Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím všechny.

Píši kvůli rozporu mezi návodem a skutečností u mého auta. Dle popisu v manuálu (S II r.v. 8/2010) by se při světlech zaplých na automatiku a stěračích v poloze cyklování (dle dešťového senzoru), měly za deště (i za dobrých světelných podmínek) po cca 10 s automatického cyklování stěračů přepnout denní světla automaticky na potkávací (po cca 4 min. bez cyklování přepnout zase zpět na denní). Tak mi to však bohužel nefunguje. K automatickému přepnutí dojde až když zapnu stěrače na nucené stírání (do druhé polohy páčky stěračů). Byl jsem s tím i na reklamaci, ale koukali na mě jak na marťana co po nich vlastně chci. Ani za 3 měsíce nezjistili, jak to má být nastaveno, aby to fungovalo. Funguje to vůbec někomu tak, jak je popsáno v manuálu? Nebo jen Škodovka napsala něco co auto neumí. Ta funkce je z mého pohledu velmi praktická a byla by fajn.

Dík za odpovědi.

Sice mam Yetiho ale bude to stejny. Me se svetla zapinaji az kdyz destovy senzor pusti sterace nepretrzite. Svetla mam na AUTO a sterace v prvni poloze na senzor deste. Jinak svetla se rozsviti i kdyz pojedes pres 140km/h

Úplně přesně, jak to popisuješ, tak stejně to dělá i mě na SII. Já to řešil tak, že pokud pršelo málo, přepnul jsem na trvalé stírání a hned jak se rozsvítíli světla, dal jsem zpátky na automatický režim dešťového senzoru. Kromě toho se světla mají zapínat, pokud jedeš 10sekund víc, než 140km/h, to mě taky nefunguje, musím jet 10s nad 150km/h aby se rozsvítili. Takže najedu na dálnici, musím to rozjet na chvilečku na 160 a pak zpomalím na svých 150, kterých většinou na dálnici jezdím. V servise jsem se na to ptal, ale řekli mi pouze, že tam můžou být tolerance. Čímž se samozřejmě nevysvětlují ty stěrače, které ty popisuješ. Jediné, co v servise umí, tak popsat závadu a vznést dotaz do škodovky. Takže já třeba čekám na odpověď, na kterou se ptáš i ty už 2 měsíce. A mám vypsaných dalších 9 věcí na autě, dám to všechno na reklamaci přes Vánoce. Štve mě to, ani nevíš jak, mám auto za milion a Škodovce jsem u prdele, když 2 měsíce nejsou schopni odpovědět. Zajímalo by mě, jestli se na to vztahuje taky 30ti denní lhůta na vyřízení reklamace? Podle mě ano, jenomže já jsem vznesl jen dotaz.

Nebo další rozpor: TLAČÍTKEM U ŘADICÍ PÁKY SE VYPÍNÁ ESP. Zkoušeli jste někdo vypnout ESP? Mě to teda vypne jenom ASR (napíše to na maxidotu) a zkoušel jsem to a opravdu ESP vypnuté není. Zjistil jsem to, když jsme byli na kurzu bezpečné jízdy a chlapík do vysílačky pořád opakoval "PÁN V SUPERBU SI KONEČNĚ VYPNE TU STABILIZACI, ZMÁČKNE TLAČÍTKO VEDLE ŘADICÍ PÁKY" Takže jsem byl za úplnýho blbečka :kol-32:

Nebo další rozpor: TLAČÍTKEM U ŘADICÍ PÁKY SE VYPÍNÁ ESP. Zkoušeli jste někdo vypnout ESP? Mě to teda vypne jenom ASR (napíše to na maxidotu) a zkoušel jsem to a opravdu ESP vypnuté není. Zjistil jsem to, když jsme byli na kurzu bezpečné jízdy a chlapík do vysílačky pořád opakoval "PÁN V SUPERBU SI KONEČNĚ VYPNE TU STABILIZACI, ZMÁČKNE TLAČÍTKO VEDLE ŘADICÍ PÁKY" Takže jsem byl za úplnýho blbečka :kol-32:

Nám na Škoda Days řekli, že to ESP nejde nikdy vypnout. V rámci bezpečnosti jde jenom omezit tím že vypneš to ASR. Takž ESP asi nijak nejde vypnout

Klucí, co se světel týká, mám měněnou jednotku a od té doby mi to funguje takto - při senzoru deště se mi zapnou světla až když začne stírat téměř nepřetržitě, světla se rozsvěcí při 150+ km/h. Před výměnou fungovalo 140+ a při mírném stírání. Asi došlo k úpravě softu....

  • 3 roky později...

měl bych k tomu dotaz, zhasnou vám pak světla zase do denního, třeba když přestane pršet, nebo když zpomalíte? Mě už pak svítí pořád, tak nevím jestli je to normální.

Díky

 

Jinak blbeček je chlapík z kurzu bezpečné jízdy, když neví, že ESP u nových škodovek vypnout nejde, jen ASR :)

Vypnou po prodlevě cca 5 minut bez stíraní pokud se zapli stíráním a nebo pokud jedeš max tuším 60 km/h po dobu cca 5 minut pokud se zapli kvůli rychlosti.

  • 4 roky později...

Mám vyměněný tento nový senzor (déšť/světla) a nezdá se mně jeho nastavení (v servise mně řekli, že je vše OK).

Když vjedu do tunelu (spínač v poloze Auto) rozsvítí se xenony, ale po vyjetí ven z tunelu svítí pořád xenony a nepřepne se to na denní svícení (slunce svítí na senzor jako blázen). Musím ručně přepnout na "0" abych přepnul na denní svícení.

