Přejít na obsah

Ztráta tahu (výkonu) motoru - nouzový režim


pery.a

Doporučené příspěvky

tohle dela regulace PID.. je sice fakt ze do nouzaku by to padat nemelo ale to zatlumeni je tady tak velke ze nez to doreguluje derivat tak to hodi nouzak.. EDC16 s tim ma problem, docela se s tim obcas potrapim aby presne tyhle negativa turba nedelala...

Pokud vse slape, jedine preladit akceleratory a derivat s integralem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím,

Mám Octavii II, 1,9TDI 77kW rv2006. Od roku výroby až do teď s tím jezdím jen já. Neřekl bych, že jezdím jako dědek do 2000rpm ale taky to nehuntuju. Se studeným motorem zásadně do 3000rpm, spíš 2500 max. S teplým se neomezuju ale fakt je, že moje jízdy se z 90% skládají z dálnic, kde hodím 140km/h a tempomat to drží celou dobu. Motor má v takové rychlosti 2900rpm.

No ale k problému. Cca před měsícem jsem najížděl na dálnici a cca ve 130 se chystám dát tempomat a pustit plyn a ejhle tempomat nezafungoval, rychlost klesá. Tak zkouším přidat a ono to nějak nejede. Hned mě napadl katastrofický scénář = turbo v hajzlu. Asi bych měl říct, že jsem paranoidní. Nevěřím totiž autoservisům. Podle mě je to nejlepší business, když chcete oblbovat zákazníky. Kolik lidí tomu rozumí? :-) 1%? Asi tak, a to jsou právě ty lidi, navštěvující tohle forum a tak doufám, že zde chytím nějakou nit.

Po překonání mojí skepse k autoservisům, jsem přes známého auto do servisu dal. Vyměnili EGR ventil ale nepomohlo to. Vrátili tedy zpět můj. Nakonec konstatovali, že je přerušený drát k EGR ventilu (od turba?) a tak ho vyměnili. Auto cca 1-2 týdny jezdilo bez problému. Pak se objevila 2. fáze závady. Zprvu se zdálo, že je původní závada zpět ale přece jen to bylo jiné. Druhý den jsem totiž nastartoval a auto opět mělo tah. Tak jsem to pozoroval a zjistil, že zatímco v první fázi, se tah motoru již nikdy neobnovil (což by bylo v souladu s přerušeným drátem) tak ve druhé fázi, pokud se chyba objevila, stačilo vypnout zapalování a opět nastartovat a vesele se jelo dál s turbem.

Po čase to dávám opět do stejného servisu. Výsledek = turbo v hajzlu, připravte si 30tis. Katastrofický scénář opět zde...

Ptám se jich jak si mohou být jisti, že je to turbo a ne třeba váha nebo EGR. Tvrdí, že jim to vyjela diagnostika. Upřímně, nevím nakolik mohu servisu věřit a i kdybych jim věřil, mohu věřit té diagnostice nebo že její výsledky mechanik správně vyhodnotil? No každopádně bych nerad investoval do nového turba abych pak zjistil, že závada stále přetrvává. Také jsem byl v šoku, když mi řekli, že jsem dělal chybu, když jsem turbo šetřil a nevytáčel ho v plném rozsahu otáček. To je snad zlý sen? Pane moc jste to šetřil, tak si připravte 30k...

No tak jsem se rozhodl napsat sem a třeba se najde někdo s chytrou radou, co bych ještě mohl zkusit abych moji kapsu odlehčil pokud možno co nejméně.

Další indície k mému případu:

1) Kamarád měl stejný problém a zabrala výměna EGR

2) Chyba nenaskakuje systematicky. Nedá se říct, že např. po překročení 4000ot naskočí chyba. Někdy točím na max a chyba nenaskočí. Někdy naopak naskočí i kolem 2500ot. Obecně lze ale říct, že pokud jedu hodně slušně tak se chyba neobjeví i několik dní, zatímco když tomu dávám kouř, zcela jistě se chyba objeví rychle.

