Přejít na obsah

Jaký olej do 1.4 16V 63 kW


Doporučené příspěvky

ja koupil Mogul Racing 5w40, v kamenne prodejne v Mountfieldu, 4litry za necelych 400kc.. ted to maj v akci, 1litr za 90 korun, ci kolik.. ja nevim, nemam k produktum Shell a Castrol z eshopu duveru, pac tyto dve znacky jsou nejvice padelane a pochybuju, ze ne-odbornik pozna, co v tom ma.. stejne jak se padela Ariel, jelikoz je nejvice pouzivany prasek, tak se padelaji i svetozname znacky oleju...  mne by treba zajimalo, proc muze stat v jednou eshopu 4litry helixu necelych 500 kc a v druhem, treba na oleje.cz vyjdou 4 litry na 800.. je to tim, ze na tom maji takovej rabat?? proc prodavaji tak draho kdyz jim musi byt jasny, ze si to kazdej koupi z eshopu o polovinu lacinejsi???je to padelek? kdo mi to potvrdi, ze leju do auta shell a ne buhvico?

 

Proto vyhledavam radsi mene zname a proflakle znacky a zase mam jistotu, ze je vse OK, pochybuju, ze nekdo bude pancovat Mogul, nebo Q8Formula,pritom tyto oleje jsou dle me stejne kvalitni a splnuji wv normu jako vyse zminene znacky ... a dalsi vec, nemyslim si, ze takove prodejny jako Mountfield nebo oleje.cz si dovoli prodavat pancovane driaky...

Tim nerikam, ze kupujete pancovane oleje, aby se na me tady hned nevyrojilo 265 lidi se zarucenyma zpravama, ze ten jejich olej  je tutove 100procentni..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

....   :kol-28: A přitom stačí to nejjednoduší, jak to udělal Ekkar koupit Škebli Helix Ultra 5w40 a auto si bude za mrzký blahem chrochtat  :kol-24:

Volejnička se škebló už je doma, dnes vyzvednuto, 518,- babek i s expedičním poplatkem - firma Jak na auto garantuje olej přímo od výrobce, z jeho ofiko distribuční sítě.

Jinak třeba kastról EDŹ FST 5W-30 mají aktuálně v akci za 879,- Kč kanystr 5 litrů - sleva 65% z původních 2490,- kulatejch plus ještě k tomu doprava zadara - datum výroby 03/2015 ... litrovka je za 224,- a 4litrovka za 729,-  babek - kdo si potrpí na kastról, má možnost ...: http://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE-OLEJE-C54/Castrol-Edge-FST-5W-30-5L-_DOPRAVA-od-74Kc_-P110/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Blíží se mě první výměna oleje, ještě pár kilometrů a jedu do servisu. Určitě chci přejít na pevný interval vzhledem k mému provozu a nájezdu. Zajímá mě jestli na maxidotu zůstane po přenastavení z proměnného na pevný interval teplota oleje. Kdysi jsem tady na fóru četl, že to někomu přestalo měřit. Bylo to sice u tsi, ale zobrazení na maxíku bude asi stejné. Nevíte prosím jak to je, nebo jak to máte?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Docela by mě zajímalo proč. Jasně 0w-30 bude líp mazat u studeného motoru. Ale spíš mě zajímá jestli s 5w-40 cítíš nějaký problém a chceš mu předejít nebo jen tak z prevence. Já chci přejít na pevný interval, protože mám podobný styl provozu jako ty a dám právě 5w-40.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ales-r: Ja ti môžem odporúčiť tento http://olejposta.sk/Shell_Helix_Ultra_0W-40_1L__r_11385.html  Mám na ňom najazdené už asi 70tkm a bez problémov, spotreba oproti 5w-40 v zime o málo lepšia, štarty tiež lepšie, rýchlejšie zohriatie motora, spotreba oleja nula.

 

Sestre dávam 5w-40 ale začnem jej dávať tiež tento pretože je to poznať ten rozdiel medzi 0w a 5w. Ja mám ešte original baterku a u nej som už musel meniť.

 

Môj mechanik používa od ARALU 0w-40, dáva ho do AUDI Q7 3.0TDi, Ford Galaxy 1.9Tdi a dával ho ešte do staršej verzie Ford Galaxy, ktorý mal 700tkm najazdených a motor fungoval ako nový.

