15degren Vloženo 23. Březen 2019 Sdílet Vloženo 23. Březen 2019 (editace) Ty ještě mě napadlo zkus, pojezdit na rezervu třeba 600 km. Když jedeš na rezervu (žlutá kontrolka) EGR se uzavře a motor se přepne do jiného režimu. Mě např. u octavie ke mám najeto 240K km při běžném provozu výrazně předbíhají soot mass, tu kalkulovanou část např. Kalkul 11g ale reálně už 24g (při 300km) a pouští regeneraci, když ale pohlídám hladinu nafty před dovršením 18g soot masu a jezdím jen na rezervu, tak klidně najedu dalších 400 km a množství popela se už skoro nezvedá, egr je pořád 100 % zavřený a motor se chová podstatně lépe (soft 9972). Pokud by ti to přestalo přeplnovat filtr na 100 km, tak bude problém SW/EGR tj. práce se spalinami... Editováno: 23. Březen 2019, autor: 15degren 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rado94 Vloženo 31. Březen 2019 Sdílet Vloženo 31. Březen 2019 Tak dal som vycisitit dpf celé. Zanesene bolo na 91g.. Namontoval som to s5 a cca po 200km začalo regenerovať síce som šiel mesto 70% a mimo mesta 30%. Prikladám prvý obrázok. Ale akonahle sa mi spustila prva regeneracia dpf tak ostalo viacej gramov zanesenia asi na cca na 14% prikladám druhý obrázok.. Ale hlavne sa mi jedna mne začne regenerovať akonáhle Soot mass sa dostane k cca 14g skočí to na 24 a začne to.... To mi nejde do hlavy možno to je softwerom diesel gate neviem proste... Auto ide normálne zvuk všetko.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 1. Duben 2019 Sdílet Vloženo 1. Duben 2019 (editace) 91g... to zvážily popel co z toho dostaly ? To odpovídá zhruba 400-450K km (reálný oil ahs je obvykle výrazně za odhadovaným množství jednotky jednotka by na 91g kdyby jí to SW dovolil došla zhruba ve 370K km... slušně stočené. Ten skok ti může způsobovat čidlo diferenčního tlaku... Propo jak jsi ho nechal čistit ? Suchou metodou mokrou ? Kolik tě to stálo ? Si myslím, že při ceně ekonomy dílu to nemá smysl. Ekonomy díl stojí 12 tisíc, ani je to taky už repas použitého filtru, ale do tyto repasy při čištění obohacují o reaktivní drahé kovy, které mají za úkol donutit popel vznítit... Editováno: 1. Duben 2019, autor: 15degren Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rado94 Vloženo 1. Duben 2019 Sdílet Vloženo 1. Duben 2019 Stočene to není určite.. Auto ma cely záznam v Elsa od prvej prehliadky až doteraz. Ma 31zaznamov. Cidlo difernecneho tlaku som menil za nové. Opravovali to metódou aj suchou aj ultrazvukom. Keby na verziu 4x4 stal 400e tak si kúpim exonomy. Len na verziu 4x4 sa nerobí.. A za nový nedám 2600euro. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 1. Duben 2019 Sdílet Vloženo 1. Duben 2019 (editace) na 4x4 je ale stejný filtr jako na klasiku, nic ti nebrání si ho objednat z internetu. Záznamů může mít kolik chce, filtr nelže, to jestli si přiznáš že jsi koupil těžce stočené auto nebo ne už je ve finále jedno. Si myslíš že v aaa všechna ta auta s cebia certifikátem opravdu nejsou stočená ? Naprosto běžná praxe je u našich německých sousedů, stáčení km u velkých nájezdu před servisem/stk. Němci jsou stejný vychčijoni jako češi nedělej si iluze. Důvodů je dost- levnější operák- lepší vývar při přerodeji k naivním čecháčkům. Pak tu máš možnost zcela jiného auta na jiných papírech, prostě cesty jsou a hojně se využívají. Ten filtr nikdo neresetoval pro srandu králíků (byl plný a to by před 270K km zcela jistě nebyl i kdyby jsi jezdil kolem komína) a 91g v něm taky nebylo proto, že by s tím někdo jezdil po městě. Editováno: 1. Duben 2019, autor: 15degren Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 1. Duben 2019 Sdílet Vloženo 1. Duben 2019 a nebo ty kilometry jaksi přibývají pomaleji... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 2. Duben 2019 Sdílet Vloženo 2. Duben 2019 Nebo někdo mohl "vytěžit" originální díl a nahradit ho silně opotřebeným. Pro Rado94 asi lepší varianta než stočení... dokud se to znovu nezabetonuje a bude to schopné dávat ME, není problém. Pak výměna, ty díly nejsou tak drahé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 2. Duben 2019 Sdílet Vloženo 2. Duben 2019 A nebo to někdo blbě diagnostikoval - což mi přijde jako nejpravděpodobnější. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grooverider Vloženo 28. Červen 2019 Sdílet Vloženo 28. Červen 2019 (editace) Sice mi auto nepadá do nouzáku ale štve mě ta neustále blíkající kontrolka. Do servisu (autorizáku) mě objednali až na příští týden, nepoškodím pokud budu dále jezdit něco na DPF či EGR? Citovat 7345 - Filtr cástic vznet.motoru; snímac rozdílového tlaku P2455 00 [036] - zkrat na plus Sporadická - Nepotvrzeno - Testováno od smazání paměti info o závadě: Stav závad: 00000001 Priorita závad: 2 Frekvence závad: 3 Kilometry: 161431 km Datum: 2104.14.28 Čas: 12:11:30 Otáčky motoru: 0.00 /min Normovaná hodnota zátěže: 0.0 % Rychlost vozidla: 0 km/h Teplota chladicí kapaliny: 99 °C Teplota nasávaného vzduchu: 56 °C Okolní tlak vzduchu: 990 mbar Napětí svorky 30: 12.311 V Čítač zapomenutí po OBD: 40 Filtr částic: měřená hmotnost sazí-MASS_SOOT_PHY_PF: 9.05 g Filtr částic: vypočtená hmotnost sazí-MASS_SOOT_SIM_PF: 20.92 g Particle filter kilometers since last regeneration_1-DIST_RGN_ENVD_H: 21 km Čítač doby regenerace filtru částic-T_INT_RGN_ACT_INI_PF_ENVD_H: 0.0000 s 7346 - Filtr cástic vznet.motoru; snímac rozdílového tlaku P2453 00 [101] - neplatný signál Nepotvrzeno - Testováno od smazání paměti info o závadě: Stav závad: 00000001 Priorita závad: 2 Frekvence závad: 1 Kilometry: 161431 km Datum: 2104.14.28 Čas: 12:04:29 Otáčky motoru: 0.00 /min Normovaná hodnota zátěže: 0.0 % Rychlost vozidla: 0 km/h Teplota chladicí kapaliny: 96 °C Teplota nasávaného vzduchu: 44 °C Okolní tlak vzduchu: 990 mbar Napětí svorky 30: 12.762 V Čítač zapomenutí po OBD: 40 Filtr částic: diferenční tlak-DIP_PF: 111.44 hPa Filtr částic: ofset diferenčního tlaku-DIP_PF_AD[0]: 75.12 hPa Vnější teplota-teplota okolí: 30.75 °C Filtr částic: měřená hmotnost sazí-MASS_SOOT_PHY_PF: 29.31 g Filtr částic: měřená hmotnost sazí-MASS_SOOT_PHY_PF: 29.31 g Filtr částic: vypočtená hmotnost sazí-MASS_SOOT_SIM_PF: 20.92 g Hmotnostní množství vzduchu: skutečná hodnota: 7.65 g/s Editováno: 28. Červen 2019, autor: Grooverider Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JayBee1 Vloženo 28. Červen 2019 Sdílet Vloženo 28. Červen 2019 (editace) @Grooverider Nepoškodíš. Výměnu snímače případně zvládneš jednoduše svépomocí, viz zde (O2 ?) nebo novější a podrobnější zde (F2/R CAYC). Editováno: 28. Červen 2019, autor: JayBee1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grooverider Vloženo 9. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2019 Včera jsem byl informován jelikož auto nemám po ruce, že už svítí i kontrolka motoru a žhavení stále bliká (prý nepomáhá ani vypnutí/zapnutí motoru) ale auto nepadá do nouzáku a normálně tahá a nehulí, tak jsem zvědav co to bude. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas S Vloženo 21. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 21. Srpen 2019 Ahojte. Mám nasledujúci problém. O2, r. v. 2011, posledný softvér pred DG (9972). Cez aplikáciu VAG DPF sledujem občas stav DPF filtra. Regenerácie prebiehali každých 700 až 800 km, keď hodnota Soot Mass Calculated dosiahla hodnotu 24 g. Soot Mass Measured som mával na úrovni cca 10 g, keďže s autom jazdím prevažne mimo mesto a to, čo som v meste "nazbieral", sa pri jazde mimo mesto pomaly spálilo (NIE aktívna regenerácia). Čiže regeneráciu mi spustilo pri stave Calculated - 24 g, Measured - cca 10 g. Teraz mi hodnota Measured ďaleko prevyšuje hodnotu Calculated. Posledná regenerácia sa mi spustila, keď som mal Calculated 12 g a Measured 24 g. Regenerácia prebehla, Calculated ostalo na úrovni cca 6 g a Measured niečo málo v záporných hodnotách. Teraz sa mi hodnota Measured len zvyšuje, nie ako predtým, že mi pri jazde mimo mesta pomaly klesala. Momentálne mám stav Calculated 7 g a Measured 12 g. Natankoval som prémiovú naftu na Slovnafte a nalial do nafty aditívum na prečistenie, konkrétne CRDSC (v obrázku nižšie). Auto posledných 10000 km žiadnu chybu nevyhodilo a ani momentálne nehlási. Môže to mať súvis s tou naftou a aditívom? Ďakujem za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dfga Vloženo 27. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2019 netreba liat do nafty okrem vif nic ine Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas S Vloženo 30. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2019 Vyššie uvedený problém sa u mňa sám od seba vyriešil. Po vyjazdení nádrži (prémiová nafta + aditívum) som natankoval klasickú naftu. Približne po prejdení 300 km od natankovania auto začalo regenerovať približne po 100 km - ako regenerovalo aj predtým každých cca 100 km (obrázok - calculated 9,78, measured 21,14 a regenerovať začalo, keď measured hodnota dosiahla 24). Po regenerácii sa zastavila hodnota measured v záporných číslach na cca -2. Odvtedy auto ide ako predtým, počas jazdy pasívne regeneruje a hodnota calculated predbieha hodnotu measured. Počas problému, kedy sa regenerácie spúšťali každých cca 100 km, som jazdil len diaľnicu. Teraz som jazdil vyvážene mesto a okresky a prešiel som zatiaľ 562 km (obrázok - calculated 14,18, measured 5,36) a podľa calculated hodnoty je filter zaplnený na 14,18 (59%). Čiže predpokladám ,,preventívnu" regeneráciu, keď hodnota calculated dosiahne hodnotu 24, ale hodnota measured bude oveľa nižšia. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JIRIK87 Vloženo 5. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2019 Zdravím, tak i na mne došlo, vypadá to na výměnu EGR ventilu. Co však řeším,jestli rovnou nenechat vyměnit DPF, když mi v servise řekli, že jej budou sundávat. Jde o to, že DPF má 66g popílku, což se blíží ke smrti. Chci se zeptat, jaký na to máte názor? Mšěnit za economy variantu, nebo počkat až si o výměnu sám řekne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aleš Veigend Vloženo 6. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2019 Dříve bych osobně neměnil, hodnota je s větší či menší přesností vypočítávána a je tedy pravděpodobné, že filtr ještě nebude zdaleka ucpán, takže může klidně najezdit třeba i jednou tolik... PS. Stačí napsat do jednoho vlákna ;) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 6. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2019 Duplicita smazána. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JIRIK87 Vloženo 10. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 10. Prosinec 2019 Díky moc za rychlou odpověď a omlouvám se za duplicitu. Rozumím, že jde o vypočtenou hodnotu, nicméně zapomněl jsem uvést, že auto má reálných 281k KM a filtr neměněn, tak hodnota popele asi bude odpovídat. Nicméně kdyby tomu bylo jak říkáte a vypočtená hodnota dosáhla limitu (jestli se nemýlím tak 70g), jak pak postupovat. Auto se bude dožadovat výměny, nebo se mýlím? Počítam že pouze resetovat přes VAG nebude stačit a jen by vedlo k jiným problémům, nebo se mýlím? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jsmach Vloženo 10. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 10. Prosinec 2019 si myslim to samé, auto vypočítá plný filtr a bude hlásit chybu. případně přejde do nouzaku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 11. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 11. Prosinec 2019 Nebude pokud bude dál pracovat diferenční rozdíl, ale začnou se pravděpodobně výrazně zkracovat interval regenerace. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mitomito Vloženo 18. Březen 2020 Sdílet Vloženo 18. Březen 2020 (editace) Ahojte kamarati, Moja O2 FL (2010 1.6 CAYC) uz regeneruje naozaj kazdu chvilku bo bude zachvilku podla diagnostiky plne DPFko.. Moja otazka ale smeruje k inemu, ked sa auto snazi regenerova (zvysene volnobezne otacky na 1000ot) zistim to aj pri beznej jazde pri rychlej akceleracii a to tak ze medzi asi 2700 az 3000 ot. dojde ku trhnutiu a razantnemu poklesu vykonu. Je to normalne ? Zaroven pri regeneracii v pslednej dobe ma motor zvuk pri nizkych otackach a rozbiehani zvuk ako stary diesel taky skaredo klepavy. Motor ma 165000km - prevdep. nestocenych (kupovalo sa pri 50t. z DE a overovali sme km) a stale povodne EGR (!) to viem na sto percent. Zacinam mat podozrenie ci okrem takmer plneho DPF sa nezasekava aj EGR ko .. PS: V 2017 ablolvovalo auticko DG zvolavacku a pred par mesiacmi som to dal odstranit do profituningu ... PS2: Korekcie vstrekov v diagnostike boli na 3. a 4.tom valci trosku horsie tak som nalial asi pred mesiacom cistic a hodnoty korekcii padli cca na polovicu - aj tu ma napadlo ci po cisteni netreba skalibrovat hodnoty ako pri vymene vstrekov .. Dik Editováno: 18. Březen 2020, autor: mitomito preklep Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aleš Veigend Vloženo 18. Březen 2020 Sdílet Vloženo 18. Březen 2020 A kolik je zaplnění dle diag? A jak často jsou regenerace? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 18. Březen 2020 Sdílet Vloženo 18. Březen 2020 (editace) Autičko bohužel asi stočené bude. Ve 160K km nemůžeš mít absolutně problém s DPF filtrem. Alles gute :-) Žádné škubání ani pokles výkonu by jsi během regenerace pocitovat neměl, protože když dáš víc jak 70 % plynu, tak se regenerační post vstřiky přestanou vkládat, protože nejsou třeba. Moje 1.6 TDi má najeto 280K km a filtr jsem zatím neměnil. Zaplnění 78g a regeneruji kolem 400 km +/- Filtr stále původní. Výfuk čistý. Editováno: 18. Březen 2020, autor: 15degren Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mitomito Vloženo 18. Březen 2020 Sdílet Vloženo 18. Březen 2020 Nove info :-( Nedal mi nepravidelny chod zo vcera vecera tak som vzal diagnostiku, idem nastartovat nic, na asi 10 pokus a dlho som drzal starter nakoplo ledva ledva, chyba ziadna, tolerancie vstrekov z 0,00 na 0,2 a 4ty z 0,6 na 1,4. Povozil som sa par km, slaby nepravidelny tah, odstavil auto, otvoril filter a .. pilinky na vrchu filtra na tom ciernom plaste sa krasne ligocu .. Dovod: Pred 4ma dnami som natankoval omylom 95 benzin a odstavil auto az po par km ked trhalo jak svina, vezmem blocek - 95ka no do p... Nevadi vytiahol som cely benzin podavacim cerpadlom priamo v nadrzi a hadickou (CHYBA uz teraz viem), dolial cca 3 litre nafty, zas vytiahol, vybral benzin z filtra, podavacim cerpadlom vytisol benzin, dal novy filter, natiahol naftu, a zapol este asi 3 min. podavacie cerpadielko nech odvzdusni a aj zo spatneho vedenia vytisne benzin do flasky nie do nadrze .. Nasledne nastartoval, par sekund triaslo a potom krasny chod, vravim si: uf to bolo na male. Testy po par km kludnej jazdy super, dalsi den cca 10 km - super chod, vcera cez 600km dialnica, spotreba chod super az posledne kilometre tazsi chod motora vid popis v predch. prispevku .. (najprv som myslel ze koli regeneracii) Po konzltaci so servisakom ani podavacie cerpadlo nema rado benzin a moze sa pridret a ja som ho trapil s pol nadrzou.. teda mam male nadeje ze pochadzaju pilinky z neho ... Vnutorny mam skor pocit ze je po auticku.. (poslednych 100t sa len liala nafta a menil olej...) No odtiahnem to radsej aj ked je este pojazdne do servisu a uvidime ... Som mu pomohol no :-( PS: Kde su stare doby ze boli stojany oznacene cierne D, a zelene 95. Na pumpe kde sa mi to stalo bolo kazde palivo jednej farby a super formula a hyper plus a high effecienty a ja neviem ake nadpisy - len priklad a potom zamysleny spravim takuto kkcinu ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martttin Vloženo 18. Březen 2020 Sdílet Vloženo 18. Březen 2020 Tak to mi je luto :( ... odteraz uz budes vzdy dva krat kontrolovat, co tankujes.... bratovi sa stalo to iste, ale prisiel nato hned a tankoval len velmi malo benzinu a mal este dot nafty... inak k DPF, dovolim si poznamku. V prvom rade zalezi, ako a kade jazdi, ci? Ja mam s DPFkom 350k a pohoda.... ale videl som aj DPF, ktore bolo na odpis pri 100t.... =plne sadzi Bavime sa tu o 1. zaplneni sadzami? - to je to, co sa vypaluje, idealne pasivne (jazda po dialnici, resp dlhsie zatahy) pripadn aktivne (zvysenie otacok), idealne automaticky, alebo ked k tomu viac krat nedojde, tak zasvieti kontrolka, ze je DPFko plne sadzi a treba ho vypalit a pripadne, ak ani to nezabere, ze je DPFko uz talk plne sadzi, ze ho treba bud vymenit alebo skusit vycistit alebo o 2. zaplneni popolom (oil ash), co je kalkulovana hodnota? Mne napriklad popol ukazuje 240ml zaplnenia a odporuca sa menit pri 180ml a napriek tomu nepocitujem ziadne zmeny, regeneruje stale rovnako + DPF nesvieti (jazdim hodne dialnicu) a EGR je povodny (mam povodny DG soft, nebol som na zvolavacke). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.