3) Když tomu opravdu šlapu na krk, stane se, že se ojeví i kontrolka motoru a hláška EMISE DO DÍLNY. Je to ale vzácný jev. V drtivé většině případů, jen nastane závada ale žádná kontrolka, žádná hláška.

4) Asi to nebude mít souvislost ale cca 1000km před prvním projevem závady se měnil olej a všechny filtry včetně palivového. Servisu se podařilo olej přelít. Jen trochu a ujelo se na to asi 20km ale raději to tady uvádím.

Dočetl jsem se tady, že to někteří borci rozpohybovali. Mám to zkusit? Jak? Vytočit na max na 3 a 4ku? Pak prudce brzdit a zase vytočit na max?

Budu rád za každou radu a pokud by se nějakému borcovi chtělo tomu autu podívat na zoubek tak to budu moooc rad.

Díky

EDIT 17.10.2012

Auto jsem dal do neautorizovaného servisu, kde šli po kabeláži. Našli u snímače plnícího tlaku rozpíchanou izolaci. Zřejmě od toho, jak ti předchozí mamlasové proměřovali auto, když řešili to EGR. Tak to prý zaizoloval. No měl jsem od toho pokoj. Asi před měsícem to začalo dělat znovu ale kontrolka se zatím nikdy nerozsvítila. Prostě motor jen ztratí tah, zastavím, vypnu motor, nastartuju a zase jede. Obecně to děla spíše při nižších převodových stupních a rychlostech...

Skvělý článek jsem našel zde: http://www.fcd.eu/st...2&comment=story

EDIT 18.10.2012

Pořád o tom přemýšlím a vzal bych to vylučovací metodou. V úvahu dle mě připadá v úvahu:

1) EGR ventil - pokud je hodně ucpanej, tak by to asi sedělo. Tady jsem trochu mimo ohledně toho čištění EGR, jak to tu u všech vidím. Omlouvám se že tomu moc nerozumím tak mě nekamenujte, že melu nesmysly. Každý vyndavá EGR a čistí to, že je to jako dětská prdelka. Kde se to EGR fyzicky nachází? Já si jako laik představuju, že motor má sací potrubí a někde těsně před motorovým prostorem je vzduchový filtr. EGR je doufám někde dost daleko od tohoto vzduchového filtru. Čili potrubí, EGR, potrubí, vzduchový filtr, motor. Je to tak správně? Pokud ano, nechtělo by to také vyčistit potrubí mezi EGR a vzduchovým filtrem?

2) váha vzduchu (prý se tomu taky říká snímač plnícího tlaku - to mi vlastně ukazuje diagnostika - chyba snímače plnícího tlaku G31)

Když by byla špatná váha vzduchu, tak by to blblo asi víc, častěji. Má někdo zkušenost se špatnou váhou? Padalo by to do nouzáku nebo by to prostě škubalo?

3) turbo - když někomu odejde turbo, tak většinou popisuje černý kouř a trvalá ztráta výkonu. To se u mě neděje. Navíc jsem se k němu po celou dobu choval hezky a auto mám od začátku a má najeto cca 170k.

4) kabeláž - můj favorit

Ještě něco?

EDIT 19.10.2012

Tak novinka - Kolem EGR trochu prosakuje olej. Taky to tam takhle mate, nebo je to zavada?

Mimochodem, obcas kdyz doplnuju olej, tak drive nez povolim vicko, povoli nejaky jiny spoj a cele se to nejak otoci.

