Přejít na obsah

Fabia 1,4i 55kW - akcelerační díra


jbily

Doporučené příspěvky

Hledal jsem zde na fóru, ale nic podobného jsem nenašel, proto prosím o vyjasnění - dostal jsem jako služební vůz Fabia Combi 1,4i 55kW, 03/2006, mám teď najeto cca 20tis. km.

Od začátku se projevuje něco, co jsem na jiných autech za posledních 12 let co jezdím, nepozoroval - při rozjezdu, příp. podřazení se najednou motor jakoby "odmlčí", auto ztrácí na plynu a začne akcelerovat až po nějaké době. Pro mne dost nepříjemná záležitost, nebyl jsem zvyklý na slabší motory a po přesednutí do tohoto auta mi dělalo problém předjíždět atp., což neznám. No a do toho ještě jakési "hluché" místo. Co to je? Závada nebo vlastnost motoru? Co s tím? Zkoušel jsem meziplyn, ale ani to nezabere.

Díky za postřehy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám pocit, že řazením, resp. okamžikem přidání plynu to nebude. Výskyt té díry je spíš nahodilý, ale pokud už je, tak na můj vkus je dost velká díra. Do přechipování asi nepůjdu, spíš zajedu do servisu k posouzení. Je to auto služební a počítám do konce roku s výměnou za větší Škodu.

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hledal jsem zde na fóru, ale nic podobného jsem nenašel, proto prosím o vyjasnění - dostal jsem jako služební vůz Fabia Combi 1,4i 55kW, 03/2006, mám teď najeto cca 20tis. km.

Od začátku se projevuje něco, co jsem na jiných autech za posledních 12 let co jezdím, nepozoroval - při rozjezdu, příp. podřazení se najednou motor jakoby "odmlčí", auto ztrácí na plynu a začne akcelerovat až po nějaké době. Pro mne dost nepříjemná záležitost, nebyl jsem zvyklý na slabší motory a po přesednutí do tohoto auta mi dělalo problém předjíždět atp., což neznám. No a do toho ještě jakési "hluché" místo. Co to je? Závada nebo vlastnost motoru? Co s tím? Zkoušel jsem meziplyn, ale ani to nezabere.

Díky za postřehy.

Nevychytali, u 1.4 16V teda ne, snažím si na to zvyknout do dnes a mám 6/05 a najeto 24tkm a pořád nic, furt přemýšlím co s tím a asi to odnese chip až budou nějaké korunky. Byl jsem zvyklí podřadit a dupnout na to, ale v tomhle případě následuje taková "rána" na celé ústrojí, protože motor se jako by přibrzdí a poté vyrazí a tohle právě vůbec nejde vychytat při pouštění spojky přidáním více plynu, protože je jakoby na chvíli líný. Je to hlavně znát při tom podřazování.... Snažil jsem se to taky řešit a : http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=8495 a jedna z odpověďí je zde http://www.auto.cz/main.php?site=slovnik&akce=pojem&id=37 ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hledal jsem zde na fóru, ale nic podobného jsem nenašel, proto prosím o vyjasnění - dostal jsem jako služební vůz Fabia Combi 1,4i 55kW, 03/2006, mám teď najeto cca 20tis. km.

Od začátku se projevuje něco, co jsem na jiných autech za posledních 12 let co jezdím, nepozoroval - při rozjezdu, příp. podřazení se najednou motor jakoby "odmlčí", auto ztrácí na plynu a začne akcelerovat až po nějaké době. Pro mne dost nepříjemná záležitost, nebyl jsem zvyklý na slabší motory a po přesednutí do tohoto auta mi dělalo problém předjíždět atp., což neznám. No a do toho ještě jakési "hluché" místo. Co to je? Závada nebo vlastnost motoru? Co s tím? Zkoušel jsem meziplyn, ale ani to nezabere.

Díky za postřehy.

