juro111 Vloženo 1. Září 2013 Sdílet Vloženo 1. Září 2013 S neoriginálnym obložením mám už tiež skúsenosť. Ručná brzda nebrzdila, aj keď bola doštelovaná už na maximum. Neviem akej značky som to obloženie mal, ale bolo rozmerovo trošku odlišné a už nefungovalo tak ako malo. Bolo to celé mäkké ako z masla. A samotné obloženie vyrábalo veľa prachu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cudi Vloženo 1. Září 2013 Sdílet Vloženo 1. Září 2013 Zdar lidi, menil jsem u sve fabie bubny, pakny, prasatka a lanovody. Brzdy brzdi paradne, ale je problem seridit rucni brzdu. Leve kolo mam serizene, ze pri zatazeni rucni brzdy s kolem rukou vubec nehnu a prave kolo jde rukou pootocit. Pri serizovani rucni brdy je vahadylko zesikma. Vypada to jako by bylo prave lanko tak o cca 3 cm delsi nez to druhe. Nevim kde je problem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomik496 Vloženo 2. Září 2013 Sdílet Vloženo 2. Září 2013 To cudi: pravdepodobne máš jednu stranu vymedzenú viac ako druhú. Treba to spraviť ručne, ak kliniky nejdu samé. Ak máš nové bubny (nemáš tam falc) tak: Zapáčiť rozperku a bakňu napr. rovným šrubovákom aby klin zišiel nižšie,o pár zúbkov. Nasadiť bubon a pár krát šlapnuť brzdu nech sa to usadí. Vyskúšať dať bubon dolu a zasa nasadiť. Mal by isť natesno. Pokiaľ nejde, opakovať kým tam nie je minimálna vôľa. Ak máš na bubnoch falc, na starých bubnoch, tak buť falc zbrúsiť (sústruh v kraj.prípade flexa s lamelovym šmrig.gotúčom) a postupovať ako som už hore písal. Alebo ak sa falcu nevieš zbaviť tak nasaď bubon a tenkým špicatým šrubovákom ťahaj samostav.kolík dole. Pritom ti musí niekto šlapať na brzdu a ty to ťaháš dole. Ak budú oba bubny vymedzené pekne na tesno, pôjde ručna brzda na obe kolá rovnako. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 2. Září 2013 Sdílet Vloženo 2. Září 2013 Vypada to jako by bylo prave lanko tak o cca 3 cm delsi nez to druhe. Nevim kde je problem. máš ich dobre nasadené?..hlavne v tom tuneli Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cudi Vloženo 2. Září 2013 Sdílet Vloženo 2. Září 2013 V bubnu je lanko nasazene dobre. A v tunelu taky. Kdyz jsem mel oba konce ( co vedou do tunelu ) vyndane, tak od bowdenu k valecku na konci lanka je prave cca o 3 cm delsi. Neporovnaval jsem cele delky lanek. Je mozne ze je jedno lanko blbe vyrobene. Muzu ho zkusit koupit nove a vyzkouset. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 2. Září 2013 Sdílet Vloženo 2. Září 2013 nič zatiaľ nekupuj..vyhoď to lanko čo sa ti zdá dlhšie,zober ho so sebou a porovnaj v predajni s novým.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cudi Vloženo 4. Září 2013 Sdílet Vloženo 4. Září 2013 Tak vyreseno. Promazal jsem samostavy a uz brzda brzdi jak ma. Diky za rady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BearTech Vloženo 3. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2013 Zdravím všechny, mám problém s tím že mi po výměně čelistí + pružinek nefungují samostavy ( nespouští se resp. nevymezují vůli, z toho důvodu nebrzdí ručka i když je už opřená o náboj ), mám čelisti Zimmerman a problém vidím na konstrukci brzdové páky která je u těchto čelistí od nýtu dolů rovná a jde těsně podél " čelisti " a až asi po cca 5cm se lomí - je to dobře vidět na fotce od fabia19 na první stránce, origo se mírně lomí už hned pod nýtem takže to co prochází výřezem rozpěrky tzn. čelist + mezera po zalomení + páka ručky vyplňuje šířku mezery zcela a páka ručky je zaháknutá za zobáček na konci rozpěrky > tzn. při brzdění za tento zobáček odtahuje rozpěrku od druhé čelisti a samostav se může posunout. V mém případě kdy je díky neodsazení páky ruční brzdy od čelisti celková šířka čelist + páka ruční brzdy malá je ve výřezu v rozpěrce vůle, čelist mi v té mezeře chodí volně bez toho aniž by