kimmi Vloženo 9. Září 2018 Sdílet Vloženo 9. Září 2018 A čo tak prvá lambda sonda?Novším modelom pomohol update sw RJ,no u starších modeloch sa to doteraz nepodarilo vyriešiť.Mne do už dávnejšie vypísalo chybu 17520 ohľadom prvej lambdy a bohatosti zmesi,vtedy malo také príznaky ako sa tu riešia,chybu som zmazal a viac sa neobjavila a viac som tomu nevenoval pozornosť,no odvtedy ma začali trápiť studené štarty. Ktovie ako by to štartovalo ak by bola na istí čas odpojená.Svietil by check,vyžšia spotreba,možnosť KO katalyzator,pri dlhšom používaní,cítiť benzín po štarte. Ide o tie štarty. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DIAGNOSTIK Vloženo 11. Září 2018 Sdílet Vloženo 11. Září 2018 Bohatá směs.....neukapavají Ti vstřikovací ventily? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dusan.k Vloženo 11. Září 2018 Sdílet Vloženo 11. Září 2018 Nesmíme opomenout že kimmi to má na Lpg. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 11. Září 2018 Sdílet Vloženo 11. Září 2018 LPG mám momentálne vyradené z prevádzky,vybral som dokonca poistku LPG a robí to stále.Ak by prepúšťaly vstreky LPG tak už by bol ten plyn minutý ,to by museli netesniť oba LPG ventily,čo sa mi nezdá. Zaujímavé je že na LPG to štartuje super,žiadne zhasínanie,kolísanie otáčok ,trasenie a pod. Ak by ukapávaly vstreky benzínu,tak štart na LPG by bol predsa zmesou LPG a benzínu a to sa nemusí,alebo sa mýlim? Na felde keď sa mi miešal benzín s LPG tak sa to dusilo,bol zlý kontakt na nejakej krabičke. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DIAGNOSTIK Vloženo 12. Září 2018 Sdílet Vloženo 12. Září 2018 Pokud je to LPG, nabylo by na škodu pročistit vstřiky ultrazvukem... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 12. Září 2018 Sdílet Vloženo 12. Září 2018 Takže lambda sondu tiež môžem vylúčiť,robí to aj po jej odpojení. Včera poobede a dnes ráno som nahral dve videá,ako som šiel na nočnú (12-tku),tak podvečerný štart bol na prvý pokus,ráno z roboty som už musel štartovať dva krát.Ak by ukapávaly vstreky ako si písal tak poobede (odstavené 20 hod)neukapávajú a ráno (13 hod) ano?Palivové čerpadlo poobede ok ráno nie? a takto by sa dalo vylučovať hocičo,sviečky,cievky,klapka,tesnosť sania,ELM ventil N80,snímač kľuky,vačky,teploty(bol menený dobrý za dobrý),rozvody,pal filter,vzduchový filter,tesnenie pod hlavou,kompresia,ventily,štart so silnejšou batériu,nábobka s aktívnym uhlím,palivo,orech v spínačke a čo ja viem ešte čo.RAZ FUNGUJE INOKEDY NIE. PODOTÝKAM ŹE SYSTÉM LPG JE ÚPLNE ODSTAVENÝ,NIE IBA PREPNUTÝ NA BENZÍN (VYBRATÁ POISTKA) a jaxda iba na benzín. Svietenie CHECK-u je vyvolané umelo odpojeným lambda sondy pred katom. Ešte taký malý poznatok,predtým ako sa to začalo prejavovať tak som menil sviečky,100% som si istý že tam boli originál so znakom VW,ja som dak NGK a hneď som si všimol že som musel dlhšie točiť aby chytilo pri studenom štarte,odvtedy som už zasa menil a dal som Bosch,to isté,asi kúpim tie originál a dám tie,toť úvaha. Chcel som flash RJ mám soft 2491 a je novší na BXW 8555,príjmací technik v nemenovanej značkovej predajni v GA ma dvakrát preobjednával a nakoniec mi povedal že servisák to neurobí lebo sa odpáli RJ a kto ju zaplatí,nechápal som o čom mele,asi by som mal napísať do ŠA akých majú dealerov. Flash RJ pojednáva o občasnom zhasnutí motora pri zošliapnutí spojky pri pustenej klíme,čo mi aj robí a obtiažny studený štart. Tu sú tie videá a ešte jedno z poslednej zimy, v zime ok. Štart prvý pokus 27°C.mp4 Štart druhý pokus 16°C.mp4 Štart_prvý_pokus_-1°C.mp4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ivan260 Vloženo 13. Září 2018 Sdílet Vloženo 13. Září 2018 (editace) Roomster, 1,4, 16V, 63kW, LPG - Elpigaz, mám rovnaký resp. podobný problém - studené štarty (ráno alebo po cca 6 hodinách viem naštartovať na 4krát). Po rade od jedného mechanika som odstavil ventilom pri nádrži LPG - nepomohlo. Tak som natankoval 100-oktánový benzín od nemenovanej rakúskej firmy (dojazd na "starý" benzín 70 km, dotankovanie nového benzínu 35 l). Po najazdení cca 100 km som dneska ráno naštartoval na prvý šup, tak uvidím ako naštartujem zajtra ráno. Cez deň keď je zohriaty motor auto štartuje bez problémov. Editováno: 13. Září 2018, autor: ivan260 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 13. Září 2018 Sdílet Vloženo 13. Září 2018 Uvidíš,že benzínom to nebude,keď si doteraz tankoval 95-ku tak odrazu treba 100-vku.Ja som to tiež skúšal,nalieval som aj aditíva VIF alebo STP,raz štartlo raz nie. Ako písal "Voice",benzínem to není.Pozor teraz sa ochladilo a môže sa stať že studené štarty sa budú zlepšovať až s tým nebudú problémy a z jari sa znovu ozvú,aspoň u mňa to doteraz tak fungovalo a nie iba u mňa. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 13. Září 2018 Sdílet Vloženo 13. Září 2018 Skús štartovať priamo na LPG a potom napíš ako sa to chovalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jonsnih Vloženo 14. Září 2018 Sdílet Vloženo 14. Září 2018 (editace) Zdravím vespolek, koukám už od roku 2012 se to tu řeší a ještě vlastně nikdo na 100% neví čím to je. Podezření tedy padá hlavně na teplé počasí v kombinaci s dalšími faktory. Je to až k nevíře, ale mám poslední více než 2 měsíce stejný problém. Roomster r.v. 2013 (benzin). Nikdy jsem se startem neměl problém, až letošní léto. (což je divné) Aktuálně téměř vždy naskočí až napodruhé. Auto servisované pravidelně, výměny oleje, filtrů atd., nyní v březnu nové svíčky po 4 letech. Tankuju v podstatě stále na stejné čerpací stanici. Co jsem si to tu přečetl, tak možné řešení: nové palivové čerpadlo aktualizace SW řidíci jednotky vyměnit elektromagnetický ventil zn. VALEO V nejhorším případě nastupovat dveřma spolujezdce a 2x prošlápnout plyn nebo tankovat Vervu :) Tak uvidíme, možná ale tedy jen počkám až se ochladí, protože Winter is Coming a pořeším příští rok, třeba už tu bude nějaké řešení 100% ověřené, ale dám vědět a určitě to tu budu sledovat. Díky Editováno: 14. Září 2018, autor: jonsnih Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ruger Vloženo 14. Září 2018 Sdílet Vloženo 14. Září 2018 Nevíte, dá se přes VAG zvýšit startovací dávka benzínu? U TDI to jde. Tam to lidi zvedají při špatných startech. Ještě pokud má auto LPG, tak chce vyloučit jeho vliv. Chce to vymazat adaptační hodnoty benzínové jednotky přes VAG nebo nechat odpojenou baterku přes noc. Pak jenom jezdit na benzín a po pár dnech pokud to bude blbnout pořád, tak na to LPG nemá vliv. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 14. Září 2018 Sdílet Vloženo 14. Září 2018 "jonsnih",keby si toto vlákno celé prečítal pozorne tak tu najdeš aj tie tvoje varianty a tie nefungujú,LPG ak dobre funguje a všetky komponenty sú ok nemá vplyv.Mám odskúšané. Dnes som šiel z práce 18:20 21.5°C štart na brnk,nevysvetliteľné,podľa praxe to malo zdochnúť a druhý štart Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ivan260 Vloženo 18. Září 2018 Sdílet Vloženo 18. Září 2018 V 13. 9. 