Nevychytali, u 1.4 16V teda ne, snažím si na to zvyknout do dnes a mám 6/05 a najeto 24tkm a pořád nic, furt přemýšlím co s tím a asi to odnese chip až budou nějaké korunky. Byl jsem zvyklí podřadit a dupnout na to, ale v tomhle případě následuje taková "rána" na celé ústrojí, protože motor se jako by přibrzdí a poté vyrazí a tohle právě vůbec nejde vychytat při pouštění spojky přidáním více plynu, protože je jakoby na chvíli líný. Je to hlavně znát při tom podřazování.... Snažil jsem se to taky řešit a : http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=8495 a jedna z odpověďí je zde http://www.auto.cz/main.php?site=slovnik&akce=pojem&id=37 ;)

Vše co píšeš je pravda. Je to vlastnost a budeš si muset zvyknout. Se spojkou se musí zacházet dost s citem a hlavně začátečníkům to může dělat problémy. Zvyknout se na to ale dá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hledal jsem zde na fóru, ale nic podobného jsem nenašel, proto prosím o vyjasnění - dostal jsem jako služební vůz Fabia Combi 1,4i 55kW, 03/2006, mám teď najeto cca 20tis. km.

Od začátku se projevuje něco, co jsem na jiných autech za posledních 12 let co jezdím, nepozoroval - při rozjezdu, příp. podřazení se najednou motor jakoby "odmlčí", auto ztrácí na plynu a začne akcelerovat až po nějaké době. Pro mne dost nepříjemná záležitost, nebyl jsem zvyklý na slabší motory a po přesednutí do tohoto auta mi dělalo problém předjíždět atp., což neznám. No a do toho ještě jakési "hluché" místo. Co to je? Závada nebo vlastnost motoru? Co s tím? Zkoušel jsem meziplyn, ale ani to nezabere.

Díky za postřehy.

Nevychytali, u 1.4 16V teda ne, snažím si na to zvyknout do dnes a mám 6/05 a najeto 24tkm a pořád nic, furt přemýšlím co s tím a asi to odnese chip až budou nějaké korunky. Byl jsem zvyklí podřadit a dupnout na to, ale v tomhle případě následuje taková "rána" na celé ústrojí, protože motor se jako by přibrzdí a poté vyrazí a tohle právě vůbec nejde vychytat při pouštění spojky přidáním více plynu, protože je jakoby na chvíli líný. Je to hlavně znát při tom podřazování.... Snažil jsem se to taky řešit a : http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=8495 a jedna z odpověďí je zde http://www.auto.cz/main.php?site=slovnik&akce=pojem&id=37 ;)

Nemyslím si, že to co popisuješ je normální u každého auta 1,4 16V. Já jsem se s tím zatím nikdy nesetkal, teda pokud nepočítám první série Fábií u kterých zpoždění plynu bylo a které pak Škodovka přeprogramováním řidící jednotky odstranila. Spíše bude problém ve tvém autě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já na svém žádnou díru nepozoruju a i při podřazování se to chová normálně. Na rozjezdy jsem si ale opravdu musel zvyknout, ani ne kvůli nějaké díře, spíš kvůli tomu, že tenhle motor nemá v malých otáčkách žádný krouťák. U BMW šlo úplně v pohodě v kolonách popojíždět aniž bych se dotknul plynového pedálu (a nemyslím tím z kopce).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tiez si myslim ze je to problem iba toho konkretneho auta lebo uz vela sa aj v testoch o tom diskutovalo a konkretne pri teste fabia combi 1,4 16V 55kW napisali ze nie je ziadne oneskorenie plynu ako bolo zvykom u prvych rocnikoch. tento neduch uz odstranili. na tvojom mieste by som nesiel za dealerom lebo tam ti povedia ze je to normalny stav ale kontaktoval by som vyrobcu ale zastupenie ze mas takyto problem a vies ze uz to je odstanene ale ty to na svojom aute pozorujes co by sa dalo s tym robit. a potom chod k dealerovi ze si kontaktoval skodovku a oni by uz mali nieco s tym urobit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V servisu origo kam chodím jsem samozřejmě byl cca. před měsícem. A tam jsme se svezli i si to zkusil řídit tem mistr dílny a samozřejmě řekl že je to normální a že tam nějaká sonda čeká na ňákou odezvu a elektronickej plyn a blablablá. ( Třikrát to bylo na diagnostice ). Ale když to srovnám s tátovou 1.2 htp 47kw 3/03 tam ten plyn reaguje okamžitě, je to takový víc akční, tak bych to asi nazval. A tenhle jev je od samého počátku už z výroby 6/05 tak si právě myslím, že to tak prostě je. Spousta lidí zde píše, že tenhle motor se tak chová, tak nevím jestli se s tím vůbec něco udělat dá. Ještě jsem tu nečetl, že by někdo napsal, že mu to v servisu na 1.4 16v odstranili ( nemyslím tim žádným chipem ) Jestli ano, tak jsem to přehlídl a budu rád když mi někdo dá kontakt na origo servis kde to na 100% odstraňujou. (Mám najeto pouze cca. 24tkm) A hlavně nevím, jestli je neotravuju s něčím co je zcela normální.

