Přejít na obsah

Zvolavačka 1.2 TSI - rozvody


Jikra

Doporučené příspěvky

Ještě tam chybí problém s plynovým pedálem o kterém se moc nemluví, přitom škoda o tom dobře ví a dokonce je na něj dílenská akce. :) Ten jsem řešil asi před měsícem. A mimochodem - už zase svítí kontrolka EPC a "Porucha motoru. Do servisu!" na MaxiDotu. Tentokrát to vypadá na turbo. Představa, že by se mi tohle stalo před týdnem, kdy jsem jel 500 km ze Slovenska a celou cestu bych jel na nouzový režim max. 80 km/h... no potěš. :D

Já názor že "kdyžtak mi vymění 5x rozvody zadarmo a pohoda" nesdílím, mě to stojí čas, který je v mém případě celkem drahý, náklady na náhradní auto (které škoda neposkytne zadarmo, dokud stávající nezůstane někde kvůli poruše stát - nouzvý režim nestačí) a hlavně nervy. Ty rozvody ještě třeba nejsou tak fatální, když budu 1000 km od domova a ozvou se po startu, tak vím, že domu ještě dojedu (nebo už někomu řetěz přeskočil?¨), ale to turbo, nebo ten plynový pedál naštve. Že může odejít turbo třeba u nějaké Octavie TDi koupené v bazaru se 150 000 km na tachometru se dá i předpokládat, ale já mám 26 000 km. Tak uvidíme jestli to bude turbo... Takže pro mě platí jako všude jinde - 3x to samé a dost, 4x to samé a dost...

  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak by mohl nový soft vyřešit problém pronikání benzínu do oleje? že by ho o to poprosila řídící jednotka?

Riadiaca jednotka motor neprosí, ona ho riadi.

Starý sw vstrekoval po studenom štarte pri zahrievaní motora a katalizátora príliš bohatú zmes, benzín kondenzoval na stenách valca a miešal sa s olejovým filmom. Ten kto jazdil v zime krátke trate, čiže veľa studených štartov, tak mu stúpla hladina oleja, tak sa stalo aj mne. Pri dlhšej jazde sa benzín z oleja odparí a hladina klesne na pôvodnú úroveň. Po nahratí nového sw sa to zlepšilo.

  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera i dnes ráno sem slyšel 3 sec po startu chrastit rozvody a pak už ticho. Asi mě časem taky čeká výměna.. koupeno nové 3/2011 a ted najeto cca 22000km

Davide, zajed určo do servisu, myslím že pokud máš dobrej servis nebude s výměnou žádný problém.....mě to měnily při 23500km , dneska mám 32000km a v pohodě šlape.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Riadiaca jednotka motor neprosí, ona ho riadi.

Starý sw vstrekoval po studenom štarte pri zahrievaní motora a katalizátora príliš bohatú zmes, benzín kondenzoval na stenách valca a miešal sa s olejovým filmom. Ten kto jazdil v zime krátke trate, čiže veľa studených štartov, tak mu stúpla hladina oleja, tak sa stalo aj mne. Pri dlhšej jazde sa benzín z oleja odparí a hladina klesne na pôvodnú úroveň. Po nahratí nového sw sa to zlepšilo.

No a to je právě výsledek super vývoje koncernu a podivných ekoteroristických norem... Ještě se tím chlubí,jak to dává dvojitý vstřik u studeného motoru,aby se co nejrychleji ohřál katalyzátor,že pak z výfuku lítají "saze",to jaksi nikomu nepřijde divné?. To teď po údajné úpravě SW už není potřeba? Já mám třeba jinou zkušenost,jezdím jenom krátké a trasy a olej mi ubývá...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono vůbec TSI-čko je motor ekoteroristama víc pokurvený, než by bylo zdrávo... Zdánlivá výhoda rychlého ohřátí katalyzátoru jeho umístěním těsně za sběrné potrubí se projevuje jen při "courání kolem komína", kdy emise velmi rychle klesnou na ekoteroristy (zatím) tolerovanou mez - ale pokud se s TSI-čkem vydáte na dálnici a "protáhnete mu faldy" nad 3000rpm, těsně u výfukových svodů umístěný katalyzátor by se při dodržení obvyklých směšovacích poměrů pro palivo a vzduch rozpálil nad mez, kdy se jeho keramika jednoduše rozsype.

