Přejít na obsah

Spotřeba 1.6 MPI 75 kW


Aidolon

Doporučené příspěvky

V pátek jsem testoval nejnižší spotřebu !!!

- Brno - HK 5,2l/100km

úsek z Brna do Svitav 5,7 (68km/hod)

úsek ze Svitav do HK za 4,7 (62km/hod) ještě do Vysokého Mýta jsem se držel na 4,5l/100km a 66km/hod,

pak už to sou vesničky

- HK - Brno 5,6l/100km ale to už byla normální jízda (68km/hod)

Takže i spotřeba pod 5l je reálná ale chce to dost odříkání a vhodnou trasu. Jak ale při pravé EconomyRun

dosáhly s 1.6 75kW 3,6l/100km nechápu, to muselo být pořád z kopce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem oktávu s tímto motorem skoro 4 roky a spotřeba dlouhodobá byla něco málo přes sedm litrů. Dá se s tim jezdit za míň, do práce jsem měl i 5,9/100, ale to musím jet předpisově a občas vyhodit z táhlého kopce kvalt. Já jezdil dost svižně a když jsme se krotil, dlouhodobá byla i kolem 6,8/100.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pátek jsem testoval nejnižší spotřebu !!!

- Brno - HK 5,2l/100km

úsek z Brna do Svitav 5,7 (68km/hod)

úsek ze Svitav do HK za 4,7 (62km/hod) ještě do Vysokého Mýta jsem se držel na 4,5l/100km a 66km/hod,

pak už to sou vesničky

- HK - Brno 5,6l/100km ale to už byla normální jízda (68km/hod)

Takže i spotřeba pod 5l je reálná ale chce to dost odříkání a vhodnou trasu. Jak ale při pravé EconomyRun

dosáhly s 1.6 75kW 3,6l/100km nechápu, to muselo být pořád z kopce.

Zdravim te Karlosi.

Takze pokud to dobře chápu spotřeba je i po úpravě od Cimbu v pohodě. Žádný abnormální zvýšení se nekonalo. A jak prodleva, stále je to beze změny ? Maká plyn na každé šlápnutí . Velice o tom uvažuji a tvoje zkušenosti jsou velice cenná data ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj spotřeba je dobrá, odezva plynu taky. Sem spokojen.

Ale upozorňuju že spotřeba je naprosto stejná jako před !!! prosím nebrat jako že po cimbu budete jezdit za 4,5l. To byl extrém a jezdit se tak moc nedá !!!

Prodleva se ale zlepšila, řekl bych že se to chová skoro jako auto s lankovým plynem. V tomto je to goood ;) možná už jsem si ale zvykl na prodlevu ...

jediné negativum mi přijde že se zvětšil rozdíl mezi dotankováním - data z PC. Dřív to bylo úplně přesné, teď je tam 0,1 - 0,2l rozdíl. Podle pan Jandy na to ale úprava nemá vliv takže nevím.

Je pravda že netankuju po hrdlo ale do vypnutí pistole a skoro pokaždé na jiném stojanu. Takže se mi i párkrát stalo že byla spotřeba po dotankování o 0,3l menší než dle PC.

Prostě záleží kolik litrů pistole do nádrže narve. chtělo by to testnou od hrdla do hrdla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, díky za odpověď, šlo mi hlavně o tu prodlevu. Pochybuju, že se na to dá zvyknout, je to strašný :angry: A taky o nějaký extrémní nárůst spotřeby, který, se k mé spokojenosti nedostavil.

Takže jsem rozhodnutý jít do toho taky.

Je mi jasný, že spotřeba je závislá hlavně na stylu a noze řidiče :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jel jsem trasu Brno-Bratislava-Komárno s manželkou, dvěma dětmi a narvaným kufrem. Trasa celkem 250 km, po dálnici max 120, přes Bratislavu a dál po okresní silnici, dodržoval jsem rychlostní předpisy. Spotřeba tam 5,9l (průměr 90km/hod), zpátky stejná trasa 6,0.

