Přejít na obsah

Fabia MPI-ostrá vačka a problém volnoběhu


TomMPI

Doporučené příspěvky

Před rozděláním ty zdvihátka nebyly ani slyšet,teďka se trochu ozývají ale žádné klepání,jdou pěkně.Jak už jsem psal,podle příručky škodovácké když se zdvihátka vytáhnou ven a jsou nezatížené tak musí být vylezené na maximum,já jsem myslím čtyři neměl úplně na dorazu ale když to předtím fungovalo tak jsem si řekl že to řešit nebudu a dal jsem je zpátky,takže je otázka pokud je to opravdu tím tak proč předtím to fungovalo a teďka už ne.Taky si pořád myslím že pokud by byl ventil pootevřený tak by kompresní tlak na válci byl skoro nulový.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před rozděláním ty zdvihátka nebyly ani slyšet,teďka se trochu ozývají ale žádné klepání,jdou pěkně.Jak už jsem psal,podle příručky škodovácké když se zdvihátka vytáhnou ven a jsou nezatížené tak musí být vylezené na maximum,já jsem myslím čtyři neměl úplně na dorazu ale když to předtím fungovalo tak jsem si řekl že to řešit nebudu a dal jsem je zpátky,takže je otázka pokud je to opravdu tím tak proč předtím to fungovalo a teďka už ne.Taky si pořád myslím že pokud by byl ventil pootevřený tak by kompresní tlak na válci byl skoro nulový.

Ešte raz ti to napíšem? hydrá zústavaj pootevřený!!!! Proto máš problém s volnobiehem!!!! Ventili nedovíraj!!! Neviem po česky až tak dobre psát....snád to pochopíš....Som Slovák...sorry ;)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo sdi:Asi jsi mě nepochopil,tak nevím proč se rozčiluješ.Složil jsem to teďka poprvé z hydroštelama jelikož jsem nevěděl že budou nějáké problémy.Byla tu otázka na mě jestli mě ty hydroštely klepou,tak jsem napsal odpověď a ty tady začneš hned psát že už nic neporadíš.Já to znova rozdělám a předělám na zdvihátka z Felicie,když jsme měli stejný problém tak toto co jsi mě poradil bude fungovat snad i mě.

Editováno: , autor: TomMPI
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TOMMPI ............... co budes delat s hydrozdvihatkama co tam tedka mas ? nechas si je nebo je vyhodis a nebo je nekam jeste pouzijes ?

zajimam se proto, protoze na moji EMPINE uz klepou a dost krute.... tak kdyby si je nepotreboval, rad bych je od tebe za nejakou solidni cenovku koupil ;)

co ty na to ? dohodly by sme se ? ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže komprese na zahřátém motoru změřena,všechno je to 13-13,5 ale asi než nějáké přesné čísla je důležité to že nikde není 0 nebo 1,tudíž se zdvihátky by problém být neměl,je to tak?

Tak jsou třeba už dost zakarbonované a ta nulová poloha je jinde než na nových.

Zkus ještě místo 2 otáček zašroubovat jen o jednu otáčku ty šroubky ve vahadlech.

Asi napřed jen u těch, které ti byly podezřelé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyhod ich von...ja som tiež skúšal všetko možné a to som v tedy dával nové...nikdy to nebude dobré s nimi ;)

Ostrá vačka= mechanické nadzdvihátka :kol-47:

Není to nutné.

Konec konců ten druhý kolega to na pevná zdvihátka přestavěl a nijak si nepomohl.

Já mám v motoru hydrovačku (trochu jiná zrychlení ventilů než na pevná zdvihátka) a najeto s ní 130 tis.km.

Po 65 tis. jsem ale hydra měnil.

Po 120 tis. vypadaly parametry motru takhle:

http://leteckaposta.cz/393889997

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já už právě zkoušel snad všechny varianty,myslím že jsem to tady už psal o pár příspěvků zpátky.Zkoušel jsem půl otáčky,jednu otáčku,jedna a půl i dvě.

Tak nezbyde než požádat o pomoc výrobce vačky.

On ať ti řekne jestli máš auto k němu přivézt nebo co máš dělat.

No a pokud to k ničemu nepovede, vačku mu vrať a on ať ti vrátí peníze.

Když ji koupíš tam co já, tak ten problém řešit nebudeš muset.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tonda-B:Je to přesně jak píše Jojo sdi,sám výrobce má na svých stránkách psané že vačka je na hydra,když jsem se ho ptal osobně tak mě to potvrdil,řekl bych že tento člověk o tomto řemesle něco víc,tak nevím kde je chyba.Dám na radu Joja sdi a předělám to na mechaniku a uvidí se,snad mě to taky pomůže jako jemu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tonda-B:Je to přesně jak píše Jojo sdi,sám výrobce má na svých stránkách psané že vačka je na hydra,když jsem se ho ptal osobně tak mě to potvrdil,řekl bych že tento člověk o tomto řemesle něco víc,tak nevím kde je chyba.Dám na radu Joja sdi a předělám to na mechaniku a uvidí se,snad mě to taky pomůže jako jemu.

Co to vůbec stálo? Bylo to aspoň levné?

ME chce protiúčtem 44 nebo 50 kW nezničenou vačku a 3.800,- bez DPH.