Takže aby se při vysokých otáčkách nespálil kat, Řj začne od určitých otáček výš vstřikovat dodatečnou (nadměrnou!) dávku benzínu, aby směs nehořela při tak vysoké teplotě jak by hořela při ideálním stechiometrickém poměru 14 až 15 hmotnostních dílů vzduchu na 1 díl paliva. Směs tím hoří při směšovacím poměru 8 až 10 ku 1, výstupní plyny mají nižší teplotu a neohrožují tím celistvost katalyzátoru - ALE AUTO ŽERE JAK RUSKEJ TANK 16 AŽ 18 LITRŮ NA STO...!!!!!

I když by naprosto v pohodičce mohlo jet se spotřebou pod 8 litrů, protože turbem natlakovaný motor má takovou účinnost, ža by v pohodě udržel "přeletovou" rychlost nad 130km/h a přitom by měl rezervu výkonu na další zrychlování BEZ DALší NADMĚRNé SPOTŘEBY - jenže na to by musel mít kat minimálně metr od výfukových ventilů...

Takže TSI-čko sice JE úsporný motor, ALE jen za určitých podmínek - hlavně ne při rychlé jízdě po dálnici...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zas takovy drama to neni Ekkare, jizda po dalnici Praha - Zlin a zpet a prumer 7.2l/100km, a to jsem se vetsinu cesty pohyboval kolem 150-160 tachometrovych. Co na to katalyzator nevim, ale priste se ho zeptam smile.png. Jeli jsme ve dvou. a v kufru dve male tasky.

Editováno: , autor: grim334
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pozoruji, že jsem si koupil vrak 1.2 TSI. Śkoda, že Ekkar nepracuje na vývoji TSi. Tam by totiž problém nebyl. MPI bych si nikdy nekoupil . TSI je dobrý motor. Ano, rozvodový řetěz je trochu problém, ale jízdní vlastnosti TSI jsou o něčem jiném, než MPI. Ten zátah je nádhera. A Ekkare, kolik km jsi s tím najezdil, že jsi tak chytrý a pouze kritizuješ?

  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do dnešního dne mám s TSI-čkem zhruba 4 tisíce (z celkových svých zhruba čtvrt mega) - upozorňuju poněkolikáté, NEJEZDíM S TíM AUTEM VýHRADNĚ Já. Celkově má auto skoro 20tkm a je čerstvě po výměně rozvodů.

A opakuju - NEMáM NIC PROTI KONCEPCI MALOOBJEMOVýCH TURBOMOTORŮ, tím méně proti 1,2TSI a proti jejich majitelům - SEROU MĚ EKOTERORISTI A NENAŽRANCI, kteří jen hrabou prachy do svojí kešeně na úkor zákazníků a vůbec ostatních lidí. Ten motor by se bez jejich "chvályhodných" snah byl daleko konkurenceschopnější, protože by byl mnohem spolehlivější - i když by třeba byl o pár tisíc na kus dražší. Ve finále by z něj byl daleko vyšší zisk - protože by neztrácel na pověsti a tím i na zájmu kupujících "díky" debilním zbytečným poruchám, způsobených snahou "ušetřit za každou cenu".

Nějak se nemůžu zbavit fráze "Nechci slevu zadarmo!", která se mi neustále dere na jazyk... čímpak to asi bude?097.gif097.gif097.gif097.gif

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkare, je to forum proto, aby se diskutovalo. Na svuj nazor mas plne pravo, ale kdyz uz prezentujes nejakou informaci a navic ji mas moznost overit i v praxi viz. tvuj najezd s TSI, tak proc sem pises takove bludy o spotrebe 18l/100km. Kdyz nic jineho tak podobne prispevky srazi duveryhodnost jakekoliv dalsi informace kterou sem napises a v ocich ctenare uz bude jedno jestli je to pravda, nebo ne. kol-31.gif

Editováno: , autor: grim334
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi to bude ďalší príspevok OT, ale nech mi bude odpustené worthy.gif

Páči sa mi záujem a starosť majiteľov iných motorizácií o problémy a nedostatky motorov TSI kol-117.gif Neviem síce čím to je, ale ja napríklad nechodím na podstránky iných motorov, nakoľko nemám túto potrebu a už vôbec nie nafukovať kol-33.gif a strašiť kol-29.gif ..

