janm Vloženo 4. Únor 2012 Sdílet Vloženo 4. Únor 2012 Ahojte, moje otazky budu trivialne, preto poprosim o trpezlivost. Jedna sa o moje prve auto, ako uz aj z nazvu vyplyva ide o Skoda Fabia 1.2 HTP rok vyroby 2007. Motor skor jeho vonkajsia cast mi pride dost "zoxidovana" ak to tak mozem nazvat, rad by som to odstranil nejak. Je to mozne? Rozmyslal som nad umytim motora v umyvarke. Rad by som vedel, ci je vobec dovolene umyvat motor na tomto aute a akym sposobom sa da odstranit ta oxidacia. Prilozil som aj foto Dalsia vec, kt. ma prekvapila, je ze som nasiel prehrdzavenu cast. Sam neviem ani co to je, nakolko som 19r fagan...vedel by mi niekto poradit, ci riesit opravu a ako? Kolko to bude stat a pod. Teraz v zimnom obdobi sa mi velmi tazko zaraduju rychlostne prevody, ako keby riadiaca paka bola primrznuta. Zhodil som dole kryt, ze tam dam nejaku vazelnu ale tej je tam podla mna dost (biela vazelina). Neviete ako tento problem odstranit. Celkovo mi motor pride ovela hlucnejsi ako napr. po rocnej servisnej prehliadke...treba vymenit nejake filtre ? Auto ma najazdene cca 70 000km. Dakujem, za kazdu konstruktivnu odpoved a radu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 4. Únor 2012 Sdílet Vloženo 4. Únor 2012 Strucne asi takto, ten hlinik ma oxidaci jak jsi sam napsal, vodou ani saponatem to dolu nedostanes a ted v tech mrazech bych to ani nedelal. Bo voda se dostane vsude a ne jen ze by ti to mohlo neco zhratovat, tak nekde se to muze nahromadit a zmrzne to v led a budes mit o problem postarane raz dva. Da se to treba ocistit mechanicky, oelovy nebo mosazny kartac a odrit to. Coz je ale na dlouho, rychlejsi je dat bokem plasty ktere bys mohl poskodit a sehant si kulaty kartac se stopkou co upnes do vrtacky a tim to preletis a bude to mnohem peknejsi, ale osobne byhc si to nechal az na leto Spatne razeni muze byt v zamrznutych tahlech, a nebo spatnem oleji, ktery v techto mrazech je moc tuhy a proto to spatne radi. jestli ti to zacne po chvilce radit lepe, na vinou je spatny olej, idealne vymenit za origo. Hlucnost motoru je v mraze trochu veci, ale pri zahratem motoru by mel bytz motor tichy jako v lete. Takze jestli to je hlucne i kdyz mas motor zahraty, tak muzes mit nekde napraskly vyfuk, svod, vlnovec atp.Po pripade si zkontroluj hladinu oleje, zda je v poradku. Pak je otazkou kdy byl olej meneny, a jaky drh oleje pouzity... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
janm Vloženo 4. Únor 2012 Autor Sdílet Vloženo 4. Únor 2012 (editace) @Grym. Vdaka za rady, pockaj do aprila a potom to prejdem vrtackou, vyzera to strasne. Cize motor je mozne normalne dat v automyvarke ak sa necha potom dobre vysusit? K tomu radeniu prevodov...v lete to nerobilo problemy ale teraz hruza, pride mi to ako primrznute...ten olej dam vymenit. Olej tam bol meneni minuly rok, cize ten by mal byt ok. Co by si poradil k tomu prehrdzavanemu krytu, kt. som spominal vyssie. Editováno: 4. Únor 2012, autor: janm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 5. Únor 2012 Sdílet Vloženo 5. Únor 2012 Nemas zac, tim prelestenim nic nepokazis. Ovsem by me zajimalo kde mas plastovy kryt motoru ? Kdybys ho tam mel, tak to ani nevidis a nebude te to deprimovat Od radici paky vedou lanovody ktere jsou vedeny na prevodovku. Jestli jsou ty lanovody tuhle, tak to muze byt problem tveho problemu. Ale prevodovy olej, bych pro jistotu potom radeji vymenil, pokud s autem pocitas na delsi dobu. Prehrdzaveny kryt bych taky neresil, na nic to nema vliv, proste na aute je takovych veci vice. Ale samozrejme to muzes ocistit a pretrit stribrenkou treba na kamna, ktera se vypali. Jelikos je to kryt od svodu. Olej byl meneny, otazkou kdy presne a kolik auto na to uz najelo Km. Po pripade jaky druh oleje tam je ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 5. Únor 2012 Sdílet Vloženo 5. Únor 2012 Ovsem by me zajimalo kde mas plastovy kryt motoru ? tam kryt motora nie je.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 5. Únor 2012 Sdílet Vloženo 5. Únor 2012 Tak to je ale hnus velebnosti Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
janm Vloženo 5. Únor 2012 Autor Sdílet Vloženo 5. Únor 2012 @Grym. Olej je tam HELIX, auto ma necelych 70 000km. Ten prehrdzaveny kryt nad alternatorom ma aj nejaky oficilany nazov, kupil by som ho a vymenil. len neviem pod cim ho mam hladat... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 5. Únor 2012 Sdílet Vloženo 5. Únor 2012 nie je to kryt,ale tesnenie.. LINK pre kód motora BMD: http://www.cc-autodily.cz/tesneni-vyfuk-potrubi-8_8 LINK pre kód motora AWY: http://www.cc-autodily.cz/tesneni-vyfuk-potrubi-9_9 preto,je najlepšie uvádzať kompletné údaje o vozidle,aby sa daný problém čo najzrozumitelnejšie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 5. Únor 2012 Sdílet Vloženo 5. Únor 2012 (editace) Aha, já se právě díval uplně asi na něco jiného. Každopadně do budouocna, je dobré udělat nějaké šipky na fotkách, pro lepší orientaci co myslíš. Co se týká oleje Helix...?! tak je to informace zase velice objektivní. Bo olej Shell Helix, je třeba 15w40, 10w40,5w40...takže nevím jestli si děláš srandu a nebo to vážně nevíš, i to že jsem se ptal na to, jestli je tam uvedeno kdy ten olej byl měněný, ideálně stav tachometru při výměně!!! To jestli máš najeto 70000km, tak určitě né na jeden olej(aspoň doufej) Ideálně si přečíst ostatní vlakna, a až potom se ptát na nejasnosti, protože ty máš těch nejasností asi víc, jak tak vidím. (Myšleno v dobrém) Editováno: 5. Únor 2012, autor: Grym Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.