To lze i na dobírku - pochopitelně.

Zázraky se ale u motorů nedějí, ne?

Pokud jsi vačku správně načasoval v motoru a správně nastavil hydra tak, aby se dostaly do pracovního rozmezí, musí to fungovat.

Ale nefunguje.

Je možné, že výrobce sáhl vedle do regálu a dal ti jinou vačku?

Můžeš ještě napřed zkontrolovat rozvod?

Na vyndání zdvihátek ti sice stačí sundat hlavu a prsa můžeš nechat na místě, ale kdyby chyba byla tady, bylo by to jednodušší.

A vůbec - co ti výrobce řekl, když jsi ho seznámil se situací?

On by ti přece měl umět poradit nejlépe, ne?

Jaké ventilové vůle chceš u pevných zdvihátek nastavit?

Vždyť co ta vačka potřebuje nevíme.

Za studena 0,15 a 0,40 nebo 0,28 a 0,32?

Pokud použiješ k hydrovačce pevná zdvihátka, bude vačka nabíhat hned do maximálního zrychlení ventilů.

To pro rozvod není vůbec žádná hitparáda.

Nechceš se radši s výrobcem domluvit, že k němu zajedeš?

On přece musí být schopen si poradit a problém odstranit vždycky.

Nebo se aspoň zeptej na jeho názor.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tonda-B:Je to přesně jak píše Jojo sdi,sám výrobce má na svých stránkách psané že vačka je na hydra,když jsem se ho ptal osobně tak mě to potvrdil,řekl bych že tento člověk o tomto řemesle něco víc,tak nevím kde je chyba.Dám na radu Joja sdi a předělám to na mechaniku a uvidí se,snad mě to taky pomůže jako jemu.

TomMPI,ja som tiež rozmýšlal nad všetkým možným....Už som bol zúfalí a s tou vačkou a hydroštelmi som najazdil 1000km...A ako som písal,dával som hydrá úplne nové! Tiež som ich skúšal všemožne nastavovať a nič nepomohlo...Ale pán s Cimbu mi poradil,že ked oni robia úpravu a menia vačku,tak automaticky dávajú mechanické nadzdvihátka...Tak som to skúsil a je to paráda ;) Aj ten motor ťahá z nízkych otáčok lepšie....Nehovoriac,že mi klesla citelne spotreba....
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tonda-B:samozřejmě že je možné poslat na dobírku vše,jenže jak mám vědět že se pánům z ME bude zrovna moje vačka líbit,oni ji sice stejně pak líznou takže nějáké malé opotřebení srovnají ale jako laik v tomto oboru si netroufám cokoliv hodnotit a nechtěl bych se dostat do situace že po mě budou chtít zaplatit celou vačku,pokud je to možné tak upřednostňuju osobní jednání,navíc u takového odvětví jako je tuning a motorsport kde jde o velký byznys. Cena je 2500 bez DPH,výměnou za sériový hřídel.Výrobce má na vačce vyražené i nějáké čísla,předpokládám že to má své označení tak předpokládám že ví co prodává.Když jsem ho kontaktoval ohledně nastavení vačky vůči kliky,tak mě bylo řečeno že všechno zůstavá jako v originálu,ptal se mě jestli mám i upravenou jednotku,jestli to nebude chudé na ten volnoběh když to nejede dobře,obávám se že víc už mě nebude schopen poradit.Podle toho co jsem zde na foru pročetl by ale s těmahle stupněma měla sériová jednotka vystačit.Takže pokud je dobře rozvod,předpokládál jsem selhání hydrozdvihátek, i když byly právně nastavené v základní pozici což ale zde vyvrátil Jojo sdi když psal že dal nové a nepomohlo to.S tím souvisí další věc a to jsou ty rozvody,když máme dva stejný problém tak jak už jsem psal by byla obrovská náhoda kdyby jsme to měli oba o jeden zub mimo.S tím zrychlením otevření ventilů,někde jsem četl a nejsem si jistý jestli jsi to nepsal zrovna ty ohledně této situace že lze použít hydro vačku na mechanické zdvihátka ale že opačně je to špatně,říkám to správně?Tudíž mě napadlo dát to na klasiku mechaniku a naštelovat vůle,což potom vyzkoušel úspěšně Jojo sdi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže alespoň pro další zájemce o vačku do fábie,tohle přinese nějáké nové zkušenosti a spíše šáhnou pro komponenty k firmě Motor Excel.Jinak jsem opravdu zklamaný s těchto problémů a komplikací které tato vačka přinesla

Lukason:klidně ti ty zdvihátka pustím

Editováno: , autor: TomMPI
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ok,..... ;) kdy je budes mit tak volny ? potreboval bych je co nejdriv,.... nejlip do konce mesice kvetna ;)

co myslis ? ;)

jinak abych se pridal k diskuzi,.... priklanel bych se k tomu vymenit hydra za klasickou mechaniku,..... prece jenom muzoiu hydra trochu prepoustet a ta hydraulika tam neni tak presna jako klasika ......... to mi da asi kazdy za pravdu,.... a pokud se nepletu a videl sem nekde ceny,.... te mechaniky, neni to zas tak silena palka ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...