A nakonec " Jbyli " také píše o zaznamenané " díře " v plynu a už z výroby na 3/06.

Neberte, prosím, tento příspěvek nikdo útočně, jsou to jen postřehy odtud a snažím se jen řešit zde aktuální problém.

Jinak kam mam zavolat, abych teda zkusil ještě obejít ten servis ? :clap:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diagnostika ešte nemusí byť zárukou toho, že niečo je v poriadku. Stačí, že nejaká súčiastka odchádza, ale ešte nedáva signál mimo toleranciu a už je problém na svete, hoci diagnostika ho nedetekuje. Takže ide o beh na dlhú trasu. Jedine skúsiť vymeniť niejaké súčiastky z iného auta s rovnakým motorom a otestovať. Testoval by som škrtiacu klapku, čidlo teploty, lambda-sondu a tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano u prvych modeloch bol tento problem. ja mam fabiu combi 1,4 16V 55kW MR2002 a nemam tuto dieru. a mnoho majitelov ti to tiez pisalo. sama skodovka o tom vedela a nejako to odstranili. v servise nepocitaj ze ti nieco budu chcet robit. tam ti povedia ze je to normalne pre tento motor vyhovori sa na nejake sondy a cidla a maju pokoj a ziadnu robotu. skus sa obratit na vyrobcu s tymto problemom, co by sa dalo s tym urobit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
1.4 16v 74kw MR.01 a diera tam je a citelna ,ale uz som si zvykol ;)

Mam Fabii 06/06, jsem zvykly na S105 podrazovat do kopce s meziplynem. Na me Fabii se motor pri pokusu o meziplyn roztaci ve srovnani s S105 jako kdyz "ser... a maluje" (tedy vedecky s velkym dopravnim spozdenim :-) a velmi spatne se odhaduje na jake konecne otacky se po kratkem seslapnuti plynu motor roztoci. Myslel jsem, ze mam spatne serizeny motor, po precteni tohoto fora si to jiz nemyslim.

Na to, ze se spojka take neda tak rychle poustet jako na S105 jsem dosel obratem.

Jezdi s Fabii nekdo s meziplynem pri podrazovani, nebo jste meziplyn vzdali?

Hrozi pri meziplynu nejake vetsi opotrebovani motoru?

U S105, 120 meziplyn nedoporucovali vzhledem k vytahovani kovoveho rozvodoveho retezu pri rychle akceleraci.

PS: Nejlepsi skodovka byla staricka Octavia s kterou jsem zacal jezdit s cerstvym ridicakem pred 30 lety ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam Fabii 06/06, jsem zvykly na S105 podrazovat do kopce s meziplynem. Na me Fabii se motor pri pokusu o meziplyn roztaci ve srovnani s S105 jako kdyz "ser... a maluje" (tedy vedecky s velkym dopravnim spozdenim :-) a velmi spatne se odhaduje na jake konecne otacky se po kratkem seslapnuti plynu motor roztoci.

Myslel jsem si, ze jsem vyrobil podpis, asi ne, proto doplnuji: 1,4 16V 55kW Elegance.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslim, ze tahle debata je o tom, co kdo jak moc vnima nebo nevnima.

Kazde auto, ktere ma elektronicky plyn, bude mit "diru", tedy zpozdenou reakci, je to proste konstrukcni vlastost. Nektere varianty vic, nektere min, nekdo to vnima vic, nekdo min.

Ja mam HTP 12V a diru tam mam taky, jenze jsem si na to zvyknul a ted dat meziplyn pokud ho chci, neni zadnej problem.

Skodovka na zacatku vyroby Fabii tuto zalezitost resila prehranim softu, ale jen u nejakych variant, byly to snad hlavne prvni varianty 1.4 MPi, kde prodleva byla skutecne az 2 sekundy. To se odstranilo, nikoliv vsak uplne, pouze se to omezilo na "normalni" uroven.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...