Koukal jsem na to se sundanym krytem motoru a celej ten natrubek je jakoby nakrivo ale to je asi taky normalni ne?

post-69547-0-59006600-1350632141_thumb.j

post-69547-0-81953300-1350632172_thumb.j

post-69547-0-84866200-1350632190_thumb.j

post-69547-0-71159800-1350632202_thumb.j

Editováno: , autor: worejk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže po delší době zase otevřu toto téma. Po čištění turba se mi zdálo, že je vše OK, ale byla to jen náhoda. Motor opět padá do nouzáku, při rychlostech kolem 150kmh. Při maximálním zátahu na různé rychlostní stupně do nouzáku nepadne. Jediné co pozoruji je, že když zrychluji na plný plyn na 4. nebo 3. rychlostní stupeň, tak kolem 2700ot/min poklesne mírně výkon, prostě se sníží zátah, což třeba u jiné OII nepozoruji. Turbo jinak nepíská, aspoň ne tak, že by to bylo slyšet do vnitřku auta. Po čištění mi bylo řečeno, že regulace jde volně. Opravdu nevím co dál. Nemůže být chyba v tom, že turbo není originál (viz jeho číslo výše) a software by tedy měl být jinak přizpůsobený? Jen připomínám, že software je čipnutý, ale problém byl stejný i s origo softem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ad 1: Je to možné. Když je zasraný EGR ventil, je zůžený průchod vzduchu z turba, hodnoty žádané se nemusí shodovat s hodnotami dosaženými, elektronika zasáhne. Je to úvaha z mé hlavy a nebyla taky nijak kategoricky popřena.

ad 2: Protože jsi asi v počáteční fázi jevu zvaného "padá do nouzáku". Jinak všechny indicie tomu nasvědčují a na toto téma jsou napříč internetem sepsány celé kroniky, včetně tohoto fóra.

Stačí v sekci motor dát vyhledat "nouzák" nebo "vypíná turbo" a nebudeš vědět, které vlákno prvně přečíst.

Taky nejsou "otáčky jako otáčky". Něco jiného je když vytočíš motor na 1 nebo 2 do 4k ot a něco jiného je na 3-4-5. Na vyšší rychlostní stupeň je taky větší zátěž na motor, tudíž taky jiné požadavky na turbo a regulaci. Proto taky do "nouzáku" nepadne téměř nikdy na 1-2, ale na 3-4-5 to hraničí se 100%-ní jistotou. Ještě tak víc naložené auto, stoupáček a nouzák tu je na 200%.

ad 3: Ano, mně to dělalo taky. Padl do nouzáku, ale ne vždy se rozsvítila kontrolka.

ad 4: Asi ne.

Já jsem si turbo vyndal s kámošem sám a odevzdal na čištění. S novými těsněními, trubkou mazání a "regulační baňkou" mně to stálo 6.500,- Kč.

Když to budeš řešit, vyndej nejdřív a zkontroluj tu regulační baňku. Stejně ji vyndat musíš a pokud je po smrti nebo těsně před ní (nesmí v ní chrastit jak v dětském chrastítku a tyčka, která jde do ní, nesmí být zrezlá), tak bude stačit vyměnit pouze tu a vyjde to pro začátek podstatně levnějí a rychleji. Pokud ne, stejně bys ji s čištěním měnil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

