Přejít na obsah

Jaký olej do 1.4 16V 63 kW


Doporučené příspěvky

Ak by som mal tento motor, alebo jemu podobný, tak by som zvažoval tieto 3+1 možnosti, resp. ich kombináciu:

  • vôbec by som to neriešil a dával by som najlacnejčí 5W-40, VW 502.00 olej ktorý dostať
  • ak chcem predsalen dať niečo lepšie, tak 0W-40, VW 502.00 olej
  • ak chcem pre motor to najlepšie za rozumné peniaze, tak skrátim interval výmeny oleja
  • ak neviem čo s peniazmi, tak dám do motora nejaký závody olej, ako Motul 300V Trophy 0W-40 alebo Millers Oils CFS 5w40 NT+

Realita je ale taká, že v tom istom eshope za polovicu už kúpiš 4 litre 5W-40-ky od Carline alebo Mannolu, a inde sa určite nájdu aj lacnejšie vyhovujúce oleje. Alebo keď už za každú cenu chceš niečo lepšie tak za tie peniaze naozaj radšej kúp 0W-40, prípadne skráť interval.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. A jaké výhody má 0w40 proti 5w40? Tedy kromě rychlejšího promazání pri studeným startu? Je tam lepší základový olej? Kdybys mi to mohl nějak shrnout ty rozdíly. Olej měnim max. po 10 tkm, ale spíš dřív, vždycky na jaře a na podzim, což vychází tak 8 až těch 10 tkm. Trasy většinou 10 km, jen občas nějaká delší cesta a s tím spojená "italská udržba."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vždyť odpověď je v otázce: Trasy většinou 10 km, jen občas nějaká delší cesta = rychlejšího promazání pri studeným startu.

Čím dříve se motor celý promaže, tím méně trpí a tím se zvyšuje jeho životnost.

Olej měnim max. po 10 tkm, ale spíš dřív = perfekt.

Italská udržba = snížit usazeniny karbonu pomůže také aditivum do benzínu např. VIF. Případně tankovat prémiové benzíny, tam už aditivum je ve větším množství než v obyčejných. Hezký článek (pokud se mu dá věřit) je tady: https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/technik-overil-zda-porucham-modernich-motoru-opravdu-zamezi-tzv-italska-udrzba/

Je tam lepší základový olej - to ví jen výrobce, ale spíše ne.

Nevýhody: cena, střihová nestabilita způsobující zhoršení viskozitní vlastnosti oleje, vyšší spotřeba oleje před dosažením provozní teploty, možná i vyšší hlučnost před zahřátím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VIF dávám už několik let a když auto provětrám, změna je cítit taky, alespoň po určitou dobu. Snažim se motor udžet v dobré kondici, proto i ten můj dotaz na olej. Šlo mi o ty rozdíly mezi těma dvěma specifikacema viskozity. Koukal jsem na technické listy u Castrolu (u Shellu jsem je nenašel). A třeba co se týká viskozity při 40 st. C jí má menší dokonce 5w40, ale rozdíl zanedbatelný. Teď používám 10w40, ale už nejezdím moc dlouhé trasy, tak bych chtěl přejít na něco s menší viskozitou. U té 10w40 jsou zdvihátka slyšet po startu pár sekund, pak ticho, ale přeci jen to není ideální olej na těch kratších cestách.

Editováno: , autor: mambo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sám si si odpovedal, 0W kvôli studeným štartom a krátkym jazdám. Pri 10 km olej ani nedosiahne prevádzkovú teplotu, preto je dobré dávať 0W-40. Jeho viskozita je počas zohrievania bližšie k tomu, čo je ideálne, t.j. k hodnotám pri okolo 100°C. Úplný ideál pre teba aj so schválením sú oleje s viskozitou 0W-30, VW 502.00 a VW 504.00.
Neviem ale úplne naisto, či je pre 1.4-ky povolený premenlivý interval a oleje VW 504.00, pre istotu si to over v užívateľskej príručke. Každopádne z 10W-40 by som nešiel okamžite na 0W-30, tam by som najprv dal 0W-40.

