Přejít na obsah

Spotreba - dialnica


Doporučené příspěvky

Zaujímalo by ma ako je to so spotrebou po dialnici rýchlosťou 140 až 160 km/h

Jazdím octáviou 1.9 tdi 81 kw a ak idem 70% 140 30% 160 spotreba je niekde okolo 6,1 až 6.5

Tento motor je u mna horúci favorit pri kúpe nového auta no obávam sa práve tohto jazdého režimu - o tom že to " žerie " 5 litrov pri 100 km/h som sa dočítal dosť ( 1.9 tdi pri testovacej jazde 300 km rýchlosťou 100 po dialnici 4.0) - takže ten liter + sa dá oželieť ale ako to je pri vyššej rýchlosti? Vaše postrehy?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Len yeti ma trošku vačší odpor :) V mojom pláne sú tri autá - VW polo 1.2 tsi Fabia combi Tsi a Seat ibiza st tsi.

A práve do týchto cenovo prístupných aut - neexistuje nič lepšie ako motor 1.2 tsi - 1.4 bez tsi pre mna slabé 1.4 tsi pre mna nedostupné a 1.6 tdi ? Zbytočne predražené zbytočne ťahšie a buhužial slabšie!

Preto moja otázka sledovala k tomu o koľko si pohorším :) Praha - tam cestujem sporadicky - Bratislava častejšie v podstate je to ale len príklad k tomu že 50% času strávim na dialnici 30% v meste a 20% mimo mesta.

Octavie tdi 110 koňové boli zázračne autá - 10,3 sekund 100 km/h ( merane GPS!) maximalka " tachometrova " 215 km/h a ak ste ho očami tlačili a chceli celému svetu ukázať šlo to aj za 3.2 litra :) A pri extremnej jazde kde si vsetci mysleli ze ste samovrah ste to nad 9 nevytlačili. Lenže tento motor už neexistuje - češt jeho pamiatke a ako náhradu za neho som si zatial len na papiery vybral práve tento motor....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

fab 1,2tsi 63kw cca 1400km (takže ještě není zajetá) při obsazení 2 osoby + cca 40 kg v kufru při cestě po dálnici 130 s trochu předvídavým stylem jízdy 6.0-6.2l

zkoušel jsem to chvíli držet konstantně 140-145 spotřeba odhadem 6.6-6.9l (určitě do 7l)

1 věc ale na to má velký vliv a to je vítr... s protivětrem i u takhle malého auta někdy i více než 1l +

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to dvorcidlo0: jasně že Yeti má větší odpor , pokud uvažuješ o Fabii a spol. tak odečti litr a máš žádaný výsledek (měl jsem předtím FI s motorem HTP a moje současné spotřeby jsou ve všech režimech o litr vyšší - nebylo to sice tsi ale při dálničních rychlostech už rozhodují spíš jízdní odpory než objem motoru a jeho plnění)

Editováno: , autor: jarek95
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Len yeti ma trošku vačší odpor :) V mojom pláne sú tri autá - VW polo 1.2 tsi Fabia combi Tsi a Seat ibiza st tsi.

A práve do týchto cenovo prístupných aut - neexistuje nič lepšie ako motor 1.2 tsi - 1.4 bez tsi pre mna slabé 1.4 tsi pre mna nedostupné a 1.6 tdi ? Zbytočne predražené zbytočne ťahšie a buhužial slabšie!

Preto moja otázka sledovala k tomu o koľko si pohorším :) Praha - tam cestujem sporadicky - Bratislava častejšie v podstate je to ale len príklad k tomu že 50% času strávim na dialnici 30% v meste a 20% mimo mesta.

Octavie tdi 110 koňové boli zázračne autá - 10,3 sekund 100 km/h ( merane GPS!) maximalka " tachometrova " 215 km/h a ak ste ho očami tlačili a chceli celému svetu ukázať šlo to aj za 3.2 litra :) A pri extremnej jazde kde si vsetci mysleli ze ste samovrah ste to nad 9 nevytlačili. Lenže tento motor už neexistuje - češt jeho pamiatke a ako náhradu za neho som si zatial len na papiery vybral práve tento motor....