  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten údaj mi vyhazoval PP po cestě Hradec Králové - Praha Kbely a na otočku zase zpátky po D11 - pravda, nedržel jsem se striktně limitů, ale šlapal jsem auťáčku na krk co to šlo, protože jsem SPĚCHAL. Takže rychlost (bylo to v noci, provoz minimální) se celou cestu pohybovala mezi 160 a 190km/h a chlupáči naštěstí o5 spinkali jak nemluvňata nebo pomáhali & chránili někde jinde, jinak bych už byl několikrát "na roček bez"...

Prostě pokud se TSI "veme u huby a dají se mu šporny", chlastá jak Rus. A dokud bude konstrukčně uspořádané tak jak je (myšleno výfuk + kat & hlava + současný SW), nic se s tím nedá udělat. Můj vlastní 1,4 atmosféra sice až do 200 nejede, omezovač ho brejkne na maximálně 170, ale ani tehdy nežere víc jak cca 10,5-11l/100km. A to je Drobek o pořádný kus méně aerodynamický a podstatně těžší než fábule. Přitom by fábule s TSI mohla v klidu jezdit těch 170-180 za max.8 litrů - jen by se na ní nesměli podepsat prostřednictvím debilního umístění katalyzátoru ekoteroristi. Jenže emise se až do 4000rpm neřkuli ještě výš neměří (končí se na 2500rpm), takže tam už vysoká spotřeba a tím i vysoké emise CO2 nikomu nevadí - ani ekoteroristům.

Mám informaci (z veřejného zdroje!), že u chystaného dalšího koncernového motoru bude výfukový kanál sdružený do jednoho svodu ještě uvnitř hlavy, kde bude ochlazován spolu se zbytkem hlavy normální chladicí kapalinou - aby teplota výfukových plynů a tím i katu umístěného jako u 1,2TSI hned za motorem sice rychle narostla na provozní hodnotu, ale ani při největším zatížení nepřekračovala hodnoty přípustné pro keramickou výstelku katu... Co to bude znamenat pro zatížení chladicí soustavy, tepelné zatížení materiálu hlavy, těsnění a dalších věcí se pozná, až se tento agregát objeví na trhu - protože koncern zajisté bude opět škudlit na nákladech na testy a nechá je udělat externí firmou bez vazby na výrobu a tím i bez "svědomí" vůči zákazníkům...

  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta budoucí inovace 1.2 TSi už funguje u modernizovaného motoru Audi 1.8 TFSI - má také integrované výfukové potrubí do hlavy motoru,kde je ochlazováno chladící kapalinou. Mimo jiné je u něj použito přímé i nepřímé vstřikování paliva (tzn. má 8 vstřikovacích ventilů) z důvodu omezení vzniku sazí (což je vlastnost přímovstřikových motorů),jinak by nesplnil emisní normu Euro 6 (platná od roku 2015). No máme se na co těšit.

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A taky je záměrem udělat pokud možno co nejkratší zástavby motorů, aby auta měla minimální přední převis. Z výroby tedy zmizí agregáty skloněné vpřed se sáním zezadu a výfukem dopředu a naopak je nahradí motory skloněné vzad s výfukem vyvedeným dozadu...