byla zaháknutá za zobáček na konci rozpěrky a tím pádem nedochází při brzdění k odtažení rozpěrky od čelisti a samostav se nemůže posunout. ( ta silnější pružina na rozpěrce která spojuje čelist bez páky brzdy + samostav + rozpěrku je překonávaná tahem za zobáček rozpěrky zaháknutý za páku ruční brzdy na druhé čelisti a tím se uvolňuje samostav ). Je moje doměnka správná ? Vyřešilo by to zmenšení mezery v rozpěrce kterou prochází čelist + páka brzdy přihnutím části rozpěrky se zobáčkem ? Omlouvám se za způsob popisu ale snad někdo kdo to viděl pochopí co popisuji, teď to mám v hromadě a dostanu se k tomu zase až příští víkend takže to nemám před sebou. ( větší vůle tam je protože když jsem na začátku roku měnil prase na druhé straně ale vše ostatní jsem nechával původní byl veliký problém dostat složené čelisti ze zaháknutou ručkou zpět, doslova ježek v kleci, stale někde mm chyběl, nyní to šlo bez problémů. Díky za jakékoli info Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 6. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2013 Pokud jsem to dobře pochopil, tak myslím že máš pravdu. 100 % to musí dělat ta vodorovná rozpěrka mezi paknama. Pakny si koupil komplet se vším (pružiny, rozpěrka ...)?? To by pak bylo divné, že to nefunguje tak jak má. Ale pokud jsi koupil jen pakny, které jsou jiné než původní a použil původní rozpěrku, tak je možné, že by i rozpěrka měla být jiná a proto to nefunguje. Nejlepší by bylo koupit rozpěrku přímo k tvým paknám, prodávají se různé typy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BearTech Vloženo 12. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2013 Zdravím, rozpěrka zůstala origo, nové byly čelisti + pružinky, Zimmermann měl chybku v konstrukci ( kupoval jsem pakny již loni ale nechtělo se mi do toho, do nýtu ještě 0,5mm obložení zbývalo tak jsem se k tomu dokopal až nyní kdy je zase hnusný počasí :-) ) V obchodě kde jsem to bral o tom info měli a i když jsem to kupoval téměř před rokem mi doposlali nové čelisti se správnou konstrukcí páky ruční brzdy zdarma. Jenom jsem si ježka v kleci střihl díky tomu dvakrát a ještě jsem si při montáži procvakl paknou prachovku na pístku :-( , i když jsem si díky opakovanému skládání asi našel způsob jak to tam nasoukat aniž bych se u toho vzteknul tak tahle část auta je moje silně neoblíbená :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 12. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2013 už som to písal niekoľkokrát....pri výmene čelustí si zhodiť ložisko a všetko je pekne ako na tanieri Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
majky_sv Vloženo 9. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2014 Ja som pred 2t vymenil bubny, celuste a pruziny. Bol som v piatich obchodoch: "ABS Holandsko" - pohotová odpoveď. Vraj nič iné nepredávajú len ABS a že doteraz nebol problém. Tak som ich zobral. Založili mi ich v servise. Brzda mäkká jak babkin koláč a ručnú ani za pana nejde nastaviť, aby zaberala. Samoštely uplne dole. Auto brzdi až pri pedaly na podlahe a po napumpovaní pedálu. Ale po prečítaní tejto témy som zašiel a pýtal ATE alebo Ferodo - nemajú na stave, len na objednavku. Tak som konečne zohnal (objednal z netu) Ferodo a zajtra to skúsim nahodiť. Dúfam, že to bude OK. Vďaka za túto tému. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 9. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2014 FERODO používa ŠA ako origo diel,takže to bude dobrá kúpa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 10. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2014 Ta rucni brzda u fabie je asi konstrukcne zacarovana. Me vzdy brzdila nahore a letos, když jiz ucinek zeslabl, jsem ji rozdelal, vycistil a promazal. Brzdi tedy lepe, ale stale az nahore. Jen jsem si vsiml, ze snad pakny lehce skrtaly o kotouc i při volnych lankach a to mozna zpusobi, ze se samostavy spravne neseridi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
