrat špatně, tak se radši zeptám. Problém je, že nevím, jaký olej tam teď je. 

 

Nejezdím žádné dálky, denně do 40km (zatím). Olej klidně může být dražší, ale max do 700 Kč.

 

Předem děkuji za pomoc.

Když koupíš nějaký 5W40 s normou VW 502.00, tak nic nezkazíš.

  • 1 rok později...

Do svojeho dávám LL olej norma VW 504 00  507 00  5W 30 u kterýho se doporučuje výměna po +/- 25 000 km nebo po dvou letech.

Výměny jsem si pro svojeho mazlíka určil po každých celých 10000 km-dobře se to pamatuje.

Akorát toho poslední dobou moc nenajezdim a mam tam ten olej už skoro dva a půl roku ale je na něm právě najeto teprve 6500 km převážnou většinou pohodovou jízdou.

Je to fakt na výměnu z důvodu toho, že je tam olej už o půl roku déle a  nebo mam natočit na tachometru kulatý číslo (60 000km) a pak vyměnit? To než najedu těch svých 10000 km bude právě trvat s timhle mojim svátečním ježděním určitě tak přez 3 roky.

Je to motor HTP 51kW 12V CGPA r.v. 2013

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.