Mal som tento motor 1.9 TDI 110k v Passate. Bol to nezmar, nikdy som nešiel nad 6 litrov priemere, aj keď som na to poriadne dupol, celkovo za 3 roky priemer okolo 5,2. cesta do Chorvátska a späť 4.8 a to s manuálnou klímou ! Vzdávam hold starej škole VW... :worthy

S 1.2 TSI mám momentálne za posledných 4000 km spotrebu podľa PP 5.9 a po dialnici jazdím pri 130 za 6,3, čo si myslím, že je taktiež v pohode na takýto motor. -_-

Editováno: , autor: galeo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to galeo: Tak ja jazdím pravdepodobne - dravejši - súdiac podla tvojej spotreby na Tdi - no mam ten problém že nikde nikdy nestíham - ale ak si mal priemer 5.2 ja mam 6.5 a teraz maš 5.9 tak tých 7 čo by som mal ja - mi bude vyhovovať.

A ešte otázku - ako subjektívne vnímaš dynamiku - rozdiel medzi 1.2 tsi a 1.9 tdi 110k - lebo na tdi si sice nemožem sťažovať no ak ho zaťažím + 300 kg - je to už bieda - a nerád by som z dynamikou šiel dole - práve naopak .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já na své 1,2TSI 63 kW mám spotřebu ve dvou lidech 90km po okresních cestách a 90km po dálnici spotřebu 5,6L na 100Km. Na dálnici ale jedu průměrnou rychlostí 115-120km/h na tempomat. Jinak jsem v létě byl schopen jezdit za 5,4L na 100Km ale také při razantní jízdě za 6,2L na 100km Průměr na počítači mám 5,8L na 100Km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.2TSI 63kW 1800km 95% dialnica cca 130-150km podľa GPS (tacho 140-160) 4 ľudia, veci na dovolenku + strešný box = 8.4l/100km, motor mal na konci cesty 4560km, ak to porovnám s 1,4TDI 55kW, s ktorou som šiel rok predtým tú istú trasu rovnakým štýlom (dosť dynamicky), tak podľa tankovania PHM bola spotreba +/- (do 3l na celú trasu) rovnaká, zámerne neporovnávam podľa PP, to na TSI ukazuje presne, na TDI menej.

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zaujímalo by ma ako je to so spotrebou po dialnici rýchlosťou 140 až 160 km/h

Smažil jsem to po dálnicích na dovolenou 150-180km/hod a okamžitá spotřeba se pohybovala kolem 8l. Na 1900km jsem měl pruměrku 8,4l ale zase jsem strávil 3hodiny v kolonách. Tak jakej by byl skutečnej průměr bez zácpi těčko říct.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to galeo: Tak ja jazdím pravdepodobne - dravejši - súdiac podla tvojej spotreby na Tdi - no mam ten problém že nikde nikdy nestíham - ale ak si mal priemer 5.2 ja mam 6.5 a teraz maš 5.9 tak tých 7 čo by som mal ja - mi bude vyhovovať.

A ešte otázku - ako subjektívne vnímaš dynamiku - rozdiel medzi 1.2 tsi a 1.9 tdi 110k - lebo na tdi si sice nemožem sťažovať no ak ho zaťažím + 300 kg - je to už bieda - a nerád by som z dynamikou šiel dole - práve naopak .

Tak pri dravej jazde počítaj s trošku inými číslami ;)

A čo sa týka dynamiky, tak TSI je živé, ťahá pekne odspodu, ale krútiak nenahradíš ničím, ale zase to ticho pri voľnobehu a žiadne rezonancie.. balada :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě přidám Fabia II combi 1,2TSI 63kW dovolená v Itálii 80% jízdy dálnice, zbytek okrsky, Jízda ve dvou lidech a plný kufr, najeto 2500km a průměrná spotřeba 5,6L, jízda s klimou a opět jizda na tempomat 115-125km/h, jízda do Itálie 1200 km 5,4L použitý benzín OMV a Rakouský ESSO, zpět spotřeba 5,8L použitý Italský benzín a pak Rakouský 98.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak rozporuplné výsledky tu čítam :) Podľa toho čo som sa dočítal tak diaľnica :

120 km/h - spotreba 5.5 - 6.0 ( dosť málo ak rátam že teraz na tdi mam pri 120 5.1 -5.4 )

140 km/h 6.5 - 7.0 ( teraz mám okolo 6.0)

140 - 160 km/h - 7 - 8 ( teraz mám 6.5 )

