Přejít na obsah

Jaký olej do 1.4 16V 63 kW


Doporučené příspěvky

Ahoj,potřeboval bych poradit.Mám škoda Roomster 1.4 63kw rv.2008.V servise mi do něj lejou olej CASTROL MAGNATEC PROFESSIONAL OE 5W-40 1L

https://www.eshop-car.cz/cz-detail-495927-castrol-magnatec-professional-oe-5w-40-1l.html

 

ale já ho nemůžu nikde sehnat ve 4L balení.Našel jsem akorát tento Castrol Magnatec 5W-40

http://www.autodily-cardo.cz/-3/castrol-magnatec-5w-40-c3-4l-stitek/

 

Jaký je v nich rozdíl?Díky za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, e1. napsal:

Olej do tohto motoru sa tu rieši cez 20 strán. Čo tak si prečítať najprv vlákno o olejoch, namiesto pokladania blbých otázok, ktoré tu boli už 100x vysvetlené?

To bylo na mne???

Pokud ano ,nevšiml jsem si,že by tu v tomto vlákně byl vysvětlenej rozdíl mezi těmi dvěma oleji na které jsem se tu ptal....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

e1.  trochu jsi přepálil, chtělo by to více schovívavosti a úcty k druhému. A mmj. téma tu je, a tak se někdo zapojil s otázkou. Neřeš problém, tam kde není, nebo nekomentuj jako olejový odborník, co tě nezajímá. Zde chtěl někdo jasně vysvětlit rozdíl mezi oleji, aníž by se do toho ponořil jako ty. Od toho tu téma je, aby mu někdo poradil ! Tohle mě fakt nakoplo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem to vlákno opravdu přečetl,ale ten rozdíl v těchto dvou olejích jsem nenašel. A ani nikde na netu. Psal jsem dokonce na pár eshopů, ale nikde mi neodpověděli.Tak mne napadlo zeptat se tady.Nechtěl jsem zakládat extra vlákno.Ten ,,lepší,, mi dávali v servise, ale já ho nikde nemůžu sehnat.Mají jen tu ,,slabšil,, variantu.Pohoršit jsem tu nikoho nechtěl. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak by si si vlákno (alebo aspoň manuál k autu) naozaj poriadne prečítal, tak by ti bolo jasné, že môžeš použiť hocktorý olej ktorý má schválenie VW 502.00 a nemusíš riešiť, či je medzi dvoma olejmi nejaký rozdiel. Ten už v dnešnej dobe keď sa pre každý trh dodávajú produkty s iným zložením napriek rovnakému názvu, aj tak nezistíš. Môžeš akurát porovnať špecifikácie olejov a ich technické listy, a z toho vydedukovať, že asi sú tie oleje rovnaké, resp. veľmi podobné. Ďalej sa dostaneš už iba ak vystopuješ presný pôvod tých olejov, resp. si necháš spraviť drahú chemickú analýzu oboch olejov. Ale ak by si aj z dôverného zdroja zistil, že tie oleje sú identické, stále to nevieš určite, lebo Castrol a v našich končinách obzvlášť "preslávená" rada Magnatec je známe tým, že sa pančuje asi najviac. Takže aj keď kúpiš dva úplne rovnaké oleje, stále nemáš istotu, že sú to naozaj rovnaké oleje, lebo jeden, alebo ak máš naozaj smolu, tak aj oboje môžu byť falzifikáty.

P.s.: Odkiaľ vieš, že v servise ti naliali do auta naozaj presne ten olej, ktorý je aj na faktúre? ;) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On nechtěl detektivní příběh. On chtěl poradit jaký je mezi nimi rozdíl. O pančovaných olejích atd. se jistě dočetl jinde. Prostě to, že jsi se k němu zachoval jako hulvát už neokecás řečičkami kde ulétáváš mimo jeho problém a otázku. Prostě se mu omluv a bude hotovo, jaképak sraní a okecávání s tím !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som mu na rozdiel od teba odpovedal. Akurát som mu tú odpoveď nenaservíroval na striebornej tácke, ale očakával som, že si po prečítaní vlákna spraví logický záver sám. Nespravil, tak som si dal tú námahu a napísal som jedinú existujúcu "odpoveď". 
Ty si oproti tomu k danej otázke naozaj vôbec nič nenapísal, len si sa pre zmenu obul do mňa. Jednoducho sa mi ospravedlň, a hotovo! 

