Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

nie vždy toto nepísané pravidlo platí...

Naozaj to bolo pravé ložisko

no vidíš,že sa to potvrdilo...tu asi platilo,že pri zatočení do prava sa to ložisko odľahčilo a vtedy bolo hľučnejšie ;)

  • 3 týdny později...

s odstupom casu, pricinou trasenia volantom boli stare presne gumy, kupil som nove a prestalo to. Este ich jazdim na zadnych kolesach :D

  • 4 měsíce později...

nevíte někdo pls  jakou velikost imbusu potřebuji na povolení staré matice  (plechové )  poloosy ??

 

díky R

19

Díky :kol-47:

ja menil levy predni, ale muselo se vymenit i s nabojem a vyslo to na nakych 3tis ... ale nevim co servisak tam daval, kupuje u Auto Slavíček ... jinak pokud ložiska jako takový sháníte, tak dobrej šhop je Arkov.cz staci vedet rozměry nebo to tam i přinést a oni poradí (chodím tam Slatinany hodně často služebně), mají skladem hodně věcí ... ale ne vždy na auta, pro auta se občas holt musí přímo do prodejny autodílů než ložisek ...

Upraveno od centris610

Měnil jsem oba náboje od 60km/h  docela hukot , najeto 107tis.

Starý náboj jde vyrazit kladivem, jeden jsem musel  nahřívat  plynovým hořákem a dal si říct.

Potřeba mít přípravek pro lisování  6mm plotna na půl s otvorem 65mm  (rádius na jedné straně otovru).

pro zatlačení jsem použil uřízlý starý náboj, který jsem předtím vyndal  (řezat by se nemusel)  a šrouby s uřízlou hlavou  M12 + závitová tyč k lisování.

otvor v těhlici  pořádně vyčistit ,osmirkovat, namazat  a jde to docela dobře.

R

post-3518-0-27102600-1396207391_thumb.jp

Upraveno od ros19

Ja tiež pozorujem zvýšenú hlučnosť od prasvého predného kolesa.Koleso ako také (alu disk+pneu) som vylúčil výmenou za rezervu,pri ktorej bol hluk taký istý ako pri alu disku.Myslím že by mohlo ísť o ložisko,pretože som zdvihol predok auta a skúsil porovnať obe kolesá na pevnosť horizontálnym aj vertikálnym mixovaným.Ľavé ok drží pevne no pravé vo vertikále ok no v horizontále je cítiť vôľa,síce malá ale je,ako napr.keď má vôľu stabilizačná tyčka.Auto má za sebou 170 000km,ložiská pôvodné.Hlučnosť sa prejavuje od cca 30-60km/hod,potom sa stratí,nejaké vybrácia do pedálov alebo volantu necítiť.Skúšal som aj slalomovú jazdu,zaťažovať a odľahčovať tú stranu no nejé zmeny som nebadal.

Nemate niekto nahodou vykres stahovka na predny naboj ??

výkres nemám ale stačí hocijaký dvojramenný sťahovák , ideálne zo šrobom s boku na dotiahnutie ... ale dá sa to sklepnúť aj sekáčom , prípadne rozbrúsiť na brúske 

ja ho chcem aj nalisovat .. a priamo na aute keby bol vykres mam moznost si ho urobit ..nakres mal kedysi Jarda ale uz tam nie je neviem preco

  • 2 měsíce později...

Dobrý den,

slyším při zatáčení (vlevo i vpravou) takový dutý klepot od pravého kola, který zvyšuje svou intenzitu při zvyšování rychlosti. Připadá mi to jakoby na kole byl kus bordelu a mělo takový dutý valivý zvuk. Pneumatiky mám nové. Při jízdě rovno to není moc slyšet, ale při zatáčení ano. V servise mi řekli, že je to ložiskem. Cena ložiska (s nábojem) a s prací je odhadována na 2 500kč. Můžete mi prosím poradit, jakou značku ložiska mám požadovat při uvedené ceně? Jde mi o to, aby mi nedali ložisko nevalné značky a kvality a při tom si nechali  zaplatit za ložisko vyšší kvality.

Moc děkuji

taky by mě zajímalo jaké je opravdu kvalitní ložisko, mě na O1 teď odešlo při 65 tis.km, koupil jsem sadu na škodadíly za 750,- FAG což má být díl pro prvomontáž tak jsem zvědavý co vydrží, výměna byla za 450,-

SNR a FAG jsou značkové (a nejdražší). V eshopech se dají sehnat do 1500 Kč.

