Přejít na obsah

Zlý štart pri nízkej teplote


kkkkkd1

Doporučené příspěvky

Mám OII 2.0 TDI 16v (BKD) a neviem si rady zo zimným štartom. Ak klesne teplota pod -5 st. tak štartujem tak na 3 valce a po 3 sekundach sa pripoji štvrty a potom ide všetko normalne. Večer auto odstavím a ráno to isté. Ak teplota klesne pod -20 st., motor točí, ale nenaštartuje - cca 3 pokusy a batéria je vybitá. Nabijem batériu a až potom na 2. či 3. pokus to naštartuje. Vymenil som všetky žhaviče, palivový filter, VAG nezobrazuje žiadnu chybu. Pri výmene žhavičov som urobil jeden test:

Vybral som všetky žhaviče, ale nechal som ich zapojené a zapol zapaľovanie. Kontrolka žhavenia zhasne po cca 3 sekundách ale žhaviče sa ešte len začínajú zohrievať a žeravé sú asi po 8 sek. aj keď kontrolka úž dávno zhasla. Tak to bolo aj pri starých aj pri nových žhavičoch. Skúšal som teda štartovať tak, že som zapaľovanie nechal zapnuté asi 8-10 sek. aj po zhasnutí kontrolky žhavenia, ale motor sa správa stále rovnako. Viete mi poradiť čo by mohol byť problém? Inak v lete štartuje krásne, ale kontrolka žhavenia vždy svieti rovnako cca 3 sek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau,

Mám to samé na 1,9 BXE. Motor točim tak 5s ale nechytne, až tak 3. pokus. Při -20 to chytlo až na 8. pokus a z výfuku lítaly saze. Kontrolka žhavení zhasne jako první ze všech, cca ty 3s., za jakékoliv teploty. V servisu řekly, že je to OK. V úterý to budem rozebírat, tak uvidíme. Kouknem proč to nežhaví, případně ještě na rozvody. Jinak nevim, za tepla jsou ty starty celkem v pohodě, i když na "drc" to taky neni. Po zahřátí motor běží normálně.

Jo jinak ještě zkus jinou naftu, teď jsem tankoval u Agipu a ty starty se zlepšily.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera som ešte nastavil predvstrek - bol trochu mimo, ale nepomohlo. Ráno -20 st. takže som nenaštartoval. Až niekedy okolo obeda, keď sa oteplilo a dobil som bateriu, keďže rano som jej trochu dal zabrať. Ešte som niekde čítal, že to môže robiť aj nejake relé pracovného kontaktu, ale netuším čo to má za úlohu. Keď niečo zistíš daj vedieť. Dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ja mam taky BKD a starty taky resim,zhavice novy(aji kdyz vag neukázal žádnej spatnej)vstřiky pretesneny,tandem novej a starty byly furt spatny nic se po výměně nezměnilo. Ale nechal jsem nachipovat a ejhle dnes jsem startoval na drc pri -8 jindy i na 5x tak doufam ze u me to vyresil novej soft.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ti závidím. Počul som o tom, že to múže poriešiť nový soft. Pýtal som sa na to aj v autorizovanom servise Škoda a vraj majú najakú aktualizáciu - na nepravidelný chod studeného motora (na motor BKD), ale nezaručujú, že to pomôže. Možno sa nakoniec rozhodnem pre ten chip.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Čau,

Mám to samé na 1,9 BXE. Motor točim tak 5s ale nechytne, až tak 3. pokus. Při -20 to chytlo až na 8. pokus a z výfuku lítaly saze. Kontrolka žhavení zhasne jako první ze všech, cca ty 3s., za jakékoliv teploty. V servisu řekly, že je to OK. V úterý to budem rozebírat, tak uvidíme. Kouknem proč to nežhaví, případně ještě na rozvody. Jinak nevim, za tepla jsou ty starty celkem v pohodě, i když na "drc" to taky neni. Po zahřátí motor běží normálně.

Jo jinak ještě zkus jinou naftu, teď jsem tankoval u Agipu a ty starty se zlepšily.

Ahoj,

mám podobný problém a stále nie je vyriešený...http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=94909&sid=ccf8706c7510bde54ccf253d09babba4 poradiš ako postupovať ďalej ? Gumičky na vstrekoch idem dať vymeniť ale keď nepomôžu tak už fakt neviem čo a ako ďalej.nem,áš náhodou dielenskú príručku na náš BXE ? Aký máš rok výroby ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zdravim pani, mam presne tento isty problem 1,9 TDI PD, BXE, r.v. 2008 s DSG. Vymenil som tesnenia na tryskach nic sa nestalo, samozrejme aj zhavice, minuly rok som vymenil aj cidlo teploty chladiacej kvapaliny a opat nic. Dnes som kupil este origo cidlo chlad. kvapaliny tak to skusim vymenit a uvidim, Zevraj este je jedna moznosť a to je riadiaca jednotka zhavenia, stoji cca 92Eur. Skusil som dat dole rampu a napichnut multimetrom a ako svieti kontrolka zhavneia ide tam 12V po 3 sek zhasne a nejde do zhavicov ani tuk, podla informacii by to malo este dozhavovat na 5V ale nic tam nejde. Tento problem uz riesim 3 roky a som z toho s bliziacou sa zimou zufaly. Prisli ste na nieco vy? Vdaka :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Brácha to řešil docela dost, schylovalo se k "rozsáhlým" výměnám kdečeho,

napadlo ho tankovat u jiných čerpaček něž kam se svou kartou jezdil sbírat body, tj. začal tankovat Vervu, a po vyjeté třetí nádrži ejhle bylo po problému.

Čímž nechci říci, že nemáš nějaký špatný díl, ale začal bych u paliva a filtru. Pak vstřiky a těsnění. Pak teprve dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kabeláž som nepozeral - myslel som že to by hlásilo vo Vagu. Či nie? Ale pozriem ešte to. Inak k týmto problémom sa mi ešte pridal ďalší. Neviem dokončiť jízdní test ESP a tak mi stále svieti kontrolka ABS. Už som s autom krúžil asi pol hod. a stálr nezhasla. Tak neviem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presno, to máš pravdu. V servise radi hneď vymenia pol auta. Inak to ESP som konečne poriešil - trebalo len násť naozaj veľkú plochu a urobiť veľké zatáčky. Takže ostávajú tie štarty. Ešte som skúšal vymeniť palivovú hadicu, tú čo ide od filtra.Dal som tam priehľadnú, ale žiadna bublinka ani padanie nafty som si nevšimol. No zaujímavé je že o pár dní po oteplení bolo ráno zase -14st. tak som šiel naštartovať a skočilo to ako v lete. No odvtedy sa zas oteplilo, tak teraz neviem či to bola len nahoda, alebo môže byť problém v tej hadičke. Asi vymením aj tu druhú - prepadovú a počkám na mrazy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak zase prišli mrazy a auto opäť štartuje ako traktor - už som fakt bezradný. Už so snáď vyskúšal všetko, ale nič nepomohlo. Po výmene tých hadičiek to naštartovalo pekne dva razy pri -13 a -8 a teraz je to ako po starom. Ak máte ešte nejaký nápad tak prosím dajte vedieť.Dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zase prišli mrazy a auto opäť štartuje ako traktor - už som fakt bezradný. Už so snáď vyskúšal všetko, ale nič nepomohlo. Po výmene tých hadičiek to naštartovalo pekne dva razy pri -13 a -8 a teraz je to ako po starom. Ak máte ešte nejaký nápad tak prosím dajte vedieť.Dík.

Zdravim, takze po trojrocnom patrani som sa dostal k tomu ze mi ide do zhavicov namiesto 5V na dozhavovanie iba 2,5V vymenil som riadicu jednotku zhavenia a ani to nemopomohlo, takze je na rade riadiaca jednotka. Dnes som to hodil opat k elektrikarovi, tak ked sa nieco dozviem dam vediet :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám OII 2.0 TDI 16v (BKD) a neviem si rady zo zimným štartom. Ak klesne teplota pod -5 st. tak štartujem tak na 3 valce a po 3 sekundach sa pripoji štvrty a potom ide všetko normalne. Večer auto odstavím a ráno to isté. Ak teplota klesne pod -20 st., motor točí, ale nenaštartuje - cca 3 pokusy a batéria je vybitá. Nabijem batériu a až potom na 2. či 3. pokus to naštartuje. Vymenil som všetky žhaviče, palivový filter, VAG nezobrazuje žiadnu chybu. Pri výmene žhavičov som urobil jeden test: Vybral som všetky žhaviče, ale nechal som ich zapojené a zapol zapaľovanie. Kontrolka žhavenia zhasne po cca 3 sekundách ale žhaviče sa ešte len začínajú zohrievať a žeravé sú asi po 8 sek. aj keď kontrolka úž dávno zhasla. Tak to bolo aj pri starých aj pri nových žhavičoch. Skúšal som teda štartovať tak, že som zapaľovanie nechal zapnuté asi 8-10 sek. aj po zhasnutí kontrolky žhavenia, ale motor sa správa stále rovnako. Viete mi poradiť čo by mohol byť problém? Inak v lete štartuje krásne, ale kontrolka žhavenia vždy svieti rovnako cca 3 sek.

Mě jako první trklo do očí, že se vybije baterie po třech pokusech nastartování, ta musí být těsně před smrtí, předpokládám, že byla vyměněna? Zkusil bych tedy zkontrolovat a popřípadě vyčistit čerpadla, sítko na čerpadle v nádrži a tlaky obou čerpadel. A až pak bych hledal chybu ve vstřikách, ty se dají přes VAG proměřit, kontroluje se jakási hodnota na 13 a 23 kanále, která může signalizovat karbonizaci nebo poruchu vstřiků.

Editováno: , autor: XTomos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ako hovoríš, batériu som už vymenil za novú. Tie vstreky som premeriaval cez VAG a hodnoty sú OK. Čerpadlo v nádrži je tiež OK, ale to tandemove by asi fakt trebalo premerať? Ale predpokladám, že to asi sám neurobím, takže zájdem za nejakým odborníkom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

Tak už je to vyriešene - OII som vymenil za Audi a6 3.0 TDI. Ale pred výmenou som sa ešte s tým predsa hral a kúpil som novú riadiacu jednotku žhavenia (vpodstate je to relé za cca 80€) a nejaké malé zlepšenie v štartovaní nastalo. No potom som náhodou zistil, že keď po zhasnutí kontrolky žhavenia počkám ešte asi 8 sek. tak to chytí perfektne ako v lete. Tak že moje riešenie je výmena RJ žhavenia a po zhasnurí kontrolky počkať pár sek. a je to bez problémov - skúšal som niekoľko týždňov pri -8 až -14. Ale podmienka je dobrá RJ, lebo pri starej som to tiež skúšal (viď prvý príspevok), no tam nebola žiadna zmena. Tak dúfam, že to niekomu pomôže. Ja som už teda prešiel na dúfam lepší motor. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Caute chalani,

 

Kupili som skodu OII s DSG motor 2,0 tdi 103kW kod motora je BKD poslednu dobu sa mi stava to ze ak auto stoji jeden dva dni vonku a nasledne ho chcem nastartovat tak ho nenastartujem na prvy pokus proste auto ako keby odpalilo ale hned aj motor zhasne a z vyfuku ide cierny dym. Nasledne ked startujem druhy krat tak je vsetko bez problemov motor nastartuje skusal som aj viac startov po sebe a kazdy dalsi start je bezproblemovy no cierny dym je tam stale.

 

Vsimol som si ze to robi iba ak auto stoji jeden resp viac dni bez prevadzky.

 

Prosim o info v com by mohol byt problem a ci je to nutne riesit.

Dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...
V 14. 1. 2013 na 14:20, jozef d. napsal:

Zdravim, takze po trojrocnom patrani som sa dostal k tomu ze mi ide do zhavicov namiesto 5V na dozhavovanie iba 2,5V vymenil som riadicu jednotku zhavenia a ani to nemopomohlo, takze je na rade riadiaca jednotka. Dnes som to hodil opat k elektrikarovi, tak ked sa nieco dozviem dam vediet :)

Zdravím, 

mám ten istý problém na Octavii BXE r.v.2008 ako jozef d. Pomohla výmena riadiacej jednotky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...