Nuž uvidíme ako to všetko dopadne :) Ale ďakujem za postrehy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dvorcidlo nad výsledky se vůbec nepozastavuj, existují fyzikální zákony které nelze ošálit..... a všichni víme, že spotřeba je spíš o stylu jízdy a až na druhém místě motorizací, pokud pojede jedním autem jednu a tu samou trasu pět lidí každej jí pojede s jiným výsledkem, když nebudu brát v potaz, že nikdy není stejná hustota provozu a povětrnostní situace. Takže řešit nějaké pulitry sem pulitry tam nemá smysl...... je všeobecně známo že naftové motory mají menší spotřebu než benzínové, Ale bohužel doba Tdi s rotačním čerpadlem , nejekonomičtější motor je dávná minulost....... Dnešní moderní CR motory už tak ekonomické nejsou, neb ekoteroristi nutí výrobce vymýšlet nejrůznější kraviny které účinnost naopak snižují, oxidační katalyzátory, DPF, EGR. Tak je honička přiblížit se spotřebám těchto legendádních motorů. Přikláním se k názoru zbeka pokud jezdíš hodně a obvzlášť po dálnici je nafta správná volba :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ja mám roomster 1,2 TSI 77kw najazdené cca 25 0000 Km

BA - PO cez žilinu plne naložený zimne pneu rýchlosť čo to dalo de to dalo cez 170 Km spotreba 8,1litra

BA - PO rýchlosť 90-110 km priemer 5,3-5,7 litra / záleži od počasia a premávky ... /

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dvorcidlo nad výsledky se vůbec nepozastavuj, existují fyzikální zákony které nelze ošálit..... a všichni víme, že spotřeba je spíš o stylu jízdy a až na druhém místě motorizací, pokud pojede jedním autem jednu a tu samou trasu pět lidí každej jí pojede s jiným výsledkem, když nebudu brát v potaz, že nikdy není stejná hustota provozu a povětrnostní situace. Takže řešit nějaké pulitry sem pulitry tam nemá smysl...... je všeobecně známo že naftové motory mají menší spotřebu než benzínové, Ale bohužel doba Tdi s rotačním čerpadlem , nejekonomičtější motor je dávná minulost....... Dnešní moderní CR motory už tak ekonomické nejsou, neb ekoteroristi nutí výrobce vymýšlet nejrůznější kraviny které účinnost naopak snižují, oxidační katalyzátory, DPF, EGR. Tak je honička přiblížit se spotřebám těchto legendádních motorů. Přikláním se k názoru zbeka pokud jezdíš hodně a obvzlášť po dálnici je nafta správná volba :kol-47:

Ano prirodzene 1.9 tdi - rotačné - boli priam legendárne motory - v aute veľkosti akú momentálne riešim IBIZA ( Fabia, Polo) + chipe na 140 koní to priam letelo ( pomer váha + hmotnosť 1200 kg/140 koní výchádza omnoho lepšie ako napr.Superb 2.0 tdi 170k) - vozil som sa pár 100 km tak viem o čom hovorím.

V octávii tych km mam najazdených viac - 220 tis - a výkonom to je ako tak dostačujúce

A práve preto ako každý z nás ak si zvykne na ako takú dynamiku - nerád pojde s ňou dole.

Že diesel je úspornejší myslím - každému z nás je jasno - ale VW bohužial svoju 1.6 tdi preceňuje - na SR + 1500 - 2000 eur čo je pri aute s cenovkou 12000 neskutočný rozdiel - + nedosahuje výkony ako konkurencia ( konkurencia ma pri tomto objeme 115 koní hore ) 2.0 Tdi sa do týchto áut nemontuje - kde práve pri 2.0 tdi 140k - si myslím že tých 2000 eur je adekvátnych - dynamika je oproti 1.2 tsi priam z ríše snov a spotreba bude o kúsok menšia ako pri 1.2.

Čo ma však prekvapilo je rozdiel v spotrebe ako sem uvádzjú majitelia

Reálne? 5.5 l po diaľnici - mám problém zmestit sa aj teraz - ale budiš - tempomat na 130 - a všetko sa dá.

8.0 - je už o trošku niečom inom ale opeť ak je to pri rýchlosti 150 - 180 - opeť mam podobnú spotrebu aj ja doteraz.