2018 na 17:14, kimmi napsal: Uvidíš,že benzínom to nebude,keď si doteraz tankoval 95-ku tak odrazu treba 100-vku.Ja som to tiež skúšal,nalieval som aj aditíva VIF alebo STP,raz štartlo raz nie. Ako písal "Voice",benzínem to není.Pozor teraz sa ochladilo a môže sa stať že studené štarty sa budú zlepšovať až s tým nebudú problémy a z jari sa znovu ozvú,aspoň u mňa to doteraz tak fungovalo a nie iba u mňa. Hej hej, možno že máš aj pravdu, uvidím či ten 100- oktánový benzín pomôže a či sa problémy znova na jar neozvú alebo sa ozvú skoršie. Zatiaľ auto štartuje aj po 3 dňoch státia. Určite vyskúšam aj 100-oktánový benzín od iných spoločností. Ja som sem dal moju skúsenosť, lebo vidím, že to tu dosť ľudí číta/reaguje, takže nieje vylúčené, že máme všetci spoločnú diagnózu, ale problém máme všetci niekde inde. Inak pred natankovaním 100-oktanového benzína som - vymenil sviečky, vzduchový filter, palivový filter, použil čistič palivového systému. Mám najazdených 252 000 km, 120 000 km na LPG, rok výroby 2008. Keď mi prestane auto štartovať, určite to sme napíšem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 19. Září 2018 Sdílet Vloženo 19. Září 2018 So znižujúcimi sa rannými teplotani aj štarty začínajú byť OK,tento víkend som bol v Oščadnici,ranné teploty okolo 10°C a dva ranné štarty pri teplote 9 a 11.5°C OK,viď video.Tá rezonancia ide niekde spod kapoty,zatiaľ som nezistil kde,robí to iba z zime,ale so štartom nemá nič. Štart Oščadnica 18.9.2018 ráno 11.5°C.mp4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rare visitor Vloženo 28. Září 2018 Sdílet Vloženo 28. Září 2018 Zdravím po roce, letošní léto bylo, co se týče studených startů, velmi podobné těm předchozím. V rozmezí teplot asi od 15 do 28 po více jak 6ti hodinách stání téměř vždy byl start až napodruhé, výjimečně napotřetí. Auto nastartovalo, ale otáčky šly okamžitě dolů. Po 2. startu téměř vždy OK - otáčky byly v mezích normy, jen chvíli lehce zvýšené. Naopak, pokud podmínky byly hraniční (kolem 15 nebo 28 stupňů) a auto chytlo napoprvé, otáčky byly déle až kolem 1200 i výš. Před pár týdny auto bylo nuceně (po "malé nehodě") týden v servisu. Tam sami zjistili, že se studenými starty není něco v pořádku a automaticky provedli přehrání softwaru řídící jednotky. Od té doby se dvojitý studený start nevyskytl. Je sice podzim, ale párkrát podmínky k tomu byly a auto nastartovalo napoprvé. Sice otáčky těsně po startu v podmínkách nad 15 stupňů jsou zvýšené asi jako v hraničních podmínkách, kdy auto předtím chytlo napoprvé, - tzn. kolem 1200. Zdá se mi rovněž, že spotřeba nepatrně stoupla, ale dělat závěry ohledně spotřeby je zatím unáhlené (předtím spotřeba byla, řekla bych, dokonce nižší než papírová - než je uvedeno v tabulkách od výrobce). Myslím, že vše prověří teprve další léto (pokud se dožijeme...). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 29. Září 2018 Sdílet Vloženo 29. Září 2018 Aj ja som už bol dohodnutý na aktualizíciu SW,sice staršie auto 2009,ale aktualizácia existuje č.v.8555,no po spomenutí LPG od toho cukli,aj keď som im vravel že som si overoval niekoľko dielni že stačí odpojiť vyradiť LPG ,alebo vytiahnuť poistku LPG (Karel LPG),vraj je to riziko,tak asi budem musieť dať v servise LPG odpojiť fizicky káble jednotky LPG od ECU a potom urobiť Flasch. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mambo Vloženo 29. Září 2018 Sdílet Vloženo 29. Září 2018 (editace) před 12 hodinami, rare visitor napsal: Editováno: 29. Září 2018, autor: mambo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mambo Vloženo 29. Září 2018 Sdílet Vloženo 29. Září 2018 To rare visitor: Ahoj, nikdy jsem neměl problém s opakovaným startem a těch 1200 ot. mám při vyšších venkovních teplotách také, je to prý kvůli tomu, aby se rychleji zahřál katalyzátor s ohledem na emise, to jsem někde četl. Po cca 30 sekundách možná dřív to spadne asi na 1000 ot. Sice je zvláštní, že při nízkých teplotách se to na těch 1200 ot. nedostane s ohledem na ty emise, ale pokud to máš teď stejný, mělo by to být v pohodě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