Švagr jel stejnou trasu s 1.6. 74 kw a tam měl spotřebu 6,9 l, v polovině cesty mi až do cíle ujel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Jezdím trasu s OC1 55kW 1,6i - Karviná - Łódź cca 300 km a spotřeba se pohybuje mezi 6,7 litrů v pěti lidech (ale cesta max. 120 km/h) a 8,3 litrů v pěti lidech (160 km/h max.).... ve dvou lidech běžně 7,3 litrů při svižné jízdě....

Po městě klidně i 11 litrů ale zácpy apod., jinak kolem 7,5-8,3 litrů....

Rekord 5,1 litrů trasa 30 km Karviná - Ostrava večer bez provozu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před 14 dny Lípa nad Orlicí - Praha Smíchov, přes Hradec Králové, silnice I / 11, se zastávkou na Černém mostě v Ikee .

Trasa 149km .

Tam - 6.0 l / 100 km - 65 km / h

Zpět - 5.7l / 100 km - 58 km / h

Jen dodám, že zpět jsem se snažil chytat zelenou a dojíždět do vesnic s vyhozeným kvaltem, nepřekročil jsem 100 km / h. Pokud bych neprojížděl Prahou a nezastavoval se v Ikee ( zbytečné rozjezdy a cukání po parkovišti ), vešel bych se do 5,5 l / 100 km.

Naprostá spokojenost :specool: , nebyla to úplná Eco jízda a přesto jsem to dal o 1,5 l / 100 km míň , než z Formanem . A to byla 13tistovka a o konfortu cestování nemá cenu polemizovat !!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před 14 dny Lípa nad Orlicí - Praha Smíchov, přes Hradec Králové, silnice I / 11, se zastávkou na Černém mostě v Ikee .

Trasa 149km .

Tam - 6.0 l / 100 km - 65 km / h

Zpět - 5.7l / 100 km - 58 km / h

Jen dodám, že zpět jsem se snažil chytat zelenou a dojíždět do vesnic s vyhozeným kvaltem, nepřekročil jsem 100 km / h. Pokud bych neprojížděl Prahou a nezastavoval se v Ikee ( zbytečné rozjezdy a cukání po parkovišti ), vešel bych se do 5,5 l / 100 km.

Naprostá spokojenost :specool: , nebyla to úplná Eco jízda a přesto jsem to dal o 1,5 l / 100 km míň , než z Formanem . A to byla 13tistovka a o konfortu cestování nemá cenu polemizovat !!

Kdybys do těch vesnic brzdil motorem, jel by jsi ještě za míň.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdybys do těch vesnic brzdil motorem, jel by jsi ještě za míň.

No, musím s tebou nesouhlasit .

Pokud brzdíš motorem, ( pouze dát nohu z plynu se zařazeným kvaltem ) tak sice PP ukazuje nulovou spotřebu, ale nikam nedojedeš, myšleno, vzdálenost ujetá při brždění motorem, je naprosto nicotná oproti vyhození rychlosti a dojezdu na neutrál.

Pokud bych tímto způsobem dojížděl do vesnic, musím tak činit o dost později a také budu brzda provozu, protože " brždění motorem " už z podstaty opravdu auto brzdí, narozdíl od plynulého dojetí na neutrál.

Osobně to mám odzkoušené a můžu s naprostou jistotou tvrdit, že s mým autem, stejná trať, jednou na neutrál a jednou s bržděním motoru a rozdíl na průměrné spotřebě podle PP je 0,2 - 0,3 l ve prospěch Neutrálu !!

Je jasné, že z prudšího kopce, nebo tam, kde jsou samý serpentýny, budu brzdit motorem, už kvůli bezpečnosti a taky šetření brzd, ale jinak vyřazovat, vyřazovat a vyřazovat ;)

V zimě na sněhu, nebo ledovce si samozřejmě pomáhám motorem.

Věř mi, ani pro mě to nebylo příjemné zjištění, taky mi vtloukali do hlavy od autoškoly, že brzdit motorem = jezdit bezpečně a hlavně úspora paliva. Musel jsem si zvykat vyřazovat a první týdny to bylo utrpení . Dělat něco a při tom na to myslet, to je naprd, pak to ale přejde a je to samozřejmost.