Čo sa týka jazdého štylu ano ten ovplyvňuje významne spotrebu - jazdný štýl však ovplyvnuje spotrebu mimo mesta - v meste - diaľnica + tempomat tam hrá minimálnu úlohu - ovšem ak sa nebavíme o bláznoch ktorý na diaľnici brzdí na 100 zrýchluje na 200 opet brzdí. 98% vodičov si ide svojou rýchlosťou - u mna je to 140- 160 - sem tam musi prirozdene spomaliť - keď sa dedko rozhodne obehovať kamión idúci 92 km/h rýchlosťou 94km/h :)

Mimo mesta áno to viem - dokážem zájsť trasu priemernou rýchlosťou 70 km/h so spotrebou 4.5 litra ale aj 8.5 litra - aj to už je o niečom inom. Slovenské diaľnice niesú natoľko preplnené aby som musel brzdiť ako blázon každých 100 metrov - a opetovne zrýchlovať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ja mám roomster 1,2 TSI 77kw najazdené cca 25 0000 Km

BA - PO cez žilinu plne naložený zimne pneu rýchlosť čo to dalo de to dalo cez 170 Km spotreba 8,1litra

BA - PO rýchlosť 90-110 km priemer 5,3-5,7 litra / záleži od počasia a premávky ... /

V tom prípade si na tom podobne ako s TDI - pretože ak idem štýlom čo to dá kde to dá ja ( 160 km/h hore ) - BA - PP urobím za 7 až 7.5 litra (2 hod 35 min)- a to má octávia menšiu čelnú plochu a dynamika je +- porovnateľna ( 105 k / 110 k)

A BA - PP s kávou v ruke - a snahou nevyliať ju ( rýchlosť 90 - 130 km/h) spotreba 4.5 - 5.0

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

post-44395-0-36746600-1325968097_thumb.jAkoze mam pocit ze sme na TSI ale kazdopadne dakujeme za prispevky a porovnavania s TDI. Mam aj jedno aj druhe. Ale k spotrebe. Mozno je mozne ze ten isty agregat s rovnakym vykonom v mojom pripade 77 kw maju rozne spotreby pri rovnakej rychlosti, s rovnakym palivom a na tom istom useku /sli sme na dialnici vedla seba, nie za sebou aby ten druhy nemal vyhodu vzduchoveho tunela/ rôznu spotrebu. Tak sme to s kolegom vyskusali 2x TSI 77 kw DSG. Cesta Humenne-Budapest. Jazda v noci aby sme mali volne cesty. V aute sme boli sami t.j vodič.

1. Humenne- Miskolc cesta 1 triedy cca 150 km rychlost do 100km/h Ja 5.8 l On 5.9 Na jednotke som bol ako druhy.

2. Miskolc - Budapest dialnica cca 220 km a tu sme boli na vysielackach a sli sme na tempomat rovnakou rychlostou a spotreba po ustalenej rychlosti sme mali az na rozdiel 0,1litra stale rovnaku. A zralo nam to asi tolko pridam fotky. Sli me od 90 az po

150 km/h. Priemerna nam vysla rovnaka.7.0 l/100 km. Takze prispevky ze mne to zerie tolko a mne zase tolko pochopim pokial tu niekto nepise ze ide 130 km/h a na palubaku mu to ukazuje 5-6 litrou samozrejme nemiesam halusky a makom alebo TSI s TDI atd.

post-44395-0-47981600-1325967651_thumb.j

post-44395-0-38871000-1325967758_thumb.j

post-44395-0-42467200-1325967852_thumb.j

post-44395-0-37303500-1325967918_thumb.j

post-44395-0-85878100-1325968135_thumb.j

post-44395-0-58528500-1325968175_thumb.j

post-44395-0-24667800-1325968210_thumb.j

Editováno: , autor: harmis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď v zimě jsem jel trasu Opava-Brno-Wien-Bad Kleinkirchheim /630 km/, VW Golf TSI 77 kW, pouze řidič, cestou tam jsme jeli docela svižně, po dálnici prakticky pořád 130-160, Vídeň byla trochu zasekaná, jinak pohodička. Spotřeba tam 6.5 l/100 km. Zpět jsem jel pomaleji a hlavně plynuleji za 5.7 l/100km , nicméně opět svižně, průměr v obou případech lehce nad 100 km/h. Ono by se dalo jet asi i za méně, ale faktem je, že se víc soustředím na důležitější věci než rozdíl pár desetin na spotřebě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HARMIS : Ďakujem za 100% zodpovedanie otazky aj s fotkami - a podľa nich - môj rodinný rozpočet pri prechode z terajšieho Tdi na Tsi jemne.....viac....utrpí - + 2 litre keďže jazdím rýchlosťou ktorú ty máš uvedenú na posledných 2 fotkách t.j - 140 - 150 a spotrebe 9 l - 9.7.

A k tomu Tdi - nuž v živote som v Tsi nesedel tak som len chcel vedieť o koľko si pohorším v porovnaní s terajškom. S výsledkoch iných som dúfal že nie o mnoho - no tvoje názorné foto ma bohužial vyviedli z omylu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...