majky_sv Vloženo 19. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 19. Červenec 2014 Takže som čeluste ABS vymenil za Feroda. Neskutočný rozdiel. Ručnú som musel povoliť na 5-6 zub, lebo mi brzdila počas jazdy. Brzdy brzdia na trošku silnejší doťuk na fest. Ružná zasekuje Super.... všetko ide ako má. Konečne po ťahaniciach v servisoch...kde nikto nevedel čo s tým.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 20. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 20. Červenec 2014 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
majky_sv Vloženo 23. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2014 Ešte predsa len otazka. Ked som daval bubon, isiel tesno. Samostavy sa nastavili same. Po otacani kolies bolo pocut jemne cuchanie. Ale mam este taky problem, ze sa mi bubny strasne hreju. Su rozpalene jak fras. Neudrzim na nich ruku. Rozobrat to a kuknut, popripade este raz nastavit?. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sempai Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 Tak jsem vcera vymenil pakny za Ferodo, nevim co tam bylo pred tim, ale mel jsem 4,8mm tloustku (skoro jako nove) a fakticky ty samostavy zustaly nahore. Nez sem tam dal ty Feroda skousel jsem vymenit i ty rozvirajici paky ale ty nepomohly, vzdy bylo slyset po namontovani a seslapnuti brzdy jak samostavy jedou dolu. Takze prada. Diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 vymeníš ich nakoniec za origo v komplet sade zo strunkami a valčekmi , nahodíš nové laná a prípadne bubny a bude to konečne brzdiť4 neorigo pakne sú furt problém , dával aj ate aj ferodo a nič nemalo taký účinok ako malo mať , a tie číny nemali skoro žiadny ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 Maťo on tam dal origo (FERODO) a píše,že mu to pomohlo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HeFab Vloženo 19. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2015 (editace) Možno to niekomu pre predstavivosť pomôže https://www.youtube.com/watch?v=X2SWjUF_KpY https://www.youtube.com/watch?v=nLKJmzqnpNY https://www.youtube.com/watch?v=O5fdTL8wk3w Editováno: 19. Říjen 2015, autor: HeFab Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 12. Únor 2016 Sdílet Vloženo 12. Únor 2016 Vo sekcii Fabia II mi nikto neodpísal tak skúsim sem. Včera som vymenil komplet zadne brzdy tj. pakny plus bubne. Pakny sú značky ferodo premier bubon je TRW, strunky som podával nové a aj lanovody k ručnej. Je treba nejak zabehnúť tie pakny ?? Ručnú mám asi v polovici závitu zatiahnutú obidve strany rovnako ťahajú ale zdá sa mi to ešte nejaké mäkké. O týžden mám ísť na STK tak preto chcem aby všetko bolo OK. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 12. Únor 2016 Sdílet Vloženo 12. Únor 2016 Ahoj někdy ty brzdy ikdyž jsou nové dokáží dobře potrápit. Ale....Nevím co tobě přijde pod pojmem měkké! Pokud lanka tahají stejnoměrně,tak zkus normálně zabrzdit a rozjet se. Pokud se nerozjedeš bez razantního přidávání plynu,tak bych nic víc neřešil. A i nové brzdy jsi musí maličko sednout. Až najedeš 50-100km v městském provozu tak budou určitě sedlé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 12. Únor 2016 Sdílet Vloženo 12. Únor 2016 Ok zajtra idem cestu asi 400km tak uvidím, ak to nebude OK tak pôjdem za mojím mechanikom nech to pozrie. Porovnávam to z bubnami na starej Octavii kde je tá ručná taká tvrdšia. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 12. Únor 2016 Sdílet Vloženo 12. Únor 2016 Neblázni co porovnáváš Oct. s FII. Taky nezapomen,žes dával nové lanka,která nejsou dvrdá a vytahaná jako staré. Však zítra uvidíš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.