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Olej si na Roomsteru vyměňuji sám v garáži. Akorát používám hever na kola a mírně si předek přizvednu, ani né z důvodu vytvoření větší světlé výšky a tudíž většího komfurtu práce, ale protože mi tam vadí ta hrana toho krátkého plastového krytu pod motorem. Přizvednu a těch cca. šest šroubků vytočím a dekl sundám. Na výpušťák se dostanu v pohodě a filtr horem. Chce to v tomto případě předem myslet na nějakou plochou nádobu na olej. Používám starý plastový lavor, ten se tam krásně vejde a mám jistotu, že se při vypouštění netrefím vedle :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj,

 

za chvíli mě čeká výměna oleje. V autě je podle štítku nyní Mobil Super 2000 X1 10W40 kterej nechápu proč tam minule nalili, nemá ani specifikaci 502.00, jen 501.01. Olej to trochu žere, dolejvám tak 0,2l/1000km. Nyní bych tam chtěl nalejt Valvoline MaxLife 5W40 502.00, nemůže se něco stát, když je motor "zvyklej" na 10W40? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Tak klasika je 5w-40. Třeba Mobil doporučuje na svých stránkách spíše 5w-30. Jedná se o moderní lehkoběžný olej, který má mít výhody v nižší spotřebě paliva, ale zase se spotřebuje více oleje. Obecně ho výrobci doporučují více kvůli všudypřítomné snaze omezit spotřebu paliva a tím i CO2. Super pojednání zde:  https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-motorovych-oleju---HTHS-viskozita-a-lehkobezne-oleje

 

Osobně bych tak šel radši do 5W-40 než kontrolovat a časteji doplňovat 5w-30, ale nemám osobní zkušenost. Navíc si myslím, že nebude moc vhodný na starší motory s větším nájezdem neboť hustější oleje dokáží lépe dotěsnit písty ve válci a ventily. Tu 5w-30 si dokážu představti třeba u nového auta nebo novějších aut s modernímy motory s menším nájezdem.

 

Osobně mě zajímá, proč v celé diskuzi není uveden olej 5w-50, třeba Mobil1 FSX1 Rally formula nebo nějaké podobné olej od zavedené značky s normu 5w-50. Norma 5w je oproti 10W vhodnější i pro použití v zimním období a 50ka zas dává jistotu dobrých mazacích vlastností při vyšších teplotách, lépe vytěsní vůle v motoru a olej má nížší degradaci při vysokých teplotách třeba při dlouhé cestě za horkého letního dne na dálnici. Samo stačí i 5w-40, ale proč si nepřiplatit za prémiový olej, Mobil1 5w-50 Rally formula 4l se dá sehnat v pohodě do 800 Kč, takže co se ceny týče, tak pokud člověk není fakt kolenovrt, finančně nucen šetřit za nebo neleje flašu oleje každý měsíc, není co řešit. Těch pár stovek jednou v roce není zas taková rána a člověk má lepší pocit, že pro funkci a životnost motoru udělal něco navíc a dopřává motoru nadstandartní péči. 

Editováno: , autor: Marcel Forlan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 hodinami, Marcel Forlan napsal:

Osobně bych tak šel radši do 5W-40 než kontrolovat a časteji doplňovat 5w-30, ale nemám osobní zkušenost

 

Bohužel zatím tam dávám tenhle olej,protože auto je ještě v záruce.

Chodím na proměnlivý interval ,ale stejně v meziobdobý si ho měním sám doma.Taky proto ,že většinou jezdí hodně městký provoz a hodně startů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...