Editováno: , autor: Schizo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak mi teknete cim to je,mam r.v.1999 mel jsem furt spotrebu kolem 7-7,5 a ted posledni dobou se nemuzu dostat po 9 a dalky mam tak za 8,5 a ty jsem mel pritom kolem 6,5-7

Najdeš to mezi sedačkou a volantem :D já čumím na ty spotřeby tady s 1,9 tdi 81kw r.v. 2000 jsem měl průměr 7 l NAFTY ,no mám trošku těžší pravou botu :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Taky zalezi zda vam nepropousti termostat.

Znam pripad kdy nekomu rucicka klesala a skoro se neohral a to vam reknu ze nesla jen spotreba nahoru ale motor sel do kytek - zacal zrat tolik oleje ze za 50 km zacala svitit kontrolka oleje.

Byla narizena i vymena katu

Ted tu u me byl kamarad rikal ze obcas rucicka klesla, tak udelal vymenu termostatu, druhy den volal ze jel tu samou cestu a spotrebu ma uplne nekde jinde

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, musím s tebou nesouhlasit .

Pokud brzdíš motorem, ( pouze dát nohu z plynu se zařazeným kvaltem ) tak sice PP ukazuje nulovou spotřebu, ale nikam nedojedeš, myšleno, vzdálenost ujetá při brždění motorem, je naprosto nicotná oproti vyhození rychlosti a dojezdu na neutrál.

Pokud bych tímto způsobem dojížděl do vesnic, musím tak činit o dost později a také budu brzda provozu, protože " brždění motorem " už z podstaty opravdu auto brzdí, narozdíl od plynulého dojetí na neutrál.

Osobně to mám odzkoušené a můžu s naprostou jistotou tvrdit, že s mým autem, stejná trať, jednou na neutrál a jednou s bržděním motoru a rozdíl na průměrné spotřebě podle PP je 0,2 - 0,3 l ve prospěch Neutrálu !!

Je jasné, že z prudšího kopce, nebo tam, kde jsou samý serpentýny, budu brzdit motorem, už kvůli bezpečnosti a taky šetření brzd, ale jinak vyřazovat, vyřazovat a vyřazovat ;)

V zimě na sněhu, nebo ledovce si samozřejmě pomáhám motorem.

Věř mi, ani pro mě to nebylo příjemné zjištění, taky mi vtloukali do hlavy od autoškoly, že brzdit motorem = jezdit bezpečně a hlavně úspora paliva. Musel jsem si zvykat vyřazovat a první týdny to bylo utrpení . Dělat něco a při tom na to myslet, to je naprd, pak to ale přejde a je to samozřejmost.

Týden jsem tu nebyl, proto moje reakce až teď. Na nesouhlas máš právo, ale já si stojím za svým tvrzením. Právě proto, že při brždění motorem při nulové spotřebě snížím rychlost v podstatně kratším čase, je výsledná spotřeba nižší než při vyřazení a zdlouhavém dojíždění na okraj obce. Nejsem už zastáncem stylu brzda plyn, to už mám více jak milion km za sebou. Ale tvůj názor na to, kdo z nás je brzdou provozu je ojedinělý. Podle mne je to právě naopak a i když jsem jinak kliďas, tak z takového před sebou s plným protisměrem by mne asi kleplo. Takovéto jednání vyvolává kritické situace na silnicích, když těm za ním rupnou nervy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Týden jsem tu nebyl, proto moje reakce až teď. Na nesouhlas máš právo, ale já si stojím za svým tvrzením. Právě proto, že při brždění motorem při nulové spotřebě snížím rychlost v podstatně kratším čase, je výsledná spotřeba nižší než při vyřazení a zdlouhavém dojíždění na okraj obce. Nejsem už zastáncem stylu brzda plyn, to už mám více jak milion km za sebou. Ale tvůj názor na to, kdo z nás je brzdou provozu je ojedinělý. Podle mne je to právě naopak a i když jsem jinak kliďas, tak z takového před sebou s plným protisměrem by mne asi kleplo. Takovéto jednání vyvolává kritické situace na silnicích, když těm za ním rupnou nervy.