 

Dobrý den,

slyším při zatáčení (vlevo i vpravou) takový dutý klepot od pravého kola, který zvyšuje svou intenzitu při zvyšování rychlosti. Připadá mi to jakoby na kole byl kus bordelu a mělo takový dutý valivý zvuk. Pneumatiky mám nové. Při jízdě rovno to není moc slyšet, ale při zatáčení ano. V servise mi řekli, že je to ložiskem. Cena ložiska (s nábojem) a s prací je odhadována na 2 500kč. Můžete mi prosím poradit, jakou značku ložiska mám požadovat při uvedené ceně? Jde mi o to, aby mi nedali ložisko nevalné značky a kvality a při tom si nechali  zaplatit za ložisko vyšší kvality.

Moc děkuji

Tak jsem dal auto do servisu a ložisko je prý  v pohodě. Po přezkoušení na zvedáku a projetí prý servisák na nic nepřišel a zdá se mu vše OK. Což mi přijde poněkud divné, protože to tlumené bouchání tam slyším i cítím. Vyzkouším jiný servis

Ložisko nech koupit originální..nevím kolik teď stojí. A mám za to, že se na to vztahuje pořád záruka kdyby ti to do 2 let začalo hučet. Reklamují se například i kotouče..

Přátelé okřídleného šípu,

docela by mne zajímalo, jak ty ložiska lisujete. V knize od Dietra Korpa - Auto moje hobby Škoda Fabia, se popisuje, že montáž se provádí jen tlakem na vnější kroužek pomocí speciálního nástroje T 10064. Já někde četl, že to jsou jako takové dva půlměsíce, které se uzamknou a tlačí to ložisko za vnější kroužek ložiska do těhlice. Docela by mne zajímalo jak to vypadá. Má někdo možnost tento přípravek nafotit a umístit ho zde. Za sebe. Díky. Radek.

a to stačí zadať do googla číslo prípravku a máš to aj s obrázkami ...tak jednoduché  :kol-21:

Přátelé okřídleného šípu,

 

pro: Pawouk - moc děkuji.

 

pro: LIBERO - jo, to mne taky potom co jsem to dopsal a odeslal,napadlo. Tak se na starého pána nezlob. Radek.

:kol-47::kol-35:

  • 10 měsíců později...

Originál ložisko Fabia 66mm  40000 km,výmena za MEYLE 100 752 0004,lisované orig. prípravkom  DN6 F

asi už nikdy 11500km a je v háji,skusím radšej FAG je to prvovýrobca a troška sa to tu mieša,ložisko OCTAVIA ,FABIA ,FELICIA  toho je sakra vela druhov.

Upraveno od gtride

  • 1 měsíc později...

Zdravím, po mých špatných zkušenostech s veškerými servisi jsem se rozhodl investovat a pořídit si vlastní stahovák náboje předního kola. 90% servisů jej ani nemá a vlastní výměnu provádí pomocí lisu, dokonce i Svěráku a ložisko do těhlice do slova rvou přez vnitřní kroužek a kuličky ložiska, což je špatně. Výsledek takové operace je že i kvalitní ložisko nevydrží ani 10000km. V podstatě jediným spolehlivým servisem by měl být originální servis Škoda ale tam je zase samotná výměna velmi drahá. Pokud by měl nekdo zájem je zde možnost a jsem po dohodě ochoten mu lozisko správným způsobem za dohodnutych podmínek vyměnit. Případný zájemci pište na email: 125dandy@seznam.cz .Jsem z Chomutova.

Ještě dodám že přípravek je na ložiska o průměru 72mm která jsou v Fábiích první i druhé generace, Roomstrech, VW polo, Seat Ibiza a Audi A2

Upraveno od Jandax

  • 3 týdny později...

Ten prípravok schvalujem,bez toho to ložisko fakt nemá dlhú životnosť.Nemám skúsenosti zo servismi nechodím tam lebo neverím o ich kvalitách moja Fabia 1,2 HTP po 10 rokoch funguje v pohode až na menšie závady na podvozku(silentbloky ramien,čapy riadenia,ložisko)ktoré som si opravil sám.Ani sa mi nechce veriť že niečo také ako lisovací prípravok ložiska ani nemajú ono je zase fakt že to nie je lacná záležitosť ale kvalitný servis by s tým myslím nemal mať problém že by nejaký prípravok nevyužil. 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.