Přejít na obsah

Přídavné keramické topení


Jikra

Doporučené příspěvky

Máte někdo zkušenost s přídavným topením o výkonu 200-300 W na rychlé odmražení čelního skla??

Je to taková malá placka s keramickým topným tělesem a ventilátorem, píchne se to do zásuvky na zapalovač a funí to okamžitě teplý vzduch....

Má představa je taková, zapojit to přes spínací hodiny aby se to seplo cca 10-15 minut před příchodem k autu a tím to vytvořilo v interieru nějaké teplo s zaměřením na čelní okno....

energetickou rozvahu neřeším, baterku mam fakt dobrou ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím ventilatorem nic moc, ale viděl jsem bez ventilatoru a to fachalo pěkně, ale bohužel si musel zapnout ventilator v autě, takže taky na nic. Raději dalkový start. A ty činské sračky z Makra už vůbec nebrat.

Editováno: , autor: VAG BoBo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dálkový start nelze použít ad1 zámek zpátečky ad2 immo ad3 auto se od motoru ohřívá strašně pomalu :o(

Jde mi jen o to když vlezu do auta tak aby se mi nepářilo od pusy v těhle zimách a nesráželo se to na čelnim skle ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedna možnost je sehnat na vrakáči z fábule-dehťáka takzvaný "PTC článek" - je to asi tak 4x větší topný člen než ta čínská imitace fukárku a podle drátu, kterým je to připojovaný to má výkon kolem 1kW = odebíraný proud je kolem 80-100ampér. Dává se to do toho vaničkového krytu topného radiátorku v klimatizační/větrací jednotce a k baterce to připojuje speciální masivní relátko - obyčejné by shořelo jak papírovej čert. Zajišťuje to rychlé fučení tepla na sklo i když je motor ještě studený - u dehťáků je ten ohřev ještě delší. Bohužel to nejde pouštět předem, protože to bere proud skoro jako startér a ani při běžném alternátoru 70-90A to ani s natočeným motorem nejde utáhnout delší dobu - je na to potřeba elektrovýzbroj = alternátor taky z dehtu, tedy s maximálním výstupním proudem až 140A. Při běžném provozu to motor nijak nezatěžuje, ani baterce nic nehrozí - pokud normálně funguje regulátor. Všecka zařízení včetně baterie odebírají jen takový proud, jaký ke svojí funkci potřebují - o stejnou hodnotu napětí se stará regec, takže rozdíl je jen v momentě, kdy si nějaký další spotřebič ŘEKNE O VĚTŠÍ PŘÍDĚL - pak silnější altík dodá to, co slabý nestihne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasan to už v autě mám.... ale jakoby to tam v těhle mrazech nebylo :o( to že to funguje poznám podle toho že když to začne topit v ten moment pohasnou světla... žere to jak tank ale efekt minimální.ono je to o tom že než se dostane pracně ohřátý vzduch k tomu oknu tak ho spousta věcí po cestě ochladí, takže se nejdřív musí ohřát alespoň trochu to vedení vyduchu...to mi připomíná legendární tunel z Š100... to byl teprv masakr to než se ohřálo....to bylo jaro.

No nic tak se na topítko vykašlu a budu dál ráno skřípat zubama a škrabkou po skle :kol-26:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, stovka topila málo a pomalu a než dofoukla teplej vzduch ke sklu, trvalo to týden - důvodem bylo topení pod pravou zadní sedačkou (samotný výměník voda - vzduch) a cesta vzduchu po nasátí větrákem v PZ blatníku a ohřátí ve výměníku pod celým prostorem pro cestující... O nic lepší nebyla ani šáde, kde bylo topení pod palubovkou a motor vzadu...Než se ohřály trubky pod autem a začalo to opravdu topit, ujelo se cca 15-20km - jenže to byl následek blbýho konstrukčního rozhodnutí. Karosérie šáde (řada Š105/120/130 + Rapid/Garde) byla kombinací mírně vylepšený podlahový platformy a pohonnýho agregátu ze stovky a zbytku karosérie konstrukčně vycházejícího z konceptu "typ 720", který měl mít motor 1500ccm vepředu - a z tohoto řešení pohonu vycházelo i umístění topení pod palubní desku... A v době kdy UV KSČ nařídil prudce inovovat dosavadní stovku nebyl prostě čas změnit všecko - ono stačilo že se musel přeházet kufr původně zamýšlenej vzadu dopředu a napasovat všecko na "stovkovej" podvozek s motorem vzadu... psal se rok 1974 až 75... A od srpna 1976 se v Kvasinách vyráběly GLSky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a kolik to stojí?

A kolik stojí ten zamýšlený, ikdyž ne zrovna ideální, ventilátor?

Ano na to ze stualarmu jsem si právě brousil zuby, momentálně není , ale v sobotu jsem měl v ruce nějaký čínsky 120W a při -16 z něj lezlo tak -5 :kol-44: naprosto nepoužitelný.......

Sám to vidíš.

1 kW topidlo se Ti zdá málo a myslíš, že něco s 200-300 W Tě vytrhne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...