Editováno: , autor: marfan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedinej rozdíl mezi škeblou helix ultra 0W-40 a škeblou helix ultra 5W-40 je v tekutosti pod 40°C - a hlavně v ceně ... A když si vezmu, že teplotu 40°C "na oleji" má motor po řádově 5 minutách chodu, tak i když najedeš denně zhruba 50-100km, rozdíly budeš mít jen na prvních kilometrech po startu. Viskozitní klasifikaci 0W-40 bych používal jedině pokud bych denně absolvoval víc jak dva skutečně STUDENÝ (= pod 0°C) starty a po každým startu ujel maximálně 3kiláky a auto na další hodinu odstavil - v podstatě že by se nikdy nestačilo ohřát nad těch 40°C. Kdykoliv jindy ta dvojnásobná cena nemá odůvodnění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to možné, ale mám to vyskúšané, že je lepšie dať 0w-40 ako 5w-40 aspoň u značky Shell.  

 

5w-40 je pre naše klimatické podmienky plne postačujúca, lenže každý nechodí vždy jazdy min 10km, ja niekedy prejdem 1,5km vypnem, za 2hodiny naspäť 1,5km potom napr. po 5hodinách znova, takže v tomto mojom prípade si myslím, že motoru pomôže 0w-40 viskozita.

 

Nikomu nebudem vnucovať taký olej aký používam, ja som ho len odporúčil, keďže som s ním nemal zatiaľ žiaden problém. Nech sa každý rozhodne sám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Však jsem to taky napsal jako jedinej uznatelnej důvod , proč 0W-40 ano:

... Viskozitní klasifikaci 0W-40 bych používal jedině pokud bych denně absolvoval víc jak dva skutečně STUDENÝ (= pod 0°C) starty a po každým startu ujel maximálně 3kiláky a auto na další hodinu odstavil - v podstatě že by se nikdy nestačilo ohřát nad těch 40°C. Kdykoliv jindy ta dvojnásobná cena nemá odůvodnění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jezis.. stare feldy jezdily na 10w40, mnohdy na 15w40 v dobach, kdy byvaly mrazy-15 stupnu treba 3 tydny v kuse.. a najezdily desetitisice, statisice km.. dneska budeme lit do aut 0w40 protoze to je proste cool.. nechapu..  :kol-44:  5W40 je pro ty nase mixery, konstrukcne nekde v 90tych letech, naprosto dostatecny olej, pro nase klimaticke podminky.. a porovnavat to s autobaterkou.. tomu uz rikam uplne haluz.. ekkare, i kdybys jezdil denne 3 kilaky v -10ti, tak ti bude 5w40 naprosto dostacovat.. dostacoval by i 10w40..ktery se bezne pouziva do HaTaPek

 

Oleje OW umožňují bezproblémové startování motoru i při teplotách pod -50° C, oleje 5W při teplotách okolo -40° C atd

https://www.oleje.cz/clanek/Viskozita-automobilovych-motorovych-oleju

 

Tady tu histerii okolo pouzivani 0w40tek fakt nechapu..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ales-r, ak 0W-30 od Shell, tak zober radšej AV-L ako ECT. Podľa parametrov to je asi ten istý olej, ale AV-L to V označuje, že je to olej primárne pre VAG.

Čo sa týka toho porovnávania starých črepov ako Felícia a dnešných áut, tak je to dosť od veci. To boli staré motory kontštrukčne z doby kamennej, bez turba, bez výkonu, bez všetkého s vysokou spotrebou a tým pádom aj veľkým množstvom odapedového tepla. A síce dokázali v -15°C naštartovať aj s 10W olejom (tak ako to dokážu aj dnešné motory), ale na brnk to bolo iba u dobre udržiavaných kusov A aj keď ten motor v takom mraze naštartoval, zvukový prejav mal hrozný. Oproti tomu dnes sú úplne iné nároky.
Ja napr. keď idem ráno na šiestu od mladej do práce, tak hneď ako opustím parkovisko, zastavím na stopke a následne akcelerujem minimálne na 90 km/h (okreska). Ak do práce nestíham, tak idem ešte rýchlejšie. Pri tejto rýchlosti sa ale studený motor zohrieva naozaj pomaly, hlavne ak potrebujem aj kúriť a zároveň fúkať teplý vzduch na čelné sklo. V mrazoch to znamená niekedy aj 10 km kým olej dosiahne teplotu 50°C (od tejto hranice ukazuje MaxiDot). Kým sa k tomuto číslu dopracujeme, tak motor a turbo sú prvé kilometre mazané olejom ktorý má viskozitu minimálne o dva rády horšiu ako olej ktorý má optimálnu prevádzkovú teplotu. Žiaľ, výrobcovia olejov udávajú kinamatickú viskozitu olejov iba pri 40°C a 100°C, preto si väčšina ľudí predstavuje zmenu viskozity vzhľadom na teplotu iba na úrovní nejakej lineárnej priamky. Prax je ale taká, že to nie je žiadna priamka, ale sakramentsky ostrá exponenciálna krivka ktorej ľavá strana naberá naozaj vysoké hodnoty a rozdiely vo viskozitách medzi -20/0/20/40°C sú naozaj obrovské.
A ak ja cítim v zime rozdiel medzi olejmi 0W-30 a 0W-40, tak verím, že rozdiel medzi 0W a 5W sa dá cítiť ešte viac.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JirkaBrno: Nepovažujem používanie 0W oleja za cool, chcem motoru dopriať o niečo dlhšiu životnosť, keďže má najazdených cez 217tkm.

