Přejít na obsah

Výměna oleje 1,2 HTP


Promy

Servisy  

132 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Kdyby ti náhodu chtěli zapsat do servisní knížky,žes měl vlastní olej,tak trvej na tom,aby tam byl přesný typ,specifikace a hlavně VW norma toho oleje odpovídající tvému motoru. Někde jsem tady na foru četl,že servis chtěl nějaký takový podobný zápis někomu udělat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale on,předpokládám,že pojede do autorizáku na "Servis výměny oleje",který se dělá po 15 000 km a tam není předepsaná výměna těchto filtrů. Jistě si ho může preventivně vyměnit sám,případně nechat vyměnit v servisu.

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prodejce oleje mi na olej Mobil Super 3000 x1 5w40 napsal toto:

 

"Dobrý den, dle mazacího plánu by měl být do Vašeho vozu použit Mobil ESP
5W30, Vámi vybraný olej není v mazacím plánu uveden ani jako
alternativa. Jako alternativa je uveden ještě Mobil Super 3000 XE 5W30.

Mazací plán:

http://ew5test.earlweb.com/recommendations.php?modelyear=&vehicle=50313&site=71&region=81&language=8&brand=68

 

Dobrý den,

pokud najedete 10 tisic km za měsic a ještě ve
městě, tím spíš bých Vám doporučil olej 5W30. Tento olej např Mobil ESP 5W30
převyšuje kvalitou klasíckou plnou syntetiku v tomto případě Super 3000
5W40.
"

 

Proč mi doporučuje 5w30? Neuděám tedy volbám 5w40 chybu?(15tkm najedu za měsíc a půl a jezdím převátně po Praze, krátké trasy a časté starty)

Editováno: , autor: The_DoctoR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mobil1 ESP Formula 5W-30 teoreticky použiť môžeš, ale je to longlife olej so schváleném VW 504.00 a zároveň aj s VW 507.00 čo je schválenie pre naftové motory s DPF, takže toto je low/mid SAPS olej. Keď máš možnosť vybrať iný olej, tak by som ho do benzínového motora nedával.

 

Ak si rozhodnutý pre značku Mobil/Mobil1, tak zvoľ Mobil Super 3000 X1 5W-40.

Ak cena nerozhoduje, tak kúp rovno Mobil1 New Life 0W-40 ktorý je ešte lepší pre studené štarty (hlavne v zime).

Ak chceš ušetriť a zároveň dodržať normu, tak kúp olej Total Quartz 9000 (Energy) 5W-40.

 

Nakoľko meníš olej dosť často, môžeš robiť aj to, že v lete budeš jazdiť na lacnú 10W-40, a potom ako príde zima postupne zmeníš viskozitu na 5W-40 a potom 0W-40 (prípadne 5W-30, 0W-30).

 

Vzhľadom na to že jazdíš veľa v meste skrátil by som ešte interval výmeny na cca. 10 tisíc km. Inak nespravíš chybu ani s xW-30-kou, tá 40-ka sa doporučuje pri HTP hlavne kvôli diaľničným jazdám v lete, kedy má HTP tendenciu prehrievať olej, ale v mestskom režime to vôbec nebude vadiť. Dokonca ti môže trochu klesnúť aj spotreba.

Editováno: , autor: Ivan Horváth
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

The_DoctoR:

Ten doporučovaný Mobil 1 ESP Formula 5W-30 jako jediný z nich plní VW 504 00, což znamená, že je "long-life", vhodný pro auta s proměnným servisním intervalem. Ty zbylé dva plní VW 502 00, takže jsou "jen" pro auta s pevným servisním intervalem (výměna oleje každých 15 tkm).

Moje rada zní, že pokud do tvého auta můžeš dávat olej s normou VW 502 00 (podívej se do servisní knížky či manuálu k autu), tak tam dej ten 5W40. Je levnější než ten doporučovaný a měl by být lepší při vyšších teplotách (vyšším zatížení). 

 

Ivan Horváth: P

Pokud by nezáleželo na prašulích, tak na zimu by byl ideální ten Mobil1 New Life 0W-40 a na léto Mobil 1 Peak Life 5W-50.

Editováno: , autor: Tycoon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

osobně bych volil olej o viskozitě buď 5w40,nebo 10w40,ale ten 10w je zbytěčně hustý a hlavně pro časté starty nevhodný i zhlediska toho,že HTP má hydraulický napínak...oleje o viskozitě 10w40 většinou jsou polosyntetické,né vždy,ale většinou ano a přecházet z polo na plnou je blobost,protože plná syntetika potom rozpustí bordel,ten co polosyntetika ne a ten bordel může něco ucpat(mazací kanálky,apod.,tudíš 5w40 je ideál,0w40 bude asi dražší a řekl bych zbytečný do tohoto motoru,protože to stejně po 10000km měníš,další věc přecházet z hustšího na řidší je též blbost,zkušenost - známej v Mondeu měl 10w40 a nalili mu tam v autorizáku 5w30 a motor mu začal klepat jak se uvolnil

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taviči,nastuduj si problematiku motorových olejů,například zde: http://www.oleje.cz/obsah/komentare_odborniku
Ať tady příště zase nešíříš zbytečnou a ničím nepodloženou paniku. O Fordech tady vůbec nemluv,ti mají jiné výkonostní specifikace prakticky všech motorových olejů a to konkrétně ACEA A1/B1,která se do běžných škodováckých motorů ani nedá použít a hodně majitelů Fordů to ani neví. Řeší jen viskozitní specifikace a pak se diví...

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tavič, 10W-40 by som normálne nikomu nedoporučil ani ja, ale bolo tu spomenuté že autom sa najazdí mesačne 10 tisíc km v meste. To znamená že štartov asi bude veľa, ale auto bude jazdiť "v taxikárskom režime", tj. iba prvý ranný štart bude studený, potom už ostatné s viacmenej teplým motorom/olejom. Ďalšia vec je, že teraz ide leto, takže do konca augusta alebo septembra by som sa 10W-40-ky určite nebál. Veď aj tie majú schválenia VW 502.00.

 

Taký Mannol Classic 10W-40 v 5 litrovom balení ťa výjde menej ako 4 € na liter. Je to značkový olej, má potrebné schválenie VW 502.00. Ak by som musel meniť olej každý mesiac, tak by som sa nebál v lete dávať 10W-40 ani do TSI a nie to ešte do tak jednoduchého motora ako je HTP.

 

Ja osobne by som kúpil hneď 10 litrov 10W-40-ky (čo na nejaké 3 výmeny stačí aj s dolievaním), potom ďalších 15-20 litrov oleja na jeseň/zimu, ďalej tucet olejových filtrov (cca. 4 € za kus) a hneď aj nejaké vzduchové (prípadne umývateľný športový) a kabínové filtre aby aj náklady na poštovné boli minimálne. Toto všetko doma odložiť a náklady na materiál pri výmene oleja budú vo výške cca. 16 € čo je úplne smiešna suma. To je cena cca. jedného olejového filtra pre TSI v značkovom servise. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk:nechtěl jsem tu psát o Fordech,to bylo jen jako příklad,mimochodem Ford už přešel na ACEA A3/B3,u benzínových motorů,co se týče 10w40 v HTP,ptal jsem se na to servisáků a bylo mi řečeno,že do HTP je 10w40 zbytečná,spíš až by motor žral olej,protože by spotřeba oleje klesla,v autorizáku mu určitě nalejí 5w40,pokuď si nedovoze olej svůj jiný,takže bych tam asi nic jiného nelil než tu 5w40 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tavič, 10W-40 by som normálne nikomu nedoporučil ani ja, ale bolo tu spomenuté že autom sa najazdí mesačne 10 tisíc km v meste. To znamená že štartov asi bude veľa, ale auto bude jazdiť "v taxikárskom režime", tj. iba prvý ranný štart bude studený, potom už ostatné s viacmenej teplým motorom/olejom. Ďalšia vec je, že teraz ide leto, takže do konca augusta alebo septembra by som sa 10W-40-ky určite nebál. Veď aj tie majú schválenia VW 502.00.

 

Taký Mannol Classic 10W-40 v 5 litrovom balení ťa výjde menej ako 4 € na liter. Je to značkový olej, má potrebné schválenie VW 502.00. Ak by som musel meniť olej každý mesiac, tak by som sa nebál v lete dávať 10W-40 ani do TSI a nie to ešte do tak jednoduchého motora ako je HTP.

 

Ja osobne by som kúpil hneď 10 litrov 10W-40-ky (čo na nejaké 3 výmeny stačí aj s dolievaním), potom ďalších 15-20 litrov oleja na jeseň/zimu, ďalej tucet olejových filtrov (cca. 4 € za kus) a hneď aj nejaké vzduchové (prípadne umývateľný športový) a kabínové filtre aby aj náklady na poštovné boli minimálne. Toto všetko doma odložiť a náklady na materiál pri výmene oleja budú vo výške cca. 16 € čo je úplne smiešna suma. To je cena cca. jedného olejového filtra pre TSI v značkovom servise. :D

no a když budu mít to balení oleje někde tři roky otevřené, tak to tomu jako nevadí, jo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Keď to balenie budeš mať otvorené 3 roky, tak to vadí, ale The_DoctoR písal že najazdí mesačne 10 tisíc km, takže on to riešiť nemusí. Inak dnes som našiel olej Total Quartz 9000 5W-40 na internete za nejakých 21 € za 5 litrové balenie. S týmto sa dá jazdiť v lete, aj v zime, má to schválenie VW 502.00 a zároveň aj ostatné parametre sú vrámci tejto viskozity nadpriemerné. Asi najlepšía voľba ak riešime pomer cena/výkon.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dnes dostal olej od firmy 123-olej.cz Objednal jsem si 4litrové balení a dostal jsem 4 x 1 litrové balení (Mobil Extreme 3000 5w40). Snad nebude vadit, když do servisu přijdu s těmito baleními. Jinak na olejích jsou nějaké datumy (nevím jestli expirace, doba po otevření, nebo datum výroby), které už jsou prošlé, ale to asi takovou roli u olejů nehraje? Jinak budou mi vlastně stačit 3x 1 litr na výměnu oleje že?

Editováno: , autor: The_DoctoR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Člověče,zaplácat tři staránky o výměně oleje do jedné haťapky,to je docela umění. :kol-28: 
Já,když dávám auto do servisu na běžné servisky,tak ho tam ráno při cestě do práce dám,a odpoledne vyzvednu. Jen při poslední servisce mě byla nabídnuta výměna na počkání. Ale to zase není na deset minut,takže jsem jim to tam nechal.

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...