Joscer Vloženo 24. Červen 2010 Sdílet Vloženo 24. Červen 2010 Před pár dny jsem převzal Fabia II s motorem 1.6 TDi CR (55kW) a je to úplně něco jiného než předchozí 1.4TDI PD (55kW). Při 90km/h točí asi 1650 otáček, 1.4 točila kolem 2000. Přemýšlím (a ptám se), kdy asi začíná v 1.6tce "pracovat" turbo? Žádný "turbo efekt" není znatelný a přijde mi divné, že by se vlastně na 5. rychlostní stupeň (při běžném ježdění mimo dálnici) turbo vůbec nevyužilo, kdyby začalo fungovat od 1800 až 1900 otáček, jak jsem měl "pocitové" zkušenosti u 1.4 TDi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ddrmodes Vloženo 24. Červen 2010 Sdílet Vloženo 24. Červen 2010 Definuj "neco jiného". Vieš porovnať spotrebu? Ja mám teraz 1,4 TDI a mám priemernú 4,4. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Joscer Vloženo 24. Červen 2010 Autor Sdílet Vloženo 24. Červen 2010 Spotřebu zatím porovnávat nelze, s novým jsem najezdil 300 kilometrů. S 1.4 TDi jsem jezdil s dlouhodobou (za celou dobu, co jsem jí měl) spotřebou těsně nad 4 litry, jízdy do práce a zpět a 3x ročně východní Slovensko (z Domažlického okresu), tedy tak do 8% jízdy po dálnici. V létě mi spotřeba dělala i 3.7 litru. Žádné couračky, normální jízda s průměrnou rychlostí kolem 67 km/hod před vjezdem do Plzně (kde dělám v centru města) směrem od. Měření (vlastně výpočet) spotřeby pomocí prográmku na počítači, zapisováno každé tankování a kilometry. Nic podle palubního počítače. Auto na pneu Barum Brilantis (vydržely 106 tisíc km), které jsou poměrně příznivé na spotřebu. Kola 14 palců. Občasné jízdy s károu (dovoz materiálu na stavbu). S novým jsem jel 2x do práce a podle palubního počítače to ukázalo jednou 4.3 litru a podruhé 4.1 litru (zatím bez zapnuté klimy). Ale na hodnocení je skuečně dost brzo. Pneu Bridgestone Turanza ER3000, na spotřebu horší než Brilantiska. Kola 15 palců, což znamená cca 3% odchylku v naměřených hodnotách směrem nahoru (takže naměřené hodnoty je nutné vynásobit 0.97 aby byly porovnatelné s mým minulým autem). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Joscer Vloženo 25. Červen 2010 Autor Sdílet Vloženo 25. Červen 2010 Zapoměl jsem k tomu "něco jiného". Motor 1.6 TDi CR má naprosto jiný projev než 1.4 TDi PD. V hlučnosti je tak o dvě třídy lepší. Spíše je slyšet aerodynamický hluk kolem karoserie než motor. Nemá turboefekt, spíše má naprosto lineární "zátah" (záměrně píši v uvozovkách, protože o skutečném zátahu se u verze 55kW až tolik mluvit nedá, nicméně pro "nezávodníky" to stačí). A jak už jsem zmiňoval v předchozí odpovědi, má podstatně nižší otáčky při stejné rychlosti na stejný převodový stuppeň než 1.4. Ač jsem s předchozími 1.9SDi a 1.4TDi najezdil dohormady 340 tisíc kilometrů, tady mi to připadá, že je třeba se s novým diselem znovu trochu učit jezdit od počátku a to především z důvodu dlouhodobých návyků na předchozí motorizace, které jsem měl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jikra Vloženo 28. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2010 Mám asi měsíc 1.6 CR 77kW a jsem z toho motoru totálně odvařenej, nejsem žádnej závodník, 15 let jezdím s PASSATEM 1.9 TD bez EGR a KATu , čímž prakticky zmizel turboefekt motor jde hodně od spoda, takže jsem zvyklej motor dost podtáčet, je to tak že když už dám 5 a jede to skoro jak automat ), a to má v porovnání s Fabií podstatně kratší stálej převod. Ale po ujetí pár set kilometrů s 1.6 se nestačím divit.... Nejdřív mě mrzelo že do mi FL fabie nedávaj 6Q ale dnes vím proč... naprostá zbytečnost, těch seriových 250 NM si s takhle těžkým stálým převodem hravě poradí.... A je to přesně tak jak píše Joscer... když jedu kilo na 5. tak mám něco přes 1600 ot. a není slyšet nic než aerodynamický hluk a podle druhu povrchu gumy (BRIDGESTONE Turanza) . Jak jsem psal nahoře , jsem zvyklej řadit při poměrně nízkejch otáčkách, ale to ukazovátko na maxidotu na mě každou chvíli ukazuje abych už řadil nahoru ). Co se spotřeby týče, asi po 1600 km nelze nic zásadního hodnotit ale dlouhodobá podle displeje je zatím 4.7 l jezdím tak půl na půl město/mimo město . Jirka 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr74 Vloženo 9. Březen 2012 Sdílet Vloženo 9. Březen 2012 (editace) Ahoj všem, zakládám téma pro motor 1.6TDI CR 55kW. Hrňte sem zkušenosti z provozu a poruchy pro tento motor. Proč zakládám toto téma? Mám služební FII Combi FL r.v. 2011 s tímto motorem. Je pravdou, že mě to tolik netrápí, ale bude zde možná drtivá většina těch, kterých se to může týkat v soukromém užívání. Mám najeto k 9.3.2012 29 749km, vozidlo je po inspekci 15 000km a 30 000km a při převzetí jsem měl najeto 13km k 1.7.2011. Co se za tu dobu stalo? Vozidlo jsem dal v necelých 22 500km na záruční opravu se závadou rozechvění se až roztřesení v nízkých otáčkách v pásmu 1 100 - 1 800ot./min. Příblížil bych to spíše jako když nepálí jeden válec. Taktéž když šlápnu na plyn z nízkých otáček, tak se z motoru ozýval nepříjemný cvakavý až bouchavý zvuk. Uplně nejlépe je to poznat při mrazech, kdy motor naskočí a jde chvilku nepravidelně. Průběh opravy: odstavení vozidla na dobu 24dní, vyndání všech vstřiků a zaslání na otestování do Soběslavi. Výměna vstřiků na 3. a 4. válci za nové v rámci záruky. Po necelých 2 000km se opět začalo projevovat mírné chvění v nízkých otáčkách. Nechal jsem to dojet do inspekce po 30 000km, ale s vozidlem se téměř v nízkých otáčkách nedalo jet, jak se klepalo a chvělo. Vozidlo dáno do servisu při 29 578km, to znamená najeto cca 7 000km od poslední záruční opravy. Opět stejná závada a postup. Vozidlo odstaveno na dobu opět 24dní, odběr vzorku nafty, který dopadl na výbornou, vyndání všech vstřiků a zaslání na otestování do Soběslavi. Tentokráte to byl 1. a 4. válec. Jeden vstřik nový a druhý původní. Jenže teď nastává ten kámen urazu, kdy v Soběslavi nechtějí uznat záruku, že je to naftou. Přitom nafta, jak jsem již psal dopadla na výbornou. Celé se to poslalo na Škodovku a tak rozhodli o výměně všech čtyř vstřiků a to prý naposled v rámci záruky. Když se závada zopakuje příště, pak si opravu i vstřiky zaplatíme. Jen pro informaci, jeden vstřik prý stojí cca 14 000,-Kč. Závěr. Během provozu co auto mám (devět měsíců) prostálo 48dní v servisu a to v intervalech 13.12.2011 - 4.1.2012 a pak od 14.2.2012 - 8.3.2012. Chyba je jednoznačně ve vstřikách a Škodovka to hází na palivo, což se v mém případě nedá potvrdit, když je nafta naprosto v pořádku. A ještě jedna zkušenost. Po celou dobu co tam auto stálo, neměl jsem nárok na zapůjčení náhradního vozidla v rámci záruky zdarma. Takže firma si musela zaplatit zapůjčení náhradního vozidla, protože jsem s vozidlem normálně přijel do servisu. To kdyby mě někde auto nechalo, tak že budu volat na asistenční službu, která