P.s.: Ja dávam do 1.2 TSI Shell 0W-30 AV-L, a mením po cca. 9-10 tisíc km.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ked to klepe na 10w 40,uz to lepsie nebude. Kor na 5w 40. By ma zaujimalo preco sa tam liala 10w 40?

A nedavaj tam ufi filter alebo starline. Ale man alebo bosch filter, aby nespadaval olej. Bez tak tie 63kw motory pre skodovku boli nejaka 2 akost. 

 

Okrem toho na tie riedke olejele alias longlife, to nema honovvane valce. 

Editováno: , autor: atlan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jednou v servisu mi tam dali 10W40, pak jsem jí tam dal taky, ale chci přejít na něco, co odpovídá těm krátkým cestám. A že to klepe, to ano, ale jen po studeným startu a chvilku, klepalo to i na 5w40, která tam byla předtím, ale kratší dobu, do tří sekund, když je ráno fakt zima, což teď ještě není. Právě u tý 10w40, jelikož je viskoznější, to cvaká o něco dýl. Ale o to nejde, vždycky to tak bude, než se zdvihátka natlakujou, s tím se počítá a není to závada.

Editováno: , autor: mambo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 10/3/2020 at 9:56 PM, atlan said:

Okrem toho na tie riedke olejele alias longlife, to nema honovvane valce. 

Riedky olej nie je automaticky longlife. Vlastne samotný pojem z pohľadu výberu oleja nič neznamená, je to iba marketingový názov. U VAG sa rozlišujú oleje primárne podľa schválenia, a v rámci toho sú oleje ktoré sa dajú použiť na premenlivý výmenný interval oleja. Interval je premenlivý na základe spôsobu prevádzky daného motora.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To atlan: Nevím přesně, jaká je specifikace LL olejů pro tenhle motor, ale jelikož může mít i proměnlivý interval, nějaké tam určo půjdou. A co jsem se díval na viskozitu 0... a 5w40, při 40 st. je prakticky stejná a při 100 také, takže jde především o to, že ta nula dokáže motor promazat při studeným startu dřív. Mluvím o té viskozitě. Jestli se pletu, někdo mě opravte. A filtr dávám origo, rozdíl 30 kč neřeším. Jinak jako alternativa pro mě určitě Bosch nebo Mann.

Editováno: , autor: mambo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...
  • o 1 rok později...
  • o 1 rok později...

Zdravím, po delší době, můžete mně prosím poradit?
Dnes mi v servisu měnili olej, opět použit Valvoline Synpower 5w40 , olejová náplň dle manuálu je 3,2 litru. Překvapilo mne, že ve vráceném otevřeném obalu nezůstalo 800 ml oleje, ale jen 450 ml. (celkem 4 x 1 litrové balení).
Když jsem kontroloval měrku, tak hladina byla až u horního konce šrafování, takže tím je to jasné, jak to vzniklo.
Má cenu 0,35 litru odsát nebo to mám nechat??
Nevím, kde předně je na rysce maximum, jestli tam, kde končí to šrafování, nebo kde končí "výřez" na rysce.
Děkuj za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není potřeba odsávat, viz obrázek z návodu, popis měrky motorového oleje:

 

Vstiekolej1.416V63kw.thumb.JPG.886cb64eabac9176913072f8dd15f211.JPG

 

I když ideál je někde uprostřed šrafování, tak pokud je olej k horní části šrafování tak je to vše OK. 

Dokonce na dalším listě návodu je toto:

Pokud je motor mimořádně zatížen, např. při delší jízdě po dálnici v létě, při jízdě s přívěsem nebo při průjezdu horských průsmyků, doporučujeme udržovat hladinu oleje v oblasti A , ale ne výše.

Nevidím tedy problém.

Ještě je dobré si ujasnit jak správně kontrolovat hladinu oleje. Je to tam také napsané.

Můj postřeh z tohohle motoru je že díky tomu že měrka je celá schovaná v trubičce tak odečet trochu falíruje na vyvzlínaný olej v trubičce měrky. Ale nejde o nic hrozného, pokud se postupuje dle návodu funguje to správně. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...