flacek Vloženo 29. Září 2018 Sdílet Vloženo 29. Září 2018 Tak to mam i ja. Nejvic kolem 20° viz video. Zajimave ze se to deje az ted, predchozi letni starty byly ok. Na jare mam garancku, tak jim to k tomu prilozim. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 29. Září 2018 Sdílet Vloženo 29. Září 2018 "Mambo" to je teda zvláštne s tými otáčkami v zime a v lete a ohrievaním katu,zatiaľ každé auto čo som mal fungovalo opačne,čím studenší motor tým vyžšie otáčky a teplý nižšie,to nedáva logiku to je blbosť,jednoducho tieto 63kw motory majú problémový štart a škodovka sa oháňa všadečím,len aby sa vyhli riešeniu problému,ktorý nieje vinou zákazníka.Programátori urobili zlý program. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mambo Vloženo 29. Září 2018 Sdílet Vloženo 29. Září 2018 (editace) Je to nelogický, to máš pravdu. Taky jsem psal, že je divný, když v létě to má vyšší otáčky. než v zimě, pokud to má souvislost s ohřevem katalyzátoru, ale zatím to nikdo nedokázal rozumně vysvětlit, pokud to má nějakou mně neznámou logiku. Každopádně to mám takhle od začátku a vždycky nastartuju napoprvé, tak pokud je na tom rare visitor teď stejně, měl by to mít tak, jak je to i u ostatních, kteří startují napoprvé, alespoň já to takhle mám. Pokud ale někdo nastartuje bez těch zvýšených otáček při vyšších teplotách, pak tedy existuje jiný software, který to vyřeší. Podle servisu SA pro řídící jednotku u mě žádná aktualizace nebyla. Kdysi jsem se na to ptal. Editováno: 29. Září 2018, autor: mambo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 29. Září 2018 Sdílet Vloženo 29. Září 2018 Ja som písal do x servisov a nič v jednom nevedia v inom nemajú a také blbosti mi písali,jeden v GA mi to chceli spraviť no potom cukli že sa môže pokaziť ECU,další keď zistil že mám LPG zasa cukol atď,neochota keď na tebe nemôžu zarobiť. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mambo Vloženo 29. Září 2018 Sdílet Vloženo 29. Září 2018 To znám, když jsem se tenkrát chtěl informovat na aktualizaci SW koukali na mě, jako bych se ptal na warpovej pohon. Zkoušel ses ptát přímo ve Škodovce? Přeci musí o něčem vědět, když to má tolik lidí. Myslim tím, jaká verze je ta správná. Taky by mi to lezlo krkem, kdybych musel pokaždé startovat nadvakrát. Že mívám vyšší otáčky už dávno neřeším. Ještě bych doplnil, že při těch 1200 ot. jsou v kabině cítit občasné vibrace, jakoby nepravidelný chod, jak to klesne, vibrace zmizí. To už jsem ale taky vzdal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 30. Září 2018 Sdílet Vloženo 30. Září 2018 To ohřívání katalizátoru vyššími otáčkami patrně souvisí s homologačním měřícím cyklem na který je SW tohoto motoru navržený. Měření probíhá (probíhalo) v poměrně úzkém teplotním rozmezí s minimem 20 °C, proto po startu motoru v těchto teplotám bylo nutný dosáhnout co nejdříve provozní teploty katalizátoru. Při teplotě 10 °C a míň měření neprobíhá, takže není důvod katalizátor rychle zahřívat a režim a otáčky motoru odpovídají aktuálním provozním podmínkám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
GOLF10 Vloženo 17. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 17. Říjen 2018 V 29. 9. 2018 na 23:00, mambo napsal: To znám, když jsem se tenkrát chtěl informovat na aktualizaci SW koukali na mě, jako bych se ptal na warpovej pohon Aktualizace řj. existuje na všechny verze od motoru BUD, BXW,CGGB. Mě to dělaly na 2 auta ,kod BUD (VW Caddy ) , CGGB (Roomster ) . Měly by to vědět ve všech značkových servisech. Je to běžná věc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.