Neber to tak, jako že jedu 2-3km na neutrál a za mnou se dělají kilometrový kolony samejch nerváků, to ne. Vyřazuju tak, abych při djezdu ke značce vesnice měl tak cca 70Km/h, pak buď dobrzdím, nebo auto nechám dojet do té 50tky, spíš 60tky. Ty za mnou musí taky brzdit, když je obec, nebo se pletu ?? A ty hovada, co jedou pořád stejně obec neobec, tak ty ať se s prominutím třeba pos... a o těch to mastěj brzda plyn taky .

A pokud je to dlouhej táhlej kopec, muzu s vyhozeným kvaltem jet klidně celej kopec a přitom rozhodně žádná brzda provozu nebudu . Naopak se zarazeným kvaltem a brždění motorem, budu muset přidávat, jinak pomalu, ale jistě zastavuju, víme :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

AHoj všem,

spotřeba mimo město je dle toho co tu všichni píšete v normě,

když jedu JBC - Pardubice dle předpisů tak 5,7, dálnice cca 150km/h ca 7,0 l...ale město, to je tragedie...je pravda že jedu ránodo práce tak 2 km a tk se motor ani neohřeje, ale snažim se jet na min. spotřebu a pod 11l se prostě nedostanu....když se trasa prodlouží tak se to samozřejmě sníží, ale prostě se mi to nějak nezná.

Kolega má to samé co já tzn. 1,6i 75 KW kombi rv 2003 a když jedeme z asebou tu samou trasu nebo si třeba i auta prohodíme, tak má prostě spotřebu o 1,5 l nižší než já.....dálka se pak zase srovná.

Na vagu není jediná závada a readiness kód je načteenej OK což by mělo znamenat je je vše v pořádku, ale mě se to stejně nějak nezdá....jsem v tom spíš samouk a tak je to nejspíš blbost, ale není možný že buď se lambda nějak pomalu vyhřívá než začně pracovat nebo něco podobnýho ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, mám 1,6 75kW v automatu a připadá mi,že snad mám úplně jiné auto,než většina lidí tady-myslím těch,co píšou o nějakých 5,7,7litrech.Je jasný,že automat žere víc-počítám litr až dva,ale pánové já mám dlouhodobou spotřebu -90procent město na 11,6litrech a když jedu přes Prahu do práce,tak 12,5litrů není nic divného.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neber to tak, jako že jedu 2-3km na neutrál a za mnou se dělají kilometrový kolony samejch nerváků, to ne. Vyřazuju tak, abych při djezdu ke značce vesnice měl tak cca 70Km/h, pak buď dobrzdím, nebo auto nechám dojet do té 50tky, spíš 60tky. Ty za mnou musí taky brzdit, když je obec, nebo se pletu ?? A ty hovada, co jedou pořád stejně obec neobec, tak ty ať se s prominutím třeba pos... a o těch to mastěj brzda plyn taky .

A pokud je to dlouhej táhlej kopec, muzu s vyhozeným kvaltem jet klidně celej kopec a přitom rozhodně žádná brzda provozu nebudu . Naopak se zarazeným kvaltem a brždění motorem, budu muset přidávat, jinak pomalu, ale jistě zastavuju, víme :)

Nebudu ti oponovat, jenom se zeptám. Kolikátý máš vůz, jak dlouho jezdíš a kolik máš najeto? Dík za odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebudu ti oponovat, jenom se zeptám. Kolikátý máš vůz, jak dlouho jezdíš a kolik máš najeto? Dík za odpověď.

No milion km, jako ty rozhodně nemám ;) Osobně mám druhý vůz, předtím jsem měl 5 let Formana. Jezdím od svých dvaceti, což máme 12 let. Před svým prvním autem jsem jezdil otcovým žigulem LADA 2106 a tchánovou Š 120 . V práci jezdím služební Škodou Fabií Combi . Průměrně najedu za rok 18 - 20 tisíc km . Není to sice mnoho, ale jezdím celý rok a většinou couračky do 20 km .

Jestli ses teď zaradoval, co za mlíčňáka, co do zkušeností a najetých kilometrů přispívá do diskuse o spotřebě, věz, že znám mnoho jiných, co mají najeto o statisíce km víc, ale za volantem to není vůbec znát, a naopak .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...