si naúčtuje odtah a v servisu na diagnostice zjistí, že je vozidlo skutečně nepojízné, pak si mohu zapůjčit náhradní vozidlo po dobu tří dnů bezplatně. Na vyřízení reklamace mají, jak zákon ukládá 30dní. Nejsem jediný, kdo řeší tento problém, máme více těchto vozidel s tímto motorem a u nás v odělení jsme už tři. Takže soukromě mít tuto motorizaci, tak si to hodím. S vozidlem jezdím z 70% dálky a dlouhodobá spotřeba je 5,3l. Tabulkám nevěřte. Doplňuji: Dle nařízení vedení naší firmy máme povinnost tankovat pouze u čerpací sítě AGIP. Petr Editováno: 9. Březen 2012, autor: Petr74 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KoNG Vloženo 9. Březen 2012 Sdílet Vloženo 9. Březen 2012 ještě bych uvedl kde vozidlo tankuje ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr74 Vloženo 9. Březen 2012 Sdílet Vloženo 9. Březen 2012 Dík, doplněno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juke.box Vloženo 10. Březen 2012 Sdílet Vloženo 10. Březen 2012 Mno to co popisuješ, tak tomu věřím, nechtěl bych to domu ani náhodou. Tento týden jsem měnil dvě vysokotlaký čerpadla (32 tis Kč) a nějakej ten vstřik tam taky padl. Všechno auta co mají najeto do 4é tis km. Jsou to motory hoodně náchylný na palivo, takže opravdu opatrně, kde tankujete, snad ani ten Agip bych nedával, ideál je asi Omw a Benzina. To mě ztvrzuje zlatý motory s rotačním čerpadlem nebo první PDčka. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jetson Vloženo 13. Březen 2012 Sdílet Vloženo 13. Březen 2012 Já mám zatím 4400km a spokojenost. Spotřeba dlouhodobě 5,0l/100km (pravda, nehoním to, ale 70% jezdím 130 dálnice). Pokud jde o Škodu jako takovou, když mi v záruce odešla převodovka na Roomsteru, tak třeba prodejce a servis NHCar mne s odtahem a náhradním vozem defacto vyfakoval (přitom jak na 15000 i na 30000 garančce jsem je na divný zvuk, který mizí až s vyšlápnutím spojky upozorňoval), ale třeba do Vlašimi mne odtáhli, opravili a vůbec neřešili, že správně by mělo být náhradní auto grátis jen na 3 dny a já s ním jezdil týden, než byl Roomster opraven. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 14. Březen 2012 Sdílet Vloženo 14. Březen 2012 Takže soukromě mít tuto motorizaci, tak si to hodím. A co se dá dělat, když jiné diesely se snad už nedělají, ani u jiných značek. A do benzínu bych nešel, vytáčet v otáčkách jak vysavač. to radši chodit pěšky. Velmi spokojený jsem byl s Feldou 1.9D. Ale už pěkně kvetla. Servisoval jsem si ji sám. Vlastně nic ani nepotřebovala. Jen měnit olej, filtry a rozvodový řemen. Teď mám TDI CR 66kW, najeto přes 11 000 a zatím spokojenost. Ale asi to chce opravdu hlídat kvalitu paliva. Ale nechápu to. Podle dílenské učebnice (80), mě systém CR připadá jednodušší s méně pohyblivých součástí než stará rotačka, nebo PD. Proč by měl být náchylnější na kvalitu. Spotřeba mě teď přes zimu trochu stoupla. Až na 5,2, ale už zase klesá. Taky proto, že to byly většinou jen krátké jízdy. Do zimy jsem měl 4,7. Podle PP. Ověřil jsem si že PP moc nelže. Neví někdo, kde bych sehnal Dílenskou učební pomůcku 62 a 63? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Boby77 Vloženo 14. Březen 2012 Sdílet Vloženo 14. Březen 2012 (editace) A Editováno: 17. leden 2014, autor: Boby77 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 14. Březen 2012 Sdílet Vloženo 14. Březen 2012 DUP č. 62+63 http://www.uloz.to/x...