No přidám svůj možná špatnej názor ale jestli dobře čtu a dívám se na slušně najetý logy je tam uplně vše co je potřeba tak nač ''pořádný'' logy,nicméně problém není v přeročení tlaku jak bývá zvykem u ne dobře fungující regulace ale v tomhle případě jak já vidím z posl logu o nedosažení jednotkou požadovaného tlaku,kdy řj chce skoro 1870 a turbo tam mizerně nacpe 1460 a to po delší dobu kdy ho nic nelimituje a následný pád do nouzáku,souhlasím s TDIfunem o korekci té mapy tam né jen v jedné špičce to leze víc jak o 330 to řj pošle dolu a pak se to mizerně zbírá,ty lehčí propady tlaku to tyhle mezitipy fakt dělaj,tak jen úvaha proč to netlačí to co řj chce když tomu nic nebrání myslím tím řj,to je potřeba řešit,osobně si myslím že regulace bude ok(snadno zjisitelné i v polních podmíkách bez jakehokoli spešl nářadí) a tak logujte palte naftu a bavte se ja si zvednu auto a jdu to vyřešit mám tu stejnou závadu na ppd 3c pašiku,ten poslední log mluví za vše sice by byl lepší s origo mapou ale i tak to stačí k upřesnění závady,nicméně sem si s tím dluho lámal hlavu,jezdil měřil měnil spoustu nesmyslných věcí dnes už vím,T4,T5,O2,3c Passaty atd spokojeně jezdí,tak hodně štěstí a pls nekamenujte mě kdyby se to někomu nelíbilo co sem napsal je to jen názor,zkušenost,atd ;):palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem koukal znovu na ten log a pokud není problém na podltakový regulaci,( tomu vůbec nevěřím) tak je na tuty v turbu. Nevím co kde jak čistili ultrazvukem, ale asi to nebude nej. Nicméně soft origo se dá online přehrát v jakýmkoliv servise Škoda ale tam bych problém hned nehledal. Podle logu je jasně vidět, jak jednotka pořád stahuje regulaci ale plnící tlak pořád roste, pak to zreguluje natolik, že nastane propad a opačná situace. Samo že je lepší zvednout auto a sáhnout zkušenou rukou na regulaci, ale nikdo mi nebude tvrdit, že logy jsou k ničemu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikomu netvrdím že sou logy k ničemu ba naopak to bylo myšleno tak že ke konkrétnímu autu to fakt stačilo a myslím si že další prohánění se s compem je vcelku od věci když prostě nic neudělám mechanicky nebo vizuelně nezkouknu věci které to vše ovlivnují,souhlasím s názorem že ultrazvukové čištění turba slyším poprvé a neumím si to moc představit ale dobrá třeba mě poučíš když čtu jak čistíš turba bez demontáží to si taky v celku neumím představit,neber to jako urážku auta dělám fakt dost dlouho a od doby co jezdí vgt sem jich dal peknou řádku občas se nějaký nepovedlo ale to je riziko vždy tak mě to fakt zajímá ušetřil bych si spoustu práce s demontáží. Nicméně se vrátím k naší octavii u těch novějších sem snad ještě nepotkal přidřenou regulaci vždy to chodilo v pohodě a hlavně tomá po tom čištění UZ tak pokud to fakt dělali a ne jen škubly o lowe tak to chodit bude,pak turbo tlačí dost což je vidět na logu ;) až 2570 co sem stačil zkouknout což si myslím je až příliš a pak hlavně to neschazuje v maxu ale právě v takovém volnějším tempu pul plynu ustálená jízda a pak lehčí přidáni a je to vnouzáku tak mi pověz proč by to ta regulace nefunkční dělala když se zrovna tou dobou kochá uplně nekde jinde a co ty ostatní hodnoty co tam jsou v pohodě dle režimu až na tu jednu???? Jen se bavíme tak to tak pls ber :) Poslal sem ti SZ tomina B)

Editováno: , autor: stk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem se konečně dostal k tomu, abych vyměnil ventilový blok. Logy přikládám. Oba jsou do kopce, jeden na 3. a druhý na 4. rychlostní stupeň. Zkoušel jsem auto protáhnout na dálnici a do nouzáku nepadlo. Jde o to, jestli je to jen náhoda nebo ne. V týdnu s tím najezdím tak 350km tak uvidím. O příštím víkendu ventilový blok zase vyměním a udělám logy na stejném místě. Jde z těch logů něco vyčíst? Jinak druhé auto, ve kterém je teď můj ventilový blok, se chová, zdá se, normálně (až na to že při vypnutí zapalování drnčí :-) ).

rijen30_2011_ventil_box_Zden.zip

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj.

Problém s padání motoru do nouzáku už tu řeším od začátku srpna.