Lze někde nastavit citlivost senzoru nebo nějak nastavit?

Cez VCDS sa daju nastavit 3 urovne citlivosti. Ale cekom zaujimave spravanie sa ...

Upraveno od Martttin

V servise kde mně měnili to nové čidlo to měli připojené přes VAG a tvrdili, že tam žádné nastavení citlivosti není.

Dokonce to hledali jestli to nejde nastavit přes maxidot, ale tam je jenom vypnutí/zapnutí denního svícení.

Co je to VCDS? až tak tomu nerozumím...:-)

 

Jaj, no VDCS je nahrada za profi VAG, kopec ludi (vratane mna) pouziva na domace ucely cinsky klon. Ak v servise tvrdia, ze to nejde nastavit, neviem, nedam ruku do ohna, mozno zalezi od jednotky, ale mne to teda nastavit ide... ak ale nevies co to VCDS je, asi treba skusit zajst za nejakym typkom, v podstate kazdy normalny mechanik uz dnes ma diagnostiku a bude ti vediet povedat viac...

V servise mají profi VAG a nejde jim to nastavit tak je divné, že přes čínský VCDS by to šlo.

No uvidím co to bude dělat dále, ale byl jsem v servise už dvakrát a nic s tím neudělali....:-(

ak sa to neprene automaticky z xenonov napsta na denne po vyjdeni tunela, atk je vadne nastavenie, alebo senzor ...

 

pozor ale treba na to cas, niekedy automatika prepsne este ani nevyjdem z tunela, inokedy kludne aj par minut za tunelom, zalezi od prilis vela faktorov nielen od intenzity svetla, ale aj od uhla, polohy slnka, pomeru intenzity a farebnosti svetla pred v a za tunelom ....., ale za slnecneho dna to musi reagovat prakticky okamzite

před 1 hodinou, Martingeff napsal:

V servise mají profi VAG a nejde jim to nastavit tak je divné, že přes čínský VCDS by to šlo.

No uvidím co to bude dělat dále, ale byl jsem v servise už dvakrát a nic s tím neudělali....:-(

 

Nemas v infoteinmente ako ja nastavenie citlivosti na aku intenzitu vonkajsieho svetla bude senzor reagovat a podla toho potom prepinat z dennych led na xenony?Su tam tusim tri stupne citlivosti vcas,stredne,neskor

já si myslím, že tou citlivostí to primárně nebude, i když by se to její změnou možná dalo pořešit. Bych si tipnul, že ho špatně nandali, že se do toho gelu dostal nějaký brdel. Takhle se to totiž přesně chová, když se opakovaně sundá a nandá.

Jak to popisuješ, tak takto se to chovat nemá, takže reklamace.

Nemusi byt nic chybne, jednoducho to tak moze fungovat. Na passatoch to robi tiez taketo bludy. 

Jako automatická světla jen do prvního tunelu? To asi nebude záměr...

Dnes ráno jsem jel do práce cca 25min po D1 a celou cestu jedu se zapnutýma xenonama (spínač světel na auto) - sluníčko svítí jako blázen musel jsem si sklopit i stínítko. Na denní svícení se to vůbec za těch 25min. nepřepnulo.

Tak to mně můžou v servisu říkat, že je vše OK.

V tom pripade jednoznacne reklamacia u menicov dielov ?

Včera odpoledne jsem zkoušel zajet do garáže (přepínač na auto) a xenony se zapnuly a když jsem vycouval ven tak během 3 vteřin se vypnuly. Takže takto to funguje správně, ale dnes ráno opět cesta do práce xenony se hned zapnuly a za celou cestu do práce se nevypnuly (svítí sluníčko). Tak už to nechápu....:-(

A co vypnout zapínání světel podle rychlosti, třeba blbne právě toto. Mě to blbo u RAPIDa, že světla nevyply, když jsem sjel z dálnice. 

" zapínání světel podle rychlosti " ??? SuperbII ???

 

 

EDIT: asi sa tu mysli to, ze naprilak nad 160km/h (alebo tak nejak, neviem presne) sa prepne automaticky z denneho na xenony. Sorry ak som to nepochopil, len nevidim suvislost s tym, ked sa jazdi pomalsie

Upraveno od Martttin

před 31 minutami, miklisek napsal:

světla nevyply, když jsem sjel z dálnice. 

To zhasnutí při rozsvícení kvůli rychlosti není tak jednoduché - musíš jet dost dlouho (10 minut ?) relativně pomalou rychlostí (do 60 km/h ?) - určitě je to popsané v manuálu

 

před 46 minutami, Martingeff napsal:

Takže takto to funguje správně, ale dnes ráno opět cesta do práce xenony se hned zapnuly a za celou cestu do práce se nevypnuly (svítí sluníčko). Tak už to nechápu....:-( 

 

není na tom nic složitého - prostě je to rozbité. Nejsi první ani poslední komu to přesně takhle blbne.

Kvůli tomu aby to rozbité nebylo jsem to dával do servisu a dali mně tam nový dešťový senzor za 2600,-Kč (byl jsem u toho přítomen, že jej fakt měnili) a potom na VAGU vymazali chyby a pokoušeli se nastavit tu citlivost, ale to tam nenašli. Když jsem zjistil, že to takhle blbne jel jsem tam znovu tak to připojili zase na Vag asi půl hodiny do toho koukal a řekl, že je vše OK.

Zkoušel rukou zakrývat a odkrývat ten senzor a přepínalo se to z xenonů na denní bez problémů. Ale ve skutečném provozu to takhle blbne....

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.