Přejít na obsah

Spotreba - dialnica


Doporučené příspěvky

No tak kucí....

I Ekkar ví, že i "jeho" 1,4 měla spoustu dětských nemocí(spotřeba, ustřižené rozvody, zadřené na LL režimu atd atd), provázejících KAŽDÝ motor než je z něj etalon, stejně jako střečkovaly i TDIčka(váhy vzduchu, turba, 77čky vstřikovače), tak i toto heblo se viz u mne umí předvádět.

       Neřešte to furt dokola, co se teď rozjelo, ale ustálená "ta samá" jízda neexistuje. Jen na uzavřeném okruhu, kde to lze vyzkoušet.

Mám možnost jezdit úseky jakoby pořád do kopce, tak jakoby z kopce- úsek PV-Konice, Konice- PV. I z kopce jsou přinejmenším jízdní odpory nepřekonané sjezdem z kopce a tudíž na tom v globále na stejné trase po rovině nejde ušetřit. Ano, do Konice jedu za 7,5 a dolů za 4,5, ale na stejné vzdálenosti po rovině posvištím za 5,5. Ne za 6. Ta kisna na kolech není "perpétum móbile".

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zpět k tématu:

před čtrnácti dny cesta do NL, něco po NL a pak zpět celkem 2600km. Obsazení 4 osoby, zimní pneu Continetal 195/55 R15, tlak před cestou 2,4atm vpředu, 3,0atm vzadu. Počasí: první den bylo tak kolem 4°C, poslední kolem 10°C, vítr odhad první dva dny poctivejch 15m/s a víc, další tak nějak 10m/s, jinak bylo sucho, pod mrakem nebo slunečno.

Podíl dálnice asi 95%, cestou tam jsem udržoval tak 130km/hod, cestou zpět kolem 120km/hod. V Holandsku dle limitů nebo podle zácpy.

Spotřeba mi vychází 6,25l/100km. Palubák ukazoval 6,4l/100km.

Nejlevnější benál v NL jsem našel za 1,72EUR/1l, kolem dálnice nebyl pod 1,86EUR/1l.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Si si istý tým priemerom? Mne osobne ukazuje PP vždy o 2 dcl menej ako je reálna spotreba podľa tankovania a u teba je to práve opačne. Tých 6,6 by bolo pri diaľničnom tempe a pri tej rýchlosti aj reálnych. Sleduješ si svoju spotrebu dlhodobo, alebo si to sledoval iba pri tejto ceste?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak dlouho ta okamžitá spotřeba 20/100 trvá? Jestli víc než cca 10 vteřin, tak je tam něco špatně, ale jestli jen krátkou dobu (DO těch cca 10 sekund), tak je to naprosto v pořádku - elektronika prostě rychle ohřívá spalovací prostory motoru pro co nejrychlejší zajištění podmínek pro stabilní běh a katalyzátor pro nastartování jeho funkce. Nic víc a nic míň - za těch pár vteřin si motor sosne nanejvejš náprstek paliva.

Je to elektronická funkce, něco jako bejval sytič pro start u šáde - ta taky když byla "utažená" kvůli splnění emisního limitu na CO a CO2, tak za studena (zhruba pod +10°C) nechytla "na sucho" ani za živýho boha - muselo se jí pomoct sytičem, kterej ale už po cca půl minutě chodu šlo vyřadit a šáde normálně jela a pokud byly čistý svíčky, tak i bez poskakování na klokaní volej... Kdo to uměl s lehkou nohou, startoval za takový teploty po dvojím plným prošlápnutí plynu před otočením klíčkem a při samotným startu s lehce sešlápnutým pedálem - ale pořád to znamenalo start a první vteřiny běhu na víc obohacenou směs. Což přesně kopíruje ta dnešní elektronika - jinak to prostě ohřát pro co nejdřívější plnou funkčnost nejde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja jel tedy na tempomat a vlete,bylo asi25C,dnes jsem jel 130 asi 20sec. uplna rovina a aktuale to ukazovalo 7.1 ale hodne zalezi na vetru to pak udela i přes litr,ale tech tvých 8,7 jestli prumer je opravdu dost,ale cim dele jedes tak pak to pomalu klesa,dnes tech 7,1 by taky kleslo si myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Včera Bratislava-Beluša (výškový rozdiel +120m) podľa predpisov: 113 km/h po Trnavu, potom 131 km/h podľa tachometra, spotreba podľa PP 6,0 l/100km.