 

 

Doma máme ešte funkčnú Skoda 120l tato čo mi hovoril tak olej tam dával od Slovnaftu Madit M7ADX celú dobu prevádzky, lenže posledné roky to nejak prestalo dobre štartovať či už v zime alebo v lete, baterka nova a aj tak naprd štarty. Tak som tam skúsil dať novodobejší olej od Castrolu 10w-40 a je to o poznanie lepšie. 

 

Pre mňa daj si do motora aj 20w-40 keď ti to vyhovuje. A ak parkuješ v garáži tak ti to aj bude vyhovovať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

IMHO použití 0W-xy se mně zdá mnohem pochopitelnější než použití xW-50 (60). Proč si dělat rezervu v mazání jen při vysové teplotě, ke které dojde málokdy a ne při nízké teplotě, která je při každém startování.

Další věcí je, že k největšímu opotřebovávání motoru dochází, když je motor studený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A protože nikdo nejsme Rotschild, tak je potřeba přihlídnout i k tomu, jak často ty "ledový starty" naše auto bude potřebovat absolvovat, aby zase ten volej nestál víc než půl auta. Já jsem úmyslně napsal, že bych klidně lil 5W-40 (jako leju i teď do Drobka), i když mi servisák x-krát nabízel 0W-30, tak protože daleko víc kiláků najedu s víc ohřátým motorem, než "na led" - a pro častý opravdu studený starty bych teprve dával 0W-40. A pro toho, kdo najede ročně daleko víc kilometrů než my, kterým stačí 1x výměna ročně, bych doporučil dávat na zimu 0W-40 a na léto klidně i 10W-40 nebo 10W-50 (případně varianty 5W-40 nebo 5W-50, pokud je koupí se správnou specifikací podle výrobce motoru/auta) - aby v zimě bylo motoru ulehčeno při studeným startu a obráceně v létě aby byl v motoru olej odolnější proti degradaci a roztržení olejovýho filmu při extra vyšších teplotách. Ale to už je alchymie dobrá pro závodníky a hlavně pro ty auta, co mají nájezd 50tkm+ ročně - nám běžným najížděčům 10-15tkm za rok stačí ten 5W-40 až až ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to JirkaBrno: Prečítaj si po sebe čo si napísal, bude mi žrať toľko isto oleja ako keď použijem 5w-40, keďže 40ka znamená viskozitu pri 100°C a tam je rovnaká takže nevidím dôvod prečo by to malo brať viac oleja.

 

A keď sme pri usadeninách tak mechanik mi pozeral olejovú vaňu pri 200tkm a motor bol čistý a to som tam už mal 0w-40 dobrých 60tkm.

 

Ekkar: Súhlasím s tvojím tvrdením, ale meniť olej dva krát ročne a na inú viskozitu, podľa mňa šialenosť a pre motor asi nebude dobré riešenie. 

 

Ukončil by som to asi takto 5w-40 je dobrý olej pre naše podmienky, nič s tým nepokazíme keď ho budeme dávať do našich motorov.

Editováno: , autor: marfan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.... pro toho, kdo najede ročně daleko víc kilometrů než my, kterým stačí 1x výměna ročně, bych doporučil dávat na zimu 0W-40 a na léto klidně i 10W-40 ... Ale to už je alchymie dobrá pro závodníky a hlavně pro ty auta, co mají nájezd 50tkm+ ročně - nám běžným najížděčům 10-15tkm za rok stačí ten 5W-40 až až ...

 

....

Ekkar: Súhlasím s tvojím tvrdením, ale meniť olej dva krát ročne a na inú viskozitu, podľa mňa šialenosť a pre motor asi nebude dobré riešenie. 

....

Vidíš, co jsem napsal o okolnostech, kdy to vidím jako reálný použít - ti stejně mění 2x, i když budou mít long life. Pro zbytek v pohodě stačí i ten 5W-40

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzhledem k tomu, že jezdím převážně se studeným motorem ktátké trasy (2-12km), tak jsem si říkal, že by to motoru prospělo a ještě bych ušetřil nějakou kačku za benzín (nižší viskozita oleje a nižší tření součástek).

Rozdíl ceny mezi Shell 5W-40 a 0W-30 je 160kč na 4 litrovém balení (490,- vz. 650,-). 0W-40 nechcu, cena je skoro jednou taková (1000,-).