-roomster-i-pdf http://www.uloz.to/x...roomster-ii-pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 15. Březen 2012 Sdílet Vloženo 15. Březen 2012 Pawouk: Díky za odkazy, já jsem snad blbej a neumím hledat. A to ani teď když dám přesný název do vyhledávače. Nemůžeš ještě poradit s DUP 67? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr74 Vloženo 4. Duben 2012 Sdílet Vloženo 4. Duben 2012 Přidávám zkušenost od posledního servisu. Najeto cca 5 000km a zatím maximální pohoda. Je i znát, že to tahá, což se před tím nedá srovnat. Snad to vydrží. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jetson Vloženo 12. Duben 2012 Sdílet Vloženo 12. Duben 2012 9000 najeto a stále spokojenost. Spotřeba pod 5l, naftu neřeším a zatím mám asi štěstí. Nevíte někdo, jak je to s tímhle motorem v jednotlivých verzích výkonu? Do teď jsem si myslel, že je to stejné železo s jiným softwarem, ale teď koukám na nabídku chipování a jsem překvapen, že se nabízí u všech verzí jen navýšení o něco a ne pro všechny motory stejný konečný výkon. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 12. Duben 2012 Sdílet Vloženo 12. Duben 2012 Můžou být jiné typy vstřiků, velikost lopatek na turbu, hodnoty tlaků regulace atd. Základ bude ale stejný.Potom ti chipaři jen dotahují díry v tlacích a mění mapy jednotek,ale omezení vyplývá právě z těch dílčích komponentů. Vem např. LIAZ měl základní motor 11,94 litru- 6ti vál. Ten začínal ve verzi bez turba na 148kW a šel lehkým turbem na 152(turbo Karosa), přes 189(např hasičák Karosa), 212 kW(sklopky), 224(do určité doby nejvýkonější valníky a tahače 110ky) až po 300kW do tahačů řady "300"a lehkých lokomotiv.Každý motor měl jiný typ trysek, čerpadla a spol. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomtrus Vloženo 12. Duben 2012 Sdílet Vloženo 12. Duben 2012 A co se dá dělat, když jiné diesely se snad už nedělají, ani u jiných značek. A do benzínu bych nešel, vytáčet v otáčkách jak vysavač. to radši chodit pěšky. Velmi spokojený jsem byl s Feldou 1.9D. Ale už pěkně kvetla. Servisoval jsem si ji sám. Vlastně nic ani nepotřebovala. Jen měnit olej, filtry a rozvodový řemen. Teď mám TDI CR 66kW, najeto přes 11 000 a zatím spokojenost. Ale asi to chce opravdu hlídat kvalitu paliva. Ale nechápu to. Podle dílenské učebnice (80), mě systém CR připadá jednodušší s méně pohyblivých součástí než stará rotačka, nebo PD. Proč by měl být náchylnější na kvalitu. Spotřeba mě teď přes zimu trochu stoupla. Až na 5,2, ale už zase klesá. Taky proto, že to byly většinou jen krátké jízdy. Do zimy jsem měl 4,7. Podle PP. Ověřil jsem si že PP moc nelže. Neví někdo, kde bych sehnal Dílenskou učební pomůcku 62 a 63? To jsem teda blázen, já mám taky 1,6 TDI CR 66 kW, najeto 16800 km a spotřebu jsem srazil na max. 5,5 a dál už se to nechce hnout :-( . Jezdím sice převážně město, ale i tak... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 12. Duben 2012 Sdílet Vloženo 12. Duben 2012 (editace) Chce to lehkou nohu. A taky hodně využívám brzdění motorem. Fascinuje mě, když jedu z kopečka s nulovou spotřebou. Málokdo to dělá, podle brzd. světel. Taky nebývám moc zatížený. Sám, nebo ve dvou. Ale o dovolené na dlouhou štreku ve čtyřech jsem měl 4,5l. Ale ne po dálnici. To by se asi udělal vír v nádrži. Dálniční známku ani nemám. Teď mám po zimně 5.0. Už delší dobu, tak každou chvíli čekám 4,9. Taky to jde pomalu dolů, ale věřím že to bude klesat jak budu dělat delší cesty. Editováno: 12. Duben 2012, autor: jipol57 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 13. Duben 2012 Sdílet Vloženo 13. Duben 2012 (editace) V tom CR moc pohyblivých částí je a není,ale na kvalitu paliva jsou háklivé ty motory z důvodu diametrálně odlišných velikostí vstřik tlaků a velikostí "dírek" v tryskách(vstřikovačích). Felda 1,9 mohla rajtovat i na olej do friťáku. Tam byly ještě nepřmé vstřiky a u nich je ta dírka jedna. A k náhradnímu autu je to asi i jak o velikostí servisu- může si to dovolit nebo i o přístupu ke klientovi,který rád zkušenosti podá dál,ale já(ťuk ťuk) jsem měl VŽDY auto i při hloupé garančce grátis když to bylo dýl jak dvě hodiny. Při výměně rozvodů přes noc. Editováno: 13. Duben 2012, autor: Jakub Nabel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 13. Duben 2012 Sdílet Vloženo 13. Duben 2012 Jestli mám věřit tomu, že problém mají jen CR a PD si v palivu nevybírají (mají povolenou i bionaftu), tak můžu souhlasit jen s malými otvory v tryskách. Neznám rozdíly. Ale v tlakách to nebude. U PD popisují tlak 150 - 2200 barů. U mého CR to má být max 1600 barů, a můj WAG ukazuje na volnoběhu 400. Za jízdy jsem neměřil, ale předpokládám, že při mém klidném stylu jízdy, to nebude v maximálních tlacích. Felda měla 125 barů a čepové trysky s jednou velkou dírou. Často si povzdechnu, že kdyby to šlo, tak bych si odkoupil svou starou Feldu a přehodil si motory. To byla spolehlivost. Teď z toho strašení tady mám nejisté pocity. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 17. Duben 2012 Sdílet Vloženo 17. Duben 2012 Tomtrus: Ještě k mé spotřebě. Dnes nebyla moc dobrá. 5,5l. Ale s vozíkem. Celkem najeto 270km. Tam s prázdným, zpět s nákladem kolem 400kg. V kufru i na vozíku + dvě osoby. Po okreskách, průměrná rychlost 50km. Jestli jezdíš takhle podobně zatížený, tak není si nač stěžovat. Zajímalo by mě kolik by spapalo TSI. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KoNG Vloženo 22. Květen 2012 Sdílet Vloženo 22. Květen 2012 petr74: jak pokračuje tvoje kauza ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr74 Vloženo 29. Květen 2012 Sdílet Vloženo 29. Květen 2012 Příští týden jedu na další výměnu oleje po 15 000km t.j. ve 45 000km a zatím stále vše o.k. Z toho plyne, že to palivem tolik není, jak Škodovka argumentuje. Snad si to sedlo. Spotřeba se nijak nezměnila, ale mám vyzkoušeno, že za klidné jízdy a z kopců neutrál jsem stím dokázal jet i za 4.0l/100km. To je ale pouze pro víkendové jezdce. Jinak dlouhodobá spotřeba 5.3l/100km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarosu.gr Vloženo 10. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2012 Zdravím, Máme Fábku 1,6 tdi/55 jako vozidlo autoškoly od června 2010jako nová. Najeto 100000 km a naprostá spokojenost. Při 65000 km odešel kompresor klimatizace opraveno na záruku a ři asi 90000 odešlo nějaké čidlo. Nevím přesně jaké, normál to jezdilo jen to psalo na palubce. Jinak zcela bez závad a to dostává záhul 70% jízdy město parkoviště třeba půl hodiny v kuse 10x za hodinu to chcípne místo 2 za 4 a chcíp. občas strašně do otáček podruhé zase podtáčení. Každej kanál je náš atd atd. Tankuji u OMV spotřeba 4,9 bez klim. a 5,6 s klimou to vše v průměru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.