Späť celý čas 121 km/h na tachometri. Spotreba č.1 sa podľa PP pohla z 5,9 l/100km na 6,0. Dve osoby na palube, bez batožín, bez klimatizácie, pneu 205/45 R16.

Takže môžeme vyhlásiť, že bez klimatizácie s prázdnym autom má Fabia pri rýchlosti okolo 120 km/h reálnu spotrebu 6,2 l/100 km

Editováno: , autor: Ivan Horváth
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, späť som išiel konštantne rýchlosťou 121 km/h. Čo mám k tomu ešte dodať? :)
Inak pre zaujímavosť, pred tou včerajšou cestou som tankoval, a keď som prišiel domov, tak podľa PP bola priemerná spotreba presne 6 litrov. Vzdialenosť 482 km, priemerná rýchlosť 88 km/h, z toho cca. 300 km pod diaľnici uvedeným spôsobom, ostatné okresné cesty a cca. 50 kilometrov v BA a PB, z čoho cca. 5-10 minút bolo posúvanie sa v zápche (piatok poobede).

Okresné cesty: polovica jázd bola podľa predpisov, druhá polovica (išiel som sám) ako prasa, brzda-plyn, čo to dalo. Myslím si že hodnoty to sú dobré. :-)

Ak by som na tých okresných cestách išiel slušne a podľa pravidiel, tak spravím celkový priemer podľa PP cca. 5,7 l/100km, možno aj menej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Včera jsem se vracel z dalmácie (Roomster 1.2TSI 63kW). Kamarád má Sharana TDI (81kW). Po dálnici v Chorvatsku jel první, protože má tempomat a já jsem ho následoval. Celých 400km do Záhřebu držel přesně 130km/h podle navigace (137 podle tachometru). Dálnice byla prakticky prázdná a tak jsme museli zvolnit jenom v tunelech a ve stoupání nad Zadarem.

Spotřeba podle počítače v takovém režimu byla 7.8 litru. Na to jak je dálnice v HR kopcovitá, jak jsem jel naložený a jak neúsporným způsobem jsem jel, si myslím že dobrý. Nejvíc mne překvapil kamarád, když mi při zastávce před Záhřebem řekl, že má průměr 7.9. Po dojezdu domu jsem byl na 6.3. Dost to kleslo přes Slovinsko, v noci v Rakousku jsem to taky tak nevalil.

 

Stejnou cestu jsem jezdil s atmosferickou 1.6 AEE 55kW. Se zapnutou klimou si brala osm litrů, ale to jsem se držel do 130 tachometrových. TSI proti ní jede s neuvěřitelnou lehkostí. Stoupání od Zadaru k tunelu Svery Rok jsem s 1.6kou drhnul na čtyřku na plný plyn, abych udržel stovku. TSI jelo stovkou na pětku a plyn jsem jenom šimral.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jel jsem na dovolenou ze severních čech do Tater přes polskou dálnici cca 80% ve čtyřech dosp. lidech a s plným kufrem. Na dálnici s tempomatem 140 tacho. Průměrná spotřeba dle palubáku 6,4l, se kterou jsem spokojen.

 

dotaz trochu mimo: natankoval jsem na shellu 46,8l, ale nádrž má přeci objem 45 litrů a to byl dojezd před natankováním 20 km podle počítače. Jak je to možný? Většinou jsem natankoval max. 43 litrů, proto mě to udivuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fabia má oficiálne 45 litrovú nádrž, ale už samotný PP počíta s palivom tak, ako keby mala nádrž 47 litrov. Dá sa to vedieť z toho, že keď máš pri plnej nádrži priemernú spotrebu2 4,7 litra, tak dojazd ukáže presne 1000 km.

Čo sa týka tvojho prípadu, je tu iná, dôležitejšia vlastnosť Fabie. Do jej "nádrže" sa dá natankovať až cca. 57 litrov paliva. Tie úvodzovky som písal preto, lebo časť toho extra paliva je už v hrdle a nie v nádrži. Takže keď ti pištoľ cvakne pri tých cca. 45 litroch, tak môžeš ešte opatrným tankovaním načerpať ďalších asi 12 litrov až úplne po okraj hrdla nádrže. Toto ti ale nikto nebude doporučovať z dôvodu že si môžeš poškodiť uhlíkové vložky v nádrži.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...