Tak jestli to má smysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ales-r, ak 0W-30 od Shell, tak zober radšej AV-L ako ECT. Podľa parametrov to je asi ten istý olej, ale AV-L to V označuje, že je to olej primárne pre VAG.

Čo sa týka toho porovnávania starých črepov ako Felícia a dnešných áut, tak je to dosť od veci. To boli staré motory kontštrukčne z doby kamennej, bez turba, bez výkonu, bez všetkého s vysokou spotrebou a tým pádom aj veľkým množstvom odapedového tepla. A síce dokázali v -15°C naštartovať aj s 10W olejom (tak ako to dokážu aj dnešné motory), ale na brnk to bolo iba u dobre udržiavaných kusov A aj keď ten motor v takom mraze naštartoval, zvukový prejav mal hrozný. Oproti tomu dnes sú úplne iné nároky.

Ja napr. keď idem ráno na šiestu od mladej do práce, tak hneď ako opustím parkovisko, zastavím na stopke a následne akcelerujem minimálne na 90 km/h (okreska). Ak do práce nestíham, tak idem ešte rýchlejšie. Pri tejto rýchlosti sa ale studený motor zohrieva naozaj pomaly, hlavne ak potrebujem aj kúriť a zároveň fúkať teplý vzduch na čelné sklo. V mrazoch to znamená niekedy aj 10 km kým olej dosiahne teplotu 50°C (od tejto hranice ukazuje MaxiDot). Kým sa k tomuto číslu dopracujeme, tak motor a turbo sú prvé kilometre mazané olejom ktorý má viskozitu minimálne o dva rády horšiu ako olej ktorý má optimálnu prevádzkovú teplotu. Žiaľ, výrobcovia olejov udávajú kinamatickú viskozitu olejov iba pri 40°C a 100°C, preto si väčšina ľudí predstavuje zmenu viskozity vzhľadom na teplotu iba na úrovní nejakej lineárnej priamky. Prax je ale taká, že to nie je žiadna priamka, ale sakramentsky ostrá exponenciálna krivka ktorej ľavá strana naberá naozaj vysoké hodnoty a rozdiely vo viskozitách medzi -20/0/20/40°C sú naozaj obrovské.

A ak ja cítim v zime rozdiel medzi olejmi 0W-30 a 0W-40, tak verím, že rozdiel medzi 0W a 5W sa dá cítiť ešte viac.

Ale toto je téma k motoru z doby kamenné, do toho krumplu je luxus i 10w-40.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale toto je téma k motoru z doby kamenné, do toho krumplu je luxus i 10w-40.  

Nějak se mi nezdá, že by auto, se kterým jsem musel za 6 let vlastnění (a přibližně s 55 000 mnou najetýma km) do servisu jen se závadama, který nikdy nezpůsobily nepojízdnost (vždycky to bylo spíš preventivní zásah respektive výměna předem naplánovaná třeba z důvodu existence toho úkonu v údržbovým plánu výrobce), bylo krumpl nebo mělo krumpl motor. Nestalo se mi že bych nenastartoval nebo neodjel a to že má na dnešní dobu nevýhodnou výkonově-momentovou cháru, na to je potřeba si holt zvyknout než ho za to označit slovem krumpl - za to, že má takovou cháru ten motor nemůže, můžou za to lidi, který mají mozkovou dutinu jako diagnózu a kterým vadilo, že by měl dostat jakýkoliv přídavný prostředky pro úpravu průběhu křivek výkonu a momentu. A časový určení do doby kamenný je taky nepřesný - koncept dnešních motorů VW 1400ccm R4 s rozvodem OHC/DOHC a 5x uloženou klikovkou byl položenej v době vzniku Golfa jako nástupce slavnýho Porscheho lidovýho zázraku VW brouka - neboli na začátku 70. let minulýho století, tehdá ještě jako řada motorů s obsahem 1100-1200-1300ccm. Sice je to už skoro 50 let, výroba nabíhala dejme tomu před 40 lety - ale když se podíváš na československou "ohavu" R4 s jen 3x uloženou klikou, montovanou v objemovejch variantách 900ccm až 1500ccm vlastně do všech škodovek od roku 1935 (Škoda Popular 900) až do druhý poloviny roku 2003 (Fábie 1.generace do náběhu 1,2HTP), tak pak musíš nutně posunout hranice pojmu "doba kamenná" - ta "ohava" se v nejrůznějších variantách vyráběla skoro 70 let... A kdyby někomu nevadila její konstrukční jednoduchost a výrobní nenáročnost a z ní plynoucí snadná opravitelnost, tak by se klidně mohla vyrábět dál - jenže to už by nebyl motor "kup novej, jezdi 5 let a pak hoď ze skály". 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...