Vyměnil jsem až na motor vše a pořád to dělá. Zatím něřešák. Turbo neměň, tím to není a akorát z tebe ten za s raný rádo-by škoda ser-vice vytahá prachy - já mám vyměněno. Někdy to dělá někdy zase ne. Jezdím s otáčkama do 2000tisíc a mám klid. Sice se ploužím, ale nepadá to do nouzáku. Už mě to stálo 12 litrů a nikdo na nic nepřišel. Mě to začlo dělat po ránu, když jsem jel do práce a bylo chladněji, po práci odpoledne, když bylo kolem cca 15ti stupňů a víc tak to bylo IO. Teď už je kosa furt tak to tam padá stále. Ale jak jsem psal, nevytáčet a nebude to tam padat. Jinak fakt už nevím co s tím. Lituju, že jsem to kupoval, tohle jsem s Citroenem vživotě neřešil a měl jsem sním nalítáno 300 tisíc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, nenapsal jsem tu jak jsem to vyřešil a to úmylsně. Zaprvé to byplo proto, protože jsem to, jak jsem závadu odstranil, chtěl vykecat pouze tomu, kdo bude mít stejný problém jako já a bude mít opravdu zájem, tak mu pošlu emaila. Jinak i proto, že když jsem chtěl na toto téma poradit já, tak mi nikdo neporadil a ještě jako bonus mi nějaký dobrák můj dotaz zamkl a byl jsem tak kde jsem začal - v prdeli (sorry). A to mi napsal, že mám hledat. Hledal jsem asi měsíc, ale na tuto závadu co jsem popisoval nikdo řešení neměl. Tak že, kdo bude mít zájem poradím, asi to vypadá že chci být důležitý, ale ne tím to fakt není. Jen mě toto odhalení stálo nemalý peníz a nemíním tady pak číst argumenty, že je to úplná blbost.... Mě to funguje a nic za to nechci........................

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli Ti to "někdo" zamknul s radou ať hledáš asi měl k tomu důvod. Protože vláken na podobná témata je tady plno.

Ale v žádném případě Ti netvrdil, že tam jisto jistě najdeš odpověď, ale chtěl Ti říct ať se zeptáš ve vlákně kde se podobný problém řešil a nezakládáš stalé nové a nové vlákna na stále stejné a stejné témata.

Kdybys opravdu hledal a četl toto fórmu, věděls bys, že ne vždycky na daný problém hned někdo odpoví a problém vyřeší ale za to ve vetšině případů se tazatel po vyřešení problému, pokud si vzpomene, do vlákna vrátí a popíše co se dělo a jak závadu odstranil a pod.

A ne jen že přijde, zamachruje a hraje uraženého.

PS:

Víš, ono se to vrací.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Já bych to viděl na zasviněný naklápění lopatek v turbu. Eventuelně porouchaná podlaková baňka ovládání turba, ventil N75, nebo spuchřelý podtlakový hadičky. Tipoval bych to skoro 100% na jednu z těchle věcí. Měl jsem to samý. Stačilo vypnout zapnout klíček a jelo to zas dál. Nevím odkud jsi, ale tahle firma http://www.turbosport.cz/kontakty.html to opravuje asi za 4000.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj panove a damy. Doufam ze se najde nekdo kdo mi poradi. O vikendu jsem menil spojku a olej a ostatni ptakoviny. O to ani tak nejde. Dnes jsem jel z Jiznich Cech do Prahy a za Taborem mi pri predjizdeni zaclo neco silne piskat v prostoru motoru, frekvence a hlasitost ze zvysovala s otackami. Odstavil jsem to a volal znamenu. Zkontroloval jsem olej, zkusil chcipnout ale zavada stale. Rekl mi at to risknu pokracovat v jizde ale pomalu a bez toho abych prekrocil 2000ot. udelal jsem tak. Ale na 17km dalnice se zvuk lehce zmenil a auto prestalo tahnou uplne a zaclo chcipat, nereagovalo na plyn ani na podrazeni. Odstavil jsem a zavolal odtah. Jde o to, co dal. Asi kleklo turbo ale proc motor chcipnul? Olej tam je, takze zadreni asi neni realny. Setkal se s tim nekdo? Poradite mi? Nevite o novem turbu za rozumny penize (nove)? Diky predem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...