A už končím s OT v tomto dredu... :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak když jsme u spotřeby - benzínová turba žerou na maximálním zatížení vždycky více, než stejně výkonné atmosféry. V těchto režimech se obohacuje směs hlavně proto, aby se kromě chlazení ventilů a v tomto případě i katalyzátoru předešlo detonačnímu spalování. Pokud by se toto nedělalo, musel by se kompresní poměr snížit ze současných 10:1 kamsi na úroveň obvyklou pro benzínové náklaďáky ZIL... Čímž by narostla spotřeba ve všech režimech. Fyziku neoblafneme. Kromě toho taky odpor turbíny roste s kvadrátem průtoku (opravte mě jestli to náhodou není s třetí mocninou), zkrátka hodně, a to se na spotřebě patřičně projeví. V těchto režimech turbína vyloženě ucpává výfuk, kdežto v režimech nižšího zatížení zase turbodmychadlo zvyšuje celkovou účinnost motoru (zvyšováním plnící účinnosti), zjednodušeně řečeno.

Nikdo soudný si nekoupí 1,2 TSi pro ježdění po (německých) dálnicích maximálními rychlostmi, od toho jsou tu jiná auta.

Vyčítat malému turbobenzínu vysokou spotřebu na maximálním výkonu je stejná ptákovina, jako vyčítat atmosférické V8 vysokou spotřebu na volnoběh...

Za současných emisních předpisů je prakticky nemožné udělat výkonný a příjemný motor s nízkou spotřebou ve všech režimech. Je to vždycky o hledání optima pro dannou oblast použití. Pokud takový motor budeme používat o dost jinde,než kde má toto optimum, nesmíme se pak divit. Doba univerzálů již bohužel skončila (jesti teda vůbec kdy byla)

Za dané situace jsem s tímto motorem, co se týče jeho provozních vlastností a spotřeby, ve své Ibize ST nanejvýš spokojen.

Potíže s řetězem a s přístupem výrobce jsou druhá věc. Ale od toho je tu tohle fórum, abychom si sdělili postřehy a zkušenosti a vyladili strategii, jak na to. Hysterické a nenávistné výkřiky nám auta bohužel nespraví...

  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukám že se to tady začíná zvrhávat v hádku.

Jen něco přidám, psal jsem do servisu a tohle mi odpověděly.

Dobrý den,

v případě prokázaného hluku případněklepání po startu studeného rozvodu lze na záruku vyměnit rozvodový řetěz. Připomínám, že závada musí být prokázána, proto potřebujeme vozidlo v servise na 2 dny. Momentálně opravná sada není skladem i od výrobce je ve skluzu.

S pozdravem

Stanislav Smitka | servisní poradce

Porsche Hradec Králové | Na Okrouhlíku 1708/25b | 500 02 Hradec Králové 2

mobil: +420 725 292 997 | tel.: +420 495 070 124 | fax: +420 495 070 199

e-mail: stanislav.smitka@porsche.cz| www.porsche-hk.cz

ČLEN SKUPINY PORSCHE INTER AUTO CZ

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ako tak sledujem, tak vidím, že prístup servisov je neskutočne rozdielny.. Niekde menia rozvody bez najmenších problémov, niekde si kladú podmienky a vymýšľajú, no a žiaľ niektorí sa pre istotu tvária, že ani netušia, o čo ide.

Táto závada sa nemusí prejaviť ani za tie 2 dni, nakoľko, mne sa to stalo v intervale niekoľko týždňov, kde medzi zarachotením boli štarty úplne v pohode. A rád by som vedel, ako to chcú kontrolovať, keď sa to neprejaví po pár štartoch. To budú štartovať x-krát až do vyšťavenia batérie? No a keď sa to nakoniec aj tak neprejaví? Dajú auto späť, ty sa vrátiš po týždni, lebo sa to opakuje, tak to budú zase štartovať 2 dni?

Ak máte možnosť, tak treba asi skúsiť obehnúť viac servisov a nenechať sa odbiť, ako to tu už bolo napísané..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nás servis při prohlídce 30000 km "vyfakoval" s rachotícím řetězem. Prý že se to neprojevilo a kdesi cosi,už jsem to tu popsal. Nicméně je zajímavé,že rachotivý start se po této prohlídce výrazně omezil co do počtu (teď je to třeba jenom jednou za den,nebo i za dva),ale síla a délka toho zvuku je docela brutální. Ve firmě se nikdo nemá k řešení tohoto problému,nejspíš se to vyřeší až to přeskočí.kol-32.gif

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...