Přejít na obsah

Jaký olej do 1.4 16V 63 kW


Doporučené příspěvky

Ekkar - staré OHV s motorom v Populári nemalo spoločné dokopy nič , bol to prakticky nový motor pre 1000MB , a nebudeme si klamať doviedol sa do dokonalosti vo Felde MPI Facelift - mechanicky pri údržbe nesmrteľný , jednoduchý , slušne výkonný - ešte dnes popreháňa hociktorý malý motor , servis nenáročný a veľmi spoľahlivý ... Malo to hold niečo do seba , tak ako má aj do seba motor 1,4 16V BUD ,BXW , CGG a podobné vychytané deriváty kde nakoniec skončili bez EGR a bez iných blbostí , a sú spoľahlivé ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
před 21 minutami, vitezslav2 napsal:

Me jen nejde do hlavy,proc najednou ta zmena....

Protože servis dostal velkoobchodně levnější dodávku 5W-40, proto. Specifikaci VW 502.00 plní oba dva, servisu je jedno, co to udělá s tvým motorem - jim jde jen o to, KOLIK ZA TEN VOLEJ ZAPLATÍŠ TY JIM. Pro příště si pamatuj, že 5W-40 je pro BXW/CGGB lepší a když budeš mít možnost volby, používej radši 5W-40 než 10W- ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já myslel že se ptáš na BXW. Tak to potom ještě dřív,  1400ccm čtyřválec se objevil v Golfu poprvé v roce 1991 jako základní motorizace III. generace (44kW osmiventil a 55kW 16V). Obě dvě varianty ale byly výsledkem vývoje z předchozí "třináctistovky", která pochází ještě z konce 70. let. Všecky tyhle motory ale měly ještě litinovej blok - celohnilíkový jsou motory VW Golf až od IV. generace vyráběný od roku 1997, když už se celokoncernově rozšířila nová technologie odstředivýho lití motorovejch bloků z hnilíku - koupená, světe zboř se, v roce 1991 spolu s celou AZNP v Mladý Boleslavi ...

A honem pryč zpátky k volejům, než se vzbudí Vosminoh a zamotaný do PAWUČIN nás sežere za off-topic ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 hodinami, hubo44 napsal:

... sused ... a chvalil že to dobry golf motor že to mal ako služobak ročnik 1993 že vyradili v JRD/JZD pri 500tis. km. že motor to bol držak. No ten moj je lenivy a na dialnici sežere aj travu pri ceste.

Už jsem to tady několikrát popisoval v různejch vláknech - vzhledem k absenci prostředků pro zvýšení krouťáku v nízkejch otáčkách se BXW/CGGB (obecně všecky 16V) musí víc točit, pod 2000RPM to je vyslovená trága, protože kdo byl zvyklej na "jednobod" 1,3i z favorita/formana s jeho schopností ve dvou lidech slušně akcelerovat i na "pětku" rovnou z městský "padesátky" = z 1500RPM, tak najednou zjišťuje, že tenhle motor od VW i když je modernější a výkonnější, tak tu dlouhou plynulou akceleraci neumí. Je to důsledek jinačí "geometrie spalovacího prostoru" u obou typů motorů a celý je to na delší vysvětlování - a hlavně to vůbec nesouvisí s volejema, takže pokud máš zájem, pokecáme o tom někde jinde, kde u toho nebude hrozit pokousání osminohým členovcem ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, měnili mi olej v servise a nalili tam castrol edge 5W40 a jediný takový jsem našel na netu jako turbo diesel. Sice splňuje normu 502.00, ale také má specifikaci pouze C3 pro přeplňované motory s filtrem pevných částic. Je vhodný pro tento motor? Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak tam je schválenie VW 502.00, tak do tvojho motora je ten olej určite dobrý. Ale všeobecne, tieto atmosferické motory na olej vôbec nie sú náročné, a normálnym ACEA A3, alebo C3 olejom na 99,99 % nič nepokazíš, aj keď daný olej nebude mať potrebné schválenie VW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Já nevím. Já začal razit pravido, že liju ten olej, na který jsem auto "naučil" jezdit a hotovo a neexperimentuju. Už 4 výměnu leju jen Mobil1 S3000 a vůbec neřeším jiné značky. Letos tam půjde po páté. Určitě o starost méně.

Editováno: , autor: TraCker
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cena je vyšší, to je fakt, ale pokud by to mělo mít nějaký pozitivní efekt, šel bych do něj. Mám najeto 162 000, tak přemýšlím zda ano nebo ne. Na druhou stranu souhlasím s TraCkerem, že pokud má odzkoušenou nějakou značku, proč to měnit. Je to dilema. :) Zatim mi motor olej nežere, vlastně se na měrce nehne ani o kousek